اروپا, ویترین

سالم ترین کشورهای دنیا

سالم ترین کشورهای دنیا

همه کشورها در دنیا برابر نیستند، عوامل مختلفی وجود دارد که برخی از کشورها را به سالم ترین کشورهای دنیا تبدیل میکند که یکی از آنها سیستم درمان و بهداشت است. به طور کلی می توان گفت سالم ترین کشورها در دنیا کشورهای پیشرفته و توسعه یافته هستند که میزان آلودگی کمتری دارند و به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و آب آشامیدنی ایمن و تمیز دسترسی دارند. از طرفی دیگر کشورهای ناسالم به مراقبت های بهداشتی و آب آشامیدنی دسترسی ندارند و میزان بیماری در بین جمعیت آن ها شایع است و آلودگی زیادی در آن کشورها ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی، بیماری و مرگ شود. مطالعه کنندگان با مطالعه این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است می توانند اطلاعات مختصری در رابطه با سالم ترین کشورهای دنیا به دست آورند.

  • کلیدی ترین فاکتورها برای سلامت یک کشور چیست؟
  • سالم ترین کشورهای اروپایی کدامند؟
  • شرایط کار در کدام کشورها مناسب تر است؟
  • منظور از سلامت یک کشور چیست؟
  • آیا امنیت ملاکی بر سلامت است؟

اسپانیا یکی از سالم ترین کشورهای جهان

در رتبه بندی بهترین کشورهای دنیا بر اساس سیستم بهداشت و سلامت کشور اسپانیا در جایگاه اول قرار گرفته، این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی عالی است و خدمات بهداشتی در مراکز دولتی و خصوصی به بهترین نحو ارائه می شود. علاوه بر این محققان رژیم مدیترانه ای را یکی از دلایل برتری کشور اسپانیا در مقایسه با سایر کشورها می دانند. کشور اسپانیا از سیستم مراقبت جهانی بهداشت استفاده می کند، این سیستم در اصل رایگان بوده اما در مواردی برای استفاده از برخی محصولات و خدمات باید مبلغی پرداخت شود. بر اساس آمار سازملن همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2011 کل هزینه های بهداشت در اسپانیا تنها 9.4% تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده است که این کمی بالاتر از میانگین OECD می باشد.

مراقبت های بهداشتی و درمانی در اسپانیا به تمام افرادی که در این کشور زندگی می کنند و مشغول به کار هستند تعلق می گیرد. مهاجرانی که دارای شرایط ذیل باشند حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی دولتی به صورت رایگان را دارند.

  • مستمر بگیری دولت باشید.
  • دارندگان کارت EHIC که به طور موقت در کشور اسپانیا اقامت دارند.
  • افرادی با سن کمتر از 26 سال که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسپانیا مشغول به ادامه تحصیل هستند.
  • خانم های باردار که در اسپانیا ساکن هستند.
  • افرادی که از مزایای دولتی خاص برخوردار هستند.
  • افرادی که به تازگی طلاق گرفته اند یا از شریک زندگی خود جدا شده اند.
  • افرادی که در اسپانیا مشغول به کار هستند یا خود اشتغالی را تجربه می کنند و کمک های امنیت اجتماعی را می پردازند.

ایتالیا از سالم ترین کشورهای دنیا

به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی کارآمد و رژیم غذایی مناسب ایتالیا یکی دیگر از کشورهای سالم در دنیا است، علاوه بر این یکی از عادات سالم که به رفاه و سلامت آن ها کمک می کند پیاده روی بعد از صرف شام است. سیستم بهداشت در کشور ایتالیا همگانی است و بودجه آن از مالیات های پرداخت شده تامین می شود، خدمات حداقلی در سیستم بهداشت توسط حکومت مرکزی ایتالیا تعیین می شود که این بسته ها شامل: دارو و خدمات درمانی و بیمارستانی می شود. لازم به ذکر است که در کشور ایتالیا فرمانداری هر منطقه برای مدیریت بهداشت استقلال دارد و وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و سازمانی در منطقه را دارد.

ایتالیا از سالم ترین کشورهای دنیا

ایسلند در لیست سالم ترین کشورهای دنیا

ایسلندی ها دارای ترکیب فوق العاده ای از غذاهای دریایی تازه و ورزش دارند، بهداشت و درمان در این کشور جهانی است و تا حد زیادی (حدودا 85%) توسط مالیات های پرداختی تامین می شود. دولت ایسلند بخش قابل توجهی از هزینه های دولت را به مراقبت های بهداشتی اختصاص داده است به طوری که تقریبا بیمه درمانی خصوصی و مراکز درمانی خصوصی در این کشور وجود ندارند. دسته بندی مراکز خدماتی و بهداشتی در کشور ایسلند به این شرح است:

  1. بیمارستان های آموزشی
  2. بیمارستان های دانشگاهی
  3. موسسات بهداشتی
  4. کلینیک های بهداشتی و درمان

سیستم بهداشت و درمان این کشور به مالیات عمومی به جای تامین مالی محلی متکی است که این موضوع به علت سیستم دولت رفاه نودریک است که در آن خدمات عمومی از طریق مالیات های پرداخت شده در اختیار شهروندان قرار داده می شود تا دسترسی به خدمات برای تمام شهروندان یکسان باشد.

ژاپن یکی از سالم ترین کشورهای دنیا

یکی از دلایل بزرگی که نام این کشور در بین سالمترین کشورهای دنیا قرار دارد استفاده از غذاهای سالم است، ژاپن دارای سیستم های مراقبت بهداشتی فوق العاده ای است و همیشه از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار می باشد. دولت ژاپن با دریافت مالیات به بیمه های عمومی کمک می کند و بر کار ارائه دهندگان خدمات درمانی و بهداشتی مثل: داروخانه ها، بیمارستان ها و کلینیک ها نظارت دارد. برای پرداخت هزینه های از سیستم کارانه استفاده می شود که استفاده از این سیستم باعث شده بهترین نوع خدمات درمانی در اختیار شهروندان قرار داده شود. مراکز درمانی در کشور ژاپن به دو دسته کلینیک و بیمارستان ها تقسیم می شود که دارای انواع مختلفی مثل مراکز پزشکی ویژه، آسایشگاه های اختصاصی و بیمارستان های عمومی هستند. با مطالعه جمعیت ژاپن می توانید اطلاعات عمومی بیشتری در رابطه با این کشور کسب کنید.

سایر کشورهای سالم در دنیا

علاوه بر کشورهای نامبرده شده کشورهایی مثل: سوئیس، سوئد، استرالیا، سنگاپور، نروژ و اسرائیل جزء سالم ترین کشورها در دنیا محسوب می شوند و دارای سیستم بهداشت و درمان پیشرفته و مناسبی هستند به طوری که کیفیت زندگی در این کشورها در سطح بالایی قرار دارد، امید به زندگی در بین شهروندان زیاد بوده و نرخ مرگ و میر نوزادان بسیار کم است. دسترسی به مراقبت های بهداشتی در سراسر دنیا متفاوت است و تا حد زیادی به عوامل اقتصادی و اجتماعی مرتبط است. به گفته سازمان بهداشت جهانی یک سیستم بهداشت و درمان با عملکرد قابل قبول نیاز به مکانیسم تامین مالی پایدار، نیروی کار با بهره مندی از آموزش های درست و کافی و دسترسی به امکانات مناسب نیاز دارد.

کشورهای اروپایی معمولا مقصد مناسبی برای تحصیل، کار و زندگی هستند، برای اطلاع از چگونگی دریافت اقامت اروپا پیشنهاد می شود مقاله اخذ اقامت اروپا را با دقت مطالعه کنید. اگر تصمیم به مهاجرت دارید و به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت با توجه به شرایط خود و خانواده هستید می توانید همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *