ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در عمان

رشته قلب و عروق در عمان

تحصیل در رشته قلب و عروق در عمان یکی از فرصت های رسیدن به این کشور است که از نظر اقتصادی شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در عمان نمی تواند گزینه ای مناسب برای تحصیل باشد چراکه توجه به سطح آموزشی در این کشور آنچنان که باید نبوده است و رتبه دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی از جمله پزشکی نیز به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند. افرادی که در عمان به ادامه تحصیل می پردازند، معمولا برنامه ریزی های بلند مدت اقامتی در این کشور دارند که متاسفانه با شکست نیز روبرو می شود.

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های ارائه کننده این رشته ارزشمند تحصیلی در عمان بسیار محدود هستند و دانشجویان باید از بین گزینه های محدود خود یک مورد را انتخاب کنند که البته از نظر سطح کیفی نیز در شرایط استاندارد قرار ندارند. از طرف دیگر دانشجویان باید شهریه های سنگین را به عنوان هزینه تحصیل خود پرداخت کنند و این می تواند شرایط نامناسبی را برای دانشجویان از نظر اقتصادی به وجود آورد. فرایند دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های عمان چندان دشوار نیست و این مسئله ای است که می تواند کور سوی امیدی در دل مخاطبان ایجاد کند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در عمان را بررسی کنند.

  • دانشگاه های مورد تایید عمان برای تحصیل در رشته قلب و عروق کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار در عمان به عنوان پزشک متخصص چیست؟
  • آیا متخصصین قلب و عروق در اتریش از سطح درآمد بالایی بهره می برند؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در عمان

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در عمان

عمان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است و به همین دلیل است که بخش عمده ای از نیروی کار در این کشور را، شهروندان غیر بومی تشکیل می دهد. در چنین شرایطی می توان گفت که عمان مقصد مناسبی برای کار است اما در رابطه با تحصیل در این کشور نمی توان چنین ادعایی را بیان کرد به ویژه زمانی که صحبت از رشته ای مانند قلب و عروق در میان باشد که مستقیما با جان افراد بیمار در ارتباط است.

به طور کلی 3 دانشگاه در عمان برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را دارد اما زمانی که به رتبه بندی های جهانی در این رابطه توجه می شود، می توان دریافت که عمان تنها یک دانشگاه معتبر با رتبه متوسط در دنیای تحصیل پزشکی در اختیار دارد و سایر دانشگاه های این کشور از رتبه های بسیار ضعیف رنج می برند.

دانشگاه سلطان قابوس به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در تمامی رشته های تحصیلی، در رشته قلب و عروق نیز بهترین شناخته می شود و رتبه 793 جهان را در اختیار دارد. سایر دانشگاه های این کشور در بین 3000 دانشگاه برتر جهان جایگاهی را در اختیار نگرفته اند.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کشور عمان

همانطور که میزان دستمزد در کشور عمان بسیار زیاد است، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار است و همین مسئله می تواند یک چالش بزرگ برای افرادی باشد که از توان مالی بالا برخوردار نیستند. در عمان نیز به مانند اکثر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به دانشجویان خارجی اجازه کار در حین تحصیل داده نمی شود و همین مسئله سبب می شود تا تامین هزینه های زندگی و تحصیل در عمان به سختی انجام شود.

هزینه تحصیل و زندگی رشته قلب و عروق در کشور عمان

پرداخت چنین هزینه های سنگینی برای زندگی و تحصیل سالانه در شرایطی که دانشگاه های عمان از کیفیت کافی برخوردار نیستند، چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد چراکه با چنین هزینه ای، می توان کل دوره تحصیل رشته قلب و عروق در کشورهای اروپای غربی را تامین و پرداخت کرد.

شرایط کار متخصصین قلب در عمان

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در این کشور هستند، شرایط مناسب کار و سیستم مناسب حقوق و دستمزد در این کشور است. با پایان یافتن دوره آموزش پزشکی در کشور عمان، فرد این فرصت را خواهد داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور مشغول به کار شود و از این طریق ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کند و تا مادامی که توانایی کار در این زمینه را داشته باشد، قادر خواهد بود تا فعالیت خود در این کشور را ادامه داده و از امکانات آن استفاده کند.

متوسط درآمد متخصصین قلب و عروق در عمان نیز بسیار بالا است و آن ها به طور متوسط 6500OMR (ریال عمان) در ماه درآمد کسب می کنند. در اختیار داشتن چنین سرمایه ای برای تامین هزینه های زندگی با کیفیت بالا در عمان کفایت می کند و این مسئله ای است که می تواند بسیاری را ترغیب کند تا بدون توجه به مسئله هزینه های تحصیل، این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای مهاجرت انتخاب کنند. درصورتی که به دنبال بهترین مسیر برای رسیدن به عمان یا کشورهای پیشرفته جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *