ویزای تحصیلی

رشته گوارش در روسیه

رشته گوارش در روسیه

رشته گوارش در روسیه علاقمندان زیادی دارد خصوصا با توجه به اینکه هزینه ها در این کشور نسبت به آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلیس کمتر است. البته تحصیل در روسیه در رشته هایی مثل پزشکی، در صورتی که به زبان انگلیسی باشد مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. روسیه دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است و دارای سنت دیرینه آموزش با کیفیت بالا برای همه شهروندان است. سیستم آموزشی روسیه 98 درصد نرخ باسوادی تولید می کند که از بیشتر کشورهای اروپای غربی بیشتر است. برترین دانشگاه های روسیه در مسکو و سن پترزبورگ واقع شده اند. هر ساله دولت روسیه 15000 مکان دانشگاهی (بورسیه) را برای اتباع خارجی در مقاطع کارشناسی، تخصصی، فارغ التحصیلان، دکترا یا دوره های کارآموزی اختصاص می دهد.

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌های زبان مقدماتی را برای کمک به دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های ضروری برای تحصیل به زبان روسی ارائه می‌کنند، اگر شما ترجیح می‌دهید انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی ترجیح دهید، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزش انگلیسی در دسترس هستند. اکثر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند. اگر پروازهایی را با یک توقف در نظر بگیرید، تعداد کمی از شهرهای بزرگ وجود دارد که نتوانید از مسکو به آنها بروید. آسیای مرکزی بخش فوق العاده زیبایی از جهان است و از هر شهر بزرگ روسیه بسیار قابل دسترسی است. روسیه نیز مملو از زیبایی های طبیعی خود است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در روسیه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته گوارش کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در روسیه

کار در روسیه تنها با تسلط همزمان به دو زبان انگلیسی و روسی ممکن است؛ البته دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی طی کنند. سپس ضمن تحصیل در روسیه شروع به یادگیری زبان روسی کنند؛ هرچند تحصیل در تمامی رشته ها از جمله پزشکی در روسیه به زبان روسی ارزان قیمت تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. خصوصا با توجه به در نظر گرفتن این موضوع که ورود به بازار کار در روسیه بدون تسلط به زبان روسی حتی برای پزشکان متخصص نیز دشوار است، چه بهتر که افراد ازهمان ابتدا تحصیلات خود را نیز به زبان روسیه آغاز نمایند.

کار در این کشور برای متخصصین گوارش زیاد است و سطح درآمدی که کسب می نمایند به مراتب بالاتر از رشته های غیر پزشکی است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد حاصل از کار با رشته گوارش در روسیه طی سال 2022 مشخص شده است:

درآمد حاصل از کار با رشته گوارش در روسیه

هزینه تحصیل رشته گوارش در روسیه

تحصیل در روسیه رایگان نیست و رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق، به مراتب گران تر از سایر رشته ها می باشند. منتهی در مقایسه با تحصیل پزشکی در کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلستان و غیره، تحصیل گوارش در روسیه به مراتب ارزان قیمت تر می باشد. البته میزان دقیق شهریه رشته گوارش در روسیه بستگی به عوامل مختلف از جمله دانشگاهی دارد که فرد موفق شده از آن پذیرش بگیرد. دوره های MBBS در روسیه بسیار مقرون به صرفه است؛ میانگین هزینه تحصیل MBBS در روسیه حدود 4000$ (دلار آمریکا) در سال برای دوره پزشکی عمومی است که 6 ساله تمام می شود. شهریه رشته گوارش در روسیه نیز حدود 6000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. در سال جاری، علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی در روسیه نیز باید مدنظر باشد که حدود 600$ (دلار آمریکا) در ماه است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در روسیه

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در روسیه

تحصیل در روسیه در رشته گوارش در دانشگاه هایی امکان پذیر است که سطح علمی فوق العاده بالایی دارند. البته قبولی در دانشگاه های معمولی تر روسیه کمی ساده تر می باشد خصوصا در رشته ای مثل گوارش که رقابتی است. از جمله بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مزبور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در روسیهTimes Higher Education Ranking 2022QS Ranking 2022
Lomonosov Moscow State University (MSU)15878
HSE University301305
ITMO University601365
RUDN University601317
Saint-Petersburg State University601242
Tomsk State University601272
Kazan Federal University801347
Novosibirsk State University801246

به منظور تحصیل در روسیه دانشجویان باید ابتدائا در دوره ای موسوم به پاتفک شرکت کرده، در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه قبول شده و پس از گذراندن 6 سال در دانشکده پزشکی و دوره های عملی، نهایتا برای تخصص امتحان دهند. منتهی ورود و تداوم اقامت در روسیه برای تحصیل مستلزم اخذ و تمدید ویزای تحصیلی این کشور می باشد. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه در سال 2022 نامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالجی در روسیه، گواهی تمکن مالی بانکی و پاسپورت معتبر برای حداقل 18 ماه می باشد. علاقمندان به تحصیل رشته گوارش در روسیه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *