ویترین

رشته پزشکی در کاستاریکا

رشته پزشکی در کاستاریکا

آیا می دانید می توانید در رشته پزشکی در کاستاریکا تحصیل کنید؟ کاستاریکا سواحل باورنکردنی، طبیعت وسیع و فرهنگ پر جنب و جوشی دارد، اما آیا می دانید که اخذ مدرک پزشکی مقرون به صرفه در این کشور یک گزینه برای دانشجویان خارجی است؟ مهم ترین دلیل دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در این کشور آمریکای مرکزی هزینه است. در حالی که اکثر پزشکان با عددی با بیش از شش رقم در ایالات متحده آمریکا فارغ التحصیل می شوند، شما می توانید مدرک پزشکی خود را در کاستاریکا با هزینه خیلی کم تری کسب کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی شما علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کاستاریکا می پردازند.

تحصیل در رشته پزشکی در کاستاریکا

دو سوال مهم علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی در کاستاریکا این است که آیا دانشگاه های پزشکی در کاستاریکا معتبر هستند؟ آیا آن ها می توانند در خارج از کشور در کاستاریکا تحصیل کنند تا پزشک شوند و سپس مجوز فعالیت در ایالات متحده آمریکا را بگیرند؟ ابتدا، اجازه دهید در مورد این که چرا ممکن است کسی بخواهد به یک دانشگاه پزشکی در کاستاریکا برود صحبت کنیم. انگیزه شماره یک برای دانشجویان خارجی، هزینه می باشد. علاقه مندان به رشته پزشکی می توانند در کاستاریکا با کم تر از 30000$ (دلار) مدرک پزشکی بگیرند، در حالی که در ایالات متحده آمریکا با عددی با بیش از شش رقم می توانند فارغ التحصیل شوند.


اما در مورد سوال اول یعنی اعتبار برنامه های دانشگاه های پزشکی در کاستاریکا باید بگوییم که علاقه مندان باید در مورد برنامه ای که برای تحصیل انتخاب می کنند بسیار مشکل پسند و سختگیر باشند. متقاضیان باید مطمئن شوند که برنامه مورد نظرشان با برنامه های آمریکایی قابل مقایسه است و از همان استاندارد آموزشی برخوردار است که پزشکان در ایالات متحده آمریکا دریافت می کنند. بنیاد پیشرفت آموزش و تحقیقات پزشکی بین المللی چندین کالج را در کاستاریکا تایید کرده است.

دانشجویان پزشکی در این کشور 8 گزینه عالی دارند. متقاضیان قبل از شروع فرآیند پذیرش، باید اعتبار بین المللی آن ها را بررسی کنید:

بهترین دانشگاه های پزشکی در کاستاریکا

کار در آمریکا پس از تحصیل رشته پزشکی در کاستاریکا

برای شروع طبابت در ایالات متحده آمریکا، فردی که مدرک پزشکی خود را از یک دانشگاه خارجی اخذ کرده است، باید مرحله اول USMLE (آزمون جواز پزشکی ایالات متحده آمریکا) را بگذراند. بیمارستان ها دارندگان مدارک تحصیلی خارجی را اندکی متفاوت از پزشکان تحصیل کرده در ایالات متحده آمریکا به عنوان فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی (IMG) می دانند. ملیت دانشجو ربطی به این ندارد که آیا در آمریکا IMG محسوب می شود یا خیر. فارغ از تابعیت، فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی بر اساس مبدا دانشگاهی که در آن آموزش دیده و مدرک خود را دریافت کرده اند، مشخص می شوند.

شرایط تبدیل شدن به پزشک خارجی در آمریکا

برای این که فرد در لیست IMG قرار نگیرد، باید در برنامه ای شرکت کند که توسط کمیته ارتباطی آموزش پزشکی (Liaison Committee on Medical Education (LCME)) و انجمن استئوپاتی آمریکا (American Osteopathic Association (AOA)) به رسمیت شناخته می شود.

بررسی lcme و aoa در آمریکا

همچنین این تنها راه استفاده از وام های دانشجویی فدرال برای پوشش شهریه است. دانشگاهی که توسط ایالات متحده معتبر شناخته نمی شود، واجد شرایط پوشش فدرال نخواهد بود، بنابراین فرد باید به دنبال اشکال جایگزین پرداخت باشد. رایج ترین شکل، وام های دانشجویی خصوصی هستند که به دانشجویان امکان می دهند هزینه تحصیلات تکمیلی پزشکی خود را به تنهایی پرداخت کنند و در این فرآیند از حمایت مالی برخوردار شوند.

تحصیل پزشکی در کانادا

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کاستاریکا

از سال 2014، هفت دانشگاه پزشکی که مدارک مشابه با دکترای پزشکی (Doctor of Medicine) ایالات متحده آمریکا را اعطا می کنند، در کاستاریکا واقع هستند. همه این دانشگاه های پزشکی در سن خوزه – پایتخت کاستاریکا – یا نزدیک آن هستند، جایی که انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود و جمعیت زیادی از مهاجران آمریکای شمالی وجود دارد. این دانشگاه ها همچنین در فهرست “بنیاد پیشرفت آموزش و تحقیقات پزشکی بین المللی” قرار دارند؛ این بنیاد بازوی کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی است، که صلاحیت پزشکان را قبل از اخذ زریدنسی پزشکی یا انجام طبابت در ایالات متحده آمریکا تایید می کند.

در ادامه، در بخش های فرعی زیر هفت مورد از دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کاستاریکا را معرفی می کنیم.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کاستاریکا

Universidad Federada de Costa Rica: یک دانشگاه خصوصی است که دانشجویان خارجی را پذیرش می کند، اما تمام آموزش ها به زبان اسپانیایی است. دانشکده پزشکی آن در سال 1999 تاسیس شد. دانشجویان سه سیکل را در مجموع به پایان می رسانند و به پایان رساندن سیکل دوم – شامل آموزش بالینی اصلی – منجر به دریافت مدرک پزشکی و جراحی می شود. به پایان رساندن سال سوم اینترنشیپ های چرخشی منتهی به دکترای حرفه ای در پزشکی و جراحی (Professional Doctorate in Medicine and Surgery) می شود، که با به پایان رساندن دوره Doctor of Medicine در ایالات متحده آمریکا قابل مقایسه است.

Escuela Autonoma de Ciencias Medicas de Centro America: یک دانشگاه پزشکی خصوصی است. UCIMED تعدادی دانشجوی خارجی را در برنامه کالج پزشکی می پذیرد، که منتهی به کارشناسی پزشکی و جراحی (Bachelor of Medicine and Surgery) می شود. آموزش به زبان اسپانیایی است. دانشجویان به کامل ترین بیمارستان شبیه سازی شده در منطقه، با دوره های آموزشی (coursework) در مدیریت موسسات سلامتی-بهداشتی، پزشکی اطفال، پزشکی زنان و سایر زمینه های بالینی دسترسی دارند.

Universidad Autonoma de Centro America: اولین دانشگاه خصوصی در کاستاریکا است. این دانشگاه تعدادی دانشجوی خارجی را می پذیرد، اگرچه آموزش به زبان اسپانیایی است. هیچ آزمون ورودی لازم نیست. برنامه پزشکی این دانشگاه توسط دانشکده علوم سلامتی-بهداشتی (School of Health Sciences) آن ارائه می شود. برنامه آموزشی از دروس ریاضیات و علوم عمومی به موضوعات پزشکی سنتی مانند فارماکولوژی، جراحی و پزشکی اطفال پیش می رود و منتهی به لیسانس پزشکی (Bachelor of Medicine) می شود.

سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کاستاریکا

Universidad Hispanoamericana: یک دانشگاه خصوصی است. این دانشگاه برنامه کارشناسی پزشکی و جراحی (Bachelor of Medicine and Surgery) را ارائه می دهد و تعدادی دانشجوی خارجی را می پذیرد، اما آموزش به زبان اسپانیایی است. برنامه آموزشی بر مهارت های پزشکان عمومی تمرکز دارد.

Universidad Latina de Costa Rica: یک دانشگاه خصوصی با آموزش به زبان اسپانیایی است. برنامه پزشکی این دانشگاه توسط کالج پزشکی و جراحی آن ارائه می شود. این دانشگاه تعدادی دانشجوی خارجی را می پذیرد و برنامه پزشکی آن بر مراقبت جامع از بیمار با استاندارد بالایی از خدمات پزشکی متمرکز است. این دانشگاه به دلیل استانداردهای علمی خود که منجر به قبولی 100 درصدی در آزمون ملی می شود، شناخته شده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کاستاریکا

Universidad de Costa Rica: یک دانشگاه دولتی است که دانشجویان خارجی را می پذیرد. آموزش به زبان اسپانیایی است. دانشکده پزشکی آن در سال 1947 تاسیس گردید. این دانشگاه طیف گسترده ای از فرصت های آموزشی از جمله پزشکی از راه را ارائه می دهد.

Universidad de Iberoamerica: آموزش در این دانشگاه به زبان اسپانیایی است اما تعدادی دانشجوی خارجی را می پذیرد. برنامه پزشکی آن شامل 13 ترم است و هر ترم 4 ماه به طول می انجامد. اگر دانشجویان قصد طبابت در کاستاریکا را داشته باشند، این برنامه به یک سال اینترنشیپ تکمیلی نیاز خواهد داشت.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

بررسی حقوق پزشکان در کاستاریکا و آمریکا 2023

در پاسخ به این سوال که “فردی که در کاستاریکا به عنوان دکتر / پزشک کار می کند چقدر درآمد دارد؟” باید بگوییم که فردی که به عنوان دکتر / پزشک در این کشور کار می کند معمولا حدود 5550000CRC (کولون کاستاریکا) در ماه دریافت می کند؛ حقوق ها از 2040000CRC (پایین ترین میانگین) تا 9370000CRC (بالاترین میانگین) متغیر هستند.

متوسط درآمد پزشکان در کاستاریکا

در آمریکا نیز فردی که به عنوان دکتر / پزشک کار می کند معمولا حدود 18600USD (دلار آمریکا) درون ماه دریافت می کند؛ حقوق ها از 6810USD (پایین ترین میانگین) تا 31300USD (بالاترین میانگین) متغیر هستند.

متوسط درآمد پزشکان در آمریکا

اگر که قصد مهاجرت به کاستاریکا جهت تحصیل در رشته پزشکی را دارید، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. شما همچنین می توانید در مورد تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای مختلف (از جمله، تحصیل در رشته پزشکی در بولیوی) سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *