ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس ارزان تر از کشورهایی مثل آمریکا است؛ البته فقط اخذ اقامت قبرس جنوبی مزایایی دارد. چرا که قبرس جنوبی، برخلاف قبرس شمالی، عضوی از اتحادیه اروپا و همچنین حوزه یورو می باشد. هزینه های تحصیل در قبرس نسبت به انگلستان یا ایالات متحده کمتر است و شما می توانید انتظار داشته باشید که سالانه بین 10000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) در سال 2022 برای برنامه لیسانس پرداخت کنید. هزینه زندگی در قبرس بسته به جایی از جزیره ای که در حال تحصیل هستید متفاوت است، به عنوان مثال پایتخت نیکوزیا نسبت به سایر شهرهای کوچک گران تر است. قبرس با برنامه درسی عملی، نرخ بالای فارغ التحصیلان، برنامه های تحصیلی در دسترس و استانداردهای زندگی بالا، قطعا گزینه بسیار خوبی برای تحصیل در خارج از کشور در سال جاری می باشد.

پس جستجو کنید و هواپیمای خود را برای این جزیره آفتابی مدیترانه ای که هرگز فراموش نخواهید کرد رزرو کنید؛ قبرس به دلیل هزینه پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی شناخته شده است. این کشور همچنین بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند که در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا رقم بسیار بالایی است؛ شما می توانید در یک دانشگاه دولتی قبرس در مقطع لیسانس به صورت رایگان تحصیل کنید. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /EEA، هزینه آن تا 7000€ (یورو) در سال خواهد بود؛ در سطح کارشناسی ارشد، همه دانشجویان بین المللی هزینه هایی از 4000€ تا 8000€ (یورو) در سال پرداخت می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به قبرس به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس چقدر است؟
  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس سال 2022 چه میزان می باشد؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

شرایط کار در قبرس پس از فارغ التحصیلی خوب است خصوصا در رشته های فنی و همینطور رشته های مدیریتی. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید ظرف 60 روز پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در قبرس از قبرس خارج شوند. در طول تحصیل، شما مجاز به 20 ساعت در هفته کار پاره وقت هستید و سپس می توانید برای مجوز کار در سفارت قبرس در کشور خود درخواست دهید و مدارک مورد نیاز را برای تایید ارائه دهید. پس از چند سال کار و پرداخت مالیات در قبرس امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. برای اخذ اقامت دائم قبرس، متقاضی باید با مدارک مورد نیاز زیر اقدام کند:

  • کپی پاسپورت معتبر متقاضی، همسر و فرزندان.
  • رزومه برای متقاضی.
  • گواهی ازدواج با تاییدیه (ترجمه رسمی و تایید شده)

منتهی فرد ابتدائا باید در قبرس استخدام شود که درآمد آن برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت بهداشت عمومی به شرح ذیل است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

طبق قانون اخیر، که از دستورالعمل اتحادیه اروپا پیروی می کند، دانشجویانی که اتباع کشورهای ثالث هستند اکنون می توانند در قبرس، در فعالیت های اقتصادی با حقوق، تحت شرایط خاص و برای انواع خاصی کار کنند. کار آسانی نیست، برای کار قانونی در قبرس باید قبرسی یا همسرتان قبرسی باشید و حتی شما مجاز به کار هستید، به دلیل شرایط بد در جهان، تعداد کمی از شرکت ها استخدام می کنند و اکثر اوقات هزاران درخواست دارند.

اگر دانش‌آموزان به زبان‌های یونانی و انگلیسی مسلط نباشند، احتمالاً فقط می‌توانند کارهای یدی فصلی، مانند برداشت در باغ‌های زیتون یا پرتقال و غیره را انجام دهند؛ احتمالاً حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود که حدود 5€ (یورو) در ساعت است. کار با ویزای دانشجویی قبرس اما تحت شرایط خاص امکان پذیر است، شما فقط میتوانید تا 20 ساعت در هفته در صنایع/ موقعیت های خاصی کار کنید مانند: تولید مثلا کار در نانوایی.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

قبرس به دلیل هزینه پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی شناخته شده است؛ این کشور همچنین بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند که در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا رقم بسیار بالایی است. اگر اهل اتحادیه اروپا /EEA هستید، خوشحال باشید چون شما می توانید در یک دانشگاه دولتی قبرس در مقطع لیسانس به صورت رایگان تحصیل کنید. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /EEA، هزینه آن تا 7000€ (یورو) در سال خواهد بود. البته شهریه رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس بالاتر از بسیاری رشته های دیگر است و سالانه حدود 10000€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

اخذ پذیرش رشته مدیریت بهداشت عمومی در قبرس

هر دانشگاهی برای تحصیل در قبرس مدارک متفاوتی را در نظر گرفته است اما از جمله مهم ترین مدارک به منظور تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در دانشگاه های قبرس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رزومه یا همان CV به انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

از جمله بهترین دانشگاه های قبرس برای رشته مدیریت بهداشت عمومی می توان به University of Cyprus و University of Nicosia اشاره نمود. قبرس دارای سیستم گسترده آموزش متوسطه و عالی است و چندین دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور وجود دارد که در رشته های مختلف از تجارت و پزشکی گرفته تا علوم کامپیوتر و مدیریت گردشگری برنامه های تحصیلی ارائه می دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مدیریت بهداشت عمومی در قبرس اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *