ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در لیتوانی

رشته قلب و عروق در لیتوانی

تحصیل در رشته قلب و عروق در لیتوانی می تواند یکی از انتخاب های در دسترس افراد برای رسیدن به اقامت حوزه شنگن باشد. افرادی که در لیتوانی تحصیل می کنند، از شانس بسیار بالایی برای رسیدن به اقامت این کشور برخوردار هستند و می توانند از این طریق زندگی خود در آینده را از نظر کیفی ارتقا دهند. لیتوانی یکی از کشورهای به دور از حاشیه در اروپا است و بسیاری از افراد در این کشور فارغ از مسائل سیاسی و تنش های روز جهان زندگی می کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که شرایط کار پزشکی در این کشور نیز بسیار مناسب تر است.

دانشگاه های لیتوانی در رشته قلب و عروق محدود هستند و تنها یکی از دانشگاه های این کشور است که توانسته جایگاهی نسبتا مناسب برای خود در جهان پیدا کند و به همین دلیل است که علاقمندان به رشته قلب و عروق تماما تلاش می کنند تا خود را به این دانشگاه برسانند تا در شرایطی استانداردتر به ادامه تحصیل بپردازند. در صورتی که فردی لیتوانی را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب کند، نباید انتظار داشته باشد که کیفیت آموزش ارائه شده به اود هم تراز با دانشگاه های برتر جهان از جمله در آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان و غیره باشد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته قلب و عروق در لیتوانی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • آیا دانشگاه های لیتوانی در رشته قلب و عروق دارای اعتبار هستند؟
  • آیا لیتوانی از نظر اقتصادی شرایط مناسبی برای دانشجویان خارجی دارد؟
  • شرایط کار متخصصین قلب در این کشور چگونه است؟
  • آیا متخصصین قلب و عروق در این کشور از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارند؟

فرآیند تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی

یکی از مهم ترین چالش هایی که برای تحصیل در کلیه رشته های تخصص پزشکی وجود دارد آن است که دانشجویان باید دوره آموزشی قبلی خود را معادلسازی کنند و این مسئله ای است که می تواند ورود به رشته تخصص را به تعویق بیفکند. در چنین شرایطی متقاضیان باید دوره ای یک تا 2 ساله را به صورت مجزا آموزش ببینند و پس از آن وارد دوره تخصص شوند و این می تواند شامل هزینه های زمانی زیادی برای فرد شود. برای دوری از چنین اتفاقی، بهترین اقدام می تواند تحصیل در رشته پزشکی در کشوری باشد که فرد قصد دارد دوره تخصصی خود را در آن پشت سر بگذارد.

دانشگاه ویلنیوس برترین مرکز آموزشی در این کشور برای تحصیل در رشته قلب و عروق است. این دانشگاه در سال 1579 افتتاح شده است و در این رشته رتبه 216 اروپا و 581 جهان را به دست آورده است. دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی نیز با قرار گرفتن در رتبه 229 اروپا، رتبه 648 جهان در این رشته را در اختیار دارد. دیگر دانشگاه لیتوانی برای تحصیل در این رشته، دانشگاه کوچک شهر کائوناس است که رتبه 998 جهان را به دست آورده است. دانشگاه علوم ورزشی لیتوانی با 2000 دانشجو یکی از مراکز آموزشی کوچک در این کشور به حساب می آید.

فرآیند تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی

برای تحصیل در لیتوانی، دانشجویان به هزینه های سنگین نیازی نخواهند داشت و به راحتی می توانند هزینه های خود را تامین کنند. به طور متوسط هزینه تحصیل و زندگی در شرق اروپا بسیار کمتر است و لیتوانی به عنوان یکی از کشورهای با کیفیت مناسب در این منطقه، شرایطی استاندارد برای زندگی دارد ولی هزینه های زندگی در آن مقرون به صرفه است. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن ماهانه 300€ (یورو) نیز برای زندگی در این کشور کافی است.

نمودار زیر، تصویر روشن تری از بودجه مورد نیاز در این رابطه ارائه می کند.

هزینه تحصیل و زندگی رشته قلب و عروق در لیتوانی

به خوبی می توان گفت که لیتوانی یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته قلب و عروق است و دانشجویان در این کشور فرصت خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود را از طریق فرصت کار نیمه وقت در حین تحصیل خود تامین کنند و این فرصت بسیار مناسبی برای رسیدن به مدرک تخصص پزشکی با هزینه های کم است.

شرایط کار به عنوان متخصص قلب در لیتوانی

برای اینکه فردی بتواند به راحتی در لیتوانی به عنوان پزشک متخصص کار کند، کافی است مدرک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند حتی در دوره آموزش پزشکی و انترنی خود نیز شرایط لازم برای استخدام را به دست آورد و در این صورت می تواند به اقامت لیتوانی از طریق کار دست پیدا کند.

سطح درامد در لیتوانی نیز بسیار بالا است و افرادی که در این کشور به عنوان متخصص قلب و عروق کار می کنند، ماهانه در حدود 12100LTS (لیتاس لیتوانی) درآمد کسب می کنند که تقریبا 350% بیشتر از متوسط درآمد در این کشور است. با همه این تفاسیر، لیتوانی کشوری خاص در اروپای شرقی است و شرایط زندگی در آن مطابق با خواسته بسیاری از افراد نیست. در صورتی که بهترین ها را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *