ویزای تحصیلی

رشته گوارش در کرواسی

رشته گوارش در کرواسی

تحصیل رشته گوارش در کرواسی یکی از گزینه های ارزان قیمت برای افرادی است که توان مالی بالایی ندارند اما رویای زندگی اروپایی را در سر دارند. رشته تخصصی گوارش از جمله رشته های مرتبط با گروه پزشکی است و افراد زیادی هر ساله تلاش می کنند تا تحصیلات خود در این رشته را آغاز کنند. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید سابقه کار مرتبط در حوزه پزشکی را داشته باشند و در غیر این صورت نمی توانند وارد این دوره شوند. در حقیقت علاوه بر در اختیار داشتن مدرک پزشکی، 3 سال سابقه کار نیز برای ورود به دوره تخصص در بسیاری از کشورهای اروپایی الزامی است.

تحصیل در رشته گوارش در کرواسی از کیفیت عالی برخوردار نیست و به همین دلیل نمی توان به دارندگان مدرک تحصیلی قوی با رزومه خوب توصیه نمی شود تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. یادگیری زبان کروات می تواند یک چالش جدی برای علاقمندان به این رشته تحصیلی باشد و این خود یکی از نکاتی است که پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به این کشور باید به آن توجه داشت. برای تحصیل در کشور کرواسی با هزینه های کم که از معدود دلایل اهمیت تحصیل در این کشور است، باید زبان کروات را آموخت. علاقمندان به تحصیل رشته گوارش در کرواسی می توانند مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله را همراهی کنند.

  • شرایط تحصیل رشته گوارش در کرواسی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل رشته گوارش کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته گوارش در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان پزشک در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در کرواسی

افرادی که تحصیل در کرواسی را به عنوان هدف تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند به سادگی شرایطی را فراهم کنند که به این خواسته دست پیدا کنند. در مرحله اول متقاضی باید مدرک خود در رشته پزشکی را دریافت کند و پس از آن برای رسیدن به مدرک زبان کروات اقدامات لازم را انجام دهد. افرادی که مدرک خود را در کشور دیگری دریافت کرده باشند، باید معادلسازی مدرک خود را در دستور کار قرار دهند اما باید در نظر داشت که با تحصیل پزشکی در کشور کرواسی شرایط تحصیل فرد به طور کامل تغییر خواهد کرد و نیازی به معادلسازی نخواهد بود.

در شرایط کلی دانشجویان برای تحصیل رشته گوارش در این کشور اروپای شرقی، 4 دانشگاه را در دسترس خود خواهند داشت که می توان با استفاده از آن ها مدرکی معتبر به دست آورد؛

  • دانشگاه زاگرب در رتبه 145 اروپا و 432 جهان
  • دانشگاه ریه کا در رتبه 264 اروپا و 856 جهان

سایر دانشگاه های کرواسی در رشته گوارش در جمع 1000 دانشگاه برتر این کشور جایگاهی را در اختیار ندارد و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت. به زبان ساده تر می توان گفت که این دو دانشگاه که در قبل معرفی شده اند، از بهترین گزینه های تحصیل برای افرادی است که رزومه تحصیلی متوسط در اختیار دارند.

شرایط تحصیل رشته گوارش در کرواسی

هزینه تحصیل رشته گوارش در کرواسی

افرادی که کرواسی را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه های اندکی را پرداخت می کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این کشور را برای تحصیل در اروپا انتخاب می کنند. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل رشته گوارش در کرواسی، هر فرد باید شهریه ای در حدود 5000€ (یورو) را در نظر داشته باشد ضمن آنکه دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار سخت و نزدیک به غیر ممکن است.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 450€ (یورو) نیز می تواند برای زندگی در این کشور کفایت کند. دانشجویان رشته گوارش با توجه به توانمندی های خود، به راحتی می توانند به ادامه تحصیل و کار همزمان با آن مشغول شوند و درآمد کافی برای تامین مخارج خود را داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته گوارش و زندگی در کرواسی

شرایط کار پس از تحصیل پزشکان متخصص در کرواسی

از آن جا که تحصیل در کرواسی مقدمه ای برای کار در این کشور است، متخصصین گوارش نیز می توانند از این فرصت استفاده کرده و بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول شوند. شاید با توجه به کیفیت زندگی در کرواسی، بسیاری از افراد این بار مسیر مهاجرت کاری به خارج از کرواسی را تجربه کنند اما باید به این نکته اشاره داشت که برای این مسیر، باید معادلسازی مجدد روی کارنامه تحصیلی فرد انجام شود.

یک پزشک متخصص گوارش در کرواسی 35000HRK (کونای کرواسی) درآمد کسب می کنند و این در حالی است که متوسط درآمد در این کشور 14000HRK (کونای کرواسی) است. در چنین شرایطی می توان گفت کار در کرواسی برای پزشکان متخصص بسیار خوب است اما باید در نظر داشت که به طور کلی کرواسی مقصد مناسبی برای تحصیل و زندگی نیست. در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *