ویزای تحصیلی

زبان در یونان

زبان در یونان

ویژگی ها و شرایط یادگیری زبان در یونان برای متقاضیان کدام است و معروف ترین موسسات آموزش زبان در این کشور در سال 2022 کدام اند؟ ممکن است شرایط زندگی در یونان به دلیل مسائل مختفی چون نگاه برخی از افراد به این کشور به علت مسائل پناهندگی مثبت نباشد. اما امور مربوط به کار و یا تحصیل شرایط متفاوتی را می طلبد که متفاوت از امور مربوط به پناهندگی است. در هر صورت یونان به عنوان کشوری عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل، چه در دوره های زبان و چه در دوره های آکادمیک شرایط یکسانی دارد که باید حداقل شرایط مطلوب و استاندارد را رعایت نماید.

این خود نشان دهنده فراهم نمودن حداقل سطح استاندارد در زمینه آموزش در این کشور است. با این حال ما به این مورد نیز اکتفا نخواهیم کرد. به شما نیز توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را در ادامه این مقاله همراهی نمایید. برای یادگیری زبان در یونان ابتدا باید با شرایط لازم برای تحصیل و زندگی در این کشور اطلاع کسب نمایید. یونانی ها معمولا به زبان یونانی صحبت می کنند. اما از آنجایی که تمام دانش آموزان در کلاس سوم شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند، اکثر آن ها در سن زیر 40 سال زبان انگلیسی را نیز می دانند.

آموزش زبان در موسسات زبان در یونان

مدارک تحصیلی برای زبان یونانی پس از اتمام دوره های آموزشی توسط موسسات ذیل ارائه می شود: موسسات دولتی یادگیری زبان در یونان. مراکز آموزش یونانی شامل دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن بزرگترین نوع آن در جهان است. اهداف اصلی آن تدریس و صدور گواهینامه زبان یونانی به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی است. این دوره ها به سطوح A1 . A2. B1. B2. C1. C2 تقسیم می شود.

این دوره ها مطابق با مقررات شورای اروپا به این سطوح تقسیم شده اند. دانش آموزان این دوره ها را برای یادگیری زبان یونانی فرا می گیرند. در این دوره ها مهارت نوشتاری و گفتاری آن ها تا آخرین سطح ادامه می یابد.امتحانات گواهی زبان یونانی دانش آموزان در مراکز آموزش زبان یونانی در ماه می و سپتامبر صورت می پذیرد. دانشکده زبان یونانی مدرن دانشگاه فلسفه ارسطو در تسالونیکی دوره های زبان یونانی را برای اتباع خارجی و یونانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند ارائه می دهد. این دانشکده همچنین بر فعالیت های مختلف و عملکردهای فرهنگی تاکید می کند و میزبان صدها دانشجو از سراسر جهان می باشد. به همین دلیل محیطی چند فرهنگی و چند ملیتی را ارائه می دهد.

موسسات خصوصی یا غیر انتفاعی زبان در یونان

مرکز آموزش های زبان یونانی که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش یونان به کار می پردازند. این موسسات می توانند چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را مورد بررسی قرار دهند و گواهی آن را صادر نمایند. مرکز آتن یکی از این سازمان های آموزشی است که وابسته به 20 کالج و دانشگاه است. که در طول سالیان دراز، دوره های زبان یونانی مدرن را به بزرگستان در دو مقطع مبتدی و پیشرفته ارائه می دهد. برنامه های درسی برای هر سطح از زبان یونانی برای آموزش به بزرگسالان تمام ملیت ها با توسعه مهارت های خواندن، نوشتن و درک مطلب ایجاد شده است.

قبل از پیدا کردن اقامت دائم، گزینه های بسیاری وجود دارد که در طی اولین روزهای خود در یونان اقامت داشته باشید. اقامت در مرکز شهر یک انتخاب بسیار خوب است. زیرا به راحتی می توانید تمام خدمات مورد نیاز دانشگاه ها، سفارت خانه ها و غیره دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می توانید از خوابگاه ها و وهتل های ارزان قیمت نیز استفاده نمایید.

موسسات خصوصی یا غیر انتفاعی زبان در یونان

زندگی و امکانات آموزشی در یونان

دانشجویان بین المللی زندگی دانشجویی را درست مانند دانشجویان خارجی تجربه می کنند و در فعالیت های فرهنگی و ورزشی مختلف ارائه شده توسط کالج ها و دانشگاه ها ثبت نام می کنند. اکثر آن ها برنامه های آموزشی و فعالیت های فیزیکی برای دانشجویان دانشگاه را بدون نیاز به هزینه برای آن ها انجام می دهد. دانش آموزان می توانند در برنامه های مختلف و بخش های ورزشی شرکت کنند، بنابراین از وقت آزاد خود استفاده می کنند، فعالیت های خود را سازماندهی می کنند و کیفیت زندگی بهتری دارند.

اکثر کالج ها و دانشگاه ها دارای باشگاه های فرهنگی دانشجویی هستند که هدف آن ها حمایت و ترویج فعالیت های هنری دانش آموزان خود است و جایگاه بیان و خلاقیت جمعی را تشکیل می دهند. هر بخش دانشگاه دارای یک اتحادیه دانشجویی و دانش آموزی وابسته است و تمام دانشجویان متعلق به این گروه حق ثبت نام دارند. هدف اصلی اتحادیه دانشجویان، حل مسائل دانش آموزان است که می تواند به زندگی علمی مرتبط باشند.

روند پذیرش زبان در یونان

دانش آموزانی که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند به طرق مختلفی می توانند برای تحصیل در یونان اقدام نمایند. دستورالعمل های پذیرش برای تحصیلات عالی و یا زبان در یونان برای دانشجویان بین المللی به شرح ذیل است. اگر بخواهید برای پذیر اقدام نمایید، باید نسخه های الکترونیکی مدارک زیر را به کالج مورد نظر ارسال نمایید:

  • فرم درخواستی که تکمیل شده باشد
  • داشتن گذرنامه یا پاسپورت معتبر
  • گواهی نامه یا دیپلم مقطع دبیرستان
  • یک قطعه عکس برای گذرنامه

این مهم است که حتما در این پروسه جدول زمانی کالج ها و یا موسسات آموزشی را رعایت نمایید و مطمئن شوید زمان برای تکمیل روادید یا ویزای دانشجویی (برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا) وجود دارد.

در انتها ضمن تشکر از مطالعه مقاله زبان در یونان امید است توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با این امید از شما دعوت می نماییم تا در خصوص ایجاد ابهام و یا پرسش در امور مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا مشاورین مجرب ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *