ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

با انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه علاقه مندان می توانند از آموزش باکیفیت، هزینه های مقرون به صرفه و فرهنگ منحصر به فرد بهره مند شوند. همچنین، دانشجویان می توانند از طریق معاشرت با مردم محلی و/ یا حضور در دوره های فشرده و کوتاه مدت مهارت های زبان اسپانیایی خود را در این کشور تقویت کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی رشته مهندسی علوم کامپیوتر در دانشگاه کاتولیک اروگوئه

یکی از رشته هایی که توسط دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه کاتولیک اروگوئه ارائه می شود رشته مهندسی علوم کامپیوتر است. این برنامه آموزش های فنی و علمی جامعی را ارائه می دهد و بر اساس بهترین شیوه های برنامه های علوم کامپیوتر در سراسر جهان است. این برنامه دارای یک جزء اصلی که شامل موضوعات اصلی علوم کامپیوتر است و مجموعه ای از موضوعات انتخابی که به دانشجویان امکان می دهد تا تخصص پیدا کنند، می باشد. فارغ التحصیلان می توانند کارهای مختلفی را در زمینه های مختلف رایانش (computing) مانند برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل، طراحی، مدیریت منابع محاسباتی و مدیریت انجام دهند. در طول تحصیل، دانشجویان مهارت های لازم را برای ایجاد راه حل های رایانشی در یک محیط در حال تغییر و در حال تحول سریع، برای کار تیمی و برقراری ارتباط موثر، توسعه می دهند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

برآورد هزینه های ماهانه یک فرد در اروگوئه البته بدون در نظر گرفتن اجاره رقم 2340.27$ (دلار) معادل 101148.93UYU (پزوی اروگوئه) را نشان می دهد. بررسی اجاره بها در اروگوئه نیز ارقام زیر را نشان می دهد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 18235.57UYU (پزوی اروگوئه)
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 14021.89UYU (پزوی اروگوئه)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 31994.98UYU (پزوی اروگوئه)
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 26579.95UYU (پزوی اروگوئه)

هزینه های زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

جدول زیر برخی قیمت ها در اروگوئه را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب پزوی اروگوئه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)40.00UYU
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)1700.00UYU
بنزین (1 لیتر)56.38UYU
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)1434.56UYU
شهریه ماهانه باشگاه بدنسازی یک فرد بزرگسال1721.74UYU
شلوار جین (Leivs 501 یا مشابه)3178.02UYU
یک وعده غذا در رستوران ارزان432.21UYU
یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستوران متوسط1800.00UYU
کاپوچینوی معمولی120.27UYU
بطری آب 1.5 لیتری50.88UYU
پیاز (1 کیلوگرم)63.22UYU
سیب زمینی (1 کیلوگرم)61.67UYU
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)83.94UYU
پرتقال (1 کیلوگرم)50.60UYU
موز (1 کیلوگرم)87.49UYU
سیب (1 کیلوگرم)82.00UYU
گوشت گاو (1 کیلوگرم)366.59UYU
فیله مرغ (1 کیلوگرم)318.16UYU
پنیر محلی (1 کیلوگرم)356.03UYU
تخم مرغ معمولی (12 عدد)105.34UYU
برنج سفید (1 کیلوگرم)46.68UYU
قرص نان سفید تازه (500 گرم)82.68UYU
شیر معمولی (1 کیلوگرم)35.04UYU

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اروگوئه را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اروگوئه

مقایسه ها حاکی از آن است که هزینه زندگی در اروگوئه به طور متوسط 28.28% بیش تر از ایران است. اما اجاره بها در این کشور به طور متوسط 18.39% کم تر از ایران است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

دانشجویان بین المللی بسته به کشور مبدا خود برای تحصیل در اروگوئه باید ویزای تحصیلی یا دانشجویی اخذ نمایند. این ویزا فقط توسط اداره مهاجرت اروگوئه صادر می گردد. گام اول برای اخذ این ویزا این است که متقاضی فرم درخواست را حداقل سه ماه قبل از تاریخ شروع دوره خود پر کند تا از هر گونه تاخیر یا عجله ای در لحظه آخر جلوگیری شود و وی سپس باید آن را از طریق کنسولگری اروگوئه در منطقه خود به اداره مهاجرت اروگوئه ارسال کند. متقاضی باید مراحل ساده زیر را برای درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه دنبال کند:

  • فرم های درخواست را پر کند.
  • پس از تکمیل فرم ها، آنها را حداقل سه ماه قبل از شروع دوره به اداره مهاجرت ارسال کند.
  • همه فرم ها باید توسط وزارت آموزش تایید شوند و باید توسط کالج یا دانشگاه مربوطه امضا شوند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای اخذ این ویزا عبارتند از:

  • داشتن نامه پذیرش نشان دهنده پذیرش متقاضی در یک دوره تحصیلی تمام وقت در یک موسسه شناخته شده
  • داشتن مدرک نشان دهنده بودجه کافی برای حمایت از خود در اروگوئه
  • داشتن مدرک نشان دهنده پرداخت کامل هزینه دوره
  • داشتن مدرک نشان دهنده تنظیم بیمه درمانی خصوصی
  • داشتن مدرک نشان دهنده قصد دانشجو برای بازگشت به کشور خود پس از پایان دوره تحصیلی

در صورت تایید ویزا توسط وزارت امور خارجه، متقاضی می تواند با ارائه مدارک زیر در سفارت یا کنسولگری اروگوئه درخواست خود را ارائه دهد:

  • سند تایید وزارت امور خارجه
  • شناسنامه
  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی
  • گزارش پزشگی (باید در سه ماه گذشته توسط یک پزشک معتبر صادر شده و حاکی از آن باشد که دانشجو به هیچ بیماری مسری مبتلا نیست)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری (باید در شش ماه گذشته صادر شده باشد).

چگونگی زندگی دانشجویی در اروگوئه

موسسات آموزشی اروگوئه ای آگاه هستند که دانشجویان را از طریق روش ها و ابتکارات مختلف درگیر تحصیل خود سازند. زمان حضور دانشجویان در این کشور به احتمال زیاد یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه های زندگی آنها خواهد بود. این امر با محیط فوق العاده اروگوئه تشدید می شود. محیط این کشور به دانشجویان این فرصت را می دهد که کارهایی را به لحاظ اجتماعی و تحصیلی انجام دهند که در هیچ کجای دیگر دنیا قادر به انجام آنها نیستند. اروگوئه مکانی هیجان انگیز و سرزنده برای بازدید و تحصیل در خارج از کشور است. یکی از اولین چیزهایی که اکثر افراد به آن توجه می کنند این است که اروگوئه تمیزی و نظافت بی عیب و نقصی دارد. مردم اروگوئه از نرخ پایین فساد و کیفیت بالای زندگی برخوردار هستند؛ این امر اروگوئه را به یکی از بهترین مکانها برای ایده های نوآورانه و اکتشاف تبدیل می کند.

در اروگوئه، در کنار تحصیل، دانشجویان این فرصت را دارند که در فرهنگ و شیوه زندگی منحصر به فرد این کشور غرق شوند و از آن بیاموزند. نه تنها این، بلکه همچنین دانشجویان این شانس را دارند که زیبایی کشور اروگوئه را کشف کنند. اروگوئه به عنوان سرزمین هزار تپه شناخته می شود و ییلاقات آن زیبا و پر از تپه های سرسبز، دریاچه های فیروزه ای و حیات وحش متنوع است و دانشجویان از بازدید آن ها می توانند لذت ببرند. هنگامی که دانشجویان مشغول کلاس های خود نیستند، فرصت کشف چشم انداز و فرهنگ قابل توجه اروگوئه برای آن ها وجود دارد. به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات در زمینه هزینه تحصیل در اروگوئه و دانشگاه های رایگان اروگوئه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *