ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در رومانی

رشته قلب و عروق در رومانی

رشته قلب و عروق در رومانی درآمدی بیش از سایر رشته های تحصیلی در این کشور به دنبال دارد و برای متقاضیان کار گزینه ای جذاب محسوب می شود. اخذ پذیرش پزشکی و تخصص های آن نیز در رومانی ساده تر از کشورهایی مثل آلمان و هلند می باشد. آموزش عالی رومانیایی و هزینه زندگی ارزان ترین در تمام اتحادیه اروپا است. در رومانی استانداردهای عالی دانشگاهی با شهریه های معقول و هزینه های روزانه به دست می آیند در حالی که بخش آموزش اولویت اصلی رقابت اروپاست.

رومانی دارای چندین قرن برتری علمی است و دانشگاه های رومانیایی رشته های فوق لیسانس و فوق لیسانس را به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهند ولی رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی به زبان رومانیایی است. تحصیل در رومانی به شما این امکان را می دهد که از هزینه زندگی ارزان تری نسبت به سایر نقاط اروپا از جمله مجارستان و بلژیک برخوردار شوید.

دانشگاه های رومانی نیازی به آیلتس یا تافل به عنوان آزمون ورودی ندارند و تا زمانی که شرایط اولیه کشور خود را داشته باشید، پذیرفته می شوید. اما برای ایرانی ها اخذ ویزای تحصیلی رومانی بدون داشتن مدرک زبان معتبر تقریبا غیر ممکن می باشد. اگرچه رومانی هنوز به عنوان یک کشور در حال توسعه در نظر گرفته می شود، اما یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان اروپایی است. اقتصاد مختلط آن از سال 2000 رشد سریعی را تجربه کرده است و این کشور دارای مراقبت های بهداشتی همگانی و آموزش بدون شهریه است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی چقدر است؟
  • درآمد رشته قلب و عروق در رومانی چه میزان می باشد؟

کار با رشته قلب و عروق در رومانی

کار در رومانی برای متخصصین رشته قلب و عروق به وفور یافت می شود. به علاوه درآمد این دسته از افراد، خصوصا جراح ها، بالاترین سطح درآمد در رومانی می باشد. البته کار در رومانی علاوه بر زبان انگلیسی، مستلزم تسلط به زبان رومانیایی نیز می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته قلب و عروق در این کشور بیان شده است:

حدود درآمد رشته قلب و عروق در رومانی

کار ضمن تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی

دانشجویان رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن به صورت رزیدنتی در بیمارستان های رومانی کار می کنند. اما چون هنوز دانشجو محسوب می شوند سطح درآمد پایینی دارند که تنها پوشش بخشی از هزینه های زندگی در رومانی را می دهد. توجه شود که صرف نظر از رشته هایی مثل پزشکی، سایر دانشجویان نیز اجازه کار در رومانی را دارند. در واقع در سال 2022 دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رومانی به صورت پاره وقت با مدرک مجوز کار معتبر کار کنند. حقوق معمول شغل دانشجویی حدود 450RON تا 700RON (لئوی رومانی) در ماه برای حدود 20 ساعت کار در هفته است. در کشور رومانی در سال جاری، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه تحت مقررات آزادی رفت و آمد اتحادیه اروپا کار کنند.

پذیرش پزشکی در رومانی

همان طور که پیش تر اشاره شد، مقدمه تحصیل در رومانی در رشته قلب و عروق، گذراندن دوره پزشکی عمومی می باشد. به این منظور فرد باید مراحلی را طی نماید:

  • کپی مدرک دیپلم یا معادل آن و مدرک لیسانس و ترجمه رسمی آن
  • 2 کپی رونوشت سوابق مطالعات تکمیل شده قبلی
  • کپی شناسنامه و ترجمه رسمی آن
  • 2 نسخه یک کپی پاسپورت و شش عکس
  • کپی گواهی پزشکی
  • نتیجه آزمون قبولی در دانشگاه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی مقاطع قبلی
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان معتبر با توجه به زبان آموزشی دوره مورد نظر (انگلیسی، رومانیایی، آلمانی و غیره)

کار ضمن تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی

تحصیل در رومانی رایگان نیست اما این کشور دانشگاه هایی دارد که بودجه زیادی از دولت این کشور می گیرند و نتیجتا شهریه پایینی دارند. شهریه های دانشگاه در رومانی از 600RON تا 5000RON (لئوی رومانی) در سال متغیر است، اگرچه برنامه های پزشکی و مهندسی می توانند گران تر باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا همان هزینه هایی را پرداخت می کنند که دانشجویان رومانیایی، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولاً باید هزینه کمی بالاتر بپردازند. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره) در رومانی: از 3200€ تا 5000€ (یورو) در سال متغیر است. هزینه های تحصیل برای تخصص پزشکی (فوق لیسانس) در رومانی: بین 3800€ تا 7000€ (یورو) در سال بسته به دانشگاه ها و تخصص ها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA و CH متغیر است.

تحصیل پزشکی در رومانی یکی از بهترین گزینه ها در اروپا (EU/EEA) است نه تنها به دلیل کیفیت تحصیل، بلکه به دلیل هزینه تحصیل، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی که در مقایسه با سایر اتحادیه اروپا بسیار پایین است. برنامه های 6 ساله پزشکی عمومی شامل 3 سال مطالعات پیش بالینی و به دنبال آن 3 سال مطالعات بالینی است. سیستم آموزشی رومانی همواره دستخوش تغییرات و نوسازی شده است. امروزه بیش از 40 کالج و دانشگاه دولتی در رومانی فعالیت می کنند و پس از اتمام دوره پزشکی عمومی نوبت به تخصص های مختلف می رسد که شهریه ای مشابه پزشکی دارند. علاقمندان به رشته قلب و عروق در رومانی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *