اروپا, ویترین

بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

شغل پرستاری یکی از شغل های پرطرفدار در دنیا است که معمولا بیشتر کشورهای مطرح دنیا شرایط بسیار خوبی را برای پرستاران در نظر گرفته اند. این سوال پیش می آید بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟ باید گفت که کشورهای زیادی حقوق مناسب در اختیار پرستاران می گذارند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار پرستاران در این کشورها می پردازند. برنامه های مهاجرت پرستاران به کشورهای اروپایی و کانادا هر ساله اجرا می شود اما باید دقت داشته باشید که شرایط مهاجرت کاری پرستاران به کشورهای مختلف متفاوت بوده و نیازمند بررسی دقیق پیش از انجام اقدامات لازم است.

  • شرایط مهاجرت پرستاران به خارج از کشور چیست؟
  • کدام کشورها به نیروی کار پرستار نیاز دارند؟
  • درآمد پرستاران در کدام کشورها بیشتر است؟
  • متوسط ساعت های کاری پرستاران در کدام کشورها مناسب تر است؟

شرایط کار پرستاران بسیار حساس است و به همین دلیل درآمد نسبتا خوبی دریافت می کنند. آن ها می دانند که عدم تمرکز پرستاران چه خسارتی را ممکن است به همراه داشته باشد. همین مسئله سبب شده است تا در کشورهای پیشرفته جهان، درآمد پرستاران معمولا از متوسط درآمد بالاتر باشد. در چنین شرایطی است که می توان گفت که ورود به بازارهای کار خارجی می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. یکی از علل تمایل به مهاجرت پرستاران به خارج از کشور نیز، دسترسی به درآمد بالاتر است. با این حال بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

یشترین درآمد پرستاران در کشور آلمان است؟

تقریبا در تمام نقاط کشور آلمان به پرستان ماهر و خبره نیاز است به همین دلیل دولت این کشور هر ساله تعداد مشخصی از پرستاران خارجی و بین المللی واجد شرایط را استخدام می کند. برای اخذ مجوز شروع کار در کشور آلمان لازم است در دوره های تعیین شده برای تسلط به زبان آلمانی و افزایش سطح مهارت های خود شرکت کنید. معادل سازی مدارک تحصیلی فرد خارجی که در خارج از کشور آلمان تحصیل کرده الزامی می باشد. در حال حاضر پرستاران می توانند از 2 طریق به کشور آلمان مهاجرت کنند، 1. اخذ ویزای جست و جو کار 2. دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرما معتبر در کشور آلمان. پرستاران در کشور آلمان با توجه به موقعیت شغلی و سوابق کاری خود ماهانه حقوق و دستمزدی بین 7300€ الی 14200€ (یورو) دریافت می کنند.


دانمارک کاندید بیشترین درآمد پرستاران در خارج از کشور

یکی از شغل های مورد نیاز در کشور دانمارک که حقوق و دستمزد بالایی به آن تعلق می گیرد پرستاری است، اگر قصد کار در کشور دانمارک را دارید باید به زبان دانمارکی تسلط داشته باشید علاوه بر ارائه مدرک زبان لازم است فرد سوابق کاری و مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس پرستاری) را ارائه کند. با اخذ قرار داد کاری متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار دانمارک انجام دهد. شرایط کار پرستاران در کشور دانمارک مطلوب است به طوری که اکثر آن ها از وضعیت کاری خود راضی هستند، با توجه به عضویت در DNO پرستاران می توانند به راحتی به انجمن های حرفه ای، شبکه ها و مباحث آموزشی دسترسی داشته باشند. 6 رشته تخصصی برای پرستاران متخصص در دانمارک عبارتند از: پرستار هوشبری، پرستار بهداشت عمومی، پرستار روانی، پرستار مراقبت های فشرده، پرستار کنترل عفونت و پرستار آنکولوژی.

برای اخذ مجوز کار پرستاری لازم است ابتدا فرم درخواست را تکمیل کنید و آن را به صورت الکترونیکی به اداره سلامت کشور دانمارک ارسال کنید پس از آن باید فرم را همراه با سایر مستندات تعیین شده ارسال کنید. در صورت تایید مدارک متقاضی ظرف مدت 3 سال فرصت دارد تا شرایط اخذ مجوز اقامت دائم کشور دانمارک را فراهم کند. حقوق و دستمزد ارائه شده به پرستاران در کشور دانمارک با توجه به سوابق کار و مهارت آن ها بین 84000DKK الی 163000DKK (کرون دانمارک) است.

دانمارک کاندید بیشترین درآمد پرستاران در خارج از کشور

عمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

عمان یکی از کشورهای آسیایی حوزه خلیج فارس است که برای مهاجرت پرستاران ایرانی گزینه مناسبی است. از سال 1970 که زمان نوسازی سیستم های مراقبت پزشکی در کشور عمان بود حرفه پرستاری به سرعت در حال رشد بود به طوری که در طول 10 سال گذشته پرستاری به عنوان شغلی برتر در کشور عمان شناخته می شد. در حال حاضر کشور عمان با جمعیت رو به رشد مواجه است علاوه بر این به دلیل گسترش سریع مراکز درمانی در این کشور، مراکز درمانی با کمبود نیروی پرستاری مجرب و حرفه ای مواجه اند. با توجه به این شرایط شانس پرستاران مجرب و حرفه ای با سوابق کاری و تحصیلی برجسته برای شروع کار در کشور عمان افزایش می یابد.

میانگین حقوق و دستمزد ماهانه پرستاران در کشور عمان 1500OMR (ریال عمان) است، پایین ترین میانگین حقوق پرستاران در کشور عمان 1100OMR (ریال عمان) و بالاترین میانگین حقوق پرستاران 2130OMR (ریال عمان) است. در رابطه با شرایط کار پرستاران در کشور عمان می توان گفت پرستاران باید در طول ماه به مدت 140 ساعت مشغول به کار باشند و به مدت 8 روز به مرخصی بروند، شیفت بندی در مراکز مختلف متفاوت می باشد در برخی از مراکز درمانی پرستاران به صورت مساوی در 3 شیفت مشغول به کار هستند اما در اکثر موارد پرستاران در 2 شیفت عصر و شب مشغول به کار هستند. خوب است بدانید که بیشتر بیمارستان های عمان محل اقامت پرستاران و پزشکان را تامین می کنند که این خود باعث صرفه جویی در هزینه های زندگی می شود.

سوئد در جمع بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند باید در اولین مرحله سوابق تحصیلی و سوابق کاری خود را ترجمه کنند و مدارک ترجمه شده را به اداره نظام پزشکی سوئد ارسال کنند. طول روند بررسی درخواست شما بین 3 الی 4 ماه طول می کشد و اگر متقاضی واجد شرایط لازم بود تاییدیه مدارک برای وی ارسال می شود. با دریافت این تاییدیه فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار سوئد انجام دهد. یکی از پارامترهای مهم برای تمدید مجوز اقامت در سوئد این است که فرد به زبان سوئدی در سطح C1 تسلط داشته باشد، اگر به زبان سوئدی تسلط ندارید می توانید پس از ورود به این کشور در کلاس های آموزش زبان شرکت کنید.

هزینه های مربوط به کلاس ها بسته به کالج و شهری که در آنجا آموزش می بینید متفاوت است اما به طور کلی باید بابت شرکت در کلاس های آموزش زبان سوئدی مبلغ 8000€ (یورو) پرداخت کنید. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای کار کشور سوئد می توانید به مقاله ویزای کاری سوئد گروه پزشکی را مطالعه کنید. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه پرستاران در کشور سوئد 97800SEK (کرون سوئد) است، پایین ترین حقوق پرستاران در کشور سوئد 51800SEK (کرون سوئد) و بالاترین حقوق پرستاران در این کشور 149000SEK (کرون سوئد) تعیین شده است. میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می شود، حقوق پرستاران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است.

سایر کشورهای برتر برای مهاجرت پرستاران

علاوه بر کشورهای نامبرده شده کشورکانادا، کشور انگلستان و بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان در دنیا شرایط بسیار خوبی را برای پرستاران فراهم کرده اند که می توانند گزینه بسیاری خوبی برای شروع کار و زندگی باشند. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند ابتدا مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر را تجربه کنند و پس از پایان دوره پرستاری وارد بازار کار شوند و حرفه خود را آغاز کنند. با مطالعه مقاله تحصیل پرستاری در کانادا اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور کسب می کنید.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران بدست آورده باشید. پرستارانی که تصمیم به مهاجرت کاری دارند می توانند برای کسب اطلاعات تخصصی تر و یا انجام پرونده های مهاجرتی خود با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالاتی درباره بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

قبل از این که یک پرستار بخواهد به یک کشور خارجی مهاجرت کند، این سوال مطرح می شود که بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟ این مسئله منجر به آن می شود که فرد بتواند بیشترین درآمد سالانه را به دست آورد. یا این که در بدترین شرایط به درآمدی دست پیدا کند که یکی از بهترین ها در جهان به حساب می آید. کشورهایی که درآن ها میانگین سنی رو به افزایش است، بیش از دیگران به پرستاران نیاز خواهند داشت. با این حال این مسئله منجر به آن نخواهد شد که آن ها بتوانند درآمد بیشتری دریافت کنند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟ در کشورهای زیادی مانند عمان در حوزه خلیج فارس، آمریکا در قاره آمریکا، انگلستان در اروپا و ژاپن درشرق آسیا بالاترین درآمد برای پرستاران در دسترس است.
  • آیا پرستاران از درآمد بالایی در خارج از کشور برخوردار هستند؟ در اکثر کشورهای جهان، دسترسی به متوسط درآمد برای پرستاران وجود دارد و می توان آن را حقوقی ارزشمند دانست.
  • آیا پرستاران از نظر مالی شرایط مناسبی برای زندگی دارند؟ در اکثر کشورهای جهان، پرستاران خدمات مناسبی به عنوان نیروی کار دریافت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بیشترین درآمد پرستاران در کدام کشور است؟

  1. korush گفت:

    من در نروژ زندگی میکنم. کار پرستاری در اروپا بسیار بسیار سخته. البته حقوق بالایی داره ولی اصلا با کار پرستاری در ایران قابل مقایسه نیست. اینجا شما باید هم بیماران رو بشورید و تمیز کنید و دستشویی ببرید و هم کار دارویی و وظایف پرستار رو انجام بدید یعنی کارهایی که در ایران بهیار و کمک بهیار میکنند, اینجا پرستارها همه ش رو باید انجام بدند .یکی از طاقت فرساترین کارها در اروپا و آمریکا و کانادا, پرستاریه. برای همین هم خیلی احتیاج دارند. پرستارها در اینجا با وجود مزایای خوب, سعی میکنند از این رشته خارج بشند و کار دیگه ای گیر بیارند. .

    1. داوری گفت:

      سلام
      مرسی از اینکه تجربیات خودتون رو با ما در میان میگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *