ویترین

رشته پزشکی در کامرون

رشته پزشکی در کامرون

رشته پزشکی در کامرون یکی از رشته های پرکاربرد به حساب می آید و بازار کار بسیار مناسبی در آینده آن می توان متصور شد. افرادی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را داشته باشند، باید مراحل مختلفی را طی کنند. این مسیر به نسبت بسیاری از کشورهای جهان ساده تر است و می توان انتظار داشت که فرد بتواند شرایط خود را در این کشور بهبود بخشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در این رابطه وجود دارد، امکان تحصیل به دو زبان فرانسوی و انگلیسی است. افرادی که در این رابطه تخصص داشته باشند، می توانند شانس بسیار خوبی برای دریافت روادید و پذیرش داشته باشند.

برای تبدیل شدن به یک پزشک در کامرون، باید یک پروسه مشخص را طی کرد. البته باید در نظر داشت که پزشکان در کامرون نمی توانند برای کار به ایران بازگردند چراکه مدرک تحصیلی آن ها مورد تایید نیست. افرادی که قصد ورود به کامرون برای تحصیل در رشته هایی از این دست را دارند، باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. باید در نظر داشت که 660 دانشجو هر ساله می توانند در این کشور وارد رشته های پزشکی شوند اما داده ها نشان می دهد که سالانه حدود 350 پزشک وارد بازار کار این کشور می شوند و این مسئله نمی تواند نیازهای بازار کار را پر کند. در راستای توجه به این مسئله بسیار مهم، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل این رشته خواهند پرداخت.

  • پروسه تبدیل شدن به یک پزشک در کامرون چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کامرون به کار مشغول شد؟
  • آیا می توان بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی وارد دانشگاه های کامرون شد؟
  • شرایط دریافت درآمد مناسب در کامرون به عنوان یک پزشک چیست؟

مراحل تبدیل شدن به پزشک در کامرون

اولین قدم برای ورود به دنیای پزشکی در کامرون، فرد باید ابتدا یک دیپلم 12 ساله را به دست آورد. این مدرک باید مورد تایید وزارت بهداشت کامرون باشد و دیپلم 12 ساله ایران این شرایط را دارد. نمراتی که دانش آموزان در دروس زیست، شیمی و فیزیک برای دریافت پذیرش نهایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله دوم، دانش آموزان باید در آزمون GCE شرکت کنند. این آزمون شباهت بسیار زیادی به کنکور در ایران دارد. قبولی در این آزمون برای دانشجویان رشته های پزشکی الزامی است.

کامرون دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی دارد. فرد باید ریز نمرات خود بعلاوه قبولی آزمون GCE را در اختیار دانشگاه قرار دهد تا بتواند وارد دوره 6 ساله دانشگاهی شود. فرد باید همچنین سایر فعالیت های علمی را در این رابطه انجام دهد و دروس دانشگاهی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. افراد در این دوره در محیط کلینکال نیز شرکت می کنند تا آماده ورود به بازار کار شوند.

افراد پس از دریافت نمره آخرین درس خود، باید در یک آزمون جامع پزشکی شرکت کند و تنها در صورت قبولی در آن آزمون است که می تواند مدرک پزشکی خود را دریافت کند. با عبور از این مرحله است که فرد می تواند به عنوان پزشک وارد بازار کار شود. البته قبل از آن باید از شورای پزشکی، مدرک نهایی خود را نیز دریافت کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته پزشکی در کامرون

تردیدی وجود ندارد که نامی از دانشگاه های کامرونی بین بهترین های جهان در رشته پزشکی وجود ندارد. در چنین شرایطی باید جستجو کرد که بهترین دانشگاه های این کشور در سطح قاره آفریقا کدام هستند. 8 دانشگاه نسبتا معتبر در این کشور وجود دارد که می توان برای تحصیل در این رشته به آن ها رجوع کرد.

برخی از بهترین این دانشگاه ها در سطح کشور کامرون عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه رشته پزشکی در آفریقارتبه رشته پزشکی در جهان
دانشگاه یوندی661606
دانشگاه بوئا701645
دانشگاه شانگ972089
دانشگاه دوالا1262715
دانشگاه ان گائوندره1473120
دانشگاه بامندا1943960
دانشگاه کوهستان2254289
دانشگاه ماروآ2514641

هریک از این دانشگاه ها شرایط خاص خود را دارند و دانشجویان برای تحصیل باید توضیحات در رابطه با پذیرش در آن ها را مطالعه کنند. بهتر است فرد همین دانشگاه ها را برای تحصیل خود انتخاب کند.

انتخاب اتریش برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

بررسی درآمد یک پزشک در کامرون

افرادی که مدرک خود را در کامرون به دست آورده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به سرعت به بازار کار جذب شوند. آن ها می توانند از این طریق به درآمد بالایی دست پیدا کنند و زندگی اقتصادی بهتری را برای خود رقم بزنند. سطح درآمدی پزشکان در این کشور را می توان به شرح زیر در کامرون ارزیابی کرد:

متوسط درآمد یک پزشکی در کامرون

دوره پزشکی در ترکیه برای ایرانیان

به دست آوردن متوسط درآمدی در این کشور به عنوان یک پزشک نیز می تواند از نظر مالی زندگی بسیار خوبی برای فرد در این کشور ایجاد کند. با همه این تفاسیر اما، کمتر کسی را می توان دید که تمایل داشته باشد در این کشور اقامت بلند مدت داشته باشد. اگر به دنبال بهترین مسیر ممکن برای مهاجرتی دقیق و مفید به خارج از کشور هستید، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *