ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در یونان

رشته شنوایی سنجی در یونان

رشته شنوایی سنجی در یونان علاقمندان خاص خود را دارد، هرچند توجه شود فارغ التحصیلان در یونان تنها 2 ماه فرصت کاریابی دارند. به عبارت دقیق تر، در حالی که در کانادا و آلمان دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی 2 سال وقت دارند همچنان اقامت داشته باشند و با کاریابی ویزای کاری اخذ کنند، این فرصت در یونان محدود به 2 ماه است. این در حالی است که موقعیت های کاری در آلمان و کانادا به مراتب بیشتر از یونان نیز می باشد و یونان در سال 2022 نرخ بیکاری بالای 18% دارد. آموزش عالی یونان عمدتاً تحت حمایت دولتی است و به دو بخش دانشگاهی و فنی تقسیم می‌شود و برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌ها توسط دانشگاه‌ها، مدارس پلی‌تکنیک، مؤسسه هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد تدریس می‌شوند. در سال 2022 مؤسسات فناوری عالی آموزش عالی را با تمرکز بر علم و دانش ارائه می‌دهند.

در یونان مدرک کارشناسی ارشد به عنوان کارشناسی ارشد (MSc)، کارشناسی ارشد هنر (MA)، یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) اعطا می شود. یونان همچنین یک دیپلم فارغ التحصیلی اعطا می کند که بین سطوح لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته می شود و می توان آن را در حدود نیمی از زمان مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به طور در خصوص رشته شنوایی سنجی در یونان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی چقدر است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی در یونان چقدر است؟
  • زبان تحصیل در یونان چیست؟

زبان تحصیل رشته شنوایی سنجی در یونان

یونان نه تنها به میراث فرهنگی و تاریخی خود افتخار می کند، بلکه همچنان سنت های خود را حفظ کرده و از طریق آموزش آن را ارتقا می بخشد. طبیعتاً، بسیاری از دانشگاه‌های یونان مدارک تحصیلی متعددی را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود در زمینه‌های زیادی ارائه می‌دهند اما تحصیل با زبان یونانی ارزان تر است. به علاوه در شرایطی که موقعیت های کاری کمی در یونان وجود دارد، عملا بدون تسلط همزمان به هر دو زبان انگلیسی و یونانی، فرد شانسی برای کار در یونان نخواهد داشت. نتیجتا اگرچه دوره های انگلیسی زبان در رشته های مختلف از جمله شنوایی سنجی، مهندسی برق و غیره، ارائه می گردد، اما برای زندگی و کار در یونان، تسلط به زبان یونانی نیز ضروری به نظر می رسد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در یونان

تحصیل در یونان دو هزینه عمده دارد:

  1. شهریه دانشگاه
  2. هزینه زندگی در یونان

شهریه دانشگاه های یونان نسبت به کشورهای دانمارک و هلند کم تر است. اما تحصیل در یونان به صورت رایگان برای غیر اروپایی ها یا به عبارت دقیق تر non-EU/EEA students ممکن نمی باشد. در سال 2022 در دانشگاه های دولتی یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولاً هیچ هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند و تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. سایر دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان، باید هزینه های تحصیلی را بین 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال بپردازند که شامل کتاب های درسی برای دوره های انتخابی نیز می شود. گلچین‌های بزرگ، رمان‌ها و هر نوع کتاب دیگری به امانت داده می‌شود و گاهی حتی برای استفاده خود به دانش‌آموزان داده می‌شود. دانشگاه تسالونیکی یونان در 2022 دو بار در روز وعده های غذایی گرم و استفاده رایگان از سالن بدنسازی را به همه دانشجویان خود ارائه می دهد.

شهریه رشته شنوایی سنجی در هر کدام از دانشگاه های یونان متناسب با مقطع تحصیلی متفاوت است. اما به طور کلی بین 4000€ تا 6000€ (یورو) در سال می باشد که با بورسیه های تحصیلی تمام یا بخشی از آن قابل جبران است. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در یونان را نیز باید مدنظر قرار داد که با با احتساب اجاره مسکن و غیره، مجموعا برای یک نفر ماهانه حدود 900€ تا 1100€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است مطابق قوانین موجود در سال 2022 دانشجویان بین المللی اجازه کار در یونان به صورت پاره وقت را دارند و به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. اجازه کار دانشجویی در یونان تا 20 ساعت در هفته است و یافتن شغل با توجه به کمی تعداد فرصتهای شغلی در یونان، ساده نیست.

زبان تحصیل رشته شنوایی سنجی در یونان

بهترین دانشگاه ها برای شنوایی سنجی در یونان

یکی از عواملی که کار در یونان چه ضمن تحصیل چه پس از فارغ التحصیلی را راحت تر می کند، پذیرش از دانشگاه های ممتاز این کشور است. برای رشته شنوایی سنجی در سال 2022 می توان دانشگاه های ذیل را جزو بهترین دانشگاه های یونان قلمداد نمود:

بهترین دانشگاه های یونان برای رشته شنوایی سنجیTimes Higher Education Ranking 2022QS Ranking 2022
National and Kapodistrian University of Athens401651
University of Crete401651
Aristotle University of Thessaloniki601551
University of Ioannina801

کار با رشته شنوایی سنجی در یونان

کار در یونان با رشته شنوایی سنجی در صورت تسلط به زبان یونانی ساده است. حدود درآمد رشته شنوایی سنجی در یونان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدرک تحصیلی
  • شهری که فرد در آن مشغول به کار می شود.
  • سابقه کار
  • حوزه کاری (کلینیک ها یا مدارس ویژه دانش آموزان دارای مشکلات شنوایی)
  • دولتی یا خصوصی بودن کلینیک یا مدرسه ای که فرد در آن مشغول به کار است.

در نمودار ذیل حدود درآمد سالانه رشته شنوایی سنجی در یونان بیان شده است:

حدود درآمد سالانه رشته شنوایی سنجی در یونان

لازم به ذکر است که در یونان، متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها 17700$ (دلار آمریکا) در سال است که بسیار کمتر از میانگین OECD در سال می باشد. شکاف قابل توجهی بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد وجود دارد به طوری که 20% بالای جمعیت بیش از 6 برابر بیشتر از 20% پایین درآمد دارند. توجه شود که در سال 2022 بالاترین دستمزد یونان، متخصصان رسانه، ارتباطات و تبلیغات با 145000$ (دلار آمریکا) در سال هستند. در این مقاله راجع به رشته شنوایی سنجی در یونان توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید واقع شده باشد. علاقمندان به کار در یونان، آلمان، اتریش، کانادا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *