ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

رشته میکروبیولوژی در سنگاپور را می توان در بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) ادامه تحصیل داد و بررسی نمود. این رشته آموزشی نیز جزء رشته های تمام وقت در سنگاپور بوده و دانشجویان می توانند در عرض نهایتا 4 سال دوره مذکور را به اتمام رسانده و مدرک خود را از دانشگاه های سنگاپور دریافت کنند. سنگاپوری که هیچ شباهتی به کشورهای درحال توسعه آسیایی نداشته بلکه با نرخ بیکاری 2.9% و میزان درآمد ناخالص داخلی (GDP) حدود 340$ بلیون دلاری جزء برترین کشورهای دنیاست. بنابراین فارغ التحصیلان میکروبیولوژی از بابت کار و کاریابی در سنگاپور هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. علاوه بر این آنها از دو مزیت زیر نیز برخوردار خواهند شد:

  • قرار داشتن رشته میکروبیولوژی در لیست مشاغل مورد نیاز سنگاپور
  • درآمد بسیار بالای میکروبیولوژیست ها در سنگاپور
  • فرصت کاریابی از طریق اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در سنگاپور

بازار مهاجرت تحصیلی و کاری به سنگاپور 2021 نیز بسیار داغ و پرمتقاضی است و هموطنان گرامی برای اخذ مشاوره های رایگان در اینباره می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

معرفی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

میکروبیولوژی در سنگاپور دارای سابقه دیرینه ای است و این برنامه تحصیلی توسط اغلب دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. رشته ای که دانشجویان می توانند پس از 4 سال تحصیل در آن به مدرک لیسانس خود دست یافته و برای ادامه تحصیل و یا ورود به بازار کاری ایده آل سنگاپور آماده شوند. عزیزان عنایت داشته باشند که برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در سنگاپور نیز گزینه های مختلفی وجود دارد اما همان طوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، در حال حاضر بهترین گزینه ممکن برای ادامه تحصیل در این رشته در سنگاپور دانشگاه ملی سنگاپور یا NUS می باشد:

دانشگاه/ موسسه آموزش عالیرتبه ملی
دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)1
دانشگاه فنی نانیانگ (NTU)2
دانشگاه مدیریت سنگاپور3

چرا که این دانشگاه هم در سطح ملی و هم در سطح بی المللی جزء پرچمداران آموزش رشته های پزشکی می باشد. در ضمن تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانشگاه ملی سنگاپور نیز در دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی انجام می شود. دانشجویان و محققان خارجی می توانند این رشته تحصیلی را در سه دوره یا کورس زیر از دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی به اتمام برسانند:

دوره های رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

تحصیل کارشناسی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

اولین دوره تحصیلی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور دوره لیسانس این رشته می باشد. دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه ملی سنگاپور در این مقطع تحصیلی به دانشجویان دروس مبانی میکروبیولوژی، بیماری های عفونی و مودول ایمونولوژی را آموزش می دهد. ضمنا دانشجویان کارشناسی رشته میکروبیولوژی می توانند این دوره تحصیلی را در دانشگاه ملی سنگاپور و در عرض 4 سال به اتمام برسانند. طبق مقررات آموزشی دانشگاه ملی سنگاپور نیز 2 سال اول تحصیلی مربوط به آموزش دروس پایه میکروبیولوژی و دو سال دوم مربوط به آموزش عملی میکروبیولوژی می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد میکروبیولوژی در سنگاپور

دانشجویان رشته میکروبیولوژی پس از اتمام دوره کارشناسی خود می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد از دانشگاه ملی سنگاپور درخواست دهند. در واقع دوره کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در سنگاپور نیز به زبان انگلیسی می باشد و نهایتا 2 سال به طول می انجامد. دپارتمان میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه ملی سنگاپور همچنین پروژه های منجر به اخذ مدرک فوق لیسانس یا MSc را نیز به دانشجویان ارایه می کند. تاکید این دوره آموزشی در سنگاپور نیز بیشتر بر روی پژوهش و کار کلاسی است. وجود زیرساخت های برتر، محیط پژوهشی پویا و برنامه های تحقیقی برتر همگی جزء عواملی هستند که دانشجویان بین المللی را برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد میکروبیولوژی در دانشگاه ملی سنگاپور ترغیب می کنند.

تحصیل کارشناسی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

 

تحصیل دکتری میکروبیولوژی در سنگاپور

نهایتا دوره سوم از تحصیل رشته میکروبیولوژی در سنگاپور مربوط به تحصیل دکتری یا PhD این رشته می باشد که در دانشگاه ملی سنگاپور به دانشجویان بین المللی در قالب یک کورس تحصیلی 4 الی 5 ساله ارائه می شود. برنامه ای که کاملا پژوهش محور محور است و تحقیقات دانشجویان این رشته کاملا از تحقیقات دانشجویان بیومدیکال متفاوت است. در این دوره تحصیلی در سنگاپور علاوه بر طرح مباحث تئوری و انواع سمینارها و کنفرانس ها همچنین تکنیک ها و سیستم های آزمایشی متنوع و جدیدی نیز توسط دانشجویان آنهم در قالب تز دکتری مطرح می شود.

فرآیند پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

در حقیقت پروسه پذیرش برای تحصیل رشته میکرو بیولوژی در سنگاپور شامل سه مرحله اساسی است. مرحله اول مربوط به تکمیل فرم درخواست آنلاین و تحویل آن می باشد. در مرحله دوم متقاضیان بایستی مدارک لازمه را آپلود کرده و هزینه درخواست خود را به حساب دانشگاه مربوطه واریز کنند. اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه ملی سنگاپور شامل مدرک دیپلم دبیرستان، کارنامه تحصیلی، مدارک شناسایی مثل پاسپورت و عکس، مدرک زبان انگلیسی غالبا مدرک IELTS، رزومه و توصیه نامه (در صورت نیاز)، نمره آزمون های مربوطه مثل GRE یا GMAT می باشد. سه مرحله مذکور را در نمودار پایین مشاهده می کنید:

فرآیند پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

اما مرحله سوم پذیرش از دانشگاه ملی سنگاپور مربوط به اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور 2021 می باشد. این ویزا که در خود سنگاپور با عنوان پاس دانشجویی یا STUDENT PASS هم گفته می شود فقط و فقط برای دانشجویان خارجی صادر میشود که تمایلشان به تحصیل در سنگاپور اعلام کرده اند و از قبل نامه پذیرش خودشان را دریافت کرده اند. فلذا برای درخواست پاس دانشجویی سنگاپور نیز ارائه مدارک و شرایط ذیل جزء ضروریات محسوب می شود:

مدارکشرایط
فرم تقاضای تکمیلیفرم eForm 16
پاسپورت معتبربا دستکم 3 ماه اعتبار
عکس پاسپورتیچند قطعه و به صورت رنگی و جدید
گواهی اثبات تمکن مالی کافی
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی سلامت پزشکی
مدرک دانش زبان انگلیسیIELTS و یا TOEFL iBt
تاییدیه پذیرش از دانشگاه ملی سنگاپور یا دانشگاه های دیگر این کشور
سایر مدارک شناسایی معتبرمثل شناسنامه
هزینه درخواست ویزای دانشجوئی سنگاپوردر حدود $66 (دلار)

کار متخصصان رشته میکروبیولوژی در سنگاپور

سنگاپور با اقتصاد پیشرفته و عظیم خود گویی تافته جدا بافته ای در آسیا است. این کشور آسیای جنوب شرقی با نرخ بیکاری 2.9% و میزان درآمد ناخالص داخلی (GDP) حدود 340$ بلیون دلاری جزء برترین کشورهای آسیا و کل دنیاست. با نگاه به نمودار نرخ بیکاری این کشور می توان به بازار کاری بسیار مطلوب سنگاپور مخصوصا برای متخصصان رشته میکروبیولوژی پی برد:

نرخ بیکاری در سنگاپور در سال های اخیر

علاوه بر این رشته میکروبیولوژی جزء مشاغل مورد نیاز و پر درآمد سنگاپور می باشد. همان طوری که در نموار پایین هم مشاهده می شود متوسط درآمد ماهیانه این متخصصان اصلا قابل قیاس با میانگین درآمد ملی سنگاپور نیست:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها و مشاغل دیگر در سنگاپور

یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت کاری در جهان، کار در سنگاپور می باشد و متقاضیان برای این امر نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور هستند. شما می توانید شرایط و ضوابط سال 2021 برای درخواست ویزای کاری سنگاپور را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *