ویترین

رشته داروسازی در پاکستان

رشته داروسازی در پاکستان

رشته داروسازی در پاکستان یکی از بهترین رشته هایی است که به کمک آن می توان امتیازهای بسیار زیادی را به دست آورد. این رشته به طور کلی متقاضیان بسیار زیادی در جهان دارد و این خود یک عامل رقابتی است. فرایند مهاجرت تحصیلی به پاکستان برای بسیاری از افراد مناسب به نظر می رسد و برتری های ویژه ای ایجاد می کند. این مسئله را باید از دیدگاه افراد مختلفی مد نظر قرار داد. در این شرایط است که فرد باید پیش از مهاجرت به صورت مجزا در این رابطه بررسی های کامل را انجام دهد.

داروسازی را می توان به عنوان یکی از رشته های ارزشمند دانست و آینده کاری مناسبی را ایجاد می کند. در حال حاضر می توان گفت که پس از دندانپزشکی و پزشکی، مهم ترین رشته در این گروه آموزشی، رشته داروسازی است. افرادی که می خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند، محدودیت های کمتری را دارند. معمولا شرکت در این دوره آموزشی بدون آزمون ورودی نیز ممکن می شود و این خود یکی از برتری هایی است که انتخاب آن می تواند به همراه داشته باشد. برای درک بهتر از شرایط، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل رشته داروسازی در پاکستان خواهند پرداخت.

  • طول دوره تحصیل داروسازی در پاکستان چقدر است؟
  • برای تحصیل داروسازی در این کشور چه مخارجی را باید در نظر داشت؟
  • بهترین دانشگاه های رشته داروسازی در این کشور کدامند؟
  • روند دریافت پذیرش داروسازی در این کشور به چه صورت است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل داروسازی در پاکستان، در ایران فعالیت کرد؟

روند دریافت پذیرش رشته داروسازی در پاکستان

افرادی که می خواهند در رشته داروسازی در پاکستان پذیرش دریافت کنند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت. باید در نظر گرفت که در شرایط کنونی این یک برتری جدی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. دانشجویان خارجی با تکیه بر دستاوردهای قبلی خود می توانند پذیرش دریافت کنند. البته که نمره زبان انگلیسی افراد نیز می تواند در روند دریافت پذیرش موثر باشد. حداقل نمره 5.5 برای دانشجویان خارجی به منظور دریافت پذیرش الزامی است.


دانشجویان باید در نظر داشته باشند که رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته بالا است اما تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور ظرفیت کامل پذیرش را نیز دریافت نمی کنند. این مسئله خود می تواند یک ارزش باشد اما باید در نظر داشت که برای تحصیل در دانشگاه های تراز اول این کشور، باید تلاش بیشتری را انجام دهند.

انتخاب رشته داروسازی در ایتالیا

جایگاه دانشگاه های داروسازی پاکستان

دانشگاه های زیادی در پاکستان وجود دارد که رشته داروسازی را ارائه می کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر برخی از این دانشگاه ها رتبه های مناسبی در سطح جهان در اختیار ندارند. از بین این دانشگاه ها نیز تعداد کمی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند که عبارتند از:

دانشگاه های مورد تایید رشته داروسازی در پاکستان

در کنار این دانشگاه ها، بهتر است به بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در پاکستان نیز توجه داشت که عبارتند از:

  • دانشگاه قائد اعظم در رتبه 527
  • دانشگاه همدرد در رتبه 822
  • دانشگاه کراچی در رتبه 848
  • دانشگاه اسلامی باهالپوردر رتبه 856
  • دانشگاه سرگودها در رتبه 1076

بررسی هزینه های تحصیل داروسازی در پاکستان

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب پاکستان به عنوان مقصد تحصیلی می تواند هزینه های بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل در رشته داروسازی می تواند بیش از 10000$ (دلار) در سال هزینه داشته باشد، پاکستان شرایط بهتری را ایجاد می کند.

بررسی هزینه های تحصیل داروسازی در پاکستان

به طور تقریبی، شهریه دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 2100$ (دلار) است. در برخی از دانشگاه ها، هزینه ها ممکن است تا 4600$ (دلار) نیز افزایش پیدا کند اما به طور کلی هزینه ها بسیار کمتر از این مقدار است. هزینه های زندگی در پاکستان نیز برای دانشجویان در هر ماه تقریبا کمتر از 300$ (دلار) است. می توان گفت که پاکستان از جمله ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل است که می توان با فشار اقتصادی کم در آن به تحصیل پرداخت.

داروساز شدن در آلمان

باید در نظر داشت که به طور کلی، تحصیل و انتخاب رشته داروسازی در پاکستان مورد تایید مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیست. گزینه های بهتری در این رشته وجود دارد که می توان آن را برای آینه خود انتخاب کرد.

پاسخ به سوالاتی درباره رشته داروسازی در پاکستان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در مورد رشته داروسازی در پاکستان مطرح می شوند عبارتند از:

  • چرا انتخاب رشته داروسازی در پاکستان مناسب است؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، انتخاب پاکستان در رشته داروسازی یک انتخاب سطح متوسط است. نمی توان انتظار داشت که افراد در این رشته دستاوردهای بزرگی به دست آورند.
  • آیا دانشگاه های پاکستان در رشته داروسازی مورد تایید هستند؟ بله 4 دانشگاه پاکستان در این رشته مورد تایید وزارت بهداشت و درمان در ایران قرار دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *