مهاجرت

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا قانونا امکان پذیر نیست چراکه طبق قوانین مهاجرتی آمریکا، سن متقاضیان برای شرکت در لاتاری باید بالای 18 سال باشد. در واقع کودکان فقط به صورت زیر مجموعه ای از والدین خود می توانند در لاتاری ثبت نام شوند. به همین دلیل نیز در فرم ثبت نام لاتاری بخشی دیگر به نام بخش بستگان یا Derivatives نیز وجود دارد که متقاضیان در این بخش می توانند مشخصات همسر و کودکان خود را نیز وارد کند.

بنابراین والدین علاوه بر ثبت نام خود می توانند اسم همسر یا کودکان زیر 21 سال خود را نیز در فرم ثبت نام لاتاری وارد کنند. پس در وهله نخست والدین برای ثبت نام کودکان خود بایستی علاوه بر داشتن مدارک شناسایی آنها همچنین عکس ویژه لاتاری نیز از آنها داشته باشند تا بتوانند در محل مورد نظر از فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنند. مشاورین زبده و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباب بالا بردن شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان گرامی هستند.

ثبت نام لاتاری برای کودکان

هنگام ثبت درخواست گرین کارت، باید تمام فرزندان خود را، اعم از طبیعی، ناتنی یا پذیرفته شده قانونی، که زیر 21 سال سن دارند و ازدواج نکرده اند، بدون توجه به وضعیت تاهل فعلی شما با والدینشان و اینکه آیا برای دریافت کارت سبز درخواست می کنید، فهرست کنید. کودکانی که قبلاً شهروند ایالات متحده هستند یا دارای وضعیت اقامت دائم قانونی ایالات متحده هستند (به عنوان مثال کسانی که اخیراً از طریق برنامه مهاجرت ویزای تنوع مهاجرت کرده اند) را لیست نکنید. فرزندان متاهل یا فرزندان بالای 21 سال را لیست نکنید، زیرا آنها واجد شرایط دریافت گرین کارت به همراه شما نیستند.

ثبت نام کودکان در لاتاری

به طور رسمی، حداقل سن برای درخواست وجود ندارد. در عمل، برنامه به سطح تحصیلات بستگی دارد. از آنجایی که افراد زیر سن قانونی معمولاً سطح تحصیلات کافی ندارند، ورودی های آنها اغلب رد صلاحیت می شود. اگر یک والدین چند فرزند یر 21 سال دارند باید نام همه آن ها را ذکر کند. به نوبه خود، کودکان زیر 21 سال اما بالای 18 سال می توانند برای ورود خود ثبت نام کنند، با توجه به اینکه دبیرستان را به پایان رسانده اند.

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا به چه صورتی است؟

لاتاری گرین کارت برنامه ای جامع و جهان شمولی است که توسط دولت مرکزی آمریکا و به صورت سالانه برگزار می شود. این برنامه قدمت زیادی داشته و برنامه بسیار راحت و آسانی به منظور اخذ اقامت آمریکا به حساب می آید اما با این وجود ثبت نام در لاتاری آمریکا Dv-lottery 2025 شرایط خاص خود را دارد. یکی از اصلی ترین شرایط ثبت نام و شرکت در لاتاری توجه به شرایط سنی متقاضیان است. بر این اساس، متقاضیان زیر 18 سال یعنی کودکان مجاز به ثبت نام مستقل در این برنامه نمی باشند اما این به معنای عدم صلاحیت کودکان در اخذ گرین کارت آمریکا نمی باشد بلکه کودکان تحت والدین خود از حق اخذ اقامت آمریکا برخوردارند.

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا به چه صورتی است

در کل برای شرکت در لاتاری DV- 2025 آمریکا هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و از نوزاد چند ماهه تا افراد کهنسال مجاز به ثبت نام هستند. منتها شرایط ثبت نام در لاتاری بر اساس بازه سنی به صورت زیر متفاوت است:

  • افراد زیر 18 سال: ثبت نام این دسته از افراد در لاتاری آمریکا بایستی از طریق والدینشان انجام گیرد.
  • افراد زیر 18 سال با شرایط ویژه: در صورتی که فردی زیر 18 سال بوده و دارای مدرک دیپلم باشد برای شرکت در لاتاری آمریکا 3 شانسه است یعنی اینکه هم می تواند بصورت مستقلی در لاتاری ثبت نام کند و هم می تواند تحت پدر و مادرش ثبت نام کند.
  • افراد 18 تا 21 سال: این دسته نیز برای شرکت در لاتاری آمریکا 3 شانسه هستند. هم می توانند بصورت مستقلی در لاتاری ثبت نام کند و هم از طریق والدین ثبت نام کند.
  • افراد بالای 18 سال: با توجه به شروط زیر می توانند به طور مستقل در لاتاری آمریکا شرکت کنند:

ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا به چه صورتی است

شرایط تکمیل فرم ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا

همان طوری که مطلع هستید، کودکان یا افراد زیر 18 سال خود شخصا و به صورت مستقلی قادر به ثبت نام در لاتاری آمریکا نمی باشند. بنابراین والدین (پدر و مادر) در هنگام ثبت نام خود بایستی نام و مشخصات آنها را نیز در فرم ثبت نام وارد کنند. به همین دلیل نیز مسئولان برگزاری لاتاری گرین کارت فرم ثبت نام این برنامه مهاجرتی به آمریکا را طوری طراحی کرده اند که متقاضیان ضمن ثبت نام خود همچنین فرزند یا فرزندانش را نیز به عنوان بستگان خود ثبت نام کند. پس این فرم دارای دو بخش مجزای زیر می باشد:

بخش های فرم ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا

پس از تکمیل بخش اول که مربوط به خود متقاضی است اکنون نوبت به تکمیل بخش دوم می رسد و به این ترتیب ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا امکان پذیر می گردد. اما چگونه و به چه نحوی؟ در حقیقت، بخش دوم فرم لاتاری یا فرم DS-5501 مربوط به مشخصات اعضاء خانواده متقاضی به شرح زیر می باشد:

اسم همسر و محل تولدش:

بخش اسم همسر و محل تولدش در فرم لاتاری

عکس همسر:

بخش عکس همسر در فرم لاتاری

فرزند و محل تولدش:

بخش فرزند و محل تولدش در فرم لاتاری

شهر و کشور محل تولد:

بخش شهر و کشور محل تولد در فرم لاتاری

عکس فرزند:

بخش عکس فرزند در فرم لاتاری

در خاتمه تکمیل فرم مذکور نیز بایستی صفحه تایید شامل نام متقاضی، شماره تایید (confirmation number)، سال تولد و امضاء الکترونیک متقاضی توسط خود متقای رویت شود تا پروسه ثبت نام با موفقیت به اتمام برسد. امسال با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید پروسه ثبت نام آسان و سریعی در لاتاری آمریکا داشته باشید.

سوالات مهم درباره ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا

اکنون همراه با شما به سوالات در خصوص ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا می پردازیم:

  • مهمترین مدرک برای ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا چیست؟ عکس مطابق با فرمت استاندارد تعریف شده توسط اداره مهاجرت آمریکا (USCIS)مهمترین مدرک جهت ثبت نام کودکان در DV- 2025 آمریکاست.
  • شرایط ثبت نام کودکان در لاتاری آمریکا چگونه است؟ کلا افراد زیر 18 سال مستقلا حق ثبت نام در لاتاری را ندارند و نام آنها بایستی در فرم والدینشان ثبت شود.
  • برای تهیه عکس کودکان چگونه می توان عمل کرد؟ برای این کار می توان از دو روش خوابیده روی زمین و یا نشسته بر روی صندلی ماشین استفاده کرد.
  • کل پروسه ثبت نام و مشارکت در لاتاری تا دسترسی به گرین کارت آمریکا چند سال زمان می برد؟ این فرآیند دو ساله میباشد.
  • آیا برای ثبت نام کودکان در لاتاری هزینه ای را هم باید پرداخت کرد؟ خیر، کلا ثبت نام در لاتاری آمریکا 2025 رایگان می باشد.
  • چگونه و از چه طریقی می توان در لاتاری 2025 آمریکا ثبت نام کرد؟ برای این کار کافی است که به سایت ویژه لاتاری https://dvprogram.state.gov/ مراجعه نمائید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *