ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اروگوئه

رشته زمین شناسی در اروگوئه

رشته زمین شناسی در اروگوئه علاقمندان زیادی ندارد و بیشتر دانشجویان در این کشور تابعیت یکی از کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی را دارند. اروگوئه که به طور رسمی جمهوری اروگوئه خوانده می شود کشوری در آمریکای جنوبی است که با آرژانتین، برزیل و ریو د پلاتا هم مرز و همسایه است و از جنوبی شرقی هم به اقیانوس اطلس می رسد. اروگوئه که کشوری در حال توسعه است در حال حاضر بیش از 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد و جزو کشورهای کم جمعیت دسته بندی می شود. البته سطح تولید ناخالص داخلی و فرصت های شغلی که در این کشور وجود دارد نشان دهنده آن است که زیرساخت های لازم برای جذب مهاجر را ندارد. چرا که خود جوانان اروگوئه هم غالبا به کشورهای دیگری از جمله آمریکا مهاجرت می کنند تا بتوانند شغل خوبی پیدا کنند.

البته اروگوئه مزایایی هم دارد که از آن جمله می توان به این ها اشاره نمود: در بین کشورهای آمریکای لاتین اروگوئه بالاترین سطح درآمد را دارد، در بین کشورهای آمریکای لاتین اروگوئه رتبه اول در صلح، دموکراسی، پایین بودن میزان فساد اقتصادی و غیره را دارا می باشد و همچنین به لحاظ آزادی مطبوعات نیز اولین کشور در این ناحیه است. پس طبیعی است که افراد زیادی به عنوان پناهنده، دانشجو یا کارگر از کشورهایی مثل ونزوئلا، به اروگوئه بروند. البته دانشجویان توجه داشته باشند در مجموع سطح امنیت کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی به لحاظ بالا بودن نرخ ارتکاب جرم، پایین می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور راهنمایی علاقمندان به اروگوئه به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اروگوئه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل در رشته زمین شناسی کدام اند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه در سال 2021 کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اروگوئه

با توجه به این که اروگوئه حتی در قیاس با کشورهای بسیار توسعه یافته دنیا هم نرخ باسوادی بالایی دارد، ممکن است این سوئال مطرح شود که آیا تحصیل در اروگوئه رایگان است؟ در این خصوص لازم به ذکر است که تحصیل در اروگوئه برای شهروندان این کشور از 6 تا 11 سالگی اجباری می باشد و در تمامی مقاطع، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، هنرستان و دانشگاه رایگان است. اما خارجی ها یا اصطلاحا دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل در اروگوئه باید شهریه پرداخت نمایند. نکته جالبی که وجود دارد این است که شهریه دانشگاه های اروگوئه برای خارجی ها اگرچه به اندازه کشورهای گرانی مثل آمریکا، دانمارک، استرالیا، فنلاند و غیره نیست، اما با در نظر گرفتن این امر که اخذ اقامت اروگوئه مزیت چندان بزرگی به حساب نمی آید، گران می باشد.

میزان دقیق شهریه دانشگاه در اروگوئه بستگی به مقطع تحصیلی، رشته انتخابی و نوع دانشگاه دارد. اما به طور کلی شهریه ای که از دانشجویان رشته زمین شناسی در اروگوئه طی سال 2021 اخذ می شود با توجه به عوامل گفته شده ترمی 2250$ تا 4500$ (دلار آمریکا) می باشد. لازم به ذکر است دانشگاه های اروگوئه همانند سایر کشورها در هر سال تحصیلی دارند یعنی شهریه گفته شده دو بار در سال پرداخت می گردد. مسئله دیگری که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند هزینه زندگی در اروگوئه است که با توجه به سبک زندگی هر فردی معمولا خیلی زیاد نخواهد بود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است متوسط هزینه زندگی در اروگوئه با یکی از کشورهای پرطرفدار و در عین حال ارزان قیمت حوزه شنگن، یعنی مجارستان، با هم مقایسه شده است:

متوسط هزینه زندگی ماهانه در مجارستان و اروگوئه

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در اروگوئه

دانشگاه های مطرح اروگوئه تماما در پایتخت این کشور یعنی شهر مونته ویدیو واقع شده اند. البته فراموش نشود که تنها 2 دانشگاه در این کشور در سطح جهانی هم جایگاه نسبتا خوبی دارند؛ پس فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی در این کشور مزیتی برای اخذ پذیرش در مقاطع بالاتر دانشگاه های مطرح دنیا نیست. منتهی کسی که بخواهد به عنوان زمین شناس در اروگوئه فعالیت کند بهتر است به سرغ دانشگاه هایی برود که حداقل در سطح ملی رنکینگ خوبی دارند. در جدول ذیل بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل در رشته زمین شناسی معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل رشته زمین شناسیرتبه ملی در سال 2021شهری که دانشگاه در آن واقع گردیده است
Universidad ORT Uruguay1Montevideo
Universidad Católica del Uruguay2Montevideo
Universidad de la República3Montevideo
Universidad de Montevideo4Montevideo
Universidad de la Empresa5Montevideo
Universidad Tecnológica6Montevideo
Universidad Tecnológica7Montevideo
Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes8Montevideo
Instituto Universitario Bios9Montevideo
Instituto Universitario Francisco de Asís10Maldonado

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در اروگوئه

اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه

به منظور اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه دانشجو باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های این کشور در رشته زمین شناسی پذیرش گرفته و سپس برای اخذ ویزا مدارکی را تهیه نماید. این مدارک به طور کلی عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اروگوئه
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورتی معتبر که اعتبار آن برای حداقل 6 ماه باشد.
  • یک قطعه کپی از صفحه اول پاسپورت که حاوی اطلاعات فرد می باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

کار پس از فارغ التحصیلی در اروگوئه

پس از فارغ التحصیلی به عنوان یک زمین شناس شانس کاریابی در اروگوئه کم است. چرا که کشورهای در حال توسعه برای مشاغل علمی همانند زمین شناسی، میکروبیولوژی و غیره مشاغل به مراتب کم تری در قیاس با کشورهای توسعه یافته ای همانند سوئیس، آمریکا، کانادا، آلمان، مجارستان و غیره دارند. با این حال کسی که از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شده و به زبان اسپانیایی هم علاوه بر زبان انگلیسی تسلط کامل دارد، احتمالا بتواند شغلی در اروگوئه پیدا کند. درآمد زمین شناسان در اروگوئه در صورت کاریابی در این کشور به طور میانگین 77400UYU (پزوی اروگوئه) می باشد؛ یعنی قدرت خرید نسبتا خوبی دارند خصوصا بعد از چند سال سابقه کاری و کسب مهارت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته زمین شناسی در اروگوئه توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *