مهاجرت

قوانین ازدواج در سوئد

قوانین ازدواج در سوئد

قوانین ازدواج در سوئد به صورت روشن توسط دولت این کشور ارائه شده است و رعایت آن ها برای رسیدن به اقامت بلند مدت از این طریق الزامی است. گرفتن تابعیت کشور سوئد و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج، قوانین اخذ شناسنامه یا پاسپورت سوئدی با ازدواج در این کشور و قوانین ازدواج سوری، موضوعاتی هستند که مورد سوال برای افراد خارجی متقاضی به کشور سوئد می باشد.

اگر بخواهیم درباره سوئد بگوییم کشور سوئد جزو کشورهای اسکاندیناوی است و بزرگ ترین کشور در اتحادیه اروپا محسوب می‌ شود. کشور سوئد از شرق با کشور فنلاند، از غرب با کشور نروژ و از سمت جنوب غربی با کشور دانمارک هم مرز است. در شمال سوئد که پوشیده از جنگل‌ های انبوه می باشد. 6 ماه شب و 6 ماه روز است در جنوب کشور سوئد کشاورزی صورت می‌ گیرد که آب و هوای معتدل و خوبی دارد و این قسمت دارای 4 فصل می‌ باشد.

  • قوانین ازدواج در سوئد به چه صورت است؟
  • ازدواج سفید در سوئد چیست؟
  • شرایط کیس ازدواج در سوئد چیست؟
  • آیا امکان همسریابی در سوئد وجود دارد؟
  • پیوند خانواده در سوئد چه الزاماتی دارد؟
  • قوانین جدید اقامت در سوئد برای ازدواج چیست؟
  • قانون جدید اداره مهاجرت سوئد برای خانواده چیست؟

راه‌ های مختلفی برای گرفتن تابعیت و اخذ اقامت وجود دارد که یکی از موارد ازدواج در کشور سوئد است. مهاجرت به کشورها به دلایل مختلف انجام می‌ شود مانند کار، تحصیل، ازدواج و غیره و لازم است در مورد ازدواج و قوانین آن اطلاعات کافی بدست آوریم که پیشنهاد میشود قبل از هر اقدامی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک ازدواج در سوئد

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد

یکی از راه‌ های مهاجرت و اخذ اقامت، ازدواج در کشور سوئد است. اگر فردی با یک شهروند سوئدی ازدواج کند می‌تواند اقامت آن کشور را اخذ نمایید مهاجرت از طریق ازدواج مطمئنا سوالات زیادی را برای متقاضی بوجود می‌آورد. سوالاتی از قبیل:

  • آیا در کشور سوئد که سرمای سختی دارد می‌توان براحتی زندگی کرد؟
  • هزینه‌های زندگی در سوئد چگونه است؟
  • چه مدارک و اسنادی برای این کار مورد نیاز است؟
  • در سوئد آیا ازدواج همجنسگرایان قانونی می‌باشد؟

چنین سوالاتی به ذهن متقاضیان خواهد رسید که پاسخ آنها را در ادامه خواهیم داد. اما کلیدی ترین سوال این است که اخذ اقامت در سوئد چگونه است؟ بر اساس قانون سوئد اگر شخصی با یک تبعه از کشور سوئد ازدواج کند می‌تواند تابعیت و اقامت سوئد را از طریق ازدواج درخواست کند. شهروند سوئدی که می‌خواهد ازدواج کند باید حتما 18 سال سن داشته باشد، ازدواج باید به طور کاملا قانونی و رسمی در کتاب رکورد خانواده و استانداری محلی به ثبت برسد، اخذ اقامت و مهاجرت به سوئد از راه ازدواج به دلیل کم خرج بودن هزینه‌های زندگی و امنیت بالای کشور سوئد گزینه خیلی خوبی است.


روند ازدواج در سوئد

ازدواج در سوئد نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان با روند ازدواج در این کشور آغاز می شود. به این ترتیب اتباع کشورهای مختلف جهان که به دنبال ازدواج در سوئد هستند، باید روند ازدواج در این کشور را به صورت کامل سپری کنند. در قدم اول متقاضیان باید قبل از مراسم ازدواج از اداره مالیات محلی سوئد در منطقه ای که مراسم عروسی در آن برگزار می شود مجوز ازدواج را اخذ کنند. البته لازم به ذکر است که متقاضیان باید قبل از شروع مراسم ازدواج نیز با آژانس مالیات تماس بگیرند زیرا باید شخصا مراجعه کنند. از سوی دیگر، این روش ممکن است کمی طول بکشد و باید مطمئن شوید که مدارک صحیح را در دست دارید. علاوه بر این، اعتبار پروانه اتباع خارجی برای ازدواج در سوئد 4 ماه از تاریخ صدور است.

در نمودار زیر می توانید روند ازدواج در سوئد را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند ازدواج در سوئد

طرق مختلف برای ازدواج در سوئد

بر خلاف اغلب کشورهای جهان، ازدواج در سوئد به روش های مختلفی صورت می گیرد. به عبارت دیگر یکی از اصلی ترین مزیت های ازدواج در سوئد، امکان ازدواج به روش های مختلف می باشد. طرق مختلف ازدواج در سوئد به شرح زیر می باشد:

طرق مختلف ازدواج در سوئدتوضیحات
ازدواج در کلیسااگر طرفین مایل به ازدواج در یک کلیسا هستند، باید از قبل برای کسب اطلاعات در این مورد با معاونت تماس بگیرند.
ازدواج نزد مقام مدنیبه طور کلی هیئت های اداری محلی شهرستان ها کارگزاران ازدواج مدنی را تعیین می کنند. یکی از محبوب ترین روش های ازدواج در سود روش ازدواج نزد مقام مدنی می باشد.

امتیاز اخذ تابعیت سوئد از طریق ازدواج

برای کسب صلاحیت جهت اخذ تابعیت سوئد، فرد لازم است مدرک اقامتی سوئد را بدست آورد. این بدان معنا است که متقاضی باید برای یک دوره زمانی معین در سوئد بماند. این مدت زمانی برای کشور سوئد صرفا اقامت پیوسته 5 ساله می باشد. راه های مختلفی برای دریافت تابعیت سوئد همانند کار، سرمایه گذاری، تحصیل یا ازدواج وجود دارد. اما امتیاز اخذ تابعیت سوئد از طریق ازدواج نسبت به روشهای دیگر در چیست؟ امتیاز اصلی اخذ تابعیت از طریق ازدواج با تبعه سوئدی در دوره زمانی کوتاه تر برای درخواست پاسپورت سوئدی می باشد. متقاضیان از این طریق می توانند پس از 3 سال ازدواج و اقامت در سوئد، پاسپورت سوئدی خود را درخواست نمایند.

اما تابعیت سوئدی و به تبع پاسپورت کشور پادشاهی سوئد امتیازات مختلفی برای افراد در پی دارد که اصلی ترین آن ها عبارتند از:

  • حق کار و زندگی دائم و بدون محدودیت در سوئد و اتحادیه اروپایی (EU)
  • حق دادن رای در انتخابات سراسری
  • امکان پیوستن به پلیس یا نیروهای نظامی سوئیس
  • حق سفر آزادانه و معاف از ویزا به 27 کشور اروپایی و 127 کشور جهان
  • حق استفاده از کلیه امکانات و خدمات دولتی
  • امکان سرمایه گذاری و کارآفرینی

اخذ اقامت با ازدواج صوری در سوئد

ازدواج صوری، ازدواجی است که فقط به طور رسمی ازدواج ثبت می‌شود ولی زوجین با هم زندگی نمی‌کنند در بسیاری از کشورها از جمله کشور سوئد، بعضی از افراد از طریق ازدواج صوری تابعیت کشور سوئد را درخواست می‌کنند. در کشور سوئد، بعد از ازدواج صوری اگر شخص موفق به اخذ تابعیت سوئد شود، می‌تواند بعد از گذشت مدتی تابعیت را پس بگیرد. البته ازدواج صوری به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که جرم است و اگر دولت سوئد پی ببرد فرد غیر سوئدی از خاک این کشور اخراج خواهد شد.

مدت زمان دریافت ویزای همراه برای ورود به سوئد

عوامل مختلفی در زمان پردازش برای ویزای همراه تاثیرگذار است. زمان رسیدگی برای درخواست ویزای همراه در این بخش بررسی می گردد:

  • همسر: تقریبا 16 ماه
  • کودکان زیر 18 سال به همراه والدین: 13 ماه
  • کودکان بالای 18 سال: 12 ماه

اگر درخواست خود را در یک سفارت یا کنسولگری در خارج از کشور ارسال کرده باشید، زمان رسیدگی طولانی تر خواهد بود.

سوالات مصاحبه برای ویزای ازدواج سوئد

در طول مصاحبه، از شما خواسته می شود به سوالاتی در مورد رابطه خود با فرد در سوئد پاسخ دهید. هیچ قانونی در مورد سوالاتی که ممکن است در مصاحبه ویزای همسر از شما پرسیده شود وجود ندارد. با این حال، تمام سوالات مربوط به شما و شریک زندگی شما و رابطه شما خواهد بود.

از جمله سوالات مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین قرار شما
  • خانواده شریک زندگی شما
  • حیوانات خانگی شما
  • غذای مورد علاقه همسرتان
  • رنگ مورد علاقه آنها و غیره

چگونگی قوانین ازدواج در سوئد

2 شرط واجب برای یک فرد خارجی که با یک شهروند سوئدی ازدواج می‌کند وجود دارد:

  • این شخص باید درآمد کافی و مناسبی داشته باشد تا بتواند خرج خود و همسرش را بپردازد و از نظر مالی هیچ مشکلی نداشته باشد.
  • یک ملک و خانه مناسب برای زندگی خود و همسرش گرفته باشد.

شرط فوق شامل افراد زیر نمی‌ شود:

  • فردی که برای فرزند خود درخواست کند.
  • افرادی که بیش از 4 سال در سوئد اقامت دارند و تابعیت سوئد را دارند.
  • کسانی که شهروند کشور سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا هستند.
  • افرادی که پناهنده سوئد هستند.

مصاحبه حضوری بعد از تحویل اسناد و مدارک انجام می‌شود که حدودا 5 ماه طول می‌کشد. هدف اصلی مصاحبه این است که ازدواج آنها مصلجتی و فقط برای اخذ ویزا نباشد و این دو به هم علاقه‌ مند باشند و یک پیوند قطعی بین آنها وجود داشته باشد. برای اثبات اینکه ازدواج مصلحتی در کار نیست مدارکی از جمله عکس ازدواج و فیلم، چت‌ های خصوصی در ماه‌های اخیر، عکس‌ های خانوادگی و غیره نیاز است بعد از مصاحبه حضوری و اثبات مسئله فوق، در ابتدا یک ویزای 2 ساله برای اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج صادر می‌گردد.

چگونگی قوانین ازدواج در سوئد

اقامت دائم پس از ازدواج در سوئد

بعد از اخذ ویزای 2 ساله، شخص مورد نظر می‌ تواند در کشور سوئد مشغول به کار شود و چون سوئد عضو شنگن است، این شخص می‌تواند براحتی در کشورهای عضو شنگن سفر کند. بعد از 2 سال از گذشت ویزا، شخص می‌تواند اقامت دائم سوئد را اخذ کند. اداره مهاجرت برای این کار صورت حساب‌های بانکی، ادارات امنیتی و پلیس و رفتار شهروندی این شخص را بررسی می‌کند بعد از اینکه شخص مورد نظر موفق به اخذ ویزای اقامت دائم شد می‌تواند بعد از گذشت 1 سال برای گذرنامه سوئدی اقدام کند. با بدست آوردن گذرنامه کشور سوئد می‌تواند از کلیه حقوق و خدمات شهروندان سوئد برخوردار شود و تا آخر عمر در کشور سوئد زندگی کند.

اما امتیازات اخذ اقامت دائم سوئد برای متقاضیان فراتر از حد تصورشان می باشد:

  • حق برخورداری از آزادی سفر به بیش از 100 کشور دنیا
  • حق داشتن کار و زندگی دائمی
  • حق سرمایه گذاری در پروژه های دولتی و ثبت شرکت
  • حق برخورداری از تحصیلات رایگان
  • حق بهره گیری از ساپورت کنسولی
  • حق استفاده از خدمات بهداشتی رایگان
  • حق کار در سایر کشورهای اروپایی
  • حق برخورداری از بیمه بیکاری
  • حق برخورداری از حقوق ایام بازنشستگی

مقایسه اخذ اقامت با ازدواج در قوانین سوئد و ایران

قوانین مربوط به تابعیت در کشورهای مختلف، متفاوت است و هر کشور قانون خاص خود را دارد. همچنین قوانین ازدواج در سوئد نیز دارای شرایط خاصی است، در مورد ازدواج با شهروندان خارجی نیز قوانین متفاوت است. مثلا در جمهوری اسلامی ایران، زن خارجی بعد از ازدواج با مرد ایرانی می‌تواند تابعیت ایرانی را درخواست کند. در سال 1400 بر طبق بند 6 ماده 976 قانون مدنی اگر یک مرد ایرانی با زن خارجی در هر کشوری ازدواج کند، همسر وی ایرانی محسوب می‌شود و می‌تواند پاسپورت و شناسنامه ایرانی اخذ کند.

ازدواج زن ایرانی با یک مرد خارجی، هیچ تأثیری در تابعیت و اقامت مرد خارجی ندارد و مرد برای حضور در ایران باید روادید دریافت کند که سریعا به درخواست زن انجام می‌گیرد؛ هرچند می تواند روند اخذ پاسپورت را برای مرد خارجی سریع تر کند. البته زنان ایرانی برای ازدواج با مرد خارجی باید از وزارت خارجه ایران اجازه بگیرند؛ همچنین لازم به ذکر است چه مرد ایرانی مسلمان چه زن ایرانی مسلمان تنها می توانند با فردی که مسلمان است ازدواج کنند.

نظارت اداره مهاجرت بر اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

بعد از گرفتن ویزای ازدواج، فرد به مدت 2 سال حق کار در سوئد و اجازه اقامت را به دست می‌آورد. ویزای ازدواج بسیار معتبر می‌باشد و شخص با این ویزا می‌تواند براحتی به کشورهای عضو شنگن سفر کند. فرد باید کاملا مراقب باشد و یک شهروند منظم و خوب باشد زیرا اداره مهاجرت در این مدت بر شخص نظارت می‌کند. فرد نباید به هیچ وجه جرمی مرتکب شود. اداره مهاجرت حتی بر حساب‌های فرد رسیدگی می‌کند و از رابطه بین او و همسرش پرس و جو خواهد کرد. فرد نمی‌تواند بیشتر از یک همسر داشته باشد. اداره مهاجرت همچنین میزان انطباق پذیری شخص با فرهنگ، زبان سوئد را بررسی خواهد کرد. پس حتما سعی کند یک شهروند شایسته و خوب از همه لحاظ باشد. دلایل رد تقاضای اقامت سوئد از طریق ازدواج عبارتند از:

شمارهشرح دلایل
1کتمان حقایق مربوط به ازدواج قبلی
2داشتن سوء پیشینه
3عدم اثبات هویتی با ارائه پاسپورت جعلی
4عدم ثبت در اداره مالیات سوئد

تمکن مالی ازدواج در سوئد 2024

ادواج اتباع خارجی با تباع سوئدی در کشور سوئد هیچ محدودیت قانونی ندارد. اما مطابق قوانین مهاجرتی کشور سوئد، افراد برای ازدواج در سوئد یا الحاق به خانواده در این کشور اروپایی نیازمند اخذ مجوز اقامتی سوئد هستند. در این صورت، عضو خانواده در کشور سوئد حتما باید شهروند سوئدی یا مقیم دائم سوئد باشد. اما بر اساس قانون شرط اصلی اخذ ویزای همسر سوئد علاوه بر داشتن سن بالای 18 سال متقاضی اصلی، اثبات تمکن مالی همسر (تبعه سوئدی یا مقیم سوئد) جهت حمایت و تامین مالی خود و شریک زندگیش می باشد. بنابراین برای اثبات تمکن مالی مناسب در سال 2024، مبلغ استاندارد از این قرار می باشد:

شرایط برای افرادمبلغ به کرون سوئد (SEK)
به ازای یک فرد بزرگسالSEK 5002
برای همسر یا همسران فردSEK 8264
برای کودکان 6 ساله یا کوچکترSEK 2654
برای کودکان 7 ساله یا بزرگترSEK 3055

از دیگر شرایط اخذ ویزای اقامت سوئد از طریق ازدواج اثبات هویت متقاضی است. برای این امر علاوه بر ارائه پاسپورت معتبر اثبات رابطه بیولوژیکی با فرد حاضر در سوئد الزامی است. مورد اخیر مخصوص خانواده هایی است که در خارج از سوئد با کودکانشان زندگی می کنند.

قوانین ازدواج در سوئد

حداقل سن قانونی برای ازدواج در سوئد 18 سال است. با این حال، قانون استثناهای خاصی را در مواردی که افراد زیر آن سن ممکن است پس از ارائه رضایت والدین و اخذ مجوز از دادگاه خانواده مجاز به ازدواج باشند، مجاز می ‌داند. ازدواج همجنس گرایان در سوئد قانونی است و قانون اتحاد بین دو فرد همجنس را به رسمیت می شناسد. بیشتر حقوق و مزایای ازدواج با جنس مخالف نیز متعلق به زوج های همجنس است. این امر هم برای خارجی ها و هم برای اتباع سوئدی اعمال می شود، مشروط بر اینکه ازدواج همجنس گرایان در کشور اصلی شریک خارجی نیز قانونی باشد. تعدد زوجات توسط قانون در سوئد ممنوع است، زیرا فرد مجاز به داشتن رابطه یا ازدواج با بیش از یک نفر نیست. فرد باید قبل از ورود به ازدواج جدید، ازدواج قبلی خود را فسخ کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی یا حضوری بهره ببرید. با توجه به این که سوئد، هلند، آلمان، کانادا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، مالتا، مجارستان، اتریش، نروژ و غیره هر کدام شرایط و قوانین مهاجرتی خاص خود را دارند بهتر است پیش از اقدام حتما با کارشناسان این امر صحبت کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین ازدواج در سوئد

برای بررسی قوانین ازدواج در سوئد اطلاع از موارد زیر ضروری می باشد:

  • شرایط ازدواج در سوئد چیست؟ رده سنی بالای 18 سال، مدارکی دال بر واقعی بودن ادواج و ارائه گواهی فوت همسر یا طلاق از این موارد می باشد.
  • شرایط تابعیت سوئد از طریق ازدواج چیست؟ برای اخذ تابعیت سوئد از طریق ازدواج، فرد می بایست به مدت حداقل 3 سال زندگی کرده باشد و نسبت به اخذ پاسپورت سوئد اقدام نماید.
  • شرط ازدواج در سوئد برای افراد خارجی چیست؟ ارائه محلی برای زندگی دو نفر و میزان درآمد ماهانه در خصوص پوشش هزینه های زندگی از موارد اصلی است.
  • هدف اصلی مصاحبه ازدواج چیست؟ هدف اصلی این مصاحبه عدم صوری بودن ازدواج و بررسی مدارکی نظیر عکس، ازدواج و فیلم، چت های خصوصی در ماه های اخیر، عکس خانوادگی و غیره می باشد.
  • امتیازات اخذ تابعیت سوئد چیست؟ زندگی دائم و کار در کشورهای اروپایی، حق رای و سرمایه گذاری، برخورداری از کلیه امکانات و خدمات دولتی و معاف از اخذ ویزا برای سفر به کشورهای حوزه شنگن.
4.8/5 - (13 امتیاز)

150 دیدگاه برای “قوانین ازدواج در سوئد

  1. آران گفت:

    سلام من ۴۳ سالمه یه دختر ۹ ساله دارم و مدت ۷ سال میشه در کشور ترکیه پناهجو هستم با آقای سوئدی اینجا ازدواج کردم آیا ممکنه پناهجو بودن من روند اخذ ویزای کشور سوئد رو برای من به تاخیر بندازه ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این موضوع بسیار اثرگذار خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که اثبات این که ازدواج شما حقیقی هست نه برای دریافت اقامت بسیار سخت تر میشه

  2. مژگان گفت:

    سلام ،من پارسال با یک شهروند سوئدی در ایران ازدواج کردم و کارهای ثبت ازدواج در سوئد انجام شده،و الان از سفارت سوید درتهران به من وقت مصاحبه دادن…سوال من این هس که آیا حتما باید ازدواجم محضری باشه(چون پارسال ما مراسم عقد انجام دادیم ولی دفترچه به ما دادن و بعد اومدیم کارهای محضری رو انجام بدیم برای طلاق نامه همسرم که به سوئدی بود اداره ثبت اشکال گرفتن و گفتن باید ترجمه به فارسی بشه و از اونجایی که فقط در تهران ترجمه سوئدی به فارسی بود باز اونها گفتن باید مهر سفارت بخوره و سفارت هم گفت به ما مربوط نمیشه باید بری سوئد و آنجا مهربزنن، خلاصه نشد و همسرم رفتن سوئد و با فتوکپی مدارکی که داشتن اونجا قبول کردن و ازدواجمون و ثبت کردن)
    الان من میخوام برم سفارت سوئد برای مصاحبه به مشکل نمی‌خورم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از شما ترجمه مدارک رو به صورت کامل می خوان
      وقتی اسم همسرتون توی شناسنامه درج نشده باشه قطعا سفارت ایراد خواهد گرفت. باید در طول مصاحبه به صورت کامل این موضوع رو تشریح کنید و همچنین دلایل قانع کننده ای داشته باشید

      1. مژگان گفت:

        اگه من برگه ی ثبت ازدواج در سوئد و به سفارت نشان بدم آیا قبول میکنن و قانع کننده هست؟

        1. امیر جلالی گفت:

          بله اگر این ازدواج به صورت قانونی در کشور دیگه ای ثبت شده باشه، کافیه

  3. مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر همسر من ۲۰سال تو سوئد هست ولی تراول داکومنت داره ما تازه ازدواج کردیم بخاطر تراول داکومنت تو گرجستان عقد بین المللی کردیم آیا راهی هست من زودتر برم یا اصلا تراول داکومنت واسه ازدواج به مشگل نمیخوره همسرم افغانی خودم ایرانی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشکلی نیست ولی شما باید صبوری کنید که پرونده شما کامل توسط دولت سوئد بررسی بشه. شما باید در نظر داشته باشید که ممکن هست یک سال هم زمان لازم باشه. حتما درخواست رسمی خودتون رو به سفارت بدید و صبر کنید تا جواب نهایی رو دریافت کنید

      1. حمید گفت:

        سلام خدمت شما، من میخوام نامزدم از طریق سمبو از ایران به من در سوئد بپیونده! ولی از دو نفر که دوستان که مصاحبه داشتند سفارت پرسیدم، گفتند سوئد قبول نمیکنه سمبو رو چون گفتند تو کشورهای اسلامی چیزی به اسم ازدواج سفید وجود نداره و قانونی نیست و اینکه چطور خانواده هاتون به شما اجازه میدن که شما سمبو بشید؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله کاملا درسته و سفارت فقط ازدواج رسمی و قانونی رو از شما قبول می کنه

  4. شهرزاد گفت:

    سلام من ترکیه زندگی میکنم و یک پسر 18 ساله دارم در حال حاضر خواستگاری دارم که سوِئد هستن / میخواستم بدونم ما ازدواج کنیم آیا پسرم رو هم میتونم با خودم ببرم یا نه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر فقط تا 18 سال میشه
      می تونید واسشون پذیرش تحصیلی دوره زبان یا شرایط این شکلی رو فراهم کنید که بتونن با شما بیان

  5. Sorosh گفت:

    سلام بنده از طريق ازدواج سال ٢٠١٦وارد سوئد شدم سال ٢٠١٨ اقامت دائم گرفتم و سال ٢٠١٩درخواست پاس سوئدي دادم. سال ٢٠٢٠از همسرم جدا شدم حدود يك سال و نيم جدا زندگي ميكردم (طلاق).بعد از يكسال و نيم مجدد به آپارتماني كه همسر سابقم زندگي ميكرد برگشتم الان چند وقتي هست ايشون آدرسشون رو تغيير دادن ميخواستم بدونم آيا به من پاس سوئدي ميدن يا نه؟ با تشكر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تشخیص این موضوع به عهده مراجع قانونی هست. شما حداقل های مورد نیاز رو رعایت کردید

      1. مسعود گفت:

        سلام
        من اتباع خارجی استم
        دختری منو دوست داره منم اونو دوست دارم بعد اینجا با مادرش به مشکل خوردیم نمیزاره ازدواج کنیم آیا اگه این خانوم بره سوئد از طریق درخواست برايه ادامه تحصیل چند وقت طول میکشه تا منو به اونجا بخواهد لطفا برام توضیح بدین لطفا خواهش میکنم ازتون خیلی تو بد شرایطی هستیم
        لطفا به این شماره تلفن جوابش رو بدین خواهشمندم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما اگر ازدواج نکنید، نمی تونید از طریق دعوتنامه برید.
          اگر ازدواج کنید، همون روز اول می تونید با هم برید که البته بستگی داره از نظر مالی شرایطش رو داشته باشید یا خیر

  6. محمد گفت:

    با سلام من از طریق ازدواج وارد کشور سوئد شدم و اقامت ۲ ساله دارم ولی متاسفانه ۲ ماه بیشتر باهم زندگی نکردیم که به مشکل خوردیم و میخایم جدا بشیم بی زحمت میشه من رو راهنمایی کنید چیکار کنم که اقامت من باطل نشه. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یا کار پیدا کنید یا در یک دانشگاه ثبت نام کنید تا بتونید اقامت خودتون رو تغییر بدید

  7. شیما گفت:

    درود
    من سوید زندگی میکنم و همسرم ایران هست ، اولین قدمی که باید انجام بدم برای ویزای ازدواج برای همسرم چه هست ؟ باید اداره مهاجرت سوید برم و عقدنامه رو نشون بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید کلیه مدارک رسمی رو تحویل اداره مهاجرت بدید و برای همسرتون درخواست اقامت کنید

  8. مژده سهرابی گفت:

    سلام
    من خودم اقامت موقت سه ساله دارم و اگر با فرد تبعه سوئد سامبو شوم آیا می‌توانم اقامت دائم بگیرم ؟؟بعد از چند سال امکانپذیر هست ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید از این طریق اقامت بگیرید و طبق توضیحات اداره مهاجرت حداقل 3 سال هست

  9. سارا گفت:

    سلام من ایران زندگی میکنم.با نامزدم اشنا شدم.نامزدم سوید زندگی میکنه.اگه ما ازدواج کنیم از طریق کشور ترکیه.چند وقت طول میکشه که من بتونم برم پیش ایشون؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به عوامل مختلف داره و ممکنه تا یک سال هم زمان لازم باشه چون سفارت در این رابطه سخت گیری می کنه.
      قبل از مهاجرت به سوئد بهتر هست مدارک کافی از سفرهای خارجی، زندگی در کنار هم یا روابطتتون در اختیار داشته باشید که اون ها رو در اختیار سفارت قرار بدید تا حقیقی بودن ازدواج رو ثابت کنید و اینطور دوره زمانی پاسخ گرفتن شما هم کوتاه تر میشه.

  10. ریتا گفت:

    سلام من ۲/۵هست با برادر دوستم که در سوئد زندگی میکنند نامزد هستیم الان بخاطر دضعیت ایران کشور سوئد گفته نیان ایران تو مدت هم من و اون در ترکیه همدیگر رو میدیدیم حالا میخواهیم ازدواج کنیم بعد من بتونم برم پیششون ما برای عقد به کدوم مرجع تو ترکیه باید مراجعه کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اونجا هم مثل ایران دفاتر ثبت ازدواج قانونی هست که شما می تونید ازشون استفاده کنید

  11. مهدی گفت:

    من با یک تبعه سوئدی ۶ سال سامبو هستم قبلا در سوئد باهم زندگی میکردیم اما من اخراج شدم اکنون میخواهم از طریق ازدواج ب ایشون ب پیوندم ایشون خانه کار همه چیز مکمل هست فقط هویت من ثابت نمیشه هزچند من پاسپورت و تدکره افغانستان دارا هستم دو بار جواب رد گرفته اما الان دوباره درخواست داده ایا امکان جواب مثبت چقدر است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که از یک کشور اخراج می شید، خیلی سخت به شما ویزا داده میشه.
      دلیل اخراج شما چی بوده؟!
      به طور کلی مهاجرت به سوئد سخت هست و این فاکتور برای شما کار رو سخت تر کرده

  12. احسان جعفری گفت:

    سلام.
    من در سوئد زندگی میکنم‌ و همسرم تبعه افغانستان است و در ایران زندگی میکند. برای اینکه ازدواجمون رو در سوئد ثبت کنیم می‌شود با عقد نامه محضری این کارا کرد؟ تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که عقد هستید، نیاز نیست که دوباره ازدواجتون رو ثبت کنید در سوئد.
      شما می تونید برای ایشون دعوتنامه ارسال کنید تا ایشون به شما ملحق بشن

  13. sara گفت:

    14سال در ایتالیا زندگی میکنم و اقامت دوبلین دارم حدود یک سال هست با نامزدم در سوید اشنا شدم و می خواهیم ازدواج کنیم. ایا ممکنه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ازدواج کنید می تونید به ایشون در سوئد ملحق بشید

  14. احسان جعفری گفت:

    سلام برادر خسته نباشی!
    یک سوال داشتم
    کسی که قبولی سیاسی در سوئد دارد آیا می‌تواند به سفارت کشور خود در سوئد یا ایران مراجعه کند؟
    تشکر 🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که پناهندگی سیاسی بگیرید دلیلی برای مراجعه به سفارت ندارید!
      با این حال میشه همچنان مراجعه کرد

  15. عباس رضایی گفت:

    سلام
    من تازه ازدواج کردم و اینکه میخوام همسرم رو بیارم سوئد و اول باید ثبت کنم ازدواج مون رو بعد درخواست بفرسته یا میتونه درخواست بفرسته به اداره مهاجرت قبلش؟
    چه جوری و کجا باید ثبت کنم ازداوج مون رو و چه مدارکی لازمه که ثبت بشه ازدواج مون؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تلاش کنید که ازدواج خودتون رو به صورت حضوری ثبت کنید. اگر براتون ممکن نیست که به ایران برگردید، کشوری مثل ترکیه رو برای ثبت ازدواج انتخاب کنید.
      شما باید یک دعوتنامه برای ایشون ارسال کنید وبعد که به دستشون رسید، برای پیوست به شما اقدام کنند

  16. Ava گفت:

    سلام من نامزدم سوئد زندگی میکنه و منتظر اقامت موقت یا دائم هستم ، میخواستم ببینم با اقامت موقت هم میتونه ایران بیاد و ازدواجمونو ثبت کنیم و بعد از مصاحبه و جواب مثبت همراهش برگردم سوئد؟! یا اقامت حتما باید دائم باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون اگر ویزایی دارند که اجازه ورود و خروج نامحدود بهشون می ده، این امکان رو دارند که الان هم تشریف بیارن ایران، زمانی که اقامت گرفتن برای شما دعوتنامه بفرستن

  17. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده با یک فرد مسیحی اشنا و ازدواج کردیم
    برای ایشون اینتریو اومد بعد من
    و پروسه کار ما هم خیلی طول کشیده
    حدود ۳ سال هست
    بنظرتون این مصاحبه بابت چی هست ؟و چه سوالاتی مبنی بر اصل موصوع دیگه میخاد بپرسه؟ و دیگه چقدر طوال میکشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این سوالات بیشتر در رابطه با ازدواج شما هست و زیاد زمانی طول نخواهد کشید

  18. زهرا گفت:

    سلام من قبلا در کشور اروپایی دیگری تحصیل میکردم و بعد از اتمام تحصیل وارد سوئد شدم و درخواست پناهندگی دادم ک با قوانین دوبلین مواجه شدم و بنا ب دلایل جنگ اوکراین کشور اولیه هنوز برام بلیط برگشت نفرستاده درصورتی که قبل جنگ اوکراین خواهان بازگشت من بودند به کشور اولیه . و در این بین من با نامزدم که چهار سال باهم بودیم ازدواج کردم و همسرم اقامت دایم سوئد رو دارند و حالا ازدواجمون در کمون سوئد ثبت رسمی کردم آیا من میتوانم از طریق همسرم دوبلینم بخشیده بشه و اقامت دوساله دریافت کنم یا خیر؟

    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط خودتون رو پیچیده کردید، شما می تونستید بدون نیاز به پناهندگی در کنار همسرتون بمونید و مسیر زندگیتون ساده باشه.
      باید با یک وکیل اقامت در کشور سوئد در این رابطه صحبت کنید

  19. Razieh گفت:

    سلام منو همسرم دوساله در ایران باهم ازدواج کردیم و زندگی کردیم و همسرم تابعیت سوئد رو داره و یه مدته که رفته سوید ازدواجمونو اونجا ثبت کرده
    و من حدود پنج ماهه درخواست دادم ولی مصاحبه نیومده
    چقد زمان میبره تا مصاحبه بیاد؟
    و اینکه ممکنه مصاحبه طول بکشه؟
    و چون همسرم قبلا جدا شده تو روند پرونده مشکل ایجاد کنه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تاریخ دعوت شما به مصاحبه به این بستگی خواهد داشت که سفارت چقدر شلوغ باشه.
      خیر این که ایشون جدا شدن ارتباطی نداره فقط باید ثابت کنید که ازدواج شما حقیقی بوده و از روی علاقه

  20. فربد گفت:

    سلام من خانمم یک ایرانی تبعه سوئد است . ما میخواهیم برلی ازدواج در ترکیه انجام دهیم .
    همسر من چند سالی از من بزرگتر است .و اینکه من در ترکیه به چه مدارکی نیاز دارم .و باید چه اقداماتی انجام بدم .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که ازدواجتون رو قانونی ثبت کنید، باید به ایران برگردید و اقدام کنید برای اقامت دائم اقدام کنید

    2. شاهین بابادی گفت:

      سلام
      من در ترکیه پناهنده هستم و با خانم سوئدی آشنا شدم، قصد ازدواج و رفتن به سوئد رو دارم، میخواستم ببینم که سریع ترین را برای رفتن به سوئد چه راهی هست ؟ به غیر از ویزای ازدواج راه سریع تری وجود داره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ویزای تحصیلی ساده ترین راه هست که البته هزینه بالایی داره

  21. نرگس گفت:

    باسلام. من از طریق ازدواج با همسرم ک مقیم سوئد بو وارد سوئد شدم. و اقامت دائم گرفتم و الان یک دختر دو ساله دارم. متاسفانه ب دلایلی اداره مهاجرت تصمیم گرفته ک اقامت دائم همسرمو ازش بگیرن و اقامت سیزده ماهه بدن و طی سه مرحله اگ بتونه ثابت کنه ک نمیتونه ب کشور زادگاهش برگرده دوباره بهش اقامت دائمشو میدن. سوال من اینه ک آیا امکان داره بخاطر شرایطی ک برای همسرم پیش اومده روی مدارک اقامتی من هم تاثیر بزاره؟ من میتونم بعدازاینکه دخترم سه ساله شد درخاست پاسپورت سوئدی بدم براش؟ اگ بخام طلاق بگیرم چی؟ آیا بازهم برای اقامتم مشکل ایجاد میشه?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید به این نکته توجه داشت که اقامت دائمی شما در چه وضعیتی قرار داره. در صورتی که اقامت شما هنوز وابسته به همسرتون هست، بله شما هم باید به ایران برگردید مگر این که در این کشور بتونید کار پیدا کنید و از طریق ویزای کاری اقامت به دست بیارید

  22. میرحمزه میرباقری گفت:

    سلام .دختر وپسر ایرانی بااقامت موقت شغلی باداشتن در آمد کافی وشغل مناسب در شرکتهای معتبر در سوئد قصد ازدواج براساس قوانین سوئد رادارند. آیابرای فرزنداشان میتوانند شناسنامه سوئدی بگیرند یا نه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تولد فرزند در سوئد منجر به دریافت تابعیت نمیشه. باید در نظر داشت که در صورتی فرزند تابعیت سوئد رو به دست میاره که یکی از والدین سوئدی باشه. البته هر زمان که پدر یا مادر بتونن تابعیت سوئد رو به دست بیارن، به فرزندشون هم منتقل میشه

  23. عليرضا گفت:

    سلام من سوئد زندگي ميكنم درامد كافى هم دارم ولى كار من دائم نيست ولى درامد كافى براي اينكه بتونم همسرم رو بيارم هم دارم ايا درخواست بدم امكان جواب منفى وجود دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یا باید پس انداز داشته باشید یا پیشنهاد کاری یا این که در حال حاضر قرارداد کاری داشته باشید
      سوئد معمولا اگر متوجه بشه که اسناد ازدواج به صورت حقیقی هست مخالفتی نمی کنه

  24. سارا گفت:

    سلام من ۱۰ روز پیش در سفارت مصاحبه شدم برای ازدواج. همه مدارک هم کامل دادم. نتیجه حدودا کی اعلام میشه چقدر باید صبر کنم؟ و اینکه کارت اقامت همونموقع صادر میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید حداقل 3 هفته زمان بذارید برای دریافت جواب نهایی

    2. حمید گفت:

      سلام سارا خانم میتونید یک لطفی کنید بگید سفارت سوئد چه سوالاتی از شروع مصاحبه میکنه و چه چیزهایی مهمه برای اینکه قانع بشند من میخوام نامزدم بیارم سوئد اگه میشه سوالاتی رو که پرسیدن اینستا یا ایمیل کنید برام

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        جزئیات کامل از شما پرسیده خواهد شد.
        نحوه آشنایی، نوع رابطه، حتی ممکن هست از شما خواسته بشه که چت های خودتون رو برای سفارت ارسال کنید
        اگر سابقه سفر با هم دارید می تونه بهتون کمک کنمه به طور کلی سفارت ها در قبال ورود افرادی که از این طریق اقدام می کنند، بسیار سخت گیر هست باید تلاش کنید نشون بدید که رابطه شما واقعی بوده و اون خانمی که قرار هست به شما بپیونده، به خواست اقامت نیومده و واقعا شما قصد دارید مدتی نسبتا طولانی با هم زندگی کنید
        سوابق اقامتی شما هم مهم هست. این که چه مدت در سوئد هستید و چه سوابقی در این کشور دارید. همینطور از چه طریقی وارد خاک این کشور شدید.این که آیا دعوتنامه ای قبلا ارسال کردید یا خیر.
        باید در نظر داشته باشید که سفارت به این درخواست ها هم معمولا دیرتر جواب می ده تا اطمینان بیشتری در این رابطه به دست بیاره

  25. علیرضا رضایی گفت:

    سلام، من با یک خانوم ازدواج کردم که سیتیزن سوئد، برای اینکه من بتونم برم اونجا خانوم باید چه شرایطی داشته باشه و سفارت چه قدر طول میکشه جواب بده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون باید از نظر مالی در شرایطی قرار داشته باشند که بتونن حمایت مالی شما رو هم به عهده بگیرن. محل اقامت هم اهمیت داره

  26. سمیرا گفت:

    درود و وقت خوش سوالم این هست که من با پارتنرم قبلا در ایران ارتباط داشتیم و قصد ازدواج داشتیم اما مسائلی واسه پارتنرم ایجاد شد که اعلام پناهندگی در سوئد کردند و الان منتظر هستند که پناهنده بشن.. چه مدت زمان بعد از پناهنده شدن در سوئد امکان ازدواج با من که در ایران هستم وجود داره؟ به چه صورت این ازدواج باید صورت بگیره که بتونم برم سوئد پیش ایشون و باهم زندگی کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ازدواج خودتون رو به صورت رسمی ثبت کنید و منتظر بمونید تا جواب ایشون رسما اعلام بشه. یااینکه صبر کنید جواب نهایی رو دریافت کنند بعد برای ثبت ازدواج اقدام کنید.

  27. ساناز گفت:

    سلام
    من ۴ ساله در سوئد هستم و درخواست پناهندگیم رد شد. الان منتظر دادگاه عالی هستم که وکیلم گفته اونم رد میشی. یک ماهه کار دایم هم دارم. مربی شنا هستم
    در طول این سالها من با یک مرد سوئدی ازدواج کردم و سه سال از دوران پناهجوییم با او بودم. اداره مهاجرت سوئد درخواست پناهندگیم رو رد کرده و فقط گفته از یه کشور خارج از اتحادیه اروپا میتونی درخواست ازدواج بدی. سوال : ۱) ایا با پاسپورت ایرانی که قراره تمدید کنم در استکهلم و محل اقامتم رو ایران بزنم میتونم وارد ترکیه شوم؟ ۲) اداره مهاجرت گفته از ترکیه میتونم درخواست بدم و گفته ۷۵ درصد از درخواست کنندگان ۲۵ ماه طول کشیده تا کارت اقامتشون صادر بشه، آیا از ترکیه هم همین قدر زمان میبره؟! و زمان رسیدگی با توجه به سوئدی بودن همسر و اینکه سه سال با هم ازدواج کردیم و با هم زندگی کردیم در سوئد آیا در روند سرعت پرونده تاثیر میذاره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روند رسیدگی به درخواست شما همینقدر طول خواهد کشید و با توجه به اینکه یک بار درخواست پناهندگی دادید، باز هم ممکنه با مشکل روبرو بشید

  28. الی گفت:

    سلام. من دوست پسرم اصالتا سوئدی هستش . میتوم بصورت مسافر برم اونجا و ازدواج کنم و بعدش اقدام کنم برای دریافت اقامت؟ و طی این مدت اونجا بمونم یا باید برگردم ایران؟
    و اینکه شرایط خاصی داره چه برای من چ دوست پسرم؟ باید درآمد خاصی داشته باشه یا شرایط خونه یجا خوندم باید حداقل دوخوابه باشه! خونه اش یک خوابه هستش این جور چیزا مشکل ساز میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون می تونه برای شما دعوتنامه ارسال کنه و شما با استفاده از ویزای توریستی برید سوئد
      ولی در نظر داشته باشید که انجام کارهای اقامتی شما ممکن هست بیشتر از مدت زمان ویزای توریستی زمان لازم داشته باشه و به همین دلیل ممکن هست مجبور بشید به ایران برگردید
      برای اعطای اقامت مسائل مالی ایشون حتما بررسی میشه

  29. Zahraa گفت:

    سلام
    من نامزدم سوئده من ایرانم
    نامزدم اقامت موقت سوئد داره،ایا میتونیم عقد کنیم و میتونه منو با اقامت موقتش ببره؟یا حتما باید سیتیزن یا اقامت دائم داشته باشه؟هم خونه داره اونجا هم درامده خوب داره.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر ایشون در اون جا به عنوان نیروی کار فعالیت دارند می تونن درخواست ویزای همراه برای شما بدن

  30. مهتاب گفت:

    سلام، من و همسرم ایران ازدواج کردیم، (هردو ایرانی هستیم) الان همسرم سوئد هست و من حدود یک ماه دیگه میرم پیشش، برای ثبت رسمی شروط ازدواجمون توی ایران میخواستم اقدام کنم اما گفتن خود همسر باید حضورداشته باشه و با وکالت نمیشه. میخواستم بپرسم برای ثبت رسمی شروط مثل حق خروج از کشور و اجازه تحصیل و کار.. در سوئد کجا باید برم؟ چجوری باید اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این محدودیت ها فقط در مرزهای ایران وجود داره.
      زمانی که شما از کشور خارج شدید دیگه اعتبار قانونی ندارن. شما میتونید از کشور خارج بشید به سوئد برید و اگر همسرتون ممناعتی در زمینه ادامه تحصیل یا خروج شما از کشور به عمل اورد با پلیس تماس بگیرید و گزارش خشونت علیه زنان ثبت کنید تا به شما در این زمینه کمک کنند.

  31. تارا گفت:

    با سلام و وقت بخیر، من ساکن ایران هستم و با اقای سویدی ساکن سوید در اینترنت آشنا شدم و دو سال هست که قصد ازدواج داریم اما بخاطر کرونا نشده، در حال حاضر چطور میتونیم سریعتر ازدواج کنیم؟ اگر ایشون بیاد ایران میتونیم عقد موقت محضری انجام بدیم و بعد ایشون مدارک رو با خودش ببره سوئد برای انجام ثبت مدنی و درخواست ویزای اقامی برای من؟ و میدونم برای ازدواج دائم نیاز به اجازه دولت ایران هستش و خیلی زمانبره ولی ایا برای ازدواج موقت هم نیاز به اجازه دولت هست داریم یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای اینکه بتونید راحت تر ازدواج خودتون رو ثبت کنید، می تونید در ترکیه ازدواج رو به صورت رسمی به ثبت برسونید و از این طریق اقدامات مهاجرتی خودتون رو پیگیری کنید

  32. مريم گفت:

    سلام
    چه مدت بعد از درخواست پاسپورت سوئد به من پاسپورت ميدن؟ من با ازدواج اومدم و الان اقامت دائم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر واجد شرایط دریافت پاسپورت هستید و در خواست دادید، 6 روز بعد از درخواست ویزای شما صادر میشه.
      برای ازدواج هم 3 سال زمان می بره تا به شما اقامت بدن

  33. ارمین زارع گفت:

    سلام ،
    من نه مسکن دارم نه کار در حال حاضر و قصد ازدواج دارم ولی سیتیزن Sweden هستم و 15 سال ساکنم آیا میشه بدون داشتن درآمد اقامت بگیره همسرم؟؟؟
    ما ازدواج ایرانی کردیم و ثبت رسمی هم شده.
    سالی که برام پیش آمد بدلین نوشتن قانونیست که شما تو متنتون ذکر کردین، که قانون معیشت شامل
    (افرادی که بیش از 4 سال در سوئد اقامت دارند و تابعیت سوئد را دارند.
    کسانی که شهروند کشور سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا هستند.)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما درخواصست الحاق به خانواده رو ثبت می کنید، شرایط اقامتی و مالی شما مورد بررسی قرار می گیره. در صورتی که نتونید شرایط زندگی دو نفره رو فراهم کنید، احتمالا با درخواست شما مخالفت میشه

  34. نوید گفت:

    سلام و خسته نباشید!
    من الان شیش ساله دارم سوئد زندگی میکنم و اقامت موقت سه ساله گرفتم. با خانمی از اتریش تصمیم به ازدواج گرفتیم که ایشون هم اقامت پنج ساله اونجارو داره. ولی نمیدونیم چه شرایطی رو باید داشته باشم که بتونم ایشونو بیارم و ایشون بتونه اقامتشو اینجا بتونه بگیره؟ یا اینکه اقامتشو اونجا هم داشته باشه! امکانش هست؟ به چه صورته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ایشون اقامت دائم اتریش رو در اختیار دارند محدودیتی برای شما نخواهد بود.

  35. علیرضا گفت:

    با سلام و احترام من با خانمی که از کودکی به هم علاقه داشتیم و در حال حاضر پاسورت سوئدی و کار و منزل هم به نام خودشون دارند قراره ازدواج کنم من مجرد دارای دو فرزند دختر 6 و 14 ساله هستم ولی با توجه به استاندارد های زندگی در سوئد منزل خانم مورد نطر در سوئد کوچک بوده و تنها برای دو نفر میتوان زندگی کرد، آیا بعد از ازدواج و اقامت در سوئد می تونم بعد از خرید منزل بزرگتر (حدود سه سال بعد از اقامت خودم از طریق ازدواج با ایشون) اقدام به آوردن فرزندانم به سوئد کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید از این طریق برای فرزندان خودتون اقدام کنید فقط باید مراقب باشید که تا قبل از 18 سالگی بچه ها اقدام کنید که پروسه برای شما ساده تر باشه.

  36. فاطمه گفت:

    سلام وخسته نباشید
    آیا یه جوانی درایران بایه خانمی که سیتیزن سوئدی که الان دوسال شاغل هستن ازدواج کنه بافاصله سنی ۱۳ سال خانم بزرگتر هستش وتازه باهم تلفنی آشنا شدن آیا میتونه درخواست به عنوان دوست پسرش بده وبه عنوان سامبو بیادسوئد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نوع آشنایی اهمیتی نداره. در صورتی که ثابت بشه رابطه بین طرفین واقعی هست میشه از این طریق اقدام کرد.

  37. عاطفه گفت:

    سلام..من ۴۳ ساله هستم که سه ساله ازطریق ازدواج بایه آقای مقیم سوئد به اینجاآمده ام ودرحال حاضر یه دخترهفت ماهه دارم وهیچ درآمدی ازخودم ندارم ومن درایران یه پسر۲۴ ساله دارم که ده ساله بعدطلاق من وپدرش به بیماری سر وروحی پیدا کرده ودکترعلتش دوری ازمادر تشخیص داده …آیا من میتونم ازاین طریق درخواست بدم که بیادودراینجازندگی کنه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنیشون یک مقدار ممکن هست پروسه سخت تر انجام بشه. پرونده پزشکی ایشون مورد بررسی قرار می گیره در صورتی که واجد شرایط دونسته بشه می تونه به شما ملحق بشه البته باید در نظر داشته باشید که درآمد شما هم اهمیت داره برای حمایت از ایشون که البته همسرتون هم می تونه اون رو پوشش بده.

  38. شجاع گفت:

    سلام دوست عزیز ! من درخواست سامبو دادم ! یک سال قبل !این ها از من در آمد سه ماه آخرم را خواست
    در این سه ماه آخر در آمد من کمی کمتر بود بخاطر چند تا روخصتی پشت سرم !میشه برایم بگید اشکالی داره یا خیر ….

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حقیقت امر این هست که شما نمی تونید مدارک جعلی در اختیار مراجع قانونی قرار بدید.
      دقت کنید که اگر مدارک رو با توضیحات ارائه بدید و بیان کنید که در ماه های قبل درآمد بیشتری داشتید و این سه ماه بنا به دلایل دیگه ای حقوق شما کم شده، قطعا می تونه قانع کننده باشه.

  39. مهدی گفت:

    سلام من پاسپورت تراول داکیومنت یونان رو دارم و میخام با کسی که داخل سویدن اقامت و قبولی داره ازدواج کنم ایا میتونم با پاس تراول داکیومنت اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای ازدواج کردن با کسی محدود نیستید.
      می تونید ازدواج کنید اما برای گرفتن اقامت سفارت از شما می خواد که اثبات کنید ازدواج شما واقعی هست و شما بدون در نظر گرفتن شرایط اقامتی همسرتون از روی علاقه با ایشون ازدواج کردید

  40. Hassan گفت:

    سلام من یک یه مهاجر هستم که اقامت دائم سوئد رو دارم و درحال حاضر مشغول تحصیل هستم آیا امکان این هست با دختری که ساکن المان هست اونم هم اقامت سه ساله المان روداره و مشغول تحصیل هست ازدواج کنیم یا همزی یا سالمبو باشیم در سوئد ؟! بنده شغل پاره وقت هم دارم کنار تحصیل کردنم!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دولت سوئد یا دولت آلمان از نظر قانونی مانع ازدواج شما تحت هر شرایطی نخواهد بودو شما از نظر قانونی می تونید ازدواج کنید.

  41. مهدی گفت:

    باسلام و تشکر از راهنماییتون
    بعد از ازدواج با شهروند سوئدی، و رفتن به سوئد بعد از چه مدت میشه به ایران برگشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما مشکلی در رفت و آمد نخواهید داشت

  42. جعفری گفت:

    سلام. حقوق سه ماه اخری که بعد از شروع اقدام کردن برای پیوست همسر چک میشه چجوری چک میکنن؟ هرماه جدا یا سه ماه باهم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تماس بگیرید تا دقیق شما رو راهنمایی کنیم

  43. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من خانمم شهروندی سوئد داره باهم عقد کردیم سوالم اینه اول من از ایران باید اقدام کنم یا خانمم از سوئد باید اقدام کند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اقامت از طریق ازدواج در قدم اول شما باید یک وکیل در این زمینه استخدام نمایید که شما رو راهنمایی کنه و این وکیل باید از همون کشور باشه

  44. محمدرضا گفت:

    سلام
    من با یه دختر عراقی که بیست سال هست در سوئد زندگی میکنه قصد ازدواج داریم ،سوالم اينه كه براي اين ازدواج من بايد اقدام كنم يا چي؟
    در ضمن ايشون ميتونه با ميل خودش و بدون توجه به نظر پدر يا مادرش با من ازدواج كنه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج خدمات اجرایی نداریم لطف کنید مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و در نهایت به وکیلی در این کشور برای انجام امور ازدواج مراجعه کنید

  45. سارا گفت:

    با سلام
    لطفا راهنمایی کنید
    یک زن ایرانی با یک مرد ایرانی که بیش از 30 سال مقیم سوئد است در ایران ثبت ازدواج کرده اند. چطور میشه متوجه شد که این ازدواج هم در سوئد به ثبت رسیده است؟
    سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید وکیل سوئدی بگیرید که کارهای اون کشور رو برای شما انجام بده

  46. انسیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من خانم 42 ساله و شاغل و موفق هستم .
    آیا کیس ازدواج هم معرفی میکنید ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما خودتون باید یه کیس ازدواج داشته باشید تا بتونید اقدام کنید

  47. علیرضا گفت:

    سلام من از همسرم جدا شدم و با یک دختر ایرانی که 12 سال است در سوئد هستند و از خود خانه و کار هم دارند آشنا شده ام، ایشون پاسپورت سوئدی هم دارند اگر با هم ازدواج کنیم بعد از چند سال میتونم اقامت دائم بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید ثابت کنید که ازدواجتون واقعیه و یک وکیل بگیرید که کارهای اقامت شما رو انجام بده

  48. سامان گفت:

    در مورد تمکن مالی یکم توضیح میدین ک باید چ شرایطی داشت و بشه با یک خانم سوئدی ازدواج کرد؟تمکن مالی تو پذیرفته شدن یا نشدن درخواست اقامت خیلی مهم و تاثیرگذاره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ازدواج شما باید با شخصی آشنا باشید که بتونید برای ازدواج اقدام کنید
      اما تمکن مالی در زمینه ویزا بسیار حائز اهمیته

  49. حامی گفت:

    سلام شوهرم میگه از طریق ازدواج صوری با یک زن سوئدی میشه اقامت سوئد رو بگیری. سوال؟ چند سال طول میکشه اقامت بگیره؟ آیا باید پیش اون خانم در سوئد مدتی بمونه؟یا لازمه که ایشون بیاد ایران/

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر به این صورت نمیشه باید از طرق دیگه ای اقدام کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  50. المیرا گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید بعد از مصاحبه چقدر زمان میبره تا بتونیم بریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای ازدواج و نامزدی بستگی به شرایط شما داره

  51. Ava گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من مدت ۴ سال با کسی که سیتریزن سوئد هست و اقامت پناهندگی دارن رابطه دارم و خودم ایران هستم .میخواستم بپرسم‌‌ پناهندگی ایشون منعی برای ازدواجمون و رفتن من به سوئد به وجود نمیاره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص پناهندگی خدماتی نداریم اما مقالات ما رو مطالعه فرمائید به شما کمک میکنه

  52. مقدم گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود ۶ سال پیش پناهنده سوئد بودم که دیپورت شدم و برگشتم در حال حاضر با اقایی قصد ازدواج دارم که او همزمان با من پناهنده شد و اقامت گرفت حدود ۶ سال پیش الان منعی داره برای ازدواج و اقامت بنده؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      موسسه سفیران در خصوص پناهندگی خدماتی نداره

  53. همایون گفت:

    سلام دوستان عزیز
    بیشتر جواب ها درست نیست. بعد گذشت 8 سال میتونی درخواست تابعیت بدین وبین 3تا 36 ماه طول میکشه جواب بگیرین. یه جوری نوشتین وجواب ملت را دادین که همه فکر کنن چه آسونه. نه بابا این خبرا نیست

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر در رابطه با ازدواج این پروسه متفاوته دوست عزیز و جسارتا اشتباه میکنید
      جواب ها درسته و اگر به نظرتون اومد پاسخی درست نیست کلی و مبهم نفرمائید، به اون پاسخ اشاره کنید تا اصلاح شه
      در خصوص سختی مهاجرت که هیچ شکی در اون نیست ما در رابطه با روش مهاجرت نوشتیم نه سختی اون وگرنه همه از سختی های مهاجرت اطلاع دارند

  54. سمیه گفت:

    سلام ببخشید من خودم قبولی سیاسی گرفتم و هنوز سال دوم ژیمناسیت هستم و امسال ک ایران رفتم عقد کردم و برای کار های همسرم میخام اقدام کنم چون درس میخونم امکانش هست جواب رد بدن؟ من کار هم میکنم ولی وکاریه هستم

    1. داوری گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متن صحبتتون مبهمه و من متوجه منظورتون نشدم لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید

  55. سالار بایزیدی گفت:

    سلام ، من قصد ازدواج با یک تبعه سوئد را دارم ، خودم اینجا از همسرم طلاق گرفتم ولی یک پسر پنج ساله دارم که حضانتش با من هست ، آیا میتونم پسرم را هم با خودم ببرم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این مسئله در مورد حضانت و بردن فرزند رو باید با وکیلتون مطرح نمایید تا شمارو راهنمایی کنن
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  56. آزاده گفت:

    با آقایی از طریق اینترنت مدتهاست آشنا شدم و بهم علاقه مند شدیم . ایشون ایرانی هستند اما بیش از ۳۰ سال هست ایران نیومدن و پاسپورت و شناسنامه ایرانی ندارند و مسیحی شدند و ترجیح میدن ایران نیان . ما کجا و چطور باید ازدواج کنیم که من بتونم به پیش ایشون برم . ممنون راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله ازدواج در سوئد رو مطالعه نمایید
      در صورت ابهام برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  57. محمد گفت:

    سلام من میخواهم کیس ازدواج خانمم را باطل کنم جطور اقدام کنم.؟؟ خودم سیتیزن سوئد هستم.از ایران زن گرفتم.و الان هم ایرانم

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      برای اینکه منظور شما شفاف شود در صورت امکان مجددا ابهام خود را مطرح نمایید یا با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  58. علی گفت:

    سلام بنده ۴۵ سال دارم از ایران میخواهم با یک خانم تبعه سوئد ازدواج کنم که ایشون ۶۷ سالش هست و اقامت سوید بگیرم و ازدواج ما هم بخاطر وابستگی و دوست داشتن هست ایا سن ازدواج برای اقامت سوئد مطرح هست یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بایستی اثبات کنید که ازدواجتون واقعیه و به خاطر اقامت نیست

  59. احسان گفت:

    سلام. آیا مرد متآهل می تواند برای اخذ اقامت در سوئد از طریق ازدواج با تبع سوئدی اقدام کند. منع قانونی ندارد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله منع قانونی دارد

      1. رزا گفت:

        سلام من وهمسرم چند ماهه ازدواج کردیم وازدواج بین الملی در کشور گرجستان انجام دادیم همسرم شهروند سوئد هستن قرارداد کاری دارن وحدود چهار ماه هست که اینترنتی در اداره مهاجرت در کشور سوئد ثبت نام کردیم و پرونده تشکیل دادیم چقد زمان میبره احتمالا وایا کار دیگری لازم هست انجام بدیم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          ممکن هست تا یک سال هم زمان ببره

  60. Ali گفت:

    اگر اقامت سوئد را نداشته باشی ولی در سوئد زندگی کنی و با کسی که اقامت سیاسی دارد ازدواج کنی اقامت دریافت میکنی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ممکن چون پناهنده هستند خیر قبول نکنند

  61. F.zah گفت:

    سلام مادرم با فردی در ایران ازدواج کردند .مادرم خانه به نام خودشون دارن ولی کار ندارن و تحت پوشش سوسیال هستن.با این شرایط امکانش هست که بتونن همسرشون رو بیارن سوئد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر باید حتما کار داشته باشیند ایشون

  62. طلایی پور گفت:

    یادگیری زبان سوئدی سخت تر از زبان انگلیسی است؟

    1. jawed گفت:

      سلام و احترامات
      من قصد ازدواج دارم و میخوام به صورت سامبو همسرم رو بخواهم, به دلیل حساسیت های زیادی که در اقامت پناهندگی من وجود داره., که به صورت سیاسی مذهبی اقامت گرفتم,شرایط ازدواج و خواستن بسیار با مشکل مواجه شده,که من نمیتونم با شرایط اسلامی ازدواج کنمو اون دخترخانم هم نمیتونه باشرایط من و مذهب من ازدواج رسمی کنه,و ما فقط میتونیم به صورت سامبو ازدواج مون رو رسمی کنیم در اداره مهاجرت سوید , ما می خواهیم از شما مشورت بگیریم . که چطور میتونیم از طریق سامبو ازدواج مون روپیش ببریم
      با تشکر

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت هیچگونه اطلاعی در مورد کیس شما متاسفانه مجموعه ما نداره با وکیلی در سوئد مشورت کنید

    2. فف گفت:

      برای من که راحتر از انگلیسی بود

  63. leilakk گفت:

    قوانین تولد فرزند در این کشور چه قوانینی هست؟ به نحوی که بشه تابعیت گرفت. با تشکر

  64. مهراد گفت:

    بعد از سه سال اکر جدا بشی و توی یک موقعیت کاری استخدام شده باشی می تونی بمونی بازم/؟

  65. هانیه گفت:

    هزینه های زندگی در سوئد چقدره ؟

  66. قاسمی گفت:

    کاش قوانین ازدواج در سوئد را راحت تر کنند که جوانها بتونند سرو سامان بگیرند

  67. احمدی گفت:

    سلام قوانین ازدواج در سوئد چگونه است و چه اقداماتی باید انجام بدیم برای اخذ آن ؟

  68. امیر عباس گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد قوانین ازدواج در سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مور ازدواج در پرتغال هم مطلب بذارید

  69. قراری گفت:

    با سلام. آیا امکان تبدیل ویزای توریستی سوئد به ویزای اقامت امکانپذیر است؟

  70. سینا سنتوری گفت:

    با ازدواج در سوئد میشه تابعیت این کشور رو دریافت کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید ازدواجتون واقعی باشه و این واقعی بودن اثبات شه
      بهتره از روش های دیگه اقدام کنید که راحتتر رمز ورودتون رقم بخوره

      1. فیروزه رحیمی گفت:

        سلام من قصد ازدواج دارم و میخواهم نامزدم را به اینجا کشور سوید طلب کنم اما با کدام شریط میتوانم میشه راه حل اش را برم بگوید چی باید کنم.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما اگر اقامت سوئد را در اختیار دارید، می توانید به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهید

  71. hiva گفت:

    سلام
    ایا ازدواج سوری با قوانین ازدواج در سوئد در تناقض است و ریسک بالایی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *