ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در چک

رشته مهندسی کامپیوتر در چک

رشته مهندسی کامپیوتر در چک را می توان به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی معرفی کرد چراکه بازار کار را به شدت تحت تاثیر می گذارد. رشته مهندسی کامپیوتر را می توان بخش جدایی ناپذیر از پیشرفت در دنیای امروز دانست تا جایی که تمامی حرفه ها به آن نیاز خواهند داشت. مهندسین کامپیوتر بیشتر در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار فعالیت می کنند که دو شاخه کاملا مجزا از یکدیگر هستند و متقاضیان پیش از ورود به این رشته باید با توجه به علائق خود یکی از این دو را انتخاب کنند.

جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا، در طول سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه آموزش داشته است و به همین دلیل است که تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور به صورت فزاینده ای رو به افزایش است. دانشگاه های چک در طول این بازه زمان توانسته اند خود را به رنکینگ های جهانی وارد کرده و همچنین رتبه های مناسبی را به دست آورند. امروزه رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک به عنوان یکی از رشته های تراز اول شناخته می شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحات جامعی را در این خصوص در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک تحصیل در جمهوری چک اقامت دریافت کرد؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در جمهوری چک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

جمهوری چک در طول دهه گذشته توجه بسیار ویژه ای به آموزش عالی داشته است و دانشگاه های دولتی این کشور توانسته اند پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کنند. رشته های علوم مهندسی در این کشور به طور کلی جایگاه بهتری به نسبت سایر گروه ها دارند و مهندسی کامپیوتر نیز خارج از این موضوع نیست. افرادی که در کشور چک، رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که طول دوره تحصیل آن ها در مقطع کارشناسی بر خلاف بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی حداقل 3.5 سال خواهد بود و پس از آن می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند که 2 ساله است و همچنین تحصیل در مقطع دکترا در این رشته نیز 3 ساله خواهد بود.

دانشگاه فنی چک در پراگ بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می شود و به نقل از Qs با کسب نمره 68.7، توانسته است رتبه 221 را به خود اختصاص دهد. در رده دوم نیز دانشگاه تکنولوژی برنو قرار دارد که با کسب امتیاز 64.6، رتبه 311 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه چارلز نیز رتبه 401 تا 450 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است و یکی دیگر از دانشگاه های معتبر جمهوری چک برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است. خوشبختانه تحصیل در تمامی این دانشگاه های علاوه بر زبان رسمی جمهوری چک به زبان انگلیسی نیز ممکن است و با توجه به این که فراگیری زبان چک بسیار مشکل است، این می تواند امکان بسیار خوبی باشد که شهروندان خارجی بتوانند شرایط تحصیل در چک را از این طریق برای خود فراهم کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در جمهوری چک

هزینه زندگی و تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در چک

جمهوری چک یکی از کشورهایی است که می توان تحصیل در آن را مقرون به صرفه قلمداد کرد. در بسیاری از مواقع دانشجویان در کشورهای اروپایی هزینه های زندگی بسیار زیادی را متحمل می شوند اما می توان گفت که هزینه های زندگی در کشور جمهوری چک به نسبت سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. به طور متوسط می توان گفت که هزینه های زندگی در کشور چک برای دانشجویان در حدود 350$ تا 750$ (دلار) در ماه است اما در شهری مانند پراگ که پایتخت کشور چک است و بهترین دانشگاه های این کشور نیز در آن قرار دارد هزینه های زندگی به طور متوسط در حدود 550$ تا 750$ (دلار) در ماه است.

شهریه دانشگاه در جمهوری چک در رشته مهندسی کامپیوتر اما در حدود 5000$ تا 8500$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است. در این رابطه می توان گفت که شهریه دانشگاه در این کشور بیش تر از سایر کشورهای شناخته شده است اما از سوی دیگر متوسط هزینه های زندگی در این کشور کمتر است. دانشجویان در چک نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای مطرح جهان، به دلیل شرایط مناسب اقتصادی، این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند.

متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در چک

جمهوری چک یکی از کشورهای پیشرفته در بلوک شرق است که در بسیاری از زمینه های تجاری و اقتصادی پیشرفت چشمگیری را در دهه های گذشته پشت سر گذاشته است. نرخ بیکاری در این کشور در طول دوره گذشته همواره کمتر از 3% است و این مسئله می تواند به دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند امید دهد که بلافاصله پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور قادر خواهند بود تا وارد بازار کار شوند چراکه دولت چک این اجازه را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است.

مهندسین کامپیوتر در این کشور از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که سطح درآمد آن ها در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان کمتر است و همین مسئله می تواند نارضایتی هایی را برای شهروندان خارجی ایجاد کند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور چک نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور چک

شرایط زندگی در جمهوری چک می تواند برای بسیاری از افراد مزایای زیادی داشته باشد و به همین دلیل است که می توان از روش تحصیل در این کشور به عنوان پلی برای رسیدن به این کشور استفاده کرد. با همه این تفاسیر کشورهای بسیاری در اروپا وجود دارد که می توان با هزینه های کمتر و شرایط بهتر در آن ها به تحصیل پرداخت. برای کسب آگاهی از شرایط این کشورها می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *