هزینه زندگی

شخصیت های مشهور فنلاند

شخصیت های مشهور فنلاند

شخصیت های مشهور فنلاند به هر نحوی تاثیر خود را در دنیا به جای گذاشته اند و امروزه نیز نام های زیادی در تاریخ این کشور باقی است. اکثر افراد وقتی به فنلاند فکر می کنند اولین چیزهایی که به ذهن آنها می رسد زمستان بی پایان، دریاچه های یخ زده، دمای زیر صفر و بیابان ناب می باشد. اما پس از این موارد، چیزی بیشتر از تصویر عجیب و غریب، ترسناک و غرق برف آن وجود دارد. اکثر افرادی که مایل به آشنایی با شخصیت های مشهور فنلاند هستند، شگفت ‌زده می شوند که بدانند در پشت نمای پوشیده از برف فنلاند، فضای شهری پیشرفته و طیفی از مردان و زنان زحمتکش نهفته است. در ادامه، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت لیستی از شخصیت های مشهور فنلاند برای هموطنان عزیز تهیه کرده اند.

فنلاند با داشتن بهترین سیستم آموزشی و پاکیزه ترین هوا، شادترین کشور جهان است. شایان ذکر است که فنلاند به خاطر مناظر دیدنی خود از شفق شمالی شهرت دارد. فنلاند دارای سوناهای بسیار معروفی می باشد که راحتی و تجمل را همزمان ارائه می دهند. اما این همه ماجرا نیست، زیرا فنلاند جایگاه ویژه ای برای هاکی روی یخ دارد. در سال 2019، تیم هاکی روی یخ فنلاند برای سومین بار قهرمان مسابقات جهانی هاکی روی یخ شد. با این حال، به غیر از داشتن یک ارتباط عالی با طبیعت و یک تیم هاکی روی یخ که ارزش تعریف کردن دارد، خانه افراد مشهوری است که فنلاند را به هر نحوی تحت تاثیر قرار داده اند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. فنلاندی ها که یک گروه قومی فنلاندی بالتیک بومی فنلاند هستند و برای بسیاری ناشناخته می باشند، مشارکت های مختلفی در مقیاس جهانی دارند.

کیمی رایکونن از برجسته ترین شخصیت های مشهور فنلاند

کیمی ماتیاس رایکونن دوران کودکی خود را در خانه ای که پدربزرگ او در اسپو، حومه پایتخت فنلاند، هلسینکی ساخته بود، گذراند. برای تأمین زندگی کیمی، متولد 17 اکتبر 1979، و برادر بزرگتر او رامی، والدین سختکوش آنها ماتی و پائولا به ترتیب به عنوان جاده ساز و کارمند دفتر زحمت کشیدند. در ابتدا (وقتی کیمی فقط 3 سال داشت) برادران او دارای دوچرخه ‌های موتور کراس مینیاتوری مجهز به چرخ ‌های آموزشی بودند. حرکت به سمت کارتینگ، راه را برای کیمی (که کارتینگ رقابتی را از 10 سالگی شروع کرد) و رامی (که در نهایت به یک راننده موفق رالی تبدیل شد) هموار کرد تا پیشرفت سریعی در موتور اسپرت داشته باشند، هرچند هزینه ‌های زیادی در پی داشت.


کیمی رایکونن با نام مستعار مرد یخی به عنوان راننده مسابقه ‌ای فنلاندی در بین سال ‌های 2001 تا 2021 برای ساوبر، مک ‌لارن، فراری، لوتوس و آلفارومئو در فرمول یک شرکت کرد. رایکونن در سال 2007 قهرمان مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک برای اسکودریا فراری شد که آخرین قهرمانی رانندگان جهان تا به امروز است. او علاوه بر این عنوان، در سال ‌های 2003 و 2005 در مجموع دوم شد و در سال ‌های 2008، 2012 و 2018 سوم شد. رایکونن برنده 21 گرند پری شده است که او را به موفق ترین راننده فنلاندی از نظر پیروزی در مسابقات فرمول یک تبدیل کرده است و تنها راننده ای است که در دوره های موتورهای هیبریدی V10، V8 و V6 توربو توربو برنده شده است.

افتخارات کیمی رایکونن به عنوان راننده مسابقه ای حرفه ای فنلاندی به شرح زیر است:

افتخارات کیمی رایکونن

ژان سیبیلوس آهنگساز فنلاندی با شهرت بین المللی

ژان سیبلیوس آهنگساز برجسته فنلاندی اواخر دوره رمانتیک و اوایل دوره مدرن بود که به طور گسترده به عنوان بزرگترین آهنگساز فنلاند در تمام دوران شناخته می شود. سیبلیوس در 8 دسامبر 1865 در شهر کوچک Hämeenlinna که در آن زمان تحت حکومت دوک نشین بزرگ فنلاند بود به دنیا آمد. نام تولد او یوهان جولیوس کریستین سیبلیوس بود. اما در خانه او را ژان می نامیدند که بعداً آن را به ژان تغییر داد و به این ترتیب به ژان سیبلیوس معروف شد. ژان سیبلیوس که پدر خود را در 3 سالگی از دست داد، در خانه مادربزرگ مادری خود بزرگ شد و به یک مدرسه گرامر زبان فنلاندی فرستاده شد و در آنجا با ادبیات فنلاندی آشنا شد. پس از آن، او برای تحصیل در رشته حقوق به هلسینکی فرستاده شد، اما در عرض 1 سال آن را رها کرد تا در موسسه موسیقی هلسینکی تحصیل کند.

"</p

اگرچه جاه طلبی اولیه ژان سیبیلوس تبدیل شدن به یک هنرپیشه ویولن بود، اما به زودی متوجه شد که ویولن را خیلی دیر در زندگی شروع کرده است. در عوض، معلم ژان سیبیلوس به او توصیه کرد که آهنگساز شود و به مرور زمان به بزرگترین آهنگساز فنلاند تبدیل شد. او با موسیقی خود به میهن خود در طول مبارزه برای استقلال از روسیه کمک کرد تا هویت ملی خود را توسعه دهد. در سال 1890، پس از یک سال تحصیل با بکر، سیبلیوس به وین نقل مکان کرد. در اینجا او با آهنگسازان رابرت فوکس و کارل گلدمارک تحصیل کرد. فوکس به او هوگو ولف و گوستاو مالر را آموخت، در حالی که از گلدمارک مدیریت ارکستر را آموخت.

بررسی شرایط مهاجرت به فنلاند

برجسته ترین آثار ژان سیبلیوس که در سطح بین المللی شناخته شده می باشند عبارتند از:

  • Valse triste
  • Finlandia
  • Kullervo
  • The Swan
  • Tuonela

سانا مارین یکی دیگر از شخصیت های مشهور فنلاند

سانا مارین در 16 نوامبر 1985 در هلسینکی به دنیا آمد. مارین پس از اتمام تحصیلات متوسطه عمومی در سال 2004، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم اداری در دانشگاه تامپره در سال 2017 اخذ کرد. پایان نامه کارشناسی ارشد او با عنوان فنلاند، کشور شهرداران، به روند حرفه ای سازی رهبری سیاسی در شهرهای فنلاند نگاه کرد. در سال 2015، مارین برای اولین بار به پارلمان راه یافت. او در آنجا عضو کمیته بزرگ، کمیته امور حقوقی و کمیته محیط زیست بوده است. مارین عضو شورای شهر تامپره است که در سال‌های 2013 تا 2017 ریاست آن را بر عهده داشت. در سال 2014، مارین به عنوان معاون دوم رهبر حزب سوسیال دموکرات انتخاب شد و از سال 2017 به عنوان معاون اول رهبر حزب خدمت کرده است. مارین از سال 2006 به طور فعال در سیاست مشغول بوده است.

در طول مذاکرات تشکیل دولت در بهار 2019، مارین ریاست میز مذاکره را بر عهده داشت که به موضوع فنلاند خنثی کربن که از تنوع زیستی محافظت می کند پرداخت و شایان ذکر است که او به عنوان وزیر حمل و نقل و ارتباطات در دولت Rinne خدمت کرد. سانا مارین در 10 دسامبر 2019 به نخست وزیری منصوب شد. مارین سومین نخست وزیر زن فنلاند و جوان ترین نخست وزیر در تاریخ فنلاند است.

در جدول زیر به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت مارین اشاره شده است:

موارداطلاعات
تاریخ شروع کار به عنوان نخست وزیر10 دسامبر 2019
تاریخ شروع کار به عنوان رهبر حزب سوسیال دموکرات23 اوت 2020
دوره مسئولیت به عنوان وزیر حمل و نقل و ارتباطات6 ژوئن 2019 تا 10 دسامبر 2019
تاریخ عضویت پارلمان فنلاند22 آوریل 2015

هموطنان می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به کشورهای برتر دنیا مطلع شوند.

سئوالات  کلیدی درباره شخصی های معروف فنلاندی

برخی از مهم ترین پرسش ها درباره شخصیت های شناخته شده فنلاندی عبارتند از:

  • معروف ترین شخصیت فنلاندی کیست؟ ژان سیبیلوس را می توان با اختلاف معروف ترین شخصیت در تاریخ این کشور دانست.
  • مشهورترین ورزشکار فنلاندی کیست؟ سامی هوپیا، فوتبالیست سابق لیورپول، مشهورترین ورزشکار این کشور است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *