ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در اکوادور

رشته پزشکی در اکوادور

امروزه اکوادور به مکان‌ پرطرفداری برای تحصیل تبدیل شده و رشته پزشکی در اکوادور از محبوبیت بالایی بین دانشجویان خارجی برخوردار است. دولت اکوادور در سال های اخیر تلاش کرده است با تقویت سیستم آموزشی و اهدای بورسیه های تحصیلی و فراهم کردن امکانات ویژه در دانشگاه ها، پیشرفت قابل توجهی در جذب دانشجویان بین المللی داشته باشد. اکوادور به دلیل هزینه‌های کم زندگی و کمک هزینه های تحصیلی که دانشگاه های این کشور به دانشجویان خود ارائه می دهند، می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که میخواهند رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند باشد. این‌ مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و نگارش شده است.

شرایط تحصیل پزشکی‌ در اکوادور در 2024

زبان رسمی این کشور ‏اسپانیایی است و در دانشگاه ها نیز به این زبان تدریس می شود. بنا بر این تسلط کامل متقاضیان به زبان اسپانیایی و انگلیسی الزامی است. بیشتر دانشگاه های پزشکی  در شهر تاریخی کیتو قرار دارند. بنابراین تحصیل در این دو رشته علاوه بر جایگاه علمی و معتبر، دانشجو را با اداب و رسوم‌ و فرهنگ اکوادور نیز آشنا خواهد کرد. دانشگاه های پزشکی این کشور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و بهداشت‌ اکوادور فعالیت می کنند.


مدت تحصیل در رشته پزشکی در مقطع کارشناسی 6 سال است. این مدت شامل 2 سال دوره های آموزشی نظری پایه و اصلی است و 4 سال آموزش عملی بالینی می شود. در مدت آموزش عملی، دانشجویان در محیط های اداری و بیمارستانی مشغول به آموزش دیدن و خدمت رسانی می شوند. در یک سال آخر تحصیل یا همان دوران کارآموزی دانشجویان به طور چرخشی در پنج بخش زیر فعالیت می کنند: بخش جراحی، بخش طب داخلی، بخش کودکان، بخش زنان و زایمان.

اخذ درجات تخصصی در رشته پزشکی شامل چند مرحله است که عبارت اند: از مراحل مربوط به اخذ تخصص بالینی- دیپلم‌ عالی- بورد تخصصی و فوق تخصص در یک زمینه خاص. مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز 5 تا 6 سال می باشد. در سال 2021 اکوادور دارای 19 دانشگاه پزشکی است که همه آن ها آموزش عمومی را ارائه می دهند اما فقط 12 دانشگاه آن تحصیلات تکمیلی در مقاطع بالاتر را پوشش می دهند. علاوه بر دانشگاه های دولتی دانشگاه های پزشکی خصوصی نیز‌ در اکوادور فعالیت می کنند‌.

دانشگاه های پزشکی مطرح اکوادور

برخی از قدیمی ترین دانشگاه های امریکای لاتین در اکوادور قرار دارند و قدمت این دانشگاه ها به قرن هفدهم باز می گردد. دانشگاه های مطرح علوم پزشکی در اکوادور عبارت اند از:

اسامیلاتین
دانشکده علوم پزشکی – کیتوEugenio Espejo
دانشکده پزشکی، دانشگاه مرکزی اکوادور – کیتو
دانشکده پزشکی – کیتوPontifical Catholic University of Ecuar
دانشکده پزشکی، دانشگاه گوایاکیل – گوایاکیلThe University of Guayaquil
دانشکده پزشکی، دانشگاه گوایاکیلEspíritu Santo
دانشکده پزشکی، دانشگاه ایالتی کوئنکا – کوئنکاState University of Cuenca
مدرسه پزشکی، دانشگاه سان فرانسیسکو کیتو – کیتوSan Francisco University of Quito
دانشکده پزشکی، دانشگاه کاتولیک سانتیاگو دو گوایاکیل – گوایاکیلSantiago de Guayaquil Catholic University

لازم به ذکر است هیچکدام از دانشگاه های اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.

دانشگاه های پزشکی مطرح اکوادور

هزینه های دوره پزشکی در اکوادور

واحد پول این کشور دلار آمریکا و اجاره یک آپارتمان مدرن و بسیار مجهز در پایتخت کشور اکوادور چیزی حدود 200$ تا 500$ (دلار آمریکا) می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی اکوادور رایگان و پذیرش آنها بر اساس نمرات به دست آورده دانشجو در آزمون های ورودی دانشگاهها یا همان GMAT است. تقریبا 80% دانشجویان در دانشگاه های عمومی و 20% مابقی در دانشگاه‌ های خصوصی تحصیل می کنند. اخذ مدرک پزشکی در دانشگاه های خصوصی اکوادور بین 2500$ تا 5000$ (دلار آمریکا) به صورت سالانه هزینه خواهد داشت و دوره تخصصی پزشکی نیز بین 3000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) هزینه در پی دارد که در هر سال 5% افزایش خواهد داشت. تحصیل در رشته پزشکی برای تمام‌ دوره، 25000$ تا 32000$ (دلار آمریکا) هزینه دارد.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته پزشکی در اکوادور

شرایط پذیرش هر دانشگاه با دیگری متفاوت است و اولین گام در جهت پذیرش، انتخاب دانشگاه متناسب با شرایط خود توسط دانشجو است. مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرش در دانشگاه های اکوادور به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش توسط متقاضی
  • اصل یا کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • اصل یا کپی برابر اصل مدارک تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی و اسپانیایی (تافل یا آیلتس)
  • گذرنامه
  • گواهی پزشکی
  • مدارک اثبات کننده تمکن مالی و پرداخت هزینه های لازم
  • گواهی عدم سوء سابقه از محل زندگی متقاضی
  • رزومه تحصیلی مقطع دیپلم و گواهی سابقه تحصیل
  • به همراه داشتن نامه پذیرش از از دانشگاه مد نظر متقاضی

فراموش نکنید متناسب با شرایط دانشگاه مد نظر برای پذیرش اقدام‌ کنید؛ ممکن است هر دانشگاهی برای پذیرش متقاضیان، تست یا امتحان ورودی یا مصاحبه و غیره در نظر بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی و مهاجرت به اکوادور با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *