ویزای تحصیلی

رشته گوارش در قطر

رشته گوارش در قطر

کار در قطر به عنوان پزشک متخصص اگرچه امتیازاتی را به همراه دارد اما تحصیل رشته گوارش در قطر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. هر ساله مهاجران زیادی به عنوان نیروی کار به قطر ورود پیدا می کنند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از آن چشمپوشی کرد اما شرایط متفاوت زندگی در این کشور به گونه ای است که پزشکان کمی مسیر مهاجرت به این کشور را در نظر می گیرند. هزینه های بالای درمان در بسیاری از موارد سبب می شود تا شهروندان قطری برای درمان های نه چندان ساده خود به کشورهای همسایه مهاجرت کنند تا هزینه کمتری را برای درمان بپردازند.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های قطر در رشته گوارش از اعتبار کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی توان گفت که تحصیل در این کشور مسیر رسیدن به کار در قطر را هموار می سازد و این مسیری ارزشمند برای تحصیل است. دانشجویان در قطر باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند و مسائل مالی زیادی پیش روی آن ها قرار می گیرد و تنها افرادی می توانند در این کشور به ادامه تحصیل در رشته گوارش بپردازند که هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور را به راحتی تامین کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا با بررسی شرایط تحصیل رشته گوارش در قطر، ابهامات موجود در این مسیر را پاسخگو باشند.

  • بهترین راه برای تبدیل شدن به پزشک متخصص در قطر چیست؟
  • دانشجویان برای تحصیل رشته تخصص در قطر باید چه مسیری را طی کنند؟
  • دانشگاه های برتر قطر برای تحصیل در رشته گوارش کدامند؟
  • آیا هزینه های تحصیل رشته گوارش در این کشور زیاد است؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در قطر

انتخاب قطر به عنوان مقصد تحصیل می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای افرادی باشد که قصد تقویت رزومه خود را دارند. دانشگاه های قطر در رشته های مختلف نتوانسته اند جایگاه علمی مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که ادعا می شود، افراد برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل، باید دقت بسیار زیادی را به خرج دهند.

با بررسی دانشگاه های ارائه کننده رشته گوارش در قطر، می توان دریافت که انتخاب این دانشگاه ها تنها برای افرادی مناسب است که قطر را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود در نظر گرفته اند و برنامه ریزی دقیقی برای مهاجرت به کشورهای درجه یک جهانی ندارند. برای رسیدن به دانشگاه های قطر در رشته گوارش، در اختیار داشتن مدرک پزشکی یا معادلسازی آن در قطر یک الزام است.

دانشگاه قطر که بهترین دانشگاه این کشور است، در رشته گوارش نیز بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و به رتبه 1463 رسیده است. نکته جالب توجه در این رابطه، حضور 39 دانشگاه ایرانی در این رشته در جایگاه بهتر نسبت به دانشگاه قطر در آخرین رتبه بندی جهانی است. در چنین شرایطی فرد باید تصمیم بگیرد که چرا تحصیل پر هزینه در قطر می تواند به قدرت علمی رزومه او بیفزاید.

شرایط تحصیل رشته گوارش در قطر

هزینه تحصیل رشته گوارش در قطر

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های تحصیل در قطر بسیار زیاد است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، باید هزینه های زیادی را متحمل شوند. در شرایطی که شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد، دانشجویان نمی توانند در این کشور کار کنند و به همین دلیل است که تامین هزینه های زندگی در این کشور یک چالش بزرگ به حساب می آید.

افرادی که در قطر تحصیل می کنند، به یک سرمایه اولیه سنگین نیاز خواهند داشت و نمودار زیر نیز این مسئله را به خوبی نشان می دهد.

هزینه تحصیل و زندگی رشته گوارش در قطر

در صورتی که مبالغ فوق را در سال های تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل پزشکی ضرب کنیم، دانشجویان رشته تخصص پزشکی در رشته گوارش به بیش از 110000$ (دلار) برای تامین مخارج زندگی و تحصیل خود نیاز خواهند داشت.

شرایط کار متخصصین پزشکی در قطر

با پایان یافتن دوره تحصیلی فرد در رشته گوارش در قطر، او آماده خواهد بود تا به بازار کار این رشته ورود پیدا کند و از درآمد بالای موجود در این کشور نیز بهره ببرد. به طور متوسط یک متخصص گوارش در این کشور 40500QAR (ریال قطر) درآمد کسب می کند که درآمدی بسیار زیاد در سطح جهانی نیز به نظر می رسد. معادلسازی درآمد پزشکان متخصص نشان می دهد که ماهانه بیش از 11000$ (دلار) درآمد در حساب یک متخصص گوارش در این کشور خواهد بود و در صورتی که فردی این درآمد را به دست آورد، در کمتر از یک سال می تواند کلیه هزینه های تحصیل خود را جبران کند.

با این اوصاف نیز نمی توان قطر را به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل در رشته گوارش معرفی کرد چراکه کیفیت دانشگاه های این کشور بسیار ضعیف تر از استانداردهای جهانی است. در صورت تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *