ویترین

رشته داروسازی در تونس

رشته داروسازی در تونس

رشته داروسازی در تونس با وجود این که کمتر شناخته شده است، به چند دلیل مختلف می تواند برای برخی ارزشمند باشد: الف) دانشگاه های تونسی که برنامه های داروسازی ارائه می دهند، آموزش باکیفیتی را ارائه می نمایند که مطابق با استانداردهای بین المللی است. برنامه درسی آنها جامع بوده و دانش و مهارت های لازم برای حرفه داروسازی را پوشش می دهد. ب) هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به طور کلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کم تر است. این امر می تواند بار مالی مرتبط با ادامه تحصیل در رشته داروسازی را کاهش دهد. ت) دانشجویان داروسازی در تونس این فرصت را دارند که از طریق اینترنشیپ و قرار گرفتن در مراکز مختلف مراقبت های بهداشتی-درمانی، تجربه عملی کسب نمایند. این تجربه عملی دانشجویان را برای کار حرفه ای آینده شان آماده می سازد.

پ) تحصیل داروسازی در تونس به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که فرهنگ، زبان و سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی متفاوتی را تجربه کنند. این امر می تواند دیدگاه های آنها را گسترش داده و شایستگی های بین فرهنگی آنها را که در دنیای جهانی شده ارزشمند هستند، افزایش دهد. ث) فارغ التحصیلان داروسازی تونس در سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی این کشور مورد تقاضا هستند. این حرفه، با فرصت هایی برای کار در داروخانه های محلی، بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی یا دنبال کردن تخصص های بیشتر، چشم اندازهای شغلی خوبی را ارائه می دهد. در ادامه، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی علاقه مندان به تحصیل داروسازی در تونس می پردازند.

معرفی مختصر رشته داروسازی در تونس

دانشجویان بین المللی می توانند در رشته داروسازی در تونس تحصیل کنند. زبان آموزش برنامه های داروسازی در اکثر دانشگاه های تونس فرانسوی است. بنابراین، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در رشته داروسازی در این کشور هستند، باید به زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشند. برای پذیرش، دانشجویان بین المللی باید شرایط پذیرش خاص تعیین شده توسط دانشگاه انتخابی خود را داشته باشند. این شرایط معمولا شامل ارائه ریزنمرات تحصیلی و دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی است.


دانشجویان داروسازی در تونس در مورد جنبه های مختلف علوم دارویی مانند شیمی دارویی، فارماکولوژی، دارو درمانی و حقوق داروسازی یاد می گیرند. در طول برنامه داروسازی، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در داروخانه های محلی، داروخانه های بیمارستانی و سایر محیط های مراقبتهای بهداشتی-درمانی تجربه عملی به دست آورند.

دانشجویان بین المللی ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دولت تونس، کشورهای خود یا سازمان های بین المللی باشند. همچنین، دانشگاه های تونس اغلب خدمات پشتیبانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند، از جمله کمک به درخواست ویزا. پس از اتمام برنامه داروسازی، دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز و کار در تونس، باید در آزمون گواهینامه داروسازی ملی موفق شوند.

حقوق ماهانه داروسازی در تونس

نمودار بالا حقوق ماهانه داروسازان در تونس را نمایش می دهد.

مقایسه رشته داروسازی در تونس و کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا و تونس دارای شباهت ها و تفاوت هایی است که در اینجا به آنها می پردازیم. در تونس، زبان آموزش داروسازی در درجه اول فرانسوی است، در حالی که در کانادا، در درجه اول انگلیسی است. دانشجویان بین المللی باید در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی، مهارت زبان خود را در نظر بگیرند. هم تونس و هم کانادا برنامه های جامع داروسازی ارائه می دهند. برنامه درسی، موضوعات مختلفی مانند علوم دارویی، فارماکولوژی، حقوق داروسازی و مراقبت از بیمار را پوشش می دهد. با این حال، رویکردهای آموزشی و کورس های بخصوص ممکن است بین دو کشور متفاوت باشد.

مقایسه رشته داروسازی در تونس و کانادا

هم تونس و هم کانادا فرصت های آموزش عملی را برای دانشجویان داروسازی فراهم می کنند. دانشجویان می توانند تجربه عملی در داروخانه های خرده فروشی، بیمارستان ها و سایر محیط های مراقبت های بهداشتی-درمانی را کسب نمایند. با این حال، مواجهه و دامنه کنش ممکن است بر اساس مقررات و سیستم های مراقبت های بهداشتی-درمانی هر کشور متفاوت باشد.

مقایسه جنبه های دیگر رشته داروسازی در تونس و کانادا

پس از پایان برنامه داروسازی، در صورتی که فارغ التحصیلان بخواهند در تونس یا کانادا کار کنند، باید مجوز فعالیت داروسازی کشور مربوطه را دریافت نمایند. تونس نیاز به قبولی در یک آزمون گواهینامه ملی دارد، در حالی که در کانادا، فارغ التحصیلان باید در امتحانات هیئت آزمون داروسازی کانادا (PEBC) قبول شوند و یک دوره فعالیت تحت نظارت را به پایان برسانند. برنامه های داروسازی کانادا دارای اعتبار بین المللی هستند و به خاطر استانداردهای بالا معروف می باشند. فارغ التحصیلان دانشکده های داروسازی کانادا ممکن است فرصت های بیش تری برای آینده شغلی جهانی یا تحصیل بیش تر در خارج از کشور داشته باشند. در مقابل، در حالی که تونس آموزش باکیفیتی را ارائه می دهد و مدارک داروسازی آن در داخل این کشور به رسمیت شناخته می شوند، اما امکان دارد در برخی کشورها از اعتبار مشابهی برخوردار نباشند.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

هزینه های تحصیل و زندگی در تونس به طور کلی در مقایسه با کانادا کم تر است. دانشگاه های کانادا اغلب شهریه های بیش تری دارند، به ویژه برای دانشجویان بین المللی. با این حال، کمک های مالی و بورس های تحصیلی در هر دو کشور برای حمایت از دانشجویان واجد شرایط در دسترس است. در نهایت این که انتخاب بین تحصیل داروسازی در تونس یا کانادا به ترجیحات فردی، توانایی های زبانی، اهداف شغلی، ملاحظات مالی و تمایل به مواجهه بین المللی بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

پاسخ به سوالاتی درباره رشته داروسازی در تونس

در زیر به دو سوال درباره رشته داروسازی در تونس پاسخ می دهیم:

  • به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توان در کدام دانشگاه های تونس در رشته داروسازی تحصیل نمود؟ دانشگاه موناستیر، دانشگاه تونس المنار، دانشگاه اسفاکس و دانشگاه کارتاژ. این ها فقط چند نمونه هستند و ممکن است دانشگاه ها و موسسات دیگری نیز برنامه های داروسازی را ارائه دهند.
  • جایگزین های تونس در آفریقا و آسیا برای تحصیل در رشته داروسازی کدام کشورها هستند؟ در آفریقا، مصر، آفریقای جنوبی و مراکش، و در آسیا، هند، مالزی، چین و سنگاپور. این ها تنها چند نمونه هستند و کشورهای دیگر بسیاری در آفریقا و آسیا با برنامه های داروسازی معتبر وجود دارند.
  • آیا دانشگاه های تونس در این رشته ارزشمند است؟ دانشگاه های بسیار زیادی در این رشته وجود دارد که شرایط بهتری دارند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *