ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس تقریبا رایگان است. دانشجویان کشورهایی مثل ایران که خارج از اتحادیه اروپا هستند نیز در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور شهریه های بسیار پایینی پرداخت می نمایند. در حالی که شهریه رشته مدیریت در کشوری مثل هلند حدود 12000€ (یورو) در دوره های یکساله کارشناسی ارشد می باشد و در کشوری مثل دانمارک و انگلستان حتی بالاتر است. این چهارمین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی پس از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است. این کشور محبوب ترین کشور غیر انگلیسی زبان است. در سال 2022، حدود 325000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در فرانسه را انتخاب کردند و این تعداد سالانه در حال افزایش است.

میزان 2770€ (یورو) در سال برای برنامه های لیسانس (لیسانس)، €3770 (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد، مبلغ 380€ (یورو) در سال برای برنامه های دکترا هزینه تحصیل در فرانسه به طور کلی می باشد اما رشته هایی مثل مدیریت و گرایش های مختلف آن خصوصا در دانشگاه های خصوصی فرانسه شهریه های به مراتب بالاتری بر دانشجویان تحمیل خواهند نمود. به علاوه هزینه زندگی در فرانسه نیز ماهانه بین 900€ تا حدودا 1300€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که در سال 2022 کارشناسی ارشد مدیریت یا MBA از یک دانشگاه معتبر فرانسه جزو بهترین ها در جهان محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص تحصیل در فرانسه به سوالات ذیل پاسخ داده اند:

  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی کدام اند؟
  • آیا با ویزای تحصیلی می توان در فرانسه مشغول به کار دانشجویی شد؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

کار در فرانسه برای کسانی که به زبان فرانسوی تسلط نداشته باشند پیدا نمی شود؛ اما تحصیل به زبان انگلیسی هم امکان پذیر می باشد. به طور کلی، هر فردی که برای تحصیل در فرانسه به خارج از کشور مهاجرت می کند، حداقل به سطح زبان B2 نیاز دارد که متوسط ​​است؛ در حالی که ممکن است به نظر یک مورد ناعادلانه دیگری باشد که خارجی ها را از مهاجرت به فرانسه محدود می کند، اما درک نکردن زبان می تواند به شدت مانع کسانی شود که سعی در دستیابی به کار دارند. دانشجویان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی برای جستجوی کار در فرانسه و مخصوصا پاریس بمانند.

آنها می توانند تا زمانی که دوست دارند بمانند؛ اگر زیر 28 سال سن داشته باشند، می توانند به عنوان یک داوطلب بین المللی در یک اداره اداری یا شرکت فرانسوی در خارج از کشور نیز کار کنند. مجوز کار پس از تحصیل فرانسه – از سال 2015، دانشجویان غیر اروپایی که تحصیلات تکمیلی یا بالاتر خود را در فرانسه گذرانده اند، می توانند برای ویزای کار تمام وقت پس از تحصیل درخواست دهند و به آنها اجازه اقامت و کار در این کشور را برای مدت 2 سال می دهد. رشته مدیریت بهداشت عمومی علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد، درآمد خوبی هم در فرانسه دارد که در نمودار ذیل مشخص شده است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه

هر دانشجوی خارجی حق کار در فرانسه را دارد؛ قانون فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا 964 ساعت در سال یا معادل 60% از حداکثر ساعات کاری مجاز کار کنند و هنگام کار در فرانسه، چه دانشجو و چه غیر دانشجو، حداقل دستمزد توسط قانون تضمین شده است. البته توجه شود در صورت نداشتن تابعیت کشورهای اروپایی دانشجویان در اولین سال تحصیلی خود مجاز به کار خارج از دانشگاه نیستند. قانون حداقل دستمزد برای همه دانشجویان شاغل اعمال می شود و حداقل نرخ دستمزد ساعتی 9.76€ (یورو) در ساعت (قبل از کسر مالیات) تعیین شده است. پس از کاهش همان میزان، دانشجو حدود 7.61€ (یورو) در ساعت درآمد دارد و در مجموع، یک دانش آموز می تواند حدود 7900€ (یورو) در سال یا کمی بالاتر درآمد کسب کند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

تحصیل در فرانسه، هزینه های MBA آنلاین بین 5000€ تا 23750€ (یورو) در سال 2022 متغیر است. همچنین توجه شود که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در زمینه کسب و کار، شما باید سالانه حدود 8000€ تا 12000€ (یورو) بپردازید. برای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بهداشت عمومی، شما باید سالانه حدود 16000€ تا 24000€ (یورو) بپردازید و برای MBA در فرانسه باید حدود 32000€ تا 90000€ (یورو) در سال بپردازید.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه

MBA در فرانسه دسترسی به آموزش کسب و کار باکیفیت، بازارهای جالب و فرصت های شبکه متنوع را ارائه می دهد و HEC Paris همچنین به عنوان یکی از برترین مدارس کسب و کار در جهان، رتبه دوم را در رتبه بندی برتر MBA اروپا بر اساس فایننشال تایمز و رتبه 16 در سطح جهانی تا سال 2022 را به خود اختصاص داده است. اکثر برنامه های MBA در فرانسه در سپتامبر و/ یا ژانویه آغاز می شود. GMAT /GRE فقط برای چند برنامه MBA فرانسه مانند INSEAD، HEC، ESSEC و موارد دیگر مورد نیاز است و اکثر MBA های دیگر نیازی به تجربه کاری ندارند. GRE به جای GMAT پذیرفته می شود. بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی کدام اند:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسهرتبه ملی 2022شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
Université de Lille1Lille
Université de Strasbourg2Strasbourg
Université de Paris3Paris
Université de Lorraine4Nancy
Université Grenoble Alpes5Saint-Martin-d’Hères

ویزای طولانی مدت که به عنوان اجازه اقامت برای دانشجویان معتبر است (ویزای طولانی مدت دوره ای با نام “étudiant” به اختصار VLS-TS “étudiant”) به شما این امکان را می دهد که از 4 ماه تا 1 سال در فرانسه بمانید تا تحصیلات عالی را دنبال کنید. در این مقاله در خصوص رشته مدیریت بهداشت عمومی در فرانسه طی سال 2022 توصیحاتی ارائه شد. علاقمندان به تحصیل در فرانسه، هلند، کانادا و غیره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *