ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا به گونه ای است که گزینه های متعددی در دسترس قرار می دهد که کیفیتی نسبی دارند. زمانی که به رتبه بندی های جهانی در رابطه با جایگاه دانشگاه های این کشور در رشته مدیریت بهداشت عمومی توجه شود، در خواهیم یافت که دانشگاه های اسپانیا از نظر کیفیت آموزش در این رشته نتوانسته اند جایگاه های برتر جهانی را در اختیار بگیرند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. با این حال مزایای بسیار زیادی در تحصیل در کشور اسپانیا وجود دارد که بررسی آن ها می تواند منجر به سهولت هرچه بیشتر انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی باشد.

فرایند مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در سال های اخیر کمی متفاوت تر از قبل شده است و به همین دلیل نمی توان به راحتی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد. با این حال باید در نظر داشت که اسپانیا می تواند یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در جهان باشد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد، دشواری های موجود در این زمینه را می پذیرند و این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا را مورد آنالیز قرار دهند.

  • آیا اسپانیا مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • آیا دانشگاه های اسپانیا از نظر جایگاه علمی در رشته مدیریت بهداشت عمومی در شرایط مناسبی هستند؟
  • هزینه تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان خارجی در این رشته چقدر است؟
  • آیا می توان شرایط کار در اسپانیا به عنوان مدیر بهداشت را به دست آورد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

برای همه افرادی که اسپانیا را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل خود می دانند، آگاهی از این مسئله بسیار ضروروی است که دشواری های نسبی در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد و ممکن است مسیر سختی برای رسیدن به اسپانیا پیش روی آن ها باشد. رشته مدیریت بهداشت عمومی یکی از رشته های کاربردی مرتبط با علوم بهداشت است و به همین دلیل افرادی که این رشته را به عنوان رشته نهایی خود انتخاب می کنند، مسیر همواری برای رسیدن به کار در آینده خود خواهند داشت.

در اسپانیا 43 دانشگاه مختلف در این رشته فعالیت آموزشی ارائه می کنند و به همین دلیل است که متقاضیان می توانند با آسودگی خاطر یک دانشگاه را برای خود انتخاب کنند اما باید در نظر داشت که درصد قابل توجهی از این دانشگاه ها نتوانسته اند رتبه مناسبی را به خود اختصاص دهند.

سه دانشگاه برتر جهت تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

سه دانشگاه برتر این کشور همگی در شهر بارسلونا قرار دارند و به همین دلیل نیز متقاضیان بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این شهر در رشته مدیریت بهداشت عمومی اقدامات لازم را انجام می دهند. باید در نظر داشت که طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته 3 ساله است و معمولا دوره کارشناسی ارشد آن نیز بیش از 2 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

باید به این نکته بسیار توجه کرد که برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه های تحصیل بسیار اهمیت دارد و مزیت اصلی تحصیل در اسپانیا آن است که دانشجویان می توانند با هزینه های نسبتا اندکی به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه زندگی در کشور اسپانیا نیز برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل می توان این کشور را از نظر مالی یکی از بهترین ها در اروپا معرفی کرد.

به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در دانشگاه های اسپانیا به حدود700€ تا 3200€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که با آن در کمتر کشوری می توان به تحصیل پرداخت. هزینه زندگی در این کشور نیز به شدت به شهر محل زندگی افراد بستگی دارد و باید آن را در حدود 450€ تا 1000€ (یورو) در ماه ارزیابی کرد. از سوی دیگر باید در نظر گرفت که به دانشجویان اجازه داده می شود که به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و با توجه به فعال بودن صنعت توریسم در این کشور، می توان گفت که دانشجویان فرصت های متعددی برای کار در این کشور خواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسپانیا

شرایط کار مدیران بهداشت در اسپانیا

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در اسپانیا به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور فعالیت داشته باشند و از امتیازات ویزای کاری این کشور بهره ببرند. باید در نظر داشت که ویزای کاری اسپانیا با توجه به این که این کشور در جمع کشورهای عضو حوزه شنگن است، از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند در ادامه مسیر زندگی افراد بسیار اثرگذار باشد.

مدیران بهداشت نیز در اسپانیا می توانند از این فرصت بهره ببرند و در دایره وسیعی از مشاغل در دسترس در این کشور بهرمند شوند. یک مدیر بهداشت به طور متوسط در این کشور از درآمد 3430€ (یورو) در ماه بهره می برد که به نسبت متوسط درآمد در این کشور بسیار مناسب است البته با توجه به تخصص فرد و پستی که اشغال می کند، ممکن است درآمد او تا 3 برابر نیز افزایش داشته باشد. به طور کلی باید بیان داشت که اسپانیا گزینه ای مناسب برای افرادی است که رزومه تحصیلی خوبی در اختیار ندارند و آماده قبول چالش های پیش روی خود برای رسیدن به این عنوان هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *