ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در امارات

رشته مهندسی شیمی در امارات

رشته مهندسی شیمی در امارات از رشته های کلیدی برای افرادی است که قصد ورود به بازار کار را دارند چراکه صنعت نفت یکی از منابع مالی امارات است. اگرچه بسیاری از دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در این کشور، با چالش هایی برای ورود به بازار کار روبرو می شوند اما باید در نظر داشت که همچنان این رشته تحصیلی در امارات بسیار جذاب است. باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشگاه های امارات متحده عربی از سطح علمی بالایی برخوردار نیستند و این مسئله می تواند آینده کاری علاقمندان به کار در خارج از امارات را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد.

افرادی که امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های در دسترس برای تحصیل در این کشور محدود هستند و البته دانشجویان باید هزینه های زیادی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند و به همین دلیل است که نمی توان امارات را به عنوان کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل معرفی کرد. با این حال شاید بتوان شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی را بهتر از سایر رشته های تحصیلی در این کشور دانست و دقیقا به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات پرداخته اند و بروزترین اطلاعات در این زمینه را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.

  • شرایط تصیل رشته مهندسی شیمی در امارات متحده عربی چیست؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این کشور به کار مشغول شد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور امارات چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور امارات را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور در حال حاضر محدود هستند چراکه جمعیت بومیان این کشور محدود است و دانشجویان خارجی نیز به ندرت امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که امارات دانشگاه های زیادی برای تحصیل داشته باشند.

دانشجویان خارجی در کشور امارات به راحتی می توانند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند چراکه بسیاری از اساتید دانشگاهی در این کشور از خارج از امارات فراخوانده می شوند و بدیهی است که به زبان عربی تسلط چندانی نداشته باشند. در این شرایط است که دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن یک مدرک معادل نمره 5.5 آیلتس در دانشگاه های این کشور به تحصیل در رشته مهندسی شیمی مشغول شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات

افرادی که امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه تحصیل در این کشور بسیار زیاد است و با توجه به این که بر اساس قوانین کشور امارات دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت، دانشجویان باید تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود در امارات را از پس اندازهای قبلی خود تامین کنند.

به طور کلی می توان گفت که دانشجویان خارجی در امارات و به منظور تحصیل در رشته مهندسی شیمی به حدود 12000$ تا 21000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند به خوبی نشان دهنده آن باشد که تحصیل در کشورهایی غیر از امارات می تواند شرایطی به مراتب بهتر را برای دانشجویان ایجاد کند.

علاوه بر این، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. دانشجویانی که توانایی مدیریت هزینه های زندگی خود به طور جدی را داشته باشند، می توانند با حدود 800$ (دلار) در ماه، در این کشور زندگی کنند اما بسیاری از دانشجویانی بیش از 1000$ (دلار) در ماه برای تامین مایحتاج خود هزینه می کنند.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور امارات

یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد، شرایط کار پس از تحصیل در امارات است. دانشجویان خارجی در کشور امارات این فرصت را خواهند داشت تا از فرصت کار پس از تحصیل در این کشور استفاده کنند اما محدودیت هایی برای کار ایرانیان در امارات از طرف دولت مرکزی اعمال شده است.

با این حال مهندسان شیمی در امارات به مانند بسیاری از مشاغل دیگر در این کشور از سطح درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند و از این طریق می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شیمی در این کشور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور امارات

دسترسی به این درآمد است که می تواند کار در امارات به عنوان یک مهندس شیمی را جذاب سازد. البته باید در نظر داشت که در بسیاری از صنایع حساس این کشور، به شهروندان خارجی اجازه کار داده نمی شود. با همه این تفاسیر، به دلیل هزینه های بسیار بالای تحصیل در این کشور، نمی توان توصیه کرد که علاقمندان به مهاجرت تحصیلی، امارات را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *