ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در انگلستان

رشته فیزیک در انگلستان

رشته فیزیک در انگلستان در قیاس با کشورهای در حال توسعه بازار کار به مراتب بهتری دارد اما شرایط کار در این رشته را نیز باید بررسی نمود. به عبارت دقیق تر در حالی که شانس خیلی کمی وجود دارد کسانی که در رشته هایی مثل فیزیک یا شیمی تحصیل کرده اند در کشورهایی مثل ترکمنستان، ازبکستان، ارمنستان و غیره بتوانند کاری مرتبط پیدا کنند، در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا، اسکاتلند و غیره، نه تنها برای این رشته تحصیلی فرصت های شغلی زیادی وجود دارد، بلکه فیزیکدانان جایگاه اجتماعی خوب و سطح درآمد نسبتا بالایی نیز دارند.

بسیاری از فیزیکدانان با توجه به علاقه و گرایش تحصیلی خود به عنوان استاد دانشگاه، دانشمند ناسا و غیره مشغول به کار می شوند، علی الخصوص وقتی از دانشگاه های مطرح کشور انگلستان مثل آکسفورد و کمبریج، یا دانشگاه های مطرح آمریکا مثل هاروارد و استنفورد، فارغ التحصیل شده باشند.انگلستان کشوری زیبا است که به دلایل مختلف از جمله سطح بالای توسعه یافتگی، وجود فرصت های شغلی متنوع با سطح درآمد بالا پس از فارغ التحصیلی، امنیت بالای اقتصادی و اجتماعی، رفاه بهداشتی و غیره، همواره مورد توجه مهاجران بوده است.

منتهی از آن جایی که بهترین راه مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل است، دانشجویان توجه ویژه ای به دانشگاه های این کشور داشته اند. البته نباید فراموش کرد نه تنها انگلستان نظام تحصیلی رایگان ندارد، بلکه هم هزینه های زندگی در این کشور بالا است و هم از دانشجویان خارج از حوزه پادشاهی متحد (UK) شهریه های به مراتب بالاتری اخذ می نماید.

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک در انگلستان کدام اند؟
  • شهریه اخذ شده از دانشجویان به منظور تحصیل در رشته فیزیک حدودا چقدر است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیک در انگلستان

چه برای بومیان هر کشور چه برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند در نهایت پس از فارغ التحصیلی با کاریابی اقامت خود را تمدید نمایند، تحصیل در دانشگاه های ممتاز انگلستان اهمیت پیدا می کند. البته از سال 2020 خوشبختانه دانشجویان خارجی بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود مجبور به ترک خاک انگلستان نیستند و می توانند مدتی در این کشور اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند. با این حال اهمیت این نکته بر کسی پوشیده نیست که خصوصا در رشته هایی مثل فیزیک، کاریابی پس از فارغ التحصیلی منوط به داشتن رزومه خوب و سابقه تحصیل در دانشگاه های مطرح است. بهترین دانشگاه های انگلستان به منظور تحصیل در رشته مزبور در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته فیزیکTimes Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Oxford155
University of Cambridge679
Imperial College London11820
University College London (UCL)161019
King’s College London353134
The University of Manchester512764

شهریه رشته فیزیک در انگلستان

همانطور که اشاره شد در سال 2021 نیز همانند قبل، انگلستان نظام تحصیلی رایگان ندارد. رشته فیزیک البته ارزان تر از رشته هایی مثل دندانپزشکی است، با این حال از آن جایی که بسیاری از واحدهای درسی آن دارای آزمایشگاه و غیره می باشد، رشته ارزانی هم به شمار نمی رود. در انگلستان دانشجویان رشته فیزیک با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و ملیت خود شهریه متفاوتی را پرداخت می نمایند. اما به طور کلی می توان شهریه رشته فیزیک را سالی 9000£ (پوند) دانست، با این تفاوت که دانشجویان بین المللی لازم است شهریه خود را از یک سال جلوتر پرداخت نمایند ولی دانشجویان انگلیسی و دانشجویان اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا غالبا نیازی به پرداخت پیشاپیش شهریه ندارند.

شهریه رشته فیزیک در انگلستان

مدارک لازم برای تحصیل رشته فیزیک در انگلستان

هر دانشگاهی حداقل ها و مدارک لازم متفاوتی از دانشجویان علاقمند به رشته فیزیک تقاضا می نماید اما به طور کلی می توان این مدارک و لازمه ها را در موارد ذیل خلاصه نمود:

  • حداقل نمره C در درس ریاضی و زبان انگلیسی (نمره درس ادبیات انگلیسی به عنوان زبان انگلیسی پذیرفته نیست)
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • رزومه تحصیلی یا همان CV به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید یا آموزگاران مقطع پیشین
  • انگیزه نامه در خصوص دلایل انتخاب رشته فیزیک، کشور انگلستان و دانشگاهی که فرد برای آن اپلای می نماید.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که چه دانشجو موفق به پذیرش شود چه نشود، غیر قابل بازگشت است

لازم به ذکر است برای تحصیل رشته فیزیک در مقاطع کارشناسی دانشجو باید دیپلم تجربی یا ریاضی داشته باشد. در واقع فرد باید تا آن جایی که ممکن است در دوره دبیرستان دروس ریاضی و فیزیک را گذرانده باشد و در دروسی مثل جبر، هندسه و غیره نمرات بالایی اخذ نموده باشد. به همین دلیل است که علاقمندان تحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی غالبا یک سال در کالج می گذرانند تا سطح علمی خود را بالاتر ببرند و دروسی را که در مدارس ایران نگذرانده اند، یاد بگیرند. برای تحصیل رشته فیزیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در انگلستان نیز داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در مقطع کارشناسی ضروری است؛ مثلا کسی که کارشناسی روانشناسی دارد نمی تواند برای تحصیل فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نماید.

کار پس از تحصیل در انگلستانن

از سپتامبر 2021 دانشجویان اجباری به ترک انگلستان بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات خود ندارند؛ یعنی می توانند تا 2 سال همچنان اقامت این کشور را داشته باشند و دنبال کار بگردند. نرخ بیکاری در انگلستان به شرح نمودار ذیل است:

نرخ بیکاری در انگلستان

بعد از کاریابی در انگلستان در فرصت 2 ساله مذکور، که با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور درصد موفقیت بالایی دارد، دانشجویان باید اقدام کنند تا ویزای تحصیلی (Tier 4) خود را تبدیل به ویزای کاری (Tier 2) انگلستان نمایند. در این مقاله راجع به تحصیل رشته فیزیک در انگلستان توضیحاتی ارائه گردید و اطلاعاتی با توجه به قوانین و شرایط سال 2021 بیان شد. علاقمندان به تحصیل در انگلستان در رشته های فیزیک، حقوق، پزشکی و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *