ویزای تحصیلی

رشته گوارش در اسکاتلند

رشته گوارش در اسکاتلند

دانشجویان رشته های مختلف از جمله رشته گوارش در اسکاتلند با ویزای دانشجویی بالای 6 ماه، مجاز به کار در این کشور در حین تحصیل هستند، البته فقط به صورت پاره وقتی. جاب آفرها و فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در اسکاتلند و سایر بخش های پادشاهی متحده وجود دارد. پادشاهی متحده (United Kingdom (UK)) کشوری متشکل از بریتانیای کبیر (متشکل از انگلستان، اسکاتلند و ولز) و ایرلند شمالی است. دانشجویان بین المللی در طول دوره تحصیلی خود می توانند هر هفته تا 20 ساعت کار کنند. همچنین در طول دوره های تعطیلات دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.

برای پیدا کردن کار در اسکالتند و سایر بخش های UK به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توان در پورتال دانشگاه خود، وب سایت های استخدام (برای مثال، Post Study) و پورتال استخدام دانشکده خود درخواست ارائه کرد. همچنین خبر خوب برای دانشجویانی که می خواهند پس از تحصیل در اسکاتلند یا سایر بخش های UK بمانند این که ویزای کار پس از تحصیل این کشور (UK post-study work visa) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از اتمام تحصیلات تکمیلی خود به مدت دو سال برای جستجوی کار در این کشور بمانند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته گوارش در اسکاتلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در اسکاتلند کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در اسکاتلند کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در اسکاتلند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در اسکاتلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای گوارش و هپاتولوژی در اسکاتلند را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر پایه عملکردشان در این زمینه ها رتبه بندی گردیده اند.

دانشگاهشهررتبه در پادشاهی متحده (که اسکاتلند بخشی از آن است)رتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه ادینبروادینبرو946173
دانشگاه گلاسکوگلاسکو1488285
دانشگاه داندیداندی19116356
دانشگاه آبردینآبردین24143426

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در اسکاتلند

چرا تحصیل در رشته گوارش در اسکاتلند؟

اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحده (UK) است که در شمالی ترین بخش آن واقع است. دانشگاه های اسکاتلند ارزان ترین دانشگاه های UK هستند. علاوه بر شهریه مقرون به صرفه در اسکاتلند، هزینه های زندگی نیز در این کشور مقرون به صرفه است. تحصیل در اسکاتلند با آموزش با کیفیت بالا در سطح جهانی همراه است و آینده شغلی ایده آلی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر انتخاب یک مقصد تحصیلی امنیت در آن است. در همین زمینه بررسی وضعیت امنیت در اسکاتلند نشان می دهد که مکانی امن برای زندگی، تحصیل و کار می باشد.

به عنوان مثال، نمودار زیر وضعیت امنیت و جرم و جنایت در ادینبرو – پایتخت اسکاتلند – را نمایش می دهد:

وضعیت امنیت در ادینبرو

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در اسکاتلند عبارتند از:

  • سیستم آموزشی باکیفیت و مشهور
  • دانشگاه های رتبه دار کلاس جهانی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • سطح بالای استاندارد زندگی و رفاه اجتماعی
  • مدارک به رسمیت شناخته شده و مورد احترام در سطح بین المللی
  • مردمان بسیار صمیمی
  • هزینه مقرون به صرفه تحصیل در مقایسه با سایر بخش های UK
  • جوامع دانشجویی پر جنب و جوش
  • امنیت بالا
  • ورزش های زمستانی
  • زیبایی های طبیعت
  • کار ضمن تحصیل
  • هزینه مقرون به صرفه زندگی در مقایسه با سایر بخش های UK
  • نبود مانع زبانی
  • تقویت زبان انگلیسی
  • مکان های دیدنی و گردشگری

چالش های اساسی تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند

تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند نیز همانند اغلب کشورهای معتبر جهان در کنار مزیت های بی شمار در این حوزه دارای چالش های متعددی در زمینه های گوناگون می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند باید در کنار مزیت های بی شمار اسکاتلند، چالش های اساسی در این رشته تحصیلی را نیز به خوبی بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت خود در این کشور مواجه خواهند شد.

برای درک کلی و آشنایی بیشتر با برخی از چالش های اساسی تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند، می توانید به تصویر زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند

وضعیت حقوق متخصصان رشته گوارش در اسکاتلند

کسی که به عنوان متخصص گوارش در اسکاتلند و سایر بخش های پادشاهی متحده (UK) کار می کند معمولا ماهانه حدود 15600BGP (پوند انگلیس) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان گوارش در اسکاتلند و سایر بخش های UK بین 8110GBP (کم ترین) تا 23900GBP (بیش ترین) (پوند انگلیس) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در این کشور را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان گوارش در اسکاتلند

مطابق نمودار فوق، محدوده حقوق و دستمزد متخصصان گوارش در اسکاتلند و سایر بخش های UK از 97300GBP (حداقل حقوق) تا 286000GBP (حداکثر حقوق) (پوند انگلیس) در سال متغیر است. نمودار زیر به وضوح نشان می دهد که تجربه و سن چه تاثیری بر میزان پرداختی به متخصصان گوارش در اسکاتلند و سایر بخش های UK دارد:

تاثیر تجربه بر میزان پرداختی به متخصصان گوارش در اسکاتلند

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که مهم ترین عامل در تعیین حقوق، سطح تجربه است. و طبیعتا هرچه تعداد سال های تجربه فرد بیش تر باشد، دستمزد او بیش تر خواهد بود. با این که در جهان امروز جنسیت نباید بر میزان حقوق افراد تاثیرگذار باشد اما متاسفانه همچنان یکی از عوامل موثر بر میزان حقوق است.

نمودار زیر تاثیرگذاری مرد یا زن بودن بر میزان حقوق متخصصان گوارش در اسکاتلند را نشان می دهد:

حقوق متخصصان گوارش زن و مرد در اسکاتلند

نمودار فوق حاکی از آن است که متخصصان گوارش مرد در اسکاتلند و سایر بخش های UK به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته گوارش در اسکاتلند هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص مهاجرت به اسکاتلند از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته گوارش در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته گوارش در اسکاتلند پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند برای اتباع کشورهای خارجی انتخاب درستی است؟ تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند با توجه به زیرساخت های آموزشی و بهداشتی پیشرفته در این کشور بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته گوارش در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی در رشته گوارش، می توانند حین تحصیل این رشته تحصیلی در اسکاتلند 18 ساعت در طول هفته مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *