هزینه زندگی

ساعت برگن نروژ

ساعت برگن نروژ

دو منطقه زمانی متفاوت ساعت برگن نروژ را مشخص می کنند که شامل منطقه زمانی CET و CEST است. برگن در ساحل غربی نروژ قرار دارد و دومین شهر بزرگ نروژ است و مرکز اداری و آموزشی غرب نروژ است. برگن با جمعیتی بیش از 280000 نفر، ممکن است از نظر استانداردهای بین ‌المللی شهر کوچکی باشد، اما شهر پر جنب و جوش جذاب می باشد. بیان آنچه برگن را بسیار خاص می کند دشوار است، زیرا جذابیت های این شهر بی شمار هستند اما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی درباره این شهر و ساعت برگن نروژ جمع آوری کرده اند. از قرون وسطی این شهر دارای یک محیط بین المللی بوده است و شهری است که برای پذیرایی از مردم از سراسر جهان استفاده می شود. برگن به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی، موقعیت دیدنی، هوای بارانی و ساکنان مشتاق و میهن پرستش شناخته شده است.

از آنجایی که برگن در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است، تاریخ برگن ارتباط نزدیکی با مسیرهای تجاری در دریا و تعامل دائمی با جهان خارج دارد. برگن که در سال 1070 میلادی تأسیس شد، به سرعت به عنوان یک بندر مهم و شهر تجاری شناخته شد و تا سال 1830 بزرگترین شهر نروژ بود. تجارت در برگن عمدتاً بر اساس ماهی خشک شده از بخش ‌های شمالی نروژ بود. ماهی در برگن معامله می شد و از اینجا به بخش های جنوبی اروپا حمل می شد. از سال 1350، بازرگانان هانسی از آلمان تجارت خود را در برگن تأسیس کردند و به زودی بر تجارت مسلط شدند. دفاتر آنها در Bryggen، اسکله Hanseatic واقع شده بود.

از برجسته ترین مشاغلی که همچنان در برگن مهم هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجارت
  • ماهیگیری
  • کشتیرانی
  • گردشگری
  • آموزش عالی و تحقیقات
  • صنعت نفت و گاز

بررسی ساعت برگن نروژ

ساعت برگن نروژ در منطقه زمانی استاندارد خود یعنی منطقه زمانی اروپای مرکزی با ساعت هماهنگ بین المللی یک ساعت (1+) فاصله دارد و زمانی که در منطقه زمانی تابستانی قرار دارد، با ساعت هماهنگ بین المللی یک ساعت (2+) فاصله دارد. ساعت این شهر با ساعت شهرهای نروژ یکسان است و در مقایسه ساعت برگن نروژ با ساعت شهرهای ایران مانند تهران باید در نظر داشت که ساعت در تمامی شهرهای ایران نیز یکسان است و به طور کلی اختلاف ساعت تمامی شهرهای نروژ با تمامی شهرهای ایران هم در منطقه زمانی استاندارد یعنی منطقه زمانی اروپای مرکزی و هم در منطقه زمانی تابستانی که منطقه زمانی تابستانی اروپای مرکزی شناخته می شود 2 ساعت و 30 دقیقه می باشد. در ماه مارچ، تغییر ساعت برگن هلند انجام می شود و بعد از چند ماه در ماه اکتبر، این ساعت به ساعت استاندارد تبدیل می شود.

مخفف منطقه زمانی اروپای مرکزی به انگلیسی CET و مخفف منطقه زمانی تابستانی اروپای مرکزی به انگلیسی CEST می باشد که به نوبت 1 ساعت و 2 ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر هستند. در بخش بعدی به بررسی کامل تغیرات ساعت برگن نروژ می پردازیم.

بررسی ساعت برگن نروژ

اختلاف ساعت برگن نروژ با ایران

تغییرات تابستانی ساعت برگن نروژ

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، ساعت برگن نروژ هر ساله 2 بار تغییرات را تجربه می کند. این تغییرات یک بار در ماه مارچ و یک بار در ماه اکتبر انجام می شود.

اما در جدول زیر به طور دقیقتر به تغییرات تابستانی ساعت برگن نروژ از سال 2021 تا 2025 اشاره شده است:

سالتاریخ و ساعتمخففتغییرات ساعتآفست بعد از آن
2021یکشنبه، 28 مارچ، 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC +2
یکشنبه، 31 اکتبر، 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC +1
2022یکشنبه، 27 مارچ، 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC +2
یکشنبه، 30 اکتبر، 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC +1
2023یکشنبه، 26 مارچ، 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC +2
یکشنبه، 29 اکتبر، 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC +1
2024یکشنبه، 31 مارچ، 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC +2
یکشنبه، 27 اکتبر، 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC +1
2025یکشنبه، 30 مارچ، 02:00CET به CEST+1 ساعت (شروع DST)UTC +2
یکشنبه، 26 اکتبر، 03:00CEST به CET-1 ساعت (پایان DST)UTC +1

افرادی که برای تحصیل در نروژ یا کار در این کشور برگن را به عنوان محل اقامت انتخاب می کنند حتما باید آشنایی کامل جدول بالا داشته باشند.

درباره برگن نروژ

سالانه میلیون ها گردشگر و مهاجر اقدام به سفر یا مهاجرت به نروژ می کنند تا از برگن بازدید کنند. اما به ندرت تعداد کمی از آنها از برگن معروف اروپایی در نروژ با جزئیات مطلع هستند. برگن بدون شک یک شهر معروف در نروژ است نه به این دلیل که افراد زیادی از این مکان دیدن می کنند، بلکه به دلیل انتخاب مردم برای بازدید از آن است. بدون شک برگن به دلیل دانشگاهش مشهور است، اما موقعیت دیدنی آن در بین کوه ها ما را وادار می کند تا آن را شهر هفت کوه بنامیم. بسیاری حقایق شگفت انگیز زیادی درباره برگن وجود دارد. برگن دومین شهر پرجمعیت نروژ پس از اسلو است. اسلو پایتخت نروژ است از این رو پرجمعیت ترین پایتخت این کشور است. برگن به دلیل موقعیت شیک خود مشهور است، از این رو اکثر نروژی ها برای اقامت این مکان را انتخاب می کنند.

در نمودار زیر به جمعیت برگن اشاره شده است:

جمعیت برگن

شهر باستانی نروژی برگن در محیطی زیبا بین کوه و دریا واقع شده و در اواخر قرن یازدهم در محلی که در ابتدا یک سکونتگاه وایکینگ ها بود، تأسیس شد. برای قرن ‌های متمادی، برگن پایتخت نروژ، مرکز تجارت دریایی شکوفا و پایگاه تجاری اصلی اتحادیه قدرتمند هانسی بود. اتحادیه هانسی، همچنین به عنوان Hansa شناخته می شود، یک کنفدراسیون تجاری اروپایی در بالتیک بود. این شبکه اتحاد که در قرن سیزدهم تأسیس شد، برای محافظت از منافع بازرگانان برجسته در برابر تجار رقیب و حاکمان مداخله گر تأسیس شد. علیرغم محدودیت های ارتباطات قرون وسطایی، اتحادیه هانسی پیوندهای محکمی بین جوامع تجاری ایجاد کرد که از منافع متقابل آنها محافظت می کردند. هموطنان می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوق سفیران سروش سعادت با شرایط اقامت در نروژ و شهرهای این کشور بیشتر آشنا شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *