ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در مالزی

رشته رادیولوژی در مالزی

تحصیل در رشته رادیولوژی در مالزی به عنوان یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا، اگرچه بهترین گزینه نیست اما می تواند امتیازاتی داشته باشد. در سال های اخیر، دانشگاه های منطقه شرق آسیا پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده اند و به همین دلیل می توان دریافت که چرا خیل عظیمی از دانشجویان خارجی تلاش می کنند که دوره تحصیل دانشگاهی خود را در این منطقه به پایان برسانند. مالزی به عنوان یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا، با تغییر سیاست های کلی خود توانسته است در زمینه های مختلف به پیشرفت های چشمگیر دست یابد و کیفیت دانشگاه های این کشور نیز حاصل همین تحولات عظیم بوده است.

رشته رادیولوژی به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی یکی از رشته های پرکاربرد در جهان امروز است که بازار کار بسیار مناسبی را نیز در اختیار علاقمندان به این رشته قرار می دهد. دانشجویانی که تمایل به تبدیل شدن به یک پزشک در خارج از کشور را دارند، می توانند با انتخاب رشته رادیولوژی برای خود، آینده ای مناسب را رقم بزنند که از نظر رسیدن به کار پس از تحصیل شرایط بسیار مناسبی را پیش رو داشته باشند و همچنین درآمد خود را نیز در سطح بالا نگاه دارند. در راستای توجه به اهمیت این رشته تحصیلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در مالزی را بررسی کنند.

  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • آیا مالزی مقصدی گرانقیمت برای تحصیل در خارج از کشور است؟
  • شرایط اقامت دانشجویان رشته رادیولوژی در این کشور چیست؟
  • آیا یک رادیولوژیست در این کشور به درآمد بالا دسترسی خواهد داشت؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در مالزی

مالزی به عنوان یکی از کشورهای آسیای شرقی در طول سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است و به همین دلیل است که می توان روند افزیش تعداد دانشجویان خارجی در این کشور را به راحتی مشاهده کرد. یکی از بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته رادیولوژی، دانشگاه مالایا است که رتبه 143 آسیا و همچنین 423 جهان را به دست آورده است.  دانشگاه ملی مالزی در شهر بانگی نیز با قرار گرفتن در رتبه 199 آسیا، رتبه 566 جهان در رشته رادیولوژی را به دست اورده است.

رتبه سوم در این زمینه اما به دانشگاه علوم مالزی رسیده است که رتبه 214 آسیا و همچنین 611 جهان را به خود اختصاص داده است و حضور بیش از 29000 دانشجو در این دانشگاه به خوبی نشان از کیفیت آموزشی در آن دارد. در رتبه چهارم برترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در مالزی، دانشگاه پوترا قرار دارد که رتبه 727 جهان در این رشته را در اختیار گرفته است و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته است. علاقمندان به تحصیل رشته رادیولوژی در مالزی، 9 گزینه کلی برای تحصیل در این کشور را پیش رو دارند و می توانند با توجه به رزومه خود در این مسیر گام بردارند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در مالزی

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در مالزی

یکی از چالش های جدی که پیش روی دانشجویان خارجی در کشور مالزی قرار دارد آن که آن ها باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در کشور مالزی پرداخت کنند. شهریه تحصیل در رشته رادیولوژی برای دانشجویان خارجی در مالزی در حدود 12000$ تا 18000$ (دلار) در سال است و اگر دانشجویان ایرانی در سال های اخیر کمتر به مالزی به عنوان یک مقصد تحصیلی توجه می کنند آن که دانشگاه های این کشور هزینه بسیار بالایی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند.

با وجود هزینه های بالای تحصیل، دانشجویان برای گذران زندگی خود در مالزی به حدود 450$ تا 500$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و این مبلغی مناسب برای زندگی به نظر می رسد. البته دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در کانادا به کار مشغول شوند و تنها شرط پیش روی آن ها این است که برای 7 روز پیاپی در این کشور کار نکنند.

متوسط درآمد یک رادیولوژیست در کشور مالزی

با پایان یافتن دوره آموزش در دانشگاه های مالزی، به دانشجویان فرصت داده خواهد شد که در خاک این کشور به کار مشغول شوند و این فرصتی مناسب برای رسیدن به اقامت این کشور آسیایی است. مالزی به شدت با کمبود نیروی کار در حوزه های پزشکی روبرو شده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که علاقمندان به رشته های پزشکی پس از دریافت مدرک خود، قادر خواهند بود تا در مالزی به کار مشغول شوند و از این طریق به خواسته های خود دسترسی پیدا کنند.

یک رادیولوژیست در کشور مالزی به طور معمول 20100MYR (رینگیت مالزی) درآمد ماهانه خواهد داشت که این مبلغ با متوسط درآمد در این کشور فاصله بسیار زیادی دارد. در چنین شرایطی شاید بتوان مالزی را به عنوان مقصدی مطمئن برای کار در حوزه پزشکی معرفی کرد اما هزینه های بالا تحصیل در این کشور می تواند بسیاری را در این مسیر منصرف سازد. برای تحصیل در بهترین کشورهای جهان، شما می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *