ویترین

رشته پزشکی در کامبوج

رشته پزشکی در کامبوج

رشته پزشکی در کامبوج یکی از گزینه هایی است که می توان به آن توجه داشت چراکه دانشگاه های نسبتا زیادی را در دسترس قرار می دهد. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند محدود هستند اما نمی توان به راحتی از آن ها چشم پوشی کرد. فرایند تحصیل در این کشور کمی ساده تر از کشورهای شناخته شده است و به همین دلیل است که می توان آن را به برخی از افراد توصیه کرد. دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت و این مسئله نیز می تواند بر ارزش های تحصیل در این کشور بیافزاید. برای این که بتوان دید بهتری نسبت به این موضوع داشت، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جدیدترین اطلاعات در این رابطه را در اختیار شما قرار خواهند داد و ابهامات را برطرف می کنند.

  • آیا تحصیل رشته پزشکی در کامبوج مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟
  • برای تحصیل در این رشته، چه مدارکی نیاز است؟
  • محدودیت های سنی برای تحصیل در این رشته وجود دارد؟
  • امتیازهای (مزایای) تحصیل پزشکی در کامبوج چیست؟
  • پروسه دریافت پذیرش پزشکی در کامبوج چیست؟

بررسی روند تحصیل پزشکی در کامبوج

برای این که فرد بتواند پذیرش تحصیلی خود در کامبوج را به دست آورد باید مدارکی در اختیار داشته باشد. مدارکی که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت می شود، حداقل مدارکی است که در همه دانشگاه های کامبوج مورد نیاز است. برخی از مهم ترین این مدارک و شرایط عبارتند از:

  • یک پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد (بهتر است قبل از درخواست پاسپورت خود را تمدید کنید)
  • ریز نمرات مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت مجزا
  • ریز نمرات 4 سال آخر تحصیل برای دانش آموزان نظام جدید
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • دیپلم 12 ساله الزامی است

برای این که فرد بتواند پذیرش خود را در این رشته به دست آورد، باید پروسه زیر را طی کند:

پروسه تحصیل رشته پزشکی در کامبوج

مزیت اصلی عبور از این مرحله آن است که دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های این کشور ندارند.

شرایط ورود به رشته پزشکی در آمریکا

هزینه های دانشجویان خارجی در کامبوج

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، هزینه های نسبتا کمی پیش روی خود خواهند داشت. انتخاب رشته ای مانند پزشکی سبب می شود که هزینه های زندگی و تحصیل کمی بالاتر برود. به طور تقریبی می توان هزینه های زیر را برای دانشجویان رشته پزشکی در کامبوج نام برد:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه سالانه دانشگاه3300$ تا 5500$
هزینه ماهانه زندگی350$

در چنین شرایطی می توان گفت که کامبوج یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت در جهان برای تحصیل پزشکی به حساب می آید. دانشگاه های این کشور، امکان دریافت بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. باید به این نکته توجه داشت که این بورسیه در شرایط خاص اعطا می شود اما همه دانشجویان خارجی می توانند برای آن اقدام کنند.

دلایل تحصیل پزشکی در کامبوج

اولین نکته ای که در رابطه با تحصیل پزشکی در کامبوج می توان به آن اشاره کرد آن است که مدرک دریافتی از این کشور در سراسر جهان مورد تایید است. بسیاری از پزشکان، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، به کشورهای پیشرفته جهان مهاجرت م کنند. بسیاری از دانشگاه های شناخته شده جهانی، نامه همکاری رسمی با دانشگاه های کامبوج امضا کرده اند. به مانند سایر کشورهای جهان، دانشجویان در این کشور نیز برای تحصیل خود یک دوره 6 ساله را پشت سر می گذارند اما دانشجویان ممکن است تا 8 سال نیز در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

برخی از مهم ترین امتیازهای تحصیل در کامبوج در رشته پزشکی عبارتند از:

  • هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل
  • دانشگاه های شناخته شده در سطح جهان با مدرکی معتبر
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه هایی خارجی از شهریه به دانشگاه
  • امکان ادامه تحصیل برای دریافت تخصص در کامبوج
  • دسترسی به تجهیزات مناسب و استاندارد آموزش

دانشجویان می توانند دوره کارآموزی خود را در کالج های پزشکی این کشور پشت سر بگذارند و مسیر ساده تری را طی کنند.

دلایل تحصیل پزشکی در کامبوج

امتیازهای اقامتی پزشکان در کامبوج

امکان دریافت اقامت در کامبوج پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود دارد. آن ها می توانند با توجه به مدرکی که دریافت می کنند، در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و از این طریق در کامبوج بمانند. یک پزشک شرایط بهتری برای دریافت اقامت در این کشور خواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که درآمدی در حدود 7800000KHR (ریل کامبوج) درآمد به دست آورند. این مبلغ بیش از دو برابر درآمد نیروی کار در این کشور است و نشان از کیفیت زندگی این افراد خواهد داشت.

رشته پزشکی در آلمان برای ایرانی ها چه شرایطی داره؟!

باید در نظر داشت که مدرک تحصیلی که در کامبوج دریافت می شود، در ایران اعتباری ندارد اما در بسیاری از کشورهای جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. باید در نظر داشت که می توان از این طریق مسیر مناسبی برای زندگی در بهترین کشورهای جهان برای خود ایجاد کرد. در این راستا، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *