ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اروگوئه

رشته شهرسازی در اروگوئه

تحصیل رشته شهرسازی در اروگوئه را نمی توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای تحصیل در آمریکای جنوبی معرفی کرد. دانشجویان خارجی در کشور اروگوئه با چالش های بسیاری روبرو خواهند بود و یکی از مهم ترین آن ها تامین هزینه های زندگی در این کشور است. علاقمندان به رشته شهرسازی در اروگوئه باید در نظر داشته باشند که تنها یک دانشگاه در این کشور به ارائه این رشته می پردازد و چنین مسئله ای تحصیل در اروگوئه در رشته شهرسازی را بسیار دشوار می سازد. دانشجویان باید با سایر علاقمندان تحصیل در این کشور رقابت کنند و این در حالی است که این رقابت دشوار برای رسیدن به دانشگاهی است که از نظر علمی نیز در سطح معتبری قرار ندارد.

رشته شهرسازی یکی از رشته های تحصیلی است که در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است و کشورهای در حال توسعه نیز کمتر به آن توجه داشته اند. به همین دلیل است که نمی توان به علاقمندان به تحصیل در این رشته توصیه کرد تا در بسیاری از کشورهای جهان در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. اروگوئه نیز یکی از کشورهای در حال توسعه در آمریکای جنوبی است که کمترین توجه را به این رشته تحصیلی داشته است. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش خواهند بود تا با توجه به سطح علاقه به تحصیل در این کشور، شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اروگوئه را مورد بررسی قرار دهند.

  • بالاترین شانس برای ورود به رشته شهرسازی در کشور اروگوئه مربوط به چه کسانی است؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار دانشجویان خارجی در اروگوئه چگونه است؟
  • آیا مهندسان شهرساز در کشور اروگوئه می توانند به درآمد بالا دسترسی داشته باشند؟

شرایط ورود به رشته شهرسازی در دانشگاه های اروگوئه

برای تحصیل در کشور اروگوئه هر فرد باید دلایل محکمی داشته باشد چراکه باید در نظر داشت دانشگاه های این کشور از نظر سطح علمی در رقابت با کشورهای همتراز خود نیز با چالش های بسیاری روبرو هستند و این مسئله می تواند ورود به این کشور به عنوان دانشجوی خارجی را دشوار سازد. در حال حاضر در بسیاری از رشته های تحصیلی، زبان تحصیل زبان اسپانیایی است و علاقمندان به تحصیل در اروگوئه باید به این نکته توجه بسیار ویژه داشته باشند.

در حال حاضر دانشگاه ملی (Universidad de la Republica) در اروگوئه تنها دانشگاهی است که دانشجویان خارجی در رشته شهرسازی را پذیرش می کنند. این دانشگاه رتبه 751 تا 800 جهان را به دست آورده است و در حدود 2166 دانشجوی بین المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تعداد بالای اساتید در این دانشگاه یکی از عمده ترین دلایل شناخته شدن این دانشگاه در سطح بین المللی شده است. یکی از دلایل توجه به این دانشگاه نیز قرار گیری در شهر مونته ویدئو به عنوان پایتخت اروگوئه است.

شرایط ورود به رشته شهرسازی در دانشگاه های اروگوئه

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کشور اروگوئه

برای تحصیل در اروگوئه هر فرد به سرمایه اولیه نسبتا زیادی نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کند و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را در دسته کشورهای مقرون به صرفه جهان معرفی کرد. هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور در حدود 3500$ (دلار) است و بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی نیز همین مبلغ را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند و این در حالی است که در اروگوئه امکان دریافت بورسیه تحصیلی بسیار محدود است.

علاوه بر این هزینه ها، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 650$ تا 700$ (دلار) در ماه است و با توجه به این که دانشجویان خارجی در اروگوئه امکان کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت، باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در این کشور یک چالش بزرگ به نام تامین هزینه های زندگی خود را خواهند داشت.

متوسط درآمد یک مهندس شهرساز در کشور اروگوئه

اروگوئه را نمی توان مقصدی مناسب برای کار مهندسین شهرسازی دانست چراکه بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته در اروگوئه موفق به کاریابی نمی شوند و باید این کشور را ترک کنند. مهندسان شهرساز نه تنها در اروگوئه بلکه در سایر کشورهای در حال پیشرفت جهان نیز جایگاه ویژه ای در بازار کار نخواهند داشت و یکی از عمده ترین دلایل آن، توجه بیشتر به رشته های تولیدی است.

مهندسان شهرساز در کشور اروگوئه درآمد نسبتا مناسبی را کسب خواهند کرد این تنها نکته امیدوار کننده برای علاقمندان به این رشته تحصیلی برای رسیدن به کار در این کشور خواهد بود. متوسط درآمد مهندسین شهرسازی در نمودار زیر مشخص شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور اروگوئه

اگرچه دسترسی به چنین درآمدی در اروگوئه می تواند مناسب ارزیابی شود اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که متقاضیان تحصیل در این کشور باید چالش های متفاوتی را از زمان پذیرش تا پیدا کردن شغل در این کشور سپری کنند و به همین دلیل است که نمی توان اروگوئه را به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرتی برای آینده خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *