ویزای کاری

رشته پرستاری در ترکیه

پرستاری در ترکیه

یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیا پرستاری است که در سال 2024 بازار کار رشته پرستاری در ترکیه برای متقاضیان ایرانی در شرایط خوبی قرار دارد. هر ساله ایرانیان بسیاری برای زندگی و کار در حرفه پرستاری به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان می توانند برای تحصیل در رشته پرستاری وارد این کشور شده و پس از فارغ التحصیلی با دریافت مجوز مشغول به کار شوند. در کالج ترکیه 2 برنامه لیسانس علوم پرستاری (BSN) برگزار می شود که طول مدت این دوره ها 4 سال است.

متقاضیان در این برنامه دوره هایی مانند مهارت های آزمایشگاهی، تئوری بالینی و دوره های پرستاری را آموزش می بینند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی موضوع بازار کار رشته پرستاری در ترکیه بپردازند تا شما متقاضیان پاسخ سوالات خود را در این رابطه به دست آورید. اما سوالات متداولی که در ذهن متقاضیان نیز نقش بسته و ما بدنبال جواب برای آنها هستیم عبارتند از:

  • شرایط کار پرستاران در کشور ترکیه چیست؟
  • آیا ترکیه به پرستار نیاز دارد؟
  • شرایط مهاجرت پرستار به ترکیه چیست؟
  • هزینه مهاجرت پرستاران به ترکیه چقدر است؟
  • معادل سازی مدرک پرستاری در ترکیه در چه صورت اتفاق می افتد؟
  • حقوق پرستار سالمند در ترکیه با پرستار معمولی چقدر فرق دارد؟
  • استخدام کمک پرستار در ترکیه به چه صورت است؟
  • شرایط کار پرستاران ایرانی در کشور ترکیه چیست؟
  • آیا می توان به عنوان پرستار خارجی بدون معادلسازی مدرک در ترکیه مشغول به کار شد؟
  • چگونه و با چه مدارکی پرستاران خارجی برای تحصیل یا کار می توانند به ترکیه مهاجرت نمایند؟

شرایط بازار کار رشته پرستاری در ترکیه در 2024

در رابطه با بازار کار پرستاری در ترکیه می توان گفت، در بیشتر اوقات پرستاران ثبت نام شده (RN) در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی مشغول به کار می شوند. همچنین پرستاران می توانند در مراکز توانبخشی، مراکز سرپایی یا خانه های سالمندان مشغول به کار شوند. متقاضیان برای تبدیل شدن به RN ها باید مدرک تحصیلی کاردانی یا پرستاری یا کارشناسی پرستاری را ارائه نمایند.


اگر قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه را دارید باید مدرک تحصیلی و مدرک زبان ترکی ارائه نمایید. متقاضیانی که در کشور ترکیه تحصیل نکرده اند مدرک تحصیلیشان معادل سازی خواهد شد و در صورت نیاز باید در دوره های آموزشی شرکت نمایند تا بتوانند مجوز کار در ترکیه را کسب نمایند. شرایط کلی بازار کار پرستاری در ترکیه در سال 2024 بدین شرح است:

آیتمشرح
مدرک لازممدرک کارشناسی پرستاری
هفته کاری پرستاران45 ساعت در مجموع
مزایای بیمه تامین اجتماعی و مرخصیدارد

نگاهی به اهمیت رشته پرستاری در ترکیه

دانشگاه ها و کالج ها در ترکیه دوره ها یا برنامه های پرستاری را به زبان ترکی یا انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه ها از متقاضیان می خواهند با ارائه مدرک مهارت زبان مدرکی دال بر سطح مهارت زبان خود ارائه دهند. این برای پرستار شدن در ترکیه مهم است. حداقل شرط لازم برای اینکه فردی به عنوان یک پرستار حرفه ای توانا و شایسته در زمینه مراقبت های بهداشتی شناخته شود مدرک لیسانس است. شغل پرستاری در ترکیه در حال حاضر در لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه قرار داد و متقاضیان می توانند از این طریق به ترکیه مهاجرت کنند.

متوسط درآمد پرستاران در ترکیه

پرستاران در ترکیه سطح درآمد نسبتا متوسطی دارند اما نکته بسیار مثبت در خصوص فارغ التحصیلان رشته پرستاری از دانشگاه های معتبر ترکیه مثل دانشگاه استانبول یا آنکارا این است که فرصت های شغلی بی شماری پیش روی خود خواهند داشت. در واقع اگرچه نرخ بیکاری در ترکیه بالا است، پرستاران گروهی هستند که با مشکل بیکاری روبه رو نخواهند بود. در جدول ذیل متوسط درآمد پرستاران و دندانپزشکان در ترکیه طی سال 2024 مقایسه شده است:

ردیفعنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه در ترکیه به لیر طی سال 2024
1پرستارTRY6330
2دندانپزشکTRY18100

برای تحصیل پزشکی در ترکیه دانشجویان باید مراحل مشخصی را طی کنند که نیازمند عبور از آزمون های خاص پزشکی است و بهتر است متقاضیان در دوره های پیش پزشکی شرکت کرده تا شرایط تحصیل در ترکیه برای آن ها فراهم شود.

الزامات زبانی در بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

یکی از بزرگترین چالش هایی که پرستاران بین المللی برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه با آن مواجه هستند، الزامات زبانی در این حوزه می باشد. زیرا بازار کار رشته پرستاری در ترکیه از الزامات زبان ویژه ای برای استخدام متخصصان استفاده می کند. به عبارت دیگر، تسلط به زبان ترکی برای پرستاران شاغل در ترکیه یک پیش نیاز کلیدی محسوب می شود. کارفرمایان معمولا پرستاران را که در بازار کار رشته پرستاری در ترکیه کار می کنند، ملزم به داشتن مهارت زبانی ترکی می کنند. که این امر موجب ارتباط موثر با همکاران، بیماران و پرسنل پزشکی می شود. در نهایت اینکه، تشخیص مدرک زبان از یک موسسه یا گذراندن موفقیت آمیز دوره زبان می تواند برای اثبات مهارت شما در یک زبان هنگام درخوسات شغل مورد استفاده قرار بگیرد.

الزامات زبانی در بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

متقاضیان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه نیاز به ویزای کار این کشور دارند. ویزای کار در این کشور اروپایی در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد صادر خواهد شد. جهت اخذ ویزای کاری ترکیه لازم است مدارک زیر را آماده و ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • پاسپورت و فتوکپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی

با آموزش های در نظر گرفته شده در دوره های پرستاری، متقاضیان برای کار در سازمان های بهداشت محلی و بیمارستان ها و کلینیک ها آماده می شوند. دانشجویان پس از گذراندن دوره BSN باید در آزمون نهایی در نظر گرفته شده شرکت نمایند، دانشجویی که موفق به اخذ حداقل نمره تعیین شده شود می تواند به عنوان پرستار در مراکز بهداشتی آمریکا و در محیط های مختلفی مانند جراحان GP، خانه های پرستاری، کلینیک ها، مراکز خدمات بهداشتی، بیمارستان ها و سازمان های داوطلبانه مشغول به کار شود.

تحصیل رشته پرستاری در کشور ترکیه

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید ابتدا دعوت نامه دانشجویی دریافت نمایند و پس از آن باید اقدامات لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی این کشور را انجام دهند. جهت دریافت دعوت نامه متقاضی باید مدارک لازم را در تاریخ تعیین شده (1 ماه مارس تا 1 نوامبر) ارسال نماید. طول مدت بررسی مدارک توسط وزارت تحصیلات عالی ترکیه بین 10 تا 15 روز است. شرایط کلی تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه بدین شرح است:

آیتمشرح
مدرک تحصیلی لیسانس علوم پرستاری (BSN)
مدت تحصیل4 سال
زبان آموزشیترکی و انگلیسی
مدارک زبان مورد نیازPTE, TOEFL, CAE و یا آزمون IELTS

متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید مدارک ذیل را آماده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه این کشور ارائه نمایند. لازم به ذکر است ارائه صحیح و به موقع این مدارک در شانس و صدور سریعتر ویزا لازم است.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه دعوت نامه تحصیلی دریافت شده
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • پرداخت هزینه های ویزا و ارائه رسید آن
  • ارائه مدارک پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه رسید از بلیت برگشت از ترکیه
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی

شرایط و الزامات تحصیل پرستاری در ترکیه

پرستاری علم و هنر کسب شده توسط افراد برای حفاظت از افراد در برابر بیماری ها و بهبود سلامت جسمانی و روانی آنها است. رشته پرستاری در ترکیه جزو رشته های تاپ ترکیه است. شرایط و جزئیات تحصیل پرستاری در ترکیه به صورت ذیل است:

آیتمشرح
مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری (B.S)
مدت تحصیل4 سال
زبان آموزشیترکی و انگلیسی
مدارک مورد نیاز برای پذیرش
دیپلم متوسطه و مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS, TOEFL, PTE, CAE

برنامه های بسیار معروفی در بین دانشجویان خارجی وجود دارد که خواستار تحصیل رشته پرستاری در ترکیه هستند. برخی از این برنامه ها به صورت لیست زیر می باشد:

برنامه تحصیلیدانشگاهشرایط 
پرستاریBezmialem Vakif Universityکارشناسی و کارشناسی ارشد
پرستاری مراقبت های ویژهKoc Universityکارشناسی ارشد
پرستاریYeditepe Universityکارشناسی ارشد
برنامه پرستاریHacettepe Universityکارشناسی و کارشناسی ارشد
مامایی و پرستاری زنانHacettepe Universityکارشناسی و کارشناسی ارشد

مزیت های رشته پرستاری در ترکیه

دانشجویان پس از کسب شرایط پذیرش پرستار در ترکیه از مزیت های بسیاری نیز برخوردار خواهند گشت، زیرا اکثر دانشگاه های پرستاری در ترکیه از جمله معتبرترین دانشگاه های جهان می­ باشند و همچنین دانشجویانی که تحصیلات را در این دانشگاه ها به اتمام رسانیده اند به راحتی می­ توانند در تمامی کشورهای آمریکایی و اروپایی درخواست کار نمایند زیرا مدارک دانشگاه های معتبر ترکیه مورد تأیید تمامی این کشورها می­ باشد. کارشناسان و موسسه ما دانشجویان عزیز را در زمینه شناسایی دانشگاه های معتبر ترکیه یاری می ­نمایند. از آنجائیکه رشته پرستاری یکی از زیر گروه های رشته پزشکی می­ باشد با این تفاوت که پرستاران در مقابل زحمات بیشتر از حقوق بالایی برخوردار نمی­ باشد، جامعه جهانی امتیازهای بسیاری را برای این قشر از مشاغل قرار داده است.

بررسی شرایط پذیرش پرستار در ترکیه

همانطور که قبلا بیان نمودیم شرایط پذیرش پرستار در ترکیه بصورت رقابتی می ­باشد و دانشجویان برای ورود به این دوره همانند ورود به رشته های پزشکی می­ باید در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت نمایند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های پرستاری ملزم به ارائه نمره­ قبولی در دو آزمون SAT و YOS می­ باشند البته ناگفته نماند برخی از دانشگاه ها تنها نمره­ قبولی در یکی از آزمون ها و برخی هیچکدام را در نظر نمی ­گیرند.

دانشجویانی که تحصیل به زبان ترکی را برمی­ گزینند اغلب می­ باید در هر دو آزمون نمره قبولی را کسب نموده باشند، اما دانشجویانی که علاقمند تحصیل به زبان انگلیسی هستند تنها با ارائه نمره قبولی در آزمون SAT می­ توانند درخواست پذیرش نمایند، همچنین دانشجویانی که معدل بالایی در تحصیلات متوسطه خود کسب نموده باشند می ­توانند بدون ارائه نمره آزمون ورودی در برخی از دانشگاه های ترکیه به تحصیل در رشته پرستاری بپردازند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در ترکیه

پرستاری در ترکیه جزو مشاغل مورد نیاز است به همین دلیل فارغ التحصیلان این رشته نگرانی خاصی برای کاریابی نخواهند داشت. با این حال کار در بیمارستان های مطرح و بزرگ ترکیه مستلزم فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی است که رنکینگ ملی و جهانی خوبی داشته باشند. تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه می تواند آینده دانشجویان را برای کار در این کشور تضمین کند.

این دانشگاه ها در سال 2024 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاریTHE Ranking
Cankaya University
Koc University501
Hacettepe University801
Sabanci University531
Bilkent University561
Bogazici University701

با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با بازار کار رشته پرستاری در ترکیه به دست آوردید، اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم با کارشناسان در این زمینه مشورت نمایید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا همه روزه اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

پرستاران جویای کار در کشور ترکیه سوالاتی مانند موارد زیر مطرح می نمایند:

  • برنامه لیسانس علوم پرستاری در ترکیه چه مدت به طول می انجامد؟ در کالج ترکیه 2 برنامه لیسانس علوم پرستاری (BSN) برگزار می شود که طول مدت این دوره ها 4 سال است.
  • مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت ترکیه چقدر است؟ طول مدت بررسی مدارک توسط وزارت تحصیلات عالی ترکیه بین 10 تا 15 روز است.
  • سن متقاضی مهاجرت و سابقه کاری چقدر است؟ سن متقاضی باید بین 25 تا 45 سال باشد، همچنین لازم است فرد دارای سوابق کاری حداقل 6 ماه باشد.
3.2/5 - (5 امتیاز)

156 دیدگاه برای “رشته پرستاری در ترکیه

  1. مریم گفت:

    سلام من کارشناس پرستاری با ۸سال سابقه کاری .ترکیه کادر درمان قبول میکنه؟مدرک زبان ترکی هم درحال گرفتن هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کادر درمان رو هم می پذیرند ولی نه با شدتی که در دوره کرونا بود

  2. محمد نیما جمشیدی گفت:

    سلام جناب ببخشید من الان لیسانس پرستاری از دانشگاه آزاد دارم.چطوری می تونم توی ترکیه کار پیدا کنم ؟ و اینکه معادل سازی مدرک انجام بدم چقدر شانس دارم که در بیمارستان خصوصی ترکیه کار بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای پیدا کردن کار، شما باید مدرکتون رو معادلسازی کنید. از طرفی می تونید برای پیدا کردن کار در ترکیه شما می تونید شانس بیشتری داشته باشید اگر که توی همین کشور حضور داشته باشید و بتونید دنبال کار بگردید

  3. امیررضا گفت:

    سلام ببخشید ارشد پرستاری رو دارم میخوام بدونم که فقط زبان ترکی رو بلد باشم کافیه؟ از پرستار های مهاجر ازمون ورودی میگیرن؟ هرچه مدرک بالاتر باشه جذب پرستار در بیمارستان های ترکیه اسون تره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا باید معادلسازی مدرک پزشکی رو طی کنید چون نظام پزشکی هر کشور متفاوت هست

  4. مهسا گفت:

    سلام من کارشناس اتاق عمل هستم برای کار در بیمارستان در ترکیه چه نمره ای از آزمون تومر باید داشته باشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حداقل 66

  5. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیرمن کاردان اتاق عمل هستم و سابقه۱۳سال کار دارم
    حتما باید مدارک معادل سازی بشه؟یا مدرکمون رو بدیم نوتر کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید مدرکتون رو معادلسازی کنید

  6. مرجان مرادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،برای قبولی در پرستاری ترکیه و مشغول به کار شدن امتحان ساندرز لازمه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقصود شما این هست که در ترکیه تحصیل کنید و بعد از تحصیل کار کنید یا این که الان مدرک پرستاری در اختیار دارید و قصد دارید در ترکیه مشغول به کار بشید؟

  7. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید من کارشناس پرستاری هستم با دو سال سابقه…میخوام بیام ترکیه درکنار پرستاری در بیمارستان رشته دندانپزشکی رو هم بخونم ،آیا آزمون دندانپزشکی هم باید بدم اونجا؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا باید آزمون دندانپزشکی رو شرکت کنید

  8. فاطمه موسوی گفت:

    سلام من کارشناش هوشبریم امکانظ هست توی همین زمینه در کشور دیگه کار کنم و همزمان برای پزشکی هم بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد مهاجرت از طریق تحصیل رو داشته باشید، برای کار کردن در خارج از کشور محدود هستید که مدت مشخصی کار کنید.
      اگر برای کار مهاجرت کنید، برای تحصیل کردن باید مجوزهای لازم رو از کارفرما دریافت کنید.
      باید اول مشخص کنید که از چه طریقی قصد مهاجرت دارید

  9. مهدی گفت:

    سلام و روز بخیر
    اولا ممنون از اطلاعاتی که در اختیار همه گذاشتین
    من کمک بهیار هستم توی بیمارستان تامین اجتماعی با ۲۰سال سابقه می‌خوام بدونم چطور میتونم اونجا کار پیدا کنم؟؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما هم بسیار مهم هست که باید به اون هم توجه داشته باشید ولی در کل بله می تونید اقدام کنید.

  10. Arefeh گفت:

    سلام خسته نباشید، بابت حقوق پرستار ک نوشتین 6330 لیر ایا این پایه حقوق پرستار در بیمارستان دولتی نیست؟! برا خارجیا کمتر میدن؟! الان رو نمیدونم ولی میخاستم بدونم متوسط حقوق یه پرستار خارجی استانبول ب چه صورته و اینکه شما تو کامنتا گفتین بریم حضوری کارفرما پیدا کنیم بیمارستانای خوب ک حقوق و مزایاش خوب باشن رو معرفی میکنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مبلغی که اعلام شده، متوسط درآمد یک پرستار توی این کشور هست چه خارجی چه ترک

  11. نازنین گفت:

    سلام من ۲۴ سالمه مدرک لیسانس پرستاری دارم میخواستم ببینم ترکیه یا کشور دیگه ای هست برای ویزا کار نیاز به سابقه کاری نداشته باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما باید سابقه کار داشته باشید

  12. مهلا گفت:

    سلام
    در ترکیه
    ، کارشناس مامایی درآمدش تو شهر استانبول چقدره ؟!
    و آزمونی که باید برای معادل سازی مدرک داد منابعش تو ایران پیدا میشه ؟!!
    کارشناس اتاق عمل درآمدش چقدره ؟!
    و اینکه مدرک تومر درجه پیشرفته سیc یک دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد کارشناس مامایی توی این کشور در حدود 7800لیر در ماه هست
      آزمون و منابعش رو می تونید از اینترنت به دست بیارید.

  13. علی گفت:

    سلام
    ۴۳ سالمه و پرستار و سابقه کار ۱۵ سال هم بیمارستان و هلال احمر دارم میخواستم راهنمایی کنید چگونه تو ترکیه کار پرستاری پیدا کنم ممنون میشم کمک کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید تشریف ببرید ترکیه و مستقیما توی این کشور دنبال کار بگردید

  14. سجاد گفت:

    سلام دوست عزیز.
    من فارغ التحصیل رشته فوریتهای پزشکی( اورژانس ۱۱۵) ایران هستم. با سابقه کاری حدودا ۱۲_۱۳ سال. با رزومه کار تو بیمارستان های بزرگ+ کار تو اورژانس های ۱۱۵+ مربی آموزشی پرستاری ،هوشبری،اتاق عمل و فوریت های پزشکی دانشگاه دولتی و آزاد/ سوالم اینه که شرایط کار تو اورژانس پیش بیمارستانی با مدرک فوریتهای پزشکی تو ترکیه هست یا نه؟ با متوسط حقوق چقدر در ماه.

    ممنون میشم اگه فرصت کردید جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهترین کاری که می تونید انجام بدید این هست که تشریف ببرید ترکیه، اونجا حضورا دنبال کار بگردید

  15. Arven گفت:

    سلام یک سوال داشتم من میتونم با داشتن مدرک پرستاری در ترکیه برای ادامه تحصیل رشته تکنسین اتاق عمل اقدام کنم ؟ و اینکه تکنسین اتاق عمل در ترکیه چقدر درامد داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک شما باید معادلسازی بشه در مرحله اول. این سوال شما بیشتر به مشاوره تحصیلی مربوط می شه تا مشاوره حقوقی که در زمینه اطلاعات ما هست. در صورتی که در ایران بشه، احتمالا در ترکیه هم میشه شما همین رشته رو بخونید

  16. مری گفت:

    سلام
    ۵۵ سالمه کارشناس پرستاری با ۱۵ سال سابقه کاردر بیمارستان خصوصی تهران و ۶ ماهه ساکن ترکیه هستم تخصصم انواع لیزر سرجری و پوست هست
    راهنمایی بفرمایید امکان کار در کلینیک برام وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امکانش هست. شما همون جا که هستید دنبال کار بگردید

  17. سینا گفت:

    سلام سوال این بود که دانشگاه های مثل فنرباغچه برای رشته پرستاری ارزش تحصیل کردن رو دارن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به رتبه دانشگاه در جهان نگاه کنید.
      دانشگاه حاجت تپه بهترین دانشگاه ترکیه در رشته پرستاری هست

  18. سوگند گفت:

    سلام من ۱۸سالمه و میخام بدونم با مدرک دیپلم میشه برای پرستاری درترکیه اقدام کرد یا باید حتما کنکور بدم و پرستاریو ایران بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید و نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارید

  19. مبینا گفت:

    سلام من مدرک پرستاری دارم و سابقه ندارم
    میخواستم ببینم با مدرک پرستاری ک اینجا دارم میتونم در ترکیه کار پرستاری انجام بدم یا حتما باید مدرک پرستاری اونجارو بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک شما باید معادل سازی بشه چون به خودی خودش اعتباری نداره توی ترکیه. شما یک دوره یک تا دو ساله پرستاری می گذرونید بعد می تونید کار کنید

  20. متین گفت:

    سلام
    شغل هوشبری و اتاق عمل تو ترکیه حداقل چقدره درآمدش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حدود 28000 لیر در ماه

      1. شمیم گفت:

        سلام این مبلغ 28 هزار لیر در ماه شما مطمئن هستید؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این متوسط درآمدی هست که سایت های مختلف ارزیاب بر روی اون اتفاق نظر دارند.
          ممکن هست در یک بیمارستان و برای هر فرد شرایط متفاوتی داشته باشه

  21. یاسین گفت:

    سلام من سال ۹۰ با معدل ۱۴ فارغ شدم. در ده سال اخیر وارد بازار آزاد شدم اما متاسفانه بازارمان خراب شد.
    قبلا به ترکیه آمده بودیم اما فقط خانمم زندگی می‌کرد و خودم مشهد بودم و زبان یاد نگرفتم.
    دیگه نمیتوانم کار آزاد کنم چون سرمایه ام از دست رفته. می‌خواهم در صورت امکان بعد از ده سال بیمارستان بروم.
    چکار باید کنم؟ آیا دوره های اضافی باید بدم؟ چون ده سال دور بودم و تقریبن خیلی چیزها را فراموش کردم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید یک کارفرمای ترک رو متقاعد کنید که به شما پیشنهاد کاری بده در غیر این صورت نمی تونید در ترکیه کار کنید

  22. ب.احمدي گفت:

    سلام ،من كارشناس پرستار بخش ويژه هستم بمدت ١١ سال و ميخاستم بدونم ايا توي تركيه ميشه فرصت شغلي پيدا كَرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما این فرصت رو دارید که به عنوان پرستار در این کشور کار کنید اما باید مراحل قانونی مثل معادلسازی مدرک رو طی کنید

  23. مانيا گفت:

    سلام ،من واجد همه شرايط هستم و گواهينامه فوريت هاي پزشكي دارم ،اما سنم ٢١هستش،ممكنه ك ويزا بدن بهم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما برای مهاجرت کاری کم هست اما مهاجرتتون غیر ممکن نیست.

  24. ناری گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۲ پرستاری هستم میتونم در ترکیه ادامه تحصیل بدم یا اصلا شرایط رفتن برای من الان چطوریه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در آزمون ورودی شرکت کنید و در صورتی که نمره کافی رو به دست بیارید وارد دانشگاه های ترکیه بشید.

  25. من گفت:

    سلام. وقت بخیر
    با لیسانس پرستاری در چه رشته هایی از ارشد رو میشه در ترکیه خوند؟ علاوه بر گرایش های خود پرستاری، چه رشته های هم خانواده هستن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در رشته های مرتبط با علوم بهداشت می تونید به راحتی پذیرش دریافت کنید.

  26. صالحه گفت:

    سلام من کارشناس پرستاری هستم و شش سال و نیم سابقه کار دارم. بیست و هشت سالمه. شانسی برای پیدا کردن کار در ترکیه دارم؟؟؟ از شروع تا رفتن، چقدر زمان میبره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قوانین استخدام نیروی کار در ترکیه بسیار سخت گیرانه هست اما شما در صورتی که بتونید مدرکتون رو معادل سازی کنید و البته یک پیشنهاد کاری دریافت کنید این فرصت رو خواهید داشت که در این کشور کار کنید.

  27. fateme گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۴ سالمه دانشجوی کارشناسی حقوقم
    امکان تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه رو دارم؟
    و اینکه هزینه ش رو میشه لطفا اطلاع بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این کار ابتدا مقاله حاضر رو مطالعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  28. صبا گفت:

    پرستار شاغل دربیمارستان دولتی استان اردبیل هستم سابقه 15سال مجرد ۴۲ساله مییلم جهت ادامه اشتغال به کار به ترکیه مهاجرت کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید

  29. آ. رومی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از پاسخگوییتون???
    من مدرک ارشد پرستاری را دارم با معدل ۱۸ و دانشجوی دکتری پرستاری
    اما سابقه کار ندارم برای من در شرایط فعلی چه کاری در ترکیه وجود دارد؟
    نمیخوام در بیمارستان مشغول باشم
    آیا بعداز اتمام تحصیلم میتونم به عنوان استاد در اونجا کار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا تخصص شما در این زمینه است اگر میخواین در زمینه دیگه ای مشغول به کار بشید بهتره که در ابتدا یک مدرک کارشناسی در رشته مورد نظرتون در ترکیه بخونید تا بتونید راحتتر وارد بازار کار بشید

  30. فاطمه گفت:

    سلام. ساعت کاری پرستار درترکیه هر شیفت چند ساعته؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  31. علی گفت:

    سلام بنده پرستارم،میخواستم ببینم میشه ترکیه هم کار کرد و هم دندانپزشکی خوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه مشکلی از بابت کار در ترکیه در حین تخصیل نخواهید داشت

  32. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید
    پدرم مدرک کمک بهیاری بیمارستان و سابقه کار در بیمارستان رو داره برای پرستاری از افراد
    48 سالش هست
    ولی مدرک تحصیلی پرستاری در دانشگاه رو ندارن
    ایشون میتونن ویزای کاری در ترکیه رو بگیرن و اونجا کار کنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. محمدرضا گفت:

      بهیار که پرستاری نمیکنه استاد
      به پرستار کمک میکنه برای کارای سطح پایین

      1. داوری گفت:

        همه مشاغل شریف هستن و کار سطح پایین وجود نداره دوست من
        لطفا دیدگاهتون رو تغییر بدید

  33. Reyhan گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه بخاطر بعضی شرایط نتونستم ادامه تحصیل بدم و معدل دیپلم تجربی ۱۸ دارم آیا میتونم برای دانشگاه ترکیه رشته پرستاری اقدام کنم امیدی برای پذیرش هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه شرایط خوبی دارید

  34. ... گفت:

    سلام . من کارشناسی اتاق عمل از دانشگاه دولتی ایران دارم با دو سال سابقه کاری در بیمارستان ها . شرایط برای مهاجرت به ترکیه با این شرایط چطور هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  35. عرفان گفت:

    با سلام راحب رشته فوریت پزشکی هم یک توضیحی میفرمایین ؟
    خواهان داره؟ شرایط کاریش به چه صورت هست و…؟
    هم برای ترکیه و هم برای آذربایجان
    ۲۴ ساله م، مدرک لیسانس فوریت پزشکی با معدل الف و دو سال سابقه کار (در مقطع کاردانی) دارم، از لحاظ زبان ترکی و اینگلیسی و سربازی هم مشکلی ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  36. مهدی گفت:

    سلام .وقت به خیر
    من فارغ‌التحصیل رشته پرستاری هستم و یک سال سابقه کاردارم میخواستم بپرسم که قرار داد کاری رو چه جوری میشه دریافت کرد برای کشور ترکیه ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای کار در ترکیه نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  37. فراز گفت:

    سلام چجوری میتونیم قرار داد کاری داشته باشیم با ترکیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در سایت های کاریابی به دنبال جاب آفر باشید لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در ترکیه رو مطالعه فرمائید

  38. صبا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید اگر کاردانی یکی از این سه رشته (هوشبری_مامایی_پرستاری) رو در ایران داشته باشیم برای حصیل لیسانس میتونم برای کشور ترکیه اقدام کنم؟ اگر استانبول باشه ک بهتر ایا امکانش هست یا حتما باید کارشناسی بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر کاردانی هم داشته باشید باز بایستی برای تحصیل در مقطع لیسانس از ابتدا اقدام کنید

  39. Faezeh گفت:

    سلام من ۱۹سالمه با معدل دیپلم۱۹/۶۶میتونم پرستاری ترکیه بورسیه بشم و اگر قبول بشم همونجا میتونم مشغول بکار بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل خوبی دارید میتونید در ترکیه در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید که کم هزینه هستند اما برای بورس باید روی کشورهای دیگه ای حساب کنید ابتدا مقاله تحصیل در ترکیه رو مطالعه کنید

  40. زهرا گفت:

    سلام وقت خوش
    دانشجوی سال آخر پرستاری با یک مقاله و 3پروپوزال با معدل کل 17 امکان بورسیه تحصیلی ارشد پرستاری ترکیه را دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      رزومه خوبی دارید اما امکان اخذ بورس رو در ترکیه نخواهید داشت و شهریه پردازه کشور ترکیه

  41. نفیسه شیرزاد گفت:

    سلام . من کارشناس اپتومتری (بینایی سنجی ) هستم ، ۳۳ سالمه و ۱۰ سال سابقه کار دارم ، میخواستم بپرسم شرایط کاری برای من در ترکیه به چه صورته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه در وهله اول نیاز به دعوتنامه کاری از طریق کارفرما خواهید داشت

  42. Sami گفت:

    برای شروع ب کار در ترکیه ایا ازمون ورودی یا دوره خاصی باید بگذرونیم؟ یا مدرک ایران بعد از ترجمه براشون قابل قبوله؟من کارشناس پرستاری از دانشگاه ازاد با ۹ سال سابقه کار در بخش های قلب و جراحی قلب باز هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه بایستی یک قرارداد کاری داشته باشید تا بتونید در این کشور به کار برسید

  43. Sami گفت:

    سلام من نه سال سابقه کار با مدرک کارشناسی پرستاری دارم و بیماری دیابت هم دارم. ایا در ترکیه اجازه کار با توجه ب بیماری بهم میدن

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی قرارداد کاری داشته باشید و تفاوتی در وضعیت جسمانی شما نداره

  44. ستاره گفت:

    سلام پرستاری با ۴سال سابقه کار و فارق التحصیل دانشگاه دولتی با معدل ۱۴ونیم و معدل دیپلم ۱۸ونیم شانس بورسیه شدن برای ارشد پرستاری در ترکیه رو داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه پذیرش گرفت براتون اما به بورس فکر نکنید

    2. Bahar گفت:

      سلام خسته نباشید اگه به زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشم و من کنکور تجربی بدم و پرستاری قبول بشم توی دانشگاه دولتی ایران، و حدود پنج شیش ماه کار کنم تو بیمارستان، میتونم توی بیمارستان های تاپ ترکیه استخدام شم؟حقوقش به تومن چقدر میشه؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        برای کار در کشور ترکیه نیاز به قرارداد کاری خواهید داشت

      2. محمد ابراهیم آقامحمدی گفت:

        سلام شماهم عین من هستید من امسال کنکور تجربی دارم و می‌خواهم ایشالله پرستاری قبول بشم و بعدش همین کارای شمارو اگه خدا بخواد بکنم چه حسن تصادفی واقعا

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای شما هم آرزوی موفقیت دارم اگر تمایل داشتید در یه کشور بدون کنکور و بدون آزمون وارد رشته پزشکی بشید بفرمائید در خدمتتون هستیم

  45. ساناز گفت:

    با سلام من پرستار کارشناس با شونزده سال سابقه که همه در بخش icu بودم و به زبان ترکی بدون مدرک مسلط هستم چه جوری میتونم برای ویزای کار و اقامت اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشور ترکیه باید از کارفرمای این کشور دعوتنامه کاری داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. مهستا گفت:

        مهستا هستم از ایران فارغالتحصیل مرستاری ارشد نورادان nicu و سابقه 8 سال کار در بخش اطفال و توزادان دادرم میتونم در یننکی از بیمازستالینهای خصوصی استاتبول راحت کار کنم مسلط به زبان انگلیسی و استانبولی هستم با تشر از سما

        1. داوری گفت:

          سلام
          باید یک درخواست بدید به بیمارستان های این کشور و منتظر پاسخ باشید

  46. Ha.t گفت:

    سلام و عرض ادب من پرستاری نزدیک بازنشستگیم خواستم ببینم بعد بازنشستگی میتونم در ترکیه مشغول باشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید دعوتنامه کاری داشته باشید تا بتونید در ترکیه کار کنید

  47. habib گفت:

    سلام خسته نباشید من بعد چهار سال اگه از پرستاری بازنشسته شدم میتونم توی ترکیه مشغول به کار بشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در ترکیه بتونید کارفرمایی رو مجاب کنید براتون قرارداد کاری صادر کنه این امکان وجود داره

  48. پریسا گفت:

    سلام پرستاری جزو مشاغل ممنوعه نیست؟ و اگر هست آیا با تحصیل توی خود ترکیه بازم ممنوعه حساب میشه برای ماها؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      منظورتون از مشاغل ممنوعه چیه؟

  49. رضا گفت:

    سلام برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های ترکیه می توان در میان تحصیل زبان ترکی اموخت(قبلش هیچ مدرکی در زبان ترکی و انگلیسی نداشته باشیم)؟ و آیا دانشجویان رشته پرستاری حقوقی دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله ابتدا برای شما دوره زبان برگزار میکنن و بعد از اون وارد دوره اصلی تحصیل میشید. خیر حقوقی ندارید تا زمانی که مشغول به کار بشید

  50. رویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کارشناس پرستادی هستم و ۸ سال سابقه کار دارم، بدون مدرک زبان ترکی و انگلیسی هم میشه وارد بازار کار ترکیه شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      حتما باید زبان ترکی استانبولی رو در سطح بالایی بلد باشید و قرارداد کاری در این خصوص داشته باشید

  51. F. T گفت:

    سلام من دانشجوی پرستاری هستم.وقتی درسم تموم بشه من 22 سالمه می تونم به ترکیه برم و کار کنم با اینکه هنوز 25 سالم نشده؟ مدرک زبان ترکی من باید در چه سطحی باشهAیاBیاC؟ اونجا که برم مجددا باید 4 سال دیگه بخونم یا نه همینجا مدرکم رو بگیرم و 6 ماه کار کنم کافیه و فقط اونجا مشغول به کار میشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در ترکیه علاوه بر مدرک زبان ترکی استانبولی نیاز به داشتن یک پیشنهاد شغلی مناسب از کارفرمای این کشور هم دارید
      و قطعا بدون سابقه کار شانس بالایی نخواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  52. مریم گفت:

    سلام و وقت بخیر
    برای کار در ترکیه علاوه بر مدرک زبان ترکی مدرک زبان انگلیسی هم لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر نیازی به مدرک زبان انگلیسی وجود نداره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  53. آهو گفت:

    سلام من رشتم تجربیه ینی سال دیگه باید کنکور بدم و تقاضای بورسیه ترکیه کنم
    من عاشق بازیگریم سینمای ترکیه هم خیلی قویه
    میخواستم بدونم امکانش هست ک من اقامت کار پرستاری داشته باشم ولی در کنارش کار بازیگری هم بکنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      میتونید پرستاری بخونید و حالا اگر این توانمندی رو داشته باشید ممکنه بتونید در این حیطه هم فعالیت نمایید

    2. شبنم اکبرزاده گفت:

      سلام من اگه بخوام تو دانشگاه لقمان حکیم انکارا پرستاری بخونم آیا برای کار تو خود ترکیه یا اروپا با مشکل مواجه نمیشم چون دیدم تو هترین دانشگاهها برای تحصیل در ترکیه که نوشته بودید اسم لقمان حکیم نبود

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی جایگاهی نداره و بهتر هست در رابطه با اون تجدید نظر کنید

  54. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید. من و همسرم هردو کارشناسی پرستاری دانشگاه آزاد گرفتیم. میخواستم ببینم امکانش هست که بریم ترکیه و اونجا مشغول شیم؟
    چه زبانی نیاز هست بلد باشیم ؟
    همین که شش ماه سابقه و زبان مورد نظرشو بلد باشیم و امتحان بدیم کافیه؟ یا دعوتنامه میخواد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      طبیعتا علاوه بر مواردی که گفتید نیاز به دعوتنامه کاری هم خواهید داشت
      البته برای رشته شما کشور آلمان نیاز به دعوتنامه کاری نداره
      مقاله بازار کار رشته پرستاری در آلمان رو هم مطالعه بفرمائید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  55. مطلبی گفت:

    سلام خسته نباشین.مدرک بنده کارشناسی پرستاری هست و ۵ سال سابقه کاری دارم،می خواستم ببینم به راحتی میشه دعوت از من به کار تو بیمارستان باشه و اینکه با چه حدود حقوقی؟و اینکه حقوق پرستار تو استانبول با شهرهای دیگه ترکیه فرق داره یعنی کمتر هست یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید به بیمارستان های این کشور مراجعه کنید یا رزومه بفرستید تا در صورت نیاز براتون دعوتنامه کاری بفرستن

  56. S گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید میخاستم بپرسم منی که امسال کنکور دارم اگر در رشته پرستاری قبول بشم چطور میتونم از همون اول در ترکیه شروع به تحصیل کنم ؟
    و یا اگر من چهارسال دانشگاه خود را در ایران بگذرانم ایا برای کار به طور رسمی میتونم به ترکیه برم؟و تسلط به زبان انگلیسی کافی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ترکیه هم دانشگاه دولتی داره و هم خصوصی که قبولی در اونها ارتباطی با کنکور ایران نداره
      اگر در ایران بخونید و بتونید قرارداد کاری از ترکیه بدست بیارید این امکان وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  57. ساغر گفت:

    سلام عذر میخوام من الان درحال تحصیل رشته پرستاری هستم میخواستم بدونم که چطور دعوت نامه از ترکیه صادر میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باید رزومه کاری خودتون رو برای سایت های کاریابی ترکیه ارسال کنید
      لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در ترکیه را مطالعه بفرمائید

  58. جهانی گفت:

    سلام من ۳۰ساله ام کارشناس پرستاری و همسرم هم پرستار هستش آیا میدانید از کجا شروع کنیم بتونیم مهاجرت کینم ترکیه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت کاری به ترکیه نیاز به یک قرارداد کاری دارید
      که از طریق سایت های کاریابی و یا از طریق مراجعه حضوری میتونید این قرارداد کاری رو بدست بیارید

    2. بیتا داودی گفت:

      سلام وقت بخیر ، من پرستار هستم با 17 سال سابقه کار ، مسلط به زبان ترکی ، لطفا برای پذیرش گرفتن از بیمارستان های ترکیه ، راهنمایی می فرمایید چطور باید اقدام کنم ، سپاسگزار

      1. داوری گفت:

        سلام عرض شد
        حتما به قرارداد کاری احتیاج دارید
        برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  59. Mahboobeh گفت:

    سلام.میشه بگید حقوق پرستار ک ۷۸۰۰۰ لیر در ساله چقدر ازش مالیات کسر میشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این حقوق برای پرستارانی هست که قرارداد کار رسمی از ترکیه دارن

  60. زهرا گفت:

    سلام من کارشناس مامایی هستم و دوسال بیمارستان کار کردم آیا امکان بورسیه شدن و یا اشتغال دارم؟؟
    ازچه طریقی درخواست کار توی بیمارستان های اونجا بدیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید رزومه خودتون رو برای بیمارستان های این کشور از طریق ایمیل ارسال کنید
      یا برای موسسات کاریابی اون ارسال کنید

  61. raha گفت:

    سلام من سال دیگه کنکور دارم راهی هست که از همان ابتدا رشته پرستاری را در کشور دیگ شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره

      1. raha گفت:

        خب چطور امکان پذیره؟

        1. رهنما گفت:

          برای بررسی رزومه و اخذ اطلاعات با موسسه ارتباط بگیرید

    2. کیمیا گفت:

      وقت بخیر
      پرستار هستم. برای رفتن به ترکیه برای کار، هزینه خانه و زندگی کردن و ویزا و پاسپورت، حدودا چقدر پول نیاز هست؟

      1. داوری گفت:

        سلام وقت شما هم بخیر
        ابتدا مقاله هزینه زندگی در ترکیه رو مطالعه بفرمائید
        اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستم

  62. Reza گفت:

    سلام دوست عزیز
    برای استخدام بازار کار پرستاری حتما باید دعوت نامه داشته‌ باشیم‌؟!
    بدون دعوت هیچ راهی نداره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله هم دعوت نامه هم مدرک زبان ترکی باید داشته باشید اما خیلی راحت تر می تونید برای ویزای a17 کشور آلمان بدن دعوت نامه اقدام کنید

    2. بیتا داودی گفت:

      سلام وقت بخیر ، من پرستار هستم با 17 سال سابقه کار ، مسلط به زبان ترکی ، لطفا برای پذیرش گرفتن از بیمارستان های ترکیه ، راهنمایی می فرمایید چطور باید اقدام کنم ، سپاسگزار

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        نیاز به قرارداد کاری از این کشور خواهید داشت
        برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  63. S گفت:

    اگه از ترکیه دعوت ب هم کاری نشده باشه ما با مدرک پرستاری بریم اونجا و مستقل بشیم میتونیم بریم سر کار؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید زبان ترکی بلد باشید سپس تو بیمارستان ها دنبال کار بگردین

  64. S گفت:

    سلام ببخشید اگه در ایران با سابقه ۴ساله و با سن ۲۵ ب ترکیه بریم برای پرستاری اگه کار های مدرکمون درست بشه باید ۴ سال آموزشی ب صورت عملی بریم؟در این چهار سال حقوق هم میگیریم ؟بعد این حقوق ماهانه پرستاران ترکیه چقدر ایران میشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما میزان حقوق شما به جایی که کار میکنید بستگی دارد و در بعضی بیمارستان ها دوره های عملی با حقوق هست

  65. تارا گفت:

    یلام و وقت بخیر
    کارشناس پرستاری با سابقه ۷ سال کار بالینی ۲۹ ساله متاهل و دارای یک فرزند دختر هستم.سابقه کار بالینی حرفه ای در زمینه سوختگی اطفال و اکسپرت در گرفتن لاین جهت اطفال و پانسمان انواع سوختگی ها.پرستاری آی سی یو.اتفاقات مسمومیت ها.تجربه کار در بخش جراحی و داخلی و زنان میباشم.مدرک زبان ندارم.
    آیا شرایط پذیرش در بیمارستان های ترکیه را دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله امکان کار برای شما هست اما به این ترتیب هست که شما اول باید خودتون به فکر معادل سازی مدرکتون و بیمارستان باشید از ترکیه که از شما دعوت به همکاری کرده باشند

  66. ماهان گفت:

    سلام ببخشید دانشجوی سال آخر پرستاری هستم و قصد مهاجرت به همراه همسرم رو دارم ولی هنوز ۲۵ ساله نشدم امکان رفتن هست یا خیر
    و مورد بعدی هم حتما باید دعوت نامه داشته باشی از یه بیمارستان در ترکیه که استخدام بشی یا آزمون خاصی میگیرن؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله امکان مهاجرتتون هست و باید دعوت نامه داشته باشید

  67. حمید رضا شکیبا گفت:

    سلام :44 سال دارم . کارشناس پرستاری با سابقه 15سال سرپرستار اتاق عمل چشم =تکنسین دستگاههای تخصصی چشم هستم.لطفا بیمارستانهای ایرانی در استانبول را معرفی نمایید.آیا میتوانم در بیمارستانهای استانبول مشغول بکار شوم.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید در صورتی که از بیمارستان های ترکیه از شما دعوت به همکاری کرده باشه

  68. سمیه خلیلی گفت:

    سلام طول دوره آموزشی برای پرستاران خارجی در ترکیه چقدر است

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما حدود ۴ سال می باشذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *