ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در قطر

رشته قلب و عروق در قطر

تحصیل در رشته قلب و عروق در قطر می تواند یک انتخاب نه چندان مناسب برای افرادی باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. بسیاری از علاقمندان مهاجرت به قطر، این کشور را مقصدی مناسب برای کار می دانند و کمتر کسی را می توان در جهان یافت که تحصیل در قطر را به عنوان یک برگ برنده در کارنامه تحصیلی خود بداند. افرادی که در قطر تحصیل کرده باشند، برای بازگشت به ایران دچار مشکلات اداری خواهند شد و معادل سازی مدرک تحصیلی آن ها به سختی اتفاق می افتد و اعتبار کم دانشگاه های این کشور، روند دریافت پذیرش تحصیلی را نیز دشوار می سازد.

در چنین شرایطی است که به بسیاری از علاقمندان تحصیل در قطر با هدف کار در این کشور توصیه می شود که مدرک خود را از دانشگاه های ایران دریافت کنند و تنها با یک معادلسازی ساده، خود را به عنوان نیروی کار به قطر برسانند چراکه در این حالت میزان سرمایه ای که برای تحصیل در قطر پرداخت می کنند به شدت کم می شود و البته شرایط کار در این کشور و درآمد ماهانه ای که دریافت می کنند، منجر به اقامت ساده تر در این کشور خواهد شد. در راستای توجه به این موضوع که بسیاری از افراد کار در این کشور را جستجو می کنند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته قلب و عروق در قطر می پردازند.

  • آیا قطر مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته قلب و عروق است؟
  • شهریه دانشجویان خارجی در قطر چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در قطر کار کرد؟
  • متوسط درآمد یک متخصص قلب و عروق در این کشور چقدر است؟

فرایند تحصیل رشته قلب و عروق در قطر

شرایط تحصیل در قطر به گونه ای نیست که بتوان به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور با رزومه مناسب توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. از طرف دیگر هزینه های زندگی و تحصیل در قطر به گونه ای است که بسیاری از افراد توانایی مال کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود را نخواهند داشت. در نتیجه پیش از انتخاب قطر به عنوان مقصد نهایی باید شرایط زندگی و تحصیل در این کشور به خوبی بررسی شود.

دانشجویانی که در رشته قلب و عروق در قطر در حال تحصیل هستند، مدرک پزشکی خود را دریافت کرده اند و از همین رو مجوز تحصیل در این رشته را به دست آورده اند. باید در نظر داشت که رشته قلب و عروق در این کشور از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیست و زمانی که به جایگاه دانشگاه های این کشور نگاه شود، اولین و بهترین دانشگاه این کشور، دانشگاه قطر، جایگاه 1463 جهان را به دست آورده است و در آسیا نیز رتبه 463 را در اختیار دارد. در چنین شرایطی، شاید بتوان تحصیل به زبان انگلیسی را به عنوان تنها امتیاز تحصیل در این کشور و این دانشگاه معرفی کرد.

فرایند تحصیل رشته قلب و عروق در قطر

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در قطر

یکی از مهم ترین مسائلی که تحصیل در قطر را به گزینه ای نامناسب تبدیل می کند، عدم همخوانی کیفیت تحصیل و هزینه های مربوط به آن است. دانشجویانی که در قطر رشته قلب و عروق را انتخاب کرده باشند، باید سالیانه مبلغی در حدود 26000$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که متوسط هزینه های زندگی در قطر نیز در حدود 14000$ (دلار) در سال است و با توجه به عدم امکان کار دانشجویی در این کشور، می توان گفت که قطر یکی از گران قیمت ترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

بسیاری از دانشجویان به هنگام تحصیل، به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی نیز هستند اما در قطر، دسترسی به این بورسیه ها نیز بسیار سخت است. با توجه به آنچه که گفته شد، امتیازات تحصیل در قطر را می توان به شرح زیر دسته بندی کرد.

مزایا و معایب تحصیل رشته قلب و عروق در قطر

روند کار متخصصین قلب در قطر

افرادی که در قطر به عنوان متخصص قلب و عروق دوره تحصیلی خود را به اتمام برسانند، این شانس را خواهند داشت که به کار مشغول شوند و این امتیازی است که می تواند در درآمد افراد به صورت ماهانه نقش بسیار ویژه داشته باشد. باید در نظر داشت که اگرچه میزان درآمد در قطر بالا است اما میزان هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت بالا است.

یک متخصص قلب و عروق در قطر، به طور متوسط 58600QAR (ريال قطر) درآمد ماهانه کسب می کند که نسبت به متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار بالاتر است و این افراد به طور کامل در رفاه اقتصادی زندگی می کنند. با این وجود باید در نظر داشت که قطر نمی تواند از نظر کیفیت آموزشی بار مناسبی را به فرد بیافزاید و این مسئله ای است که در رشته های پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *