ویترین

رشته پزشکی در مقدونیه شمالی

رشته پزشکی در مقدونیه

رشته پزشکی در مقدونیه شمالی یک دوره آموزش 6 ساله است که دانشجویان پس از آن می توانند یک مدرک تحصیلی معتبر دریافت کنند. این مدرک در سطح اروپا معتبر است اما در ایران، مدرک پزشکی مقدونیه اعتباری ندارد و پیش از مهاجرت به این کشور باید به آن توجه ویژه داشت. یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب مقدونیه شمالی برای تحصیل، هزینه های مقرون به صرفه آن است. معمولا تحصیل پزشکی می تواند بسیار پر هزینه باشد اما در این کشور شرایط مناسبی وجود دارد که می تواند انتخاب آن را برای بسیاری از افراد دلپذیرتر کند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که مقدونیه شمالی می تواند یکی از گزینه هایی باشد که تبدیل شدن به پزشک در آن دشوار نیست.

  • چرا تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی می تواند مناسب باشد؟
  • مهم ترین معایب تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟
  • مزایای تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در مقدونیه شمالی کدامند؟

پزشکی در عصر کنونی یکی از مهم ترین رشته هایی است که برای تحصیل می توان آن را انتخاب کرد. مقدونیه شمالی نیز این رشته را با شرایط مناسب ارائه می کند اما متاسفانه چالش هایی نیز در این مسیر وجود دارد که باید به آن توجه داشت. فرایند تبدیل شدن به پزشک در مقدونیه شمالی با بسیاری از کشورهای شناخته شده تفاوت هایی دارد که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله آن را مورد بررسی قرار می دهد.

پروسه پزشک شدن در مقدونیه شمالی

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که تبدیل شدن به پزشک در خارج کشور کمی دشوار است. شرکت در آزمون های ورودی و یادگیری زبان برخی از کشورها می تواند مهم ترین چالشی باشد که فرد با آن روبرو می شود. در مقدونیه نیز شرایطی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت.


دوره تحصیل پزشکی در مقدونیه شمالی یک دوره آموزش 6 ساله است که شمال دو بخش کلی می شود. دوره آموزش پزشکی در دانشگاه در این کشور شامل یک دوره آموزشی 3 ساله در محیط دانشگاه می شود. دانشجویان پس از آن، در دوره آموزش 3 ساله بیمارستانی شرکت می کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، برای دانشجویان رشته پزشکی شرکت در آزمون نهایی نیز اجباری است. باید در نظر داشت که در صورت عدم کسب نمره قبولی در آزمون، فرد واجد شرایط دریافت مدرک تحصیلی خود نخواهد شد.

انتخاب هلند برای تحصیل در رشته پزشکی

دلایل انتخاب مقدونیه شمالی به عنوان مقصد تحصیل پزشکی

نکاتی وجود دارد که چرا تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی می تواند مفید باشد:

  • هزینه های زندگی در مقدونیه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند به راحتی از طریق کار دانشجویی آن را تامین کنند.
  • شبکه بهداشت در این کشور بسیار مناسب است و می توان از آن به عنوان یک امتیاز استفاده کرد
  • در رتبه بندی های جهان، مقدونیه شمالی به عنوان رتبه 49 از نظر کیفیت آموزش رسیده است
  • دانشگاه های مقدونیه شمالی همکاری مشترک با برخی از کشورهای دیگر دارند که می تواند مسیر انتقال دانشجو را هموار کند.

دلایل انتخاب مقدونیه شمالی به عنوان مقصد تحصیل پزشکی

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی

یکی از امتیازهایی که تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی به همراه دارد، هزینه هایی است که دانشجویان برای تحصیل خود پرداخت می کنند. افرادی که در حال حاضر این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که انتخاب این کشور، نیاز به تمکن مالی سنگین ندارد.

مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی در مقدونیه شمالی باید پرداخت کنند عبارتند از:

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی

معرفی دانشگاه های برتر رشته پزشکی در مقدونیه شمالی

دانشگاه های زیادی در کشور کوچک مقدونیه شمالی وجود ندارد. در این شرایط نباید انتظار داشت که بتوان دانشگاه های زیادی در این کشور در رشته پزشکی پیدا کرد. دانشگاه های محدودی در این کشور برای تحصیل رشته پزشکی وجود دارد که برخی از برترین آن ها عبارتند از:

1732- Ss. Cyril and Methodius University of Skopje

5042- St. Clement of Ohrid University of Bitola

5427- University of Tetovo

5504- South East European University

6457- University American College Skopje

6489- European University – Republic of Macedonia

شرایط تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که مقدونیه شمالی یکی از کشورهایی است که ممکن است در جهان برای تحصیل پزشکی انتخاب نشود. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع، کیفیت آموزش نیست بلکه نیاز به یادگیری زبان مقدونیه ای است. در صورت تمایل به تحصیل پزشکی در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهم درباره تحصیل پزشکی در مقدونیه شمالی

برخی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است درباره رشته پزشکی در مقدونیه شمالی مطرح شوند عبارتند از:

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی به چه زبانی است؟ اکثر دوره های پزشکی در این کشور به زبان مقدونیه ای ارائه می شوند.
  • محدودیت های مهم تحصیل رشته پزشکی در مقدونیه شمالی چیست؟ می توان گفت که زبان تحصیل در این رشته مهم ترین چالش برای دانشجویان خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *