ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در مکزیک

رشته مهندسی شیمی در مکزیک

رشته مهندسی شیمی در مکزیک یکی از رشته هایی است که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و دلیل اصلی آن موقعیت های مناسب پس از تحصیل است. بسیاری از شهروندان مکزیک، پس از تحصیل در این کشور، فرصت خواهند داشت تا در کشورهای کانادا و آمریکا به ادامه تحصیل یا کار مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که آن ها می توانند از آن بهره ببرند. شهروندان خارجی نیز که در این کشور تحصیل کرده باشند، فرصت خواهند داشت که با شرایط بهتری برای رسیدن به این دو کشور با کیفیت زندگی بالا سکونت داشته باشند. در چنین شرایطی است که بسیاری از افراد مکزیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

رشته مهندسی شیمی یکی از رشته های تحصیلی است که بازار کار بسیار مناسبی دارد و در کشورهای پیشرفته جهان، مهندسین شیمی به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را به دست آورند. زمینه های مختلف کار در صنایع مختلف سبب شده است تا مهندسی شیمی به یکی از ارزنده ترین رشته های تحصیلی در دنیای وابسته به صنعت تلقی شود. مکزیک بر خلاف تصورهای عمومی یکی از کشورهای پیشرفته آمریکای شمالی است و این مسئله می تواند ارزش تحصیل و کار در این کشور را به صورت چشمگیری افزایش دهد. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در مکزیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا مکزیک در جمع کشورهای گران قیمت برای تحصیل در خارج از کشور قرار دارد؟
  • مزایای دریافت اقامت در مکزیک، در صورت تحصیل در این کشور چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور مکزیک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در مکزیک

افرادی که مکزیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید موارد مختلفی را مورد ارزیابی قرار دهند و برنامه ریزی بلند مدتی برای زندگی آینده خود در این کشور داشته باشند. افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند، بهتر است زبان اسپانیایی را به خوبی بیاموزند تا در مکزیک دغدغه های زیادی نداشته باشند. البته که برای رفاه بیشتر دانشجویان خارجی در این کشور، امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و رشته مهندسی شیمی نیز یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در این کشور است که به این زبان نیز ارائه می شود.

افرادی که برنامه ورود به کشورهای آمریکا یا کانادا را دارند، بهتر است به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند چراکه نیازی به فراگیری زبان سوم نخواهند داشت. دانشگاه های مکزیک البته از نظر کیفیت آموزشی در برخی از رشته های تحصیلی شرایط مناسبی دارند اما در رشته مهندسی شیمی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهند. با این وجود، کیفیت دانشگاه های مکزیک به خوبی مورد تایید کشورهای آمریکا و کانادا قرار دارد و دانشگاه های این کشور در پهنه سرزمینی این دو کشور مطرح آمریکای شمالی شناخته شده هستند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مکزیک

زمانی که فردی مکزیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، هزینه های زندگی خود به عنوان دانشجو در خارج از کشور را کاهش داده است. مکزیک ارزان ترین کشور شناخته شده آمریکای شمالی برای زندگی و تحصیل است و این موضوع را نمی توان به راحتی فراموش کرد. دانشجویان رشته مهندسی شیمی در مکزیک، برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به حدود 500$ تا 800$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت که تقریبا نصف هزینه های زندگی در آمریکا و کانادا است.

از سوی دیگر، تحصیل در مکزیک به ویژه در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است و کمتر از 5000$ (دلار) در سال بیشتر می شود. دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور معمولا شهریه ای در حدود 1600$ تا 3800$ (دلار) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت می کنند. البته شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور تا 16000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا می کند.

متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور مکزیک

در بسیاری از مواقع، شهروندان مکزیک برای کار و یا ادامه تحصیل به آمریکا یا کانادا مهاجرت می کنند و به همین دلیل است که مکزیک یکی از کشورهای مهاجر فرست جهان به حساب می آید. با این حال دولت مکزیک این فرصت را به دانشجویان خارجی داده است که پس از تحصیل در این کشور، به منظور کاریابی، اقامتی موقت داشته باشند و در صورت امضای قرارداد کاری به اقامت کاری این کشور دست پیدا کنند.

شرایط ورود مهندسان شیمی به بازار کار به نسبت بسیاری از رشته های مهندسی دیگر بسیار مناسب است و این موضوع می تواند بر جذابیت تحصیل در این کشور بیافزاید. مهندسان شیمی در کشور مکزیک درآمد مناسبی را نیز در اختیار دارند که می تواند موجب ایجاد رفاه اقتصادی برای این افراد در کشور مکزیک شود. در رابطه با این موضوع، می توان به نمودار زیر توجه داشت که متوسط درآمد یک مهندس شیمی در مکزیک را به تصویر کشیده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور مکزیک

مهندسان شیمی با دسترسی به این میزان درآمد ماهانه می توانند رفاه اقتصادی مناسبی را برای یک خانواده 4 نفره در مکزیک ایجاد کنند. ضمن آن که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تجربه کاری بیش از 10 سال نیز می تواند در افزایش درآمد افراد اثرگذار باشد. در صورتی که به دنبال یافت راهی برای ورود به بهترین کشورهای جهان هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط شما، بهترین گزینه ها را برای شما مورد بررسی قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *