ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در لهستان

رشته قلب و عروق در لهستان

تحصیل در رشته قلب و عروق در لهستان بعنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپای شرقی، می تواند نقش بسیار خوبی در رزومه تحصیلی افراد داشته باشد. لهستان یکی از بهترین کشورهای اروپای شرقی است و افرادی که این کشور را انتخاب می کنند، اطمینان دارند که در بازه زمانی کوتاهی پس از تحصیل خود در این کشور، می توانند شرایط اقامتی مناسبی برای خود ایجاد کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که در صورت واجذ شرایط بودن، انتخاب رشته قلب و عروق در این کشور می تواند انتخاب مناسب برای رسیدن به موفقیت قلمداد شود.

در لهستان دانشگاه های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و همین مسئله می تواند آزادی عمل مناسبی را در اختیار علاقمندان به تحصیل قرار دهد. افرادی که رشته تخصصی قلب و عروق را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در مقطع کارشناسی، دوره پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و مدرک تحصیلی خود را در این کشور معادلسازی نمایند. باید در نظر داشت که در بسیاری از دانشگاه های لهستان، دوره های تخصص پزشکی از جمله قلب و عروق، به زبان پولیش ارائه می شود و این یکی از محدودیت های بزرگی است که در تحصیل در لهستان وجود دارد. با وجود همه این تعاریف، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته قلب و عروق در این کشور اروپای شرقی را به بررسی بنشینند.

  • بهترین دانشگاه لهستان برای تحصیل در رشته قلب و عروق چیست؟
  • آیا لهستان را می توان به عنوان مقصدی ارزان برای تحصیل در دوره تخصص دانست؟
  • بهترین پروسه برای رسیدن به کار پزشکی در لهستان چیست؟
  • آیا یک متخصص قلب و عروق در این کشور از سطح درآمد بالا برخوردار است؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته قلب و عروق در لهستان

دانشجویان علاقمند به رشته قلب و عروق، در لهستان فرصت های بسیار زیادی برای انتخاب خواهند داشت چراکه 19 دانشگاه با کیفیت های مختلف این رشته تحصیلی را ارائه می کنند. دانشجویانی که لهستان را مقصد تحصیلی خود می دانند، بهتر است به زبان پولیش تسلط پیدا کنند و از این طریق شرایط بهتری برای خود ایجاد کنند چراکه می توانند در تمامی 19 دانشگاه ارائه کننده این رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه پزشکی ورشو به عنوان بهترین دانشگاه لهستان در رشته قلب و عروق، رتبه 242 جهان را به خود اختصاص داده است و توانسته در اروپا نیز جایگاه 89 را به دست آورد. دومین دانشگاه برتر کشور لهستان برای تحصیل در این رشته نیز دانشگاه یاگیلونیان است که در رتبه 101 اورپا و همچنین 274 جهان قرار دارد. دانشگاه پزشکی سیلسیا کاتوویچ نیز با قرار گرفته در رتبه 295 جهان در این رشته، همچنان از برترین های جهان به حساب می آید. برخی دیگر از بهترین دانشگاه های لهستان در رشته قلب و عروق عبارتند از:

  • پزشکی لودز
  • دانشگاه پزشکی گدانسک
  • دانشگاه پزشکی روکلاف
  • علوم پزشکی پوژنان

همه دانشگاه هایی که از آن ها یاد شد، در جمع 500 دانشگاه برتر رشته قلب و عروق قرار دارند و به همین دلیل است که تحصیل پزشکی در کشور لهستان می تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته قلب و عروق در لهستان

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در لهستان

کشورهای اروپای شرقی معمولا از دسته کشورهایی هستند که هزینه های زیادی را برای تحصیل به دانشجویان تحمیل نمی کنند. از همین رو بسیاری امیدوار هستند که شاید بتوان لهستان را نیز در همین دسته قرار داد اما شرایط تحصیل در رشته قلب و عروق و به طور کلی گروه پزشکی در لهستان متفاوت است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید سالیانه شهریه ای در حدود 8900$ تا 18300$ (دلار) را بسته به نوع دانشگاهی که انتخاب می کنند، به عنوان شهریه خود پرداخت کنند.

با این حال هزینه زندگی در کشور لهستان به نسبت ارزان تر است و امکان کار ضمن تحصیل به صورت نیمه وقت نیز می تواند فرصت مناسبی برای دانشجویان باشد تا بخش عمده هزینه های زندگی خود در لهستان را تامین کنند. در تصویر زیر، می توان آگاهی بیش تری در رابطه با میزان تقریبی هزینه های احتمالی تحصیل و زندگی در لهستان به عنوان دانشجوی رشته قلب و عروق به دست آورد.

هزینه تحصیل و زندگی رشته قلب و عروق در لهستان

شرایط کار متخصصین قلب در کشور لهستان

دانشجویان بدون گذراندن دوره انترنی، نمی توانند در لهستان مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند و این فرصتی است عالی برای رسیدن به شغل در این کشور. هر فرد با توجه به مهارتی که دارد می تواند برای خود در یکی از بیمارستان های این کشور پیشنهاد شغلی به دست آورد و این اولین قدم در رسیدن به اقامت لهستان از طریق کار است. افرادی که قرارداد کاری خود را به عنوان متخصص قلب و عروق در این کشور امضا می کنند، اگرچه در سال های اول به درآمد بالا دسترسی ندارند اما به طور معمول 27200PLN (زلوتی) در ماه دریافت می کنند. یک فوق تخصص قلب و عروق در این کشور نیز بیش از 45000PLN (زلوتی) در ماه حقوق دریافت می کند که برای گذراندن یک زندگی در سطح فوق العاده نیز کفایت می کند.

به طور کلی به تازگی روند دریافت ویزای تحصیلی لهستان برای دانشجویان ایرانی کمی با ابهام روبرو شده است و به همین دلیل نمی توان آن را چندان توصیه کرد. در صورتی که مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان را جستجو می کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *