ویترین

ساعت به وقت آلبانی

ساعت به وقت آلبانی

ساعت به وقت آلبانی مطابق با اروپای مرکزی است و در این کشور از ساعت تابستانی نیز استفاده می شود که نیاز به آگاهی دارد. اطلاعات این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای اطلاع رسانی هموطنان عزیز از ساعت آلبانی و همچنین تغییرات ساعت این کشور در طول سال جمع آوری شده است. آلبانی کشوری در جنوب شرقی اروپا در سواحل جنوبی آدریاتیک است و مساحت این سرزمین 28750 کیلومتر مربع (11100 مایل مربع) و کل خط ساحلی آن 362 کیلومتر (224.9 مایل) است. این کشورهجدهمین کشور کوچک اروپا و رتبه 145 در جهان است و بیش از نیمی از ساکنان (63٪) در شهرها زندگی می کنند. آلبانی در ارتفاع متوسط ​​708 متر از سطح دریا قرار دارد و بلندترین نقطه این کشور قله کوه Maja e Korabit می باشد که 2764 متر ارتفاع دارد. شایان ذکر است که آلبانی 13 جزیره در دریای آزاد دارد.

مرزهای ملی مستقیم آلبانی با چهار کشور همسایه تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • مونته نگرو
  • یونان
  • مقدونیه شمالی
  • کوزوو

یک منطقه آب و هوایی معتدل آب و هوای این کشور را تعیین می کند و طبق معمول در نیمکره شمالی، روزها در ماه های تابستان نه تنها گرمتر بلکه طولانی تر نیز هستند. بسته به فصل، میانگین دمای روز بین 11 تا 33 درجه متغیر است. در برخی از مناطق کشور دمای هوا تا 35 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. در ماه های سردتر و بسته به منطقه، دمای هوا به طور میانگین در یک ماه به 1 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

آشنایی بیشتر با آلبانی

آلبانی که بین شمال یونان و آب های نیلگون ایتالیا قرار دارد، یک مقصد مهاجرتی و توریستی عالی به شمار می رود. با تاریخ شگفت انگیز، زیبایی طبیعی، غذاهای مدیترانه ای که می میرند، و مجموعه ای از ویژگی های عجیب و غریب، آلبانی ، همانطور که آلبانی در زبان مادری خود شناخته می شود، الماس صیقل نیافته اروپا است. آلبانی کشور زیبایی است که به تازگی 110 ساله شده است. این کشور از سال 1912 به عنوان یک کشور مستقل اعلام شد و از آن زمان نمای آن بارها و سبک زندگی نیز تغییر کرده است. در این کشور مدارای مذهبی وجود دارد. بسیاری از مذاهب از یکدیگر حمایت می کنند و تعطیلات یکدیگر را جشن می گیرند. از نظر مردم، آنها به هر دینی که باشند، یکدیگر را دوست دارند. تقریباً هیچ تبعیض مذهبی در آلبانی وجود ندارد.

تیرانا همچنین توسعه یافته ترین شهر این کشور و رنگارنگ ترین شهر است. زبان آلبانیایی بسیار متفاوت است و از هیچ زبان دیگری سرچشمه نمی گیرد و به جز آلبانی و کوزوو در هیچ جای دیگری صحبت نمی شود. 13 جزیره کوچک در آلبانی وجود دارد اما تنها دو جزیره شناخته شده است. آلبانی دارای برخی از زیباترین سواحل می باشد و دریای ایونی را به دلیل زیبایی فوق العاده اش ریویرا آلبانی می نامند.

آشنایی بیشتر با آلبانی

بررسی زمان در آلبانی

همانطور که در بخش اول این نوشتار ذکر شد، ساعت آلبانی به وقت اروپای مرکزی است و به صورت UTC +01:00 نشان داده می شود. شایان ذکر است که در این کشور، ساعت تابستانی رعایت می شود که 1 ساعت جلوتر از ساعت استاندارد این کشور یعنی ساعت اروپای مرکزی می باشد. ساعت تابستانی در آلبانی از آخرین یکشنبه ماه مارچ در ساعت 2:00 بامداد تا آخرین یکشنبه ماه اکتبر در ساعت 3:00 بامداد رعایت می شود. در این کشور، از سال 1914، ساعت اروپای مرکزی یعنی CET رعایت شده است.

در جدول زیر به ساعت این کشور در طول سال اشاره شده است:

UTC +01:00+02:00UTC +01:00
ژانویه تا مارچآپریل تا اکتبرنوامبر و دسامبر

این کشور دارای امتداد شرقی غربی 1.6 درجه طول جغرافیایی است و با توجه به موقعیت این کشور در جنوب اروپا، این حدود 130 کیلومتر است. با چنین وسعت کمی، سیر خورشید در نقاط مختلف این کشور اهمیت چندانی ندارد و موقعیت خورشید در غرب کشور تنها حدود 6 دقیقه از شرق منحرف می شود. یعنی خورشید در غرب 6 دقیقه دیرتر از شرق طلوع و غروب می کند.

از صفر تا صد مهاجرت به هلند

تاریخ تغییرات ساعت آلبانی

طبق جدول بالا، این کشور یک تغییر ساعت سراسری از زمان استاندارد به ساعت تابستانی دارد که در آن ساعت در تابستان 1 ساعت به جلو تغییر می کند. تغییر ساعت بعدی در آلبانی در 26 مارس 2023 در ساعت 2:00 به وقت تابستان خواهد بود.

در جدول زیر به طور دقیق تر به تاریخ تغییر ساعت آلبانی اشاره شده است:

تاریخزمان محلیتغییرات
30 اکتبر 2022ساعت 3:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
26 مارس 2023ساعت 2:00 بامداد+1 ساعت به وقت تابستانی
29 اکتبر 2023ساعت 3:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
31 مارس 2024ساعت 2:00 بامداد+1 ساعت به وقت تابستانی
27 اکتبر 2024ساعت 3:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
30 مارس 2025ساعت 2:00 بامداد+1 ساعت به وقت تابستانی
26 اکتبر 2025ساعت 3:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد
29 مارس 2026ساعت 2:00 بامداد+1 ساعت به وقت تابستانی
25 اکتبر 2026ساعت 3:00 صبح-1 ساعت به زمان استاندارد

زمانی که ساعت در آلبانی 1:00 ساعت جلوتر است، زمان نور روز نامیده می شود و به عنوان زمان تابستانی اروپای مرکزی نشان داده می شود که نماد آن CEST می باشد. در این زمان در آلبانی، نور روز در عصرها بیشتر و در صبح ها کمتر است (گاهی اوقات به آن زمان تابستانی می گویند).

تفاوت زمان آلبانی با سایر نقاط دنیا

ساعت این کشور با سایر نقاط دنیا با توجه به کشور یا منطقه مربوطه دارای تفاوت هایی می باشد که در این بخش قصد داریم به آنها اشاره کنیم. در بررسی تفاوت ساعت آلبانی با سایر نقاط دنیا، حتما باید تغییرات ساعات آلبانی و همچنین تغییرات ساعت کشور یا منطقه مربوطه نیز در نظر گرفته شود. برای مثال، ساعت ایران زمان تابستانی را رعایت می کند و در مقایسه ساعت ایران با ساعت این کشور، حتما باید ساعت تابستانی را در نظر داشت زیرا طبق توضیحات قبلی، در این کشور نیز زمان تابستانی رعایت می شود. ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از آلبانی جلوتر است و به طور کلی در زمان تابستان ساعت ایران از UTC 03:30 به UTC +04:30 تغییر می کند.

مهاجرت به کانادا برای شهروندان ایرانی ممکن است!

در نمودار زیر به تفاوت ساعت آلبانی با سایر نقاط دنیا اشاره شده است:

تفاوت ساعت آلبانی با سایر نقاط دنیا

هموطنان محترم می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به آلبانی و همچنین هزینه های زندگی در این کشور اطلاعات کامل کسب کنند و از خدمات عالی جهت اخذ ویزا و اقامت آلبانی بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *