مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در کویت

شرایط اجاره مسکن در کویت

اطلاع از شرایط اجاره مسکن در کویت کمک شایانی به متقاضیان مهاجرت با انواع هدف تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و غیره خواهد نمود. کویت در منطقه خلیج فارس واقع شده و علاوه بر داشتن مرز دریایی مشترک با کشور ما ایران، دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و عربستان سعودی است. مردم کویت از رفاه اجتماعی خوبی برخوردار بوده و شهروندان ساکن این کشور یکی از مرفه ترین افراد حاضر در آسیا به شمار می روند.

با توجه به درآمد هنگفت ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی و نفت و رونق بازار اقتصادی کویت طی سال های اخیر، اشخاص زیادی از اقصی نقاط جهان مجاب به اقامت در کویت گشته اند که لازمه این امر برخورداری از شرایط مسکن مناسب است.

  • شرایط اجاره خانه در کویت برای خارجی ها چیست؟
  • آیا اجاره خانه در کویت ارزان است؟
  • قیمت خانه در کویت به پول ایران چقدر می شود؟
  • هزینه اجاره ملک در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان می توانند در این کشور ملک اجاره کنند؟
  • فرایند پرداخت اجاره ملک در این کشور چگونه انجام می شود؟

درباره کویت و شرایط اجاره مسکن در این کشور

واحد پولی کشور کویت دینار است که با علامت اختصاری KWD نمایش داده شده و واحد ارزی استفاده شده در انواع معاملات بانکی و مسکن این کشور نیز می باشد. جمعیت کویت حدود 4 میلیون نفر بوده و پرجمعیت ترین شهر و پایتخت آن، شهر زیبا و مدرن کویت می باشد که مساحت آن حدودا 23% تهران است و دارای یکی از مجهزترین فرودگاه های خاورمیانه می باشد. درصد قابل توجهی از جمعیت کویت در این شهر تمرکز دارند و شایان ذکر است که هزینه های زندگی در آن بالاتر از تهران می باشد. البته باید خاطرنشان کرد که با توجه به میزان حقوق دریافتی افراد، شهروندان کویتی به آسانی از پس مخارج ماهیانه برآمده و مشکلی از این بابت نخواهند داشت. همچنین نرخ تورم سال 2022 در کویت 2% بوده که قطعا بر قیمت اجاره مسکن بی تاثیر نمی باشد.

عنوانمیزان حقوق افراد بر حسب دینار کویت
متوسط حقوق کارمندان کویتی1260 KWD
پایین ترین میزان حقوق در کویت320 KWD
حداکثر حقوق دریافتی کارکنان در کویت5640 KWD

بررسی شرایط اجاره مسکن در کویت

با توجه به اینکه دولت کویت نرخ مالیات وضع شده برای مهاجرینی که به این کشور سفر می کنند را صفر اعلام کرده است. درصد زیادی از افراد خارجی اقدام به تمدید مهلت ویزای خود و سکونت گزیدن در شهرهای اصلی این کشور می نمایند. علیرغم اینکه هزینه های اقامت در کویت و زندگی در این کشور به فراخور سبک زندگی افراد و شهر محل سکونت متفاوت می باشد، همواره بخش قابل توجهی از هزینه های جاری شهروندان و اتباع کویتی مربوط به اجاره مسکن است.

اگرچه بیشترین نارضایتی مردم کویت از مبالغ مندرج بر روی پوشاک و انواع البسه است، طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2018 حدود 60% از هزینه های جاری ماهانه اشخاص در کویت به اجاره مسکن و سایر مخارج مربوطه چون قبض های آب، برق و گاز اختصاص می یابد. در ادامه به مقایسه انواع این هزینه ها در کشور کویت پرداخته ایم:

توزیع هزینه های عمده زندگی در کویت

شرایط اجاره مسکن در کویت و یافتن خانه

طرق مختلفی جهت یافتن مسکن مورد نظر در شهرهای کویت موجود می باشد؛ یکی از متداول ترین این شیوه ها مراجعه به آژانس های مسکن است. اشخاص می بایست توجه داشته باشند که اگرچه هزینه های حمل و نقل در کویت بالا نمی باشد، منزلی را جهت سکونت برگزینند که دارای راه های ارتباطی گسترده و بسیاری باشد. از دیگر روش های جستجو جهت یافتن خانه مناسب برای اجاره می توان به مطالعه انواع آگهی های درج شده در روزنامه ها و مجلات روز پرداخت. همانطور که انتظار می رود در کویت نیز همچون سایر کشورهای آسیایی، آپارتمان هایی با سن کمتر از یک دهه در مرکز شهر دارای بالاترین قیمت جهت اجاره بوده و می توان در مناطقی از شهر که دارای بافت قدیمی تر می باشند، خانه هایی با قیمت مناسب تر انتخاب نمود. در ادامه به ذکر نام چند موسسه معتبر اجاره ملک در کویت پرداخته ایم:

  • OLX Kuwait
  • Mourjan
  • Al Rai Branch
  • OpenSooq
  • Hilite Homes Kuwait

شرایط اجاره مسکن در کویت و یافتن خانه

هزینه های اجاره مسکن در کویت

همانطور که خاطرنشان شد، اجاره مسکن در کویت اگرچه دارای ارقام نجومی و گزاف نمی باشد، اما در مقایسه با برخی کشورهای منطقه خواهان هزینه بیشتری است. هزینه اجاره مسکن در مرکز شهرهای اصلی این کشور چون الجهراء و کویت بیشتر از حومه آن ها و همچنین شهرهای کوچک بندری آن می باشد. برای اجاره آپارتمان 85 متری در مرکز شهر افراد ملزم به پرداخت ماهیانه 433KWD (دینار کویت) می باشند در صورتی که هزینه اجاره آپارتمان با شرایط کاملا مشابه اما در حومه شهر 320KWD (دینار کویت) برآورد می گردد. همچنین دانشجویان و اشخاصی که به تنهایی در کویت زندگی می کنند، قادر هستند با اجاره خانه هایی 45 متری و پرداخت ماهیانه 280KWD (دینار کویت) شرایط مطلوبی را جهت زندگی در شهرهای اصلی کویت تجربه نمایند.

سایر هزینه های زندگی در کویت همچون خرید مایحتاج روزانه برای افراد حدودا 20 پیش بینی شده و همچنین خانواده هایی که تصمیم به اقامت در شهرهای بزرگ کویت می گیرند ملزم به پرداخت ماهیانه 950KWD (دینار کویت) جهت اجاره آپارتمانی با سه خواب هستند. شایان ذکر است که تمامی قیمت های مذکور بدون درنظر گرفتن هزینه هایی چون اینترنت، تلفن، آب و برق می باشند.

اجاره خانه در کویت

اجاره ماهانه 85 متر مربع (900 فوت مربع) اقامتگاه مبله در منطقه گران قیمت 411 IQD(دینار) است. اجاره ماهانه 85 متر مربع (900 متر مربع) اقامتگاه مبله در منطقه عادی 422 IQD (دینار) است. آب و برق 1 ماهه (گرمایش، برق، گاز …) برای 2 نفر در آپارتمان 85 متری 279 (دینار) محاسبه شده است. اما اجاره ماهانه 45 متر مربع (480 فوت مربع) استودیو مبله در منطقه گران قیمت IQD404  (دینار) و اجاره ماهانه 45 متر مربع (480 فوت مربع) استودیو مبله در منطقه عادی      343 IQD (دینار) اعلام شده است.

شرایط خرید ملک در کویت

به علت آمار پایین جرم و جنایت، امنیت برقرارشده در شهرهای کویت و همچنین استانداردهای بالای زندگی در این کشور کوچک، افراد زیادی تصمیم به خرید ملک در کویت می گیرند. هزینه خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهرهای اصلی کویت 2000KWD (دینار کویت) معین شده است و افراد با توانایی کمتر مالی قادر خواهند بود خانه ای در حومه شهر خریداری کرده و برای هر متر مربع آن مبلغ 937KWD (دینار کویت) را بپردازند. در هرحال با توجه به مزیت های زندگی در کویت و شرایط مطلوب اجاره مسکن و خرید ملک در آن، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این کشور را یکی از ایده آل ترین گزینه های موجود دانسته و شما را به حضور در این مجموعه موفق جهت کسب اطلاعات بیشتر دعوت می نمایند.

سوالات متداول در باب اجاره خانه در کویت

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب اجاره خانه در کویت می باشیم:

  • هزینه اجاره خانه در کویت چقدر است؟ همانطور که خاطرنشان شد، اجاره مسکن در کویت اگرچه دارای ارقام نجومی و گزاف نمی باشد، اما در مقایسه با برخی کشورهای منطقه خواهان هزینه بیشتری است. هزینه اجاره مسکن در مرکز شهرهای اصلی این کشور چون الجهراء و کویت بیشتر از حومه آن ها و همچنین شهرهای کوچک بندری آن می باشد. برای اجاره آپارتمان 85 متری در مرکز شهر افراد ملزم به پرداخت ماهیانه 433KWD (دینار کویت) می باشند در صورتی که هزینه اجاره آپارتمان با شرایط کاملا مشابه اما در حومه شهر 320KWD (دینار کویت) برآورد می گردد. همچنین دانشجویان و اشخاصی که به تنهایی در کویت زندگی می کنند، قادر هستند با اجاره خانه هایی 45 متری و پرداخت ماهیانه 280KWD (دینار کویت) شرایط مطلوبی را جهت زندگی در شهرهای اصلی کویت تجربه نمایند.
  • شرایط اجاره خانه در کویت چیست؟ طرق مختلفی جهت یافتن مسکن مورد نظر در شهرهای کویت موجود می باشد؛ یکی از متداول ترین این شیوه ها مراجعه به آژانس های مسکن است. اشخاص می بایست توجه داشته باشند که اگرچه هزینه های حمل و نقل در کویت بالا نمی باشد، منزلی را جهت سکونت برگزینند که دارای راه های ارتباطی گسترده و بسیاری باشد. از دیگر روش های جستجو جهت یافتن خانه مناسب برای اجاره می توان به مطالعه انواع آگهی های درج شده در روزنامه ها و مجلات روز پرداخت. همانطور که انتظار می رود در کویت نیز همچون سایر کشورهای آسیایی، آپارتمان هایی با سن کمتر از یک دهه در مرکز شهر دارای بالاترین قیمت جهت اجاره بوده و می توان در مناطقی از شهر که دارای بافت قدیمی تر می باشند، خانه هایی با قیمت مناسب تر انتخاب نمود.

 

3/5 - (2 امتیاز)

20 دیدگاه برای “شرایط اجاره مسکن در کویت

  1. زیور گفت:

    باسلام‌.من دبیرم .تولد کشور کویت هستم ازچه طریقی میتونم به این کشور مهاجرت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محل تولد شما اهمیتی نداره و پاسپورت شما هست که اهمیت داره

  2. ابوالفضل سرچاهی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من میخواستم راهی رو برای معرفی هتل و هتل آپارتمان یا باغ و ویلا در ایران ، برای خریداران کویتی بهم معرفی کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید از طریق سایت های فروش ملک موجود در این شکور اقدام کنید

  3. علیار گفت:

    سلام من جوشکاری و غواصی صنعتی که برشکاری و جوشکاری در زیر آب هستش بلدم و از موسسه فنی مدرک دارم میخواستم بدونم آیا زبان رو یک ساله یاد بگیرم جزو مشاغل مورد نیازشون برای اقامت میشه آیا؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در حال حاضر با پاسپورت ایرانی نمیشه اقدام کرد

  4. شهروز گفت:

    سلام
    من یک دعوتنامه کاری از کویت دارم، مراحل بعدی باید چیکار کنم….لطفا راهنماییم کنین……..به جیمیل هم میتونین بفرستین……..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک وقت سفارت کویت برای ویزای کار دریافت کنید و بعد از اون مدارک مربوط به دریافت ویزای کاری کویت رو به سفارت ارائه کنید تا پرونده شما مورد بررسی قرار بگیره.

  5. H. F گفت:

    سلام من برای کار و تحصیل از کاردانی به بعد رو بخوام برم اونجا حداقل چقدر باید سرمایه داشته باشم؟ و اینکه من به زبان عربی کاملا مسلط هستم لازمه اینگلیسی هم فول باشم؟؟

    1. H. F گفت:

      من رشتم طراحی لباس هستش

      1. داوری گفت:

        سلام
        اگر در این زمینه میخواین کار کنید به نظرم کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا بسیار بهتر از کویت هستند

    2. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشوری مثل قطر دانش زبان عربی یا حداقل انگلیسی لازمه اما مدرک زبان نمیخواد و بیشتر از سرمایه نیاز به کفیل و کارفرما داره

  6. ایمان گفت:

    سلام.
    حقوق یک معلم ایرانی در کویت چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      حقوق بازنشستگی در کویت رو در این مورد مطالعه نمایید لطفا مقاله

  7. رضا گفت:

    سلام آیا در کویت خانه مبله با وسایل زندگی اجاره میدهند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکان اجاره مسکن وجود داره

  8. سحر گفت:

    سلام میشه جوابمو بدید.
    من دکترای فیزیک دارم و سال ها فیزیک و ریاضی تدریس کردم. دو تا مقاله دارم و به زبان انگلیسی هم مسلطم.
    میخوام بدونم شرایط تدریس فیزیک تو اون کشور چطوریه؟ بشرطی که عربی رو یاد بگیرم.
    آیا فرصت شغلی با این عنوان هست؟ میشه راهنماییم کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به سایت های کاریابی سر بزنید و ببینید که در این زمینه اعلام نیاز کردن یا خیر. ضمن اینکه کشور کویت معمولا به ایرانیها بسیار سخت ویزا میده اما در ابتدا مفاله کار در کویت رو مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی در این خصوص بدست بیارید

  9. مرتضی گفت:

    با سلام من عاشق کویتم دنبال کارفرما و کفیلم شرایط مادیم خوبه مجردم تنهام لطفا کمکم کنیدمنونم هزینه هارو پرداخت میکنم .

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *