ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در فنلاند

رشته چشم پزشکی در فنلاند

رشته چشم پزشکی در فنلاند نسبت به کشورهای دارای نظام تحصیلی تقریبا رایگان مثل ایتالیا یا کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا، علاقمندان کمتری دارد. با این حال با توجه به این که کار در این کشور در رشته چشم پزشکی مستلزم گذراندن دوره های معادل سازی می باشد، لازم به ذکر است که بهتر است فرد از هم اول مدرک تحصیلی پزشکی و دوره های تخصص خود را در دانشگاه های فنلاند یا سایر کشورهای مورد قبول آن مثل سوئد بگذراند. در حالی که تحصیل در اکثر کشورها مستلزم پرداخت شهریه هنگفتی است، فنلاند به نوعی توانسته است تحصیلات دانشگاهی را کاملاً با بودجه دولتی حفظ کند – حتی برای دانشجویان بین المللی. چند استثنا وجود دارد: برخی از دوره های کارشناسی ارشد از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /EEA هزینه دریافت می کنند.

در حالی که دانشجویان اروپایی می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند، انتظار می رود دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در فنلاند را پرداخت کنند؛ اما فرصت های بورس تحصیلی زیادی برای کمک به بودجه سفر شما به خارج از کشور وجود دارد. شما می توانید در فنلاند به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی تحصیل کنید. برنامه های لیسانس و دکترا – و همچنین بسیاری از برنامه های سطح کارشناسی ارشد – از اروپایی ها هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند؛ این امر در مورد دانشجویان مدرک بین المللی و همچنین برای دانشجویان مبادله و بازدیدکننده نیز بعضا صدق می کند. در خصوص شرایط مهاجرت به فنلاند و تحصیل رشته چشم پزشکی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحات بیشتری را ارائه نموده اند:

  • درآمد رشته چشم پزشکی در فنلاند چقدر است؟
  • شهریه دانشگاه های فنلاند برای رشته چشم پزشکی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل کردن در رشته مزبور کدام می باشند؟

درآمد رشته چشم پزشکی در فنلاند

کار در فنلاند زیاد است اما لازمه آن تسلط به حداقل یکی از زبان های سوئدی یا فنلاندی، مضاف بر زبان انگلیسی می باشد. تحصیل در غالب دانشگاه های فنلاند نیز در رشته هایی مثل پزشکی، چشم پزشکی و غیره، به زبان فنلاندی است. پس همانطور که مشاهده می شود افراد در فنلاند، خصوصا در رشته هایی مثل پزشکی که با مردم عادی این کشور در ارتباط هستند، نهایتا ناگزیر از یادگیری زبان فنلاندی می باشند. البته این بدان معنا نمی باشد که برای چشم پزشکان امکان تحصیل و کار در فنلاند به زبان انگلیسی وجود ندارد.

شما می توانید تقریباً هر رشته دانشگاهی را در فنلاند مطالعه کنید؛ دانشگاه های فنلاند تعداد برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر افزایش داده اند. در حال حاضر بیش از 600 برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد که هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود. به منظور مهاجرت به فنلاند، علاقمندان چشم پزشکی باید از طریق تحصیل اقدام کنند. سپس بعد از به پایان رساندن آن، با یافتن شغلی در این کشور ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری فنلاند نمایند. لازم به ذکر است برای چشم پزشکان در بیمارستان ها و کلینیک های فنلاند مشاغل زیادی وجود دارد. این افراد همچنین سطح درآمد بالایی هم دارند که حداقل و حداکثر آن را به طور کلی نمودار ذیل نشان می دهد:

درآمد چشم پزشکان در فنلاند

تحصیل رشته چشم پزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند همان طور که در مقدمه این مقاله نیز به آن اشاره شد، برای غیر اروپایی ها یا اصطلاحا non-EU/EEA students رایگان نیست. البته میزان دقیق شهریه رشته چشم پزشکی در فنلاند را نوع دانشگاه مشخص می کند. چرا که تقریبا هر کدام از دانشگاه های فنلاند در مبحث اخذ شهریه از غیر اروپایی ها قوانین متفاوتی دارند. لازم به ذکر است معمولا در فنلاند شهریه رشته چشم پزشکی سالی 7000€ تا 23000€ (یورو) می باشد. به این رقم باید هزینه زندگی در فنلاند را نیز افزود که بالاتر از آلمان، مجارستان و ایتالیا می باشد. به عبارت دقیق تر برای زندگی در فنلاند علاقمندان باید ماهانه حداقل 1100€ (یورو) در نظر گرفته باشند.

فنلاند دارای دو نوع مؤسسه آموزش عالی است: دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی برنامه های تحصیلی انگلیسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. شما می توانید بدون آیلتس در فنلاند تحصیل کنید و سیستم آموزش عالی پیشرو در جهان فنلاند بیش از 500 برنامه تحصیلی انگلیسی را در 13 دانشگاه و 22 دانشگاه علوم کاربردی ارائه می دهد. بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در چندین مکان در سراسر فنلاند تحصیل می کنند؛ البته توجه شود شاید امکان اخذ پذیرش بعضا از دانشگاهی در فنلاند بدون داشتن مدرک معتبر زبان فنلاندی یا انگلیسی وجود داشته باشد، اما عملا به این ترتیب شانس اخذ ویزا خیلی کم می شود.

تحصیل رشته چشم پزشکی در فنلاند

بهترین دانشگاه های فنلاند

به منظور تحصیل رشته چشم پزشکی در فنلاند دانشگاه های خوب زیادی وجود دارند اما بهترین آن ها عبارت هستند از: University of Helsinki، University of Turku، University of Oulu، University of Eastern Finland، University of Tampere و University of Jyväskylä. بعد از اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر در فنلاند نوبت ویزای تحصیلی این کشور است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در فنلاند توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *