ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در شیلی

رشته دامپزشکی در شیلی

تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی می تواند برای افرادی که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند یک برگ برنده به حساب آید. باید به این نکته اشاره داشت که شیلی یکی از کشورهای کوچک اما پیشرفته آمریکای لاتین است که دانشگاه های مناسبی برای تحصیل در خود جای داده است و دانشجویان می توانند با توجه به سلیقه خود یکی از رشته های مناسب برای تحصیل در این کشور را پیدا کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر در رشته دامپزشکی، دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد که تحصیل در آن ها می تواند کیفیت مناسبی داشته باشد و به همین دلیل است که دانشجویان برای دریافت پذیرش از این کشور باید رقابت های سختی را پشت سر بگذارند. این چالش ها ممکن است باعث شود تا بسیاری فرصت تحصیل در کشور شیلی را نیز از دست بدهند.

در حال حاضر و به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی پرداخته اند و به سوالاتی که در این رابطه مطرح می شود پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور برای علاقمندان به حوزه دامپزشکی چیست؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی

شیلی یکی از بهترین کشورهای آمریکای جنوبی برای زندگی است و کیفیت زندگی در این کشور در سطح استانداردهای بین المللی قرار دارد و از همین رو می توان آن را مقصد مناسبی برای تحصیل دانست. در حال حاضر دانشگاه های زیادی در کشور شیلی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در این کشور را به دانشجویان خارجی می دهد.

رشته دامپزشکی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که دانشجویان برای دریافت پذیرش در آن باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و تنها در صورتی می توانند مجوزهای لازم برای حضور در این رشته را پیدا کنند که در آزمون های ورودی نمره قبولی به دست آورند. رزومه تحصیلی افراد نیز می تواند در روند تحصیل در این کشور اثر گذار باشد.

یکی از معایب انتخاب شیلی به عنوان مقصد تحصیلی در رشته دامپزشکی آن است که دانشجویان برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود باید به زبان اسپانیایی به ادامه تحصیل بپردازند و این دوره 5 ساله کاملا اسپانیایی است.

معرفی دانشگاه های برتر شیلی در رشته دامپزشکی

همانطور که گفته شد، در شیلی دانشگاه های خوبی برای تحصیل وجود دارد که برخی از آن ها در رشته دامپزشکی نیز توانسته اند رتبه های مناسب علمی را به دست آورند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که مهاجرت به شیلی برای تحصیل در رشته دامپزشکی، مناسب افرادی است که رزومه های تحصیلی سطح متوسط در اختیار دارند و توان تحصیل در دانشگاه های برتر جهان را ندارند. برخی از مهم ترین دانشگاه های شیلی که می توان با استفاده از آن ها تحصیل در رشته دامپزشکی را تجربه کرد به همراه رتبه های جهانی خود در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده اند.

معرفی دانشگاه های برتر شیلی در رشته دامپزشکی

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی

شیلی یکی از کشورهایی است که هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای برای دانشجویان خارجی دارد و می توان گفت که دانشجویان فشار اقتصادی زیادی را برای پرداخت شهریه خود در این کشور متحمل نخواهند شد. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز دور از دسترس خواهد بود و دانشجویان باید تمام و کمال هزینه های تحصیلی خود را در این کشور پرداخت کنند. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاهی در این کشور برای دانشجویان در حدود 4800$ تا 6000$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است.

از طرف دیگر باید به هزینه های زندگی در شیلی نیز توجه داشت و در نظر گرفت که با توجه به عدم امکان کار دانشجویی در این کشور، دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند. به طور متوسط 700$ تا 1000$ (دلار) برای یک ماه زندگی در این کشور مورد نیاز خواهد بود.

شرایط کار یک دامپزشک در شیلی

باید در نظر داشت که شیلی یکی از کشورهایی است که به دامپزشکان در بازار کار خود نیاز دارد. در حال حاضر یک دامپزشک در این کشور می تواند به درآمدی در حدود 10600000CLP (پزو شیلی) در ماه دسترسی داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که نیروی کار در شیلی می تواند در این کشور اقامت دریافت کند و در نتیجه در این کشور بماند. باید در نظر داشت که شیلی در حال حاضر نمی تواند یکی از مقاصد درجه اول جهان برای مهاجرت باشد و به همین دلیل است که توصیه می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دامپزشکی در شیلی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته دامپزشکی در شیلی، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • طول دوره تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی چقدر است؟ به طور کلی دوره تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی 6 سال پس از کارشناسی طول می کشد، که به دریافت مدرک دکتری منتهی می شود.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته دامپزشکی در شیلی وجود دارد؟ برای کار ضمن تحصیل در رشته دامپزشکی در شیلی باید در سازمان دامپزشکی شیلی ثبت نام کرده باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *