هزینه زندگی

ساعت استانبول ترکیه

ساعت استانبول ترکیه

زندگی در ترکیه برای بسیاری از افراد بسیار ارزشمند است و از همین رو است که ساعت استانبول ترکیه از درجه اهمیت بالا برخوردار می شود. افرادی که ترکیه را برای زندگی خود انتخاب می کنند، مسیرهای مشخصی برای مهاجرت به این کشور دارند و این مسئله ای است که می تواند در برنامه ریزی های مهاجرتی آن ها نقش مهم داشته باشد. استانبول یکی از مهم ترین شهرهای اروپایی است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا قرار دارد. در حال حاضر استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است و بسیاری بر این باور هستند که استانبول پایتخت فعلی کشور ترکیه است و این یک باور غلط است که از کیفیت بالای زندگی در استانبول حکایت دارد.

افرادی که قصد زندگی در استانبول را دارند، راه های مختلفی را برای ورود به این شهر پیش رو خواهند داشت و می توان گفت که با توجه به شرایط موجود در این شهر، کیفیت اصلی زندگی در ترکیه را در این شهر می توان یافت. محدودیت های کمی برای انتخاب استانبول به عنوان مقصد زندگی وجود دارد و افرادی که این شهر را برای زندگی خود انتخاب می کنند، می توانند از راه های مختلف خود را به این شهر رسانده و اقامت آن را نیز به دست آورند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط ساعت در استانبول ترکیه پرداخته اند.

دلایل بررسی اختلاف ساعت و معرفی شهر استانبول ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به استانبول را دارند باید در نظر داشته باشند که این شهر مرکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه است و می توان از آن به عنوان بزرگترین شهر اروپایی و پانزدهمین شهر پرجمعیت جهان یاد کرد. در حدود 20% از جمعیت ترکیه در حال حاضر در استانبول زندگی می کنند و این نکته ای قابل تامل در رابطه با زندگی در استانبول است. در حال حاضر 15840900 نفر در این شهر سکونت دارند و همین مسئله سبب شده است تا این شهر به یکی از مهم ترین قطب های زیستی جهان تبدیل شود. مساخت این شهر 2576.85 کیلومتر مربع است و می توان آن را به عنوان یکی از شهرهای بزرگ جهان نیز یاد کرد.

دانشگاه های بسیار زیادی در استانبول اعم از خصوصی و دولتی وجود دارد که می تواند مهاجرت به ترکیه را میسر سازد. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر، افرادی که این شهر را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب می کنند، با فرصت های کاری بسیاری نیز روبرو خواهند بود که می تواند اقامت در این شهر را نیز بهتر از قبل جلو دهد. خرید ملک در ترکیه و اجاره مسکن برای دریافت اقامت در استانبول نیز از دیگر روش های رسیدن به این شهر است.

در چنین شرایطی که بالاترین تقاضی برای زندگی در استانبول وجود دارد، باید به این نکته اشاره داشت که اختلاف ساعت در استانبول و شهرهای دیگری که فرد با آن ها در ارتباط است می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

دلایل بررسی اختلاف ساعت و معرفی شهر استانبول ترکیه

شرایط آب و هوایی در استانبول

در استانبول تابستان ها گرم، خشک، همراه رطوبت و بدون پوشش ابر است اما زمستان های این شهر طولانی، سرد و همراه با وزش باد و پوشش ابر است. در طول سال، دمای هوای این شهر بین 4 تا 29 درجه سانتی گراد تغییر می کند و از همین داده ها می توان دریافت که اواخر جون تا آگوست بهترین زمان برای سفر به استانبول است. فصل گرما در این شهر 3.1 ماه به طول می انجامد و متوسط دمای هوا در این شهر معمولا بالای 25 درجه سانتی گراد است. در ماه آگوست به عنوان گرم ترین ماه سال در استانبول، دمای هوا بین 21 تا 28 درجه در تغییر است. در فصل سرمای این شهر که 3.9 ماه به طول می انجامد، دمای هوای استانبول معمولا کمتر از 13 درجه سانتی گراد است. در ماه فوریه به عنوان سردترین ماه سال در این شهر، دمای هوا معمولا بین 4 تا 9 درجه در تغییر است.

تصویر زیر، شرایط آب و هوایی استانبول در یک سال را نشان می دهد:

شرایط آب و هوایی در استانبول

اختلاف ساعت به وقت استانبول ترکیه و ایران

استانبول به عنوان یکی از شهرهای اصلی ترکیه که در منطقه اروپایی واقع شده است، از نظر زمانی فاصله چندانی با ایران ندارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که شهروندان آن در فاصله زمانی کوتاهی پس از ورود به این شهر بتوانند اختلاف زمانی موجود در این مسیر را برای خود برطرف کرده و به راحتی با ایران نیز ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر یک اختلاف کوتاه 1:30 دقیقه ای میان این دو شهر وجود دارد که می توان آن را برای بسیاری از افراد ارزشمند دانست.

در تصویر زیر می توان اختلاف ساعت به وقت استانبول، تهران و ساعت جهانی را مشاهده کرد:

اختلاف ساعت به وقت استانبول ترکیه و ایران

در صورتی که شما به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص ساعت استانبول ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص ساعت استانبول ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا همانند اغلب کشورهای اروپایی DST در استانبول ترکیه وجود دارد؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی ساعت DST در ترکیه به ویژه در شهر استانبول وجود ندارد.
  • آیا همه مناطق در ترکیه منطقه زمانی یکسانی را رعایت می کنند؟ به طور کلی همه مناطق در ترکیه از منطقه زمانی یکسانی به عنوان منطقه زمانی TRT پیروی می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *