ویترین

رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی

رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی

رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی می تواند مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور را فراهم کرده و مدرکی معتبر را فراهم آورد. متاسفانه دانشگاه های مقدونیه شمالی به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده است و به همین دلیل نمی توان پس از تحصیل به ایران بازگشت. البته در صورتی که فرد دوره تخصص خود را در کشور دیگری که مورد تایید است به پایان ببرد، شرایط کار نیز برای او فراهم می شود. انتخاب مقدونیه شمالی معمولا در گروه های مرتبط به علوم پزشکی به دلایل دیگری اتفاق می افتد. این مسئله بسیار مهم است که فرد بتواند با آگاهی کامل یک کشور را برای زندگی خود انتخاب کند. حال که صحبت از رشته مهمی مانند دندانپزشکی در میان باشد، انتخاب محل تحصیل دو چندان اهمیت می یابد.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی چیست؟
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی چقدر است؟
  • محدودیت های انتخاب دانشگاه های دندانپزشکی چیست؟
  • روند دریافت پذیرش دندانپزشکی در مقدونیه شمالی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های مقدونیه برای تحصیل کدامند؟
  • اعتبار دانشگاه های مقدونیه شمالی برای تحصیل در این رشته چگونه است؟

افرادی که می خواهند مقدونیه شمالی را برای تحصیل خود انتخاب کنند، این فرصت را خواهند داشت که مسیر نسبتا ساده ای را طی کنند. فرایند تبدیل شدن به دندانپزشک در این کشور اما تفاوت چندانی با کشورهای هم رده با مقدونیه شمالی ندارد. باید در نظر گرفت که محدودیت های موجود در این کشور معمولا مرتبط با پروسه اولیه دریافت پذیرش است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی پرداخته اند.

روند دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی

افرادی که می خواهند در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند، باید در نظر داشته باشند که آزمون ورودی است که تعیین می کند که آیا می توان در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کرد یا خیر. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در مقدونیه شمالی چنین محدودیتی وجود ندارد. دانشجویان بر اساس نمره های دوره دبیرستان خود مورد سنجش واقع می شوند. باید در نظر داشت که در حال حاضر در برخی از دانشگاه های این کشور، آزمونی در رابطه با رشته شیمی و فیزیک برگزار می شود.


دانشجویان باید در نظر داشته باشند که اکثر دانشگاه های مقدونیه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه نمی کنند. گاهی ممکن است زبان تحصیل دانشجویان در این کشور آلبانیایی یا ترکی باشد. باید در نظر گرفت که پیش از دریافت پذیرش، باید با این موضوع آشنایی کامل را به دست آورد و در مسیر درست قدم برداشت.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان

شرایط کلی دندانپزشک شدن در مقدونیه شمالی

افرادی که می خواهند در مقدونیه شمالی تحصیل کنند، باید در نظر داشته باشند که در رشته دندانپزشکی، هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهان قرار ندارند. این یکی از چالش های دیگری است که باید پیش از ورود به این کشور مد نظر قرار گیرد. برخی از دانشگاه های مورد تایید برای تحصیل دندانپزشکی در مقدونیه شمالی عبارتند از:

  • Cyril and Methodius University of Skopje
  • Clement of Ohrid University of Bitola
  • University of Tetovo
  • South East European University
  • University American College Skopje
  • European University – Republic of Macedonia

شرایط کلی دندانپزشک شدن در مقدونیه شمالی

دانشجویان همچنین باید به هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور نیز توجه داشته باشند. خوشبختانه مقدونیه شمالی از جمله کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل به حساب می آید. دانشجویان خارجی می توانند با انتخاب این کشور برای تحصیل خود، دوره آموزشی ارزان قیمتی را پشت سر بگذارند:

  • شهریه دانشگاه های دولتی این کشور درحدود 2300€ (یورو)
  • هزینه های ماهانه زندگی معمولا کمتر از 550€ (یورو)
  • شهریه دانشگاه های خصوصی در این کشور در حدود 11000€ (یورو)

فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش

نکاتی درباره شرایط دندانپزشک شدن در مقدونیه شمالی

درباره رشته دندانپزشکی در این کشور محدودیت ها و نکته هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت. برخی از مهم ترین نکاتی که درباره شرایط تحصیل در این رشته وجود دارد عبارتند از:

نکاتی درباره رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی

در چنین شرایطی ممکن است برای بسیاری از افراد ورود به رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی مناسب نباشد. دانشجویان باید پیش از پذیرش، شرایط مندرج در سایت دانشگاه را با دقت بخوانند و مطمئن شوند که می توانند محدودیت ها را کنار بگذارند. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، برای شرکت در دوره های آموزشی در مقدونیه شمالی، دریافت مدرک زبان الزامی است. برای این که بتواند بهترین شرایط برای تحصیل در رشته دندانپزشکی را برای خود ایجاد کنید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

بررسی چند پرسش تکراری درباره رشته دندانپزشکی مقدونیه شمالی

چند پرسش که همواره درباه شرایط رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی مطرح می شوند در زیر پاسخ داده شده است:

  • دوره تحصیل رشته دندانپزشکی در مقدونیه شمالی چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 5 ساله است که شامل دوره آموزش بیمارستانی نیز می شود.
  • آیا مدرک دریافتی از مقدونیه شمالی در رشته دندانپزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد؟ خیر این مدرک به تایید نخواهد رسید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *