ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در ایرلند

رشته فارماکولوژی در ایرلند

رشته فارماکولوژی در ایرلند از جمله رشته های علوم پزشکی است که با توجه به افزایش سطح بیماری ها در جهان، تحصیل در آن اهمیت بسیاری پیدا کرده است. یک فارماکولوژیست وظیفه دارد تا به کشف داروهای جدید بپردازد و در رابطه با اثربخشی داروهای گذشته در درمان بیماری ها و عوارض آن ها بر موجودات زنده تحقیقات لازم را انجام دهد و از همین رو است که بسیاری از فارماکولوژیست ها در محیطی خارج از داروخانه به کار مشغول می شوند و در محیطی آزمایشگاهی فعالیت حرفه ای خود را ادامه می دهند.

ایرلند یکی از کشورهای کوچک در شمال قاره اروپا است که کیفیت زندگی در آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تحصیل در ایرلند نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. حقیقت امر آن است که هزینه های تحصیل در ایرلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بالاتر است و این مسئله از جذابیت تحصیل در این کشور کاسته است اما با توجه به این که زبان رسمی ایرلندی ها انگلیسی است و فرهنگ این کشور نیز متاثر از بریتانیای کبیر است، بسیاری از افراد زندگی و تحصیل در ایرلند را سکوی پرتاب بسیار خوبی برای زندگی در انگلستان می دانند. از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایرلند خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایرلند چیست؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند برای دانشجویان رشته فارماکولوژی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در کشور ایرلند مشغول به کار شد؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در ایرلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایرلند

رشته فارماکولوژی از جمله رشته های علوم پزشکی است و به همین دلیل است که متقاضیان بسیار زیادی از سراسر دنیا تلاش می کنند تا در این رشته ورود پیدا کرده و بتوانند آینده شغلی خود را نیز تضمین کنند. با توجه به اینکه ایرلند یکی از کشورهای پیرو سیستم آموزشی بلونیا است، اما تحصیل در این رشته حداقل 4 سال طول خواهد کشید و این موضوعی است که متقاضیان تحصیل در رشته فارماکولوژی باید در برنامه ریزی های خود آن را لحاظ کنند. تحصیل رشته فارماکولوژی در مقاطع تحصیلات تکمیلی اما همچون سایر رشته ها است.

کالج ترینتی در شهر دوبلین، پایتخت ایرلند، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. این دانشگاه در جایگاه 244 جهان قرار گرفته است اما رشته فارماکولوژی در این دانشگاه از نظر علمی جایگاه مناسب تری را به خود اختصاص داده است و توانسته تا در جایگاه 173 جهان قرار گیرد. تحصیل در رشته فارماکولوژی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود و متقاضیان هنگام درخواست پذیرش بهتر است نمره آیلتس در سطح 6.5 یا بالاتر را در اختیار داشته باشند تا توان رقابت با دانشجویان سایر کشورها را داشته باشند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با پذیرش از رزومه تحصیلی است که فرد ارائه می کند. با توجه به معدود بودن دانشگاه های ایرلند در رشته فارماکولوژی دانشجویان متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه باید رزومه ای قدرتمند در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت باید به فکر تحصیل در دانشگاه های درجه دوم ایرلند باشند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در ایرلند

یکی از موضوعاتی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های تحصیل است چراکه در صورتی که فردی نتواند هزینه های خود را تامین کند، به ناچار باید به کشور خود بازگردد و آنچه را که تا آن زمان پشت سر گذاشته است همگی بیهوده خواهند بود.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در کشور ایرلند می تواند از 10000€ تا 25600€ (یورو) متغیر باشد و این مبلغی است که از متوسط هزینه های تحصیل رشته فارماکولوژی در اروپا بیش تر است و این می تواند یکی از نکات منفی در رابطه با انتخاب ایرلند به عنوان مقصد تحصیل باشد.

هزینه های زندگی در کشور ایرلند نیز می تواند از 7000€ تا 12000€ (یورو) در سال تحصیلی متغیر باشد. بنابراین می توان انتظار داشت که هزینه تحصیل و زندگی در کشور ایرلند در حدود 30000€ (یورو) یا بیشتر در طول یک سال تحصیلی است و متقاضیان پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند باید دارایی های خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا در میانه راه به مشکلی در این زمینه برخورد نکنند.

با این حال مسیری مانند استفاده از بورسیه تحصیلی در کشور ایرلند وجود دارد که برخی از دانشجویان می توانند به آن دسترسی داشته باشند. دانشجویان همچنین می توانند به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و در زمان تعطیلی دانشگاه نیز قادر خواهند بود تا به صورت تمام وقت و برای 40 ساعت به کار مشغول شوند تا بتوانند پس انداز خوبی برای آینده خود در این کشور در اختیار داشته باشند.

درآمد یک فارماکولوژیست در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای نزدیک به انگلستان است و هزینه های زندگی در این کشور نیز از فرهنگ زندگی در انگلستان تاثیر گرفته است. هزینه های زندگی در ایرلند بالا است و به همین نسبت درآمد در این کشور نیز بالاتر از متوسط درآمد در کشورهای اروپایی است. دانشجویان خارجی در ایرلند این فرصت را خواهند داشت تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، اقامت کاری آن را به دست اورند و مسیر رسیدن به اقامت دائم در این کشور را برای خود هموار سازند.

درآمد فارماکولوژیست ها در کشور ایرلند بسته به میزان تحصیلات و همچنین تجربه کاری آن ها می تواند متغیر باشد اما به طور متوسط، آن ها درآمدی بیشتر از متوسط درآمد در ایرلند را دریافت می کنند. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در ایرلند را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور ایرلند

تحصیل در کشور ایرلند به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن می تواند امتیازات بسیاری را برای تحصیل کنندگان به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که نمی توان به سادگی از کنار چنین موضوع گذر کرد. شما نیز می توانید با برقراری ارتباط با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل در ایرلند و برترین کشورهای جهان باخبر شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *