ویترین

رشته دندانپزشکی در صربستان

رشته دندانپزشکی در صربستان

رشته دندانپزشکی در صربستان یکی از فرصت هایی است که کمتر کسی به آن می اندیشد اما می تواند یک برگ برنده جدی به حساب آید. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب کشوری مانند صربستان برای بسیاری از افراد دور از باور است. با این حال باید به این نکته توجه داشت که این کشور می تواند پل محکمی برای مهاجرت به کشورهای برجسته باشد. ضمن این که می توان اشاره کرد که صربستان نیز شرایط بسیار خوبی برای زندگی دارد. روند مهاجرت به این کشور در حال افزایش است اما هنوز در دید عموم کشور قدرتمندی به حساب نمی آید. باید در نظر داشت که این مسئله می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز موثر است.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان مناسب است؟
  • آیا این رشته بدون آزمون ورودی نیز قابل دسترس است؟
  • محدودیت های تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا می توان صربستان را کشور مناسبی برای تحصیل دانست؟
  • هزینه های تحصیل در این رشته چقدر است؟

ممکن است بسیاری از افراد از کیفیت آموزش در صربستان را نادیده بگیرند اما شرایط ذهنی عموم و واقعیت کمی تفاوت دارد. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، بسیاری از افراد می توانند با تحصیل در این کشور، مدرکی را به دست آورند که در سراسر جهان دارای اعتبار بالایی دارد. برای درکی بهتر و دقیق تر نسبت به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بررسی دانشگاه های برتر صربستان

دانشگاه های زیادی در صربستان وجود دارد که می توان آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کرد. با این حال در رشته ای مانند دندانپزشکی، شرایط کمی متفاوت خواهد بود. نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان در دانشگاه های این کشور به پذیرش مورد نظر خود دست پیدا کرد. فرایند ورود به این دانشگاه ها صرفا از طریق آزمون های ورودی انجام می شود و به همین دلیل است که باید دانشجویان آماده رقابت در این کشور نیز باشند.


دانشگاه های مجاز برای تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان عبارتند از:

  • دانشگاه بلگراد در رتبه 245
  • دانشگاه نوی صاد در رتبه 563
  • دانشگاه نیس در رتبه 678
  • دانشگاه کراگویواک در رتبه 1211
  • دانشگاه پریشتینا در رتبه 1429

در این شرایط می توان گفت که 3 دانشگاه صربستان در این رشته دارای جایگاه بسیار ارزشمندی هستند که می توان از آن نهایت بهره را برد. برای همین است که بسیاری از افراد را می توان به سمت تحصیل در این کشور ترغیب کرد.

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان

یکی از موضوعاتی که در رابطه با تحصیل در گروه پزشکی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، شهریه و هزینه های کلی دانشجویان است. صربستان یکی از کشورهای نسبتا مقرون به صرفه ای است که می توان برای زندگی خود آن را در نظر داشت. دانشگاه های این کشور شهریه های معقولی را در نظر گرفته اند که می توان از آن ها نهایت استفاده را داشت. البته باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، تحصیل در کشوری مانند ایتالیا، رومانی، روسیه، آلمان و اتریش هزینه های کمتری خواهند داشت.

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان

باید در نظر داشت که برای تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان، هر فرد باید حدود 4500€ تا 8500€ (یورو) در سال صرفا برای شهریه در نظر داشته باشند. در کنار این هزینه ها، باید به هزینه های زندگی در صربستان نیز توجه داشت. این هزینه ها ماهانه در حدود 500€ (یورو) در ماه است که باید آن را نیز در نظر داشت.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان

محدودیت های گروه پزشکی در صربستان برای دانشجویان خارجی

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، صربستان یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در چنین شرایطی است که نباید به سادگی آن را برای تحصیل خود انتخاب کرد مگر داده های بروز شده در این رابطه را در اختیار داشت. مهم ترین چالش هایی که ممکن است در این کشور اروپایی با آن روبرو شد عبارتند از:

محدودیت های تحصیل پزشکی در صربستان

با وجود همه این محدودیت ها، باید در نظر داشت که هنوز صربستان می تواند یک گزینه ایده آل برای بسیاری از افراد باشد تا بتوانند امتیازهای زیادی به دست آورند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه های بسیار بهتری نسبت به صربستان را برای تحصیل در این رشته توصیه می کنند. با این وجود، صربستان به هیچ عنوان یک گزینه ضعیف برای تحصیل به حساب نخواهد آمد و می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد.

سوالات مهم درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در صربستان

برخی از مهم ترین چالش هایی که ممکن است درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور مطرح شوند عبارتند از:

  • آیا مدرک دریافتی از دانشگاه های صربستان در ایران مورد تایید است؟ فقط دو دانشگاه این کشور مورد تایید هستند اما در سطح جهان همه دانشگاه های معرفی شده در این متن مورد تایید هستند.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور دوره دندانپزشکی را به پایان برد؟ بله اما محدودیت های پذیرش بیشتری در این رشته به وجود خواهد آمد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *