ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه تورنتو

معرفی دانشگاه تورنتو

معرفی دانشگاه تورنتو به این دلیل دارای اهمیت زیادی است که این دانشگاه برترین دانشگاه کشور کانادا و همچنین یکی از برترین دانشگاه های دنیاست. دانشگاه های کشور کانادا به طور کلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هزینه های زندگی و تحصیل در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی سبب جذابیت بیشتر این کشور برای تحصیل شده است. به توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تصمیم بر آن شده است تا به معرفی دانشگاه تورنتو بپردازیم.

معرفی دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در کشور کانادا است و افتتاح آن به سال 1827 باز می گردد. در حدود 80% دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. در حال حاضر هزاران دانشجوی بین المللی از 160 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. بیش از 900 فرصت تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. در حال حاضر 73000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و 13397 نفر از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

در جدول زیر 10 تن از مشهورترین فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو را به شما معرفی می کنیم:

ردیفنامافتخارات
1فردریک بنتینگجایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1923
2جان مکلیدجایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1923
3ویلیام فاکنرجایزه نوبل ادبیات در سال 1949
4لستر بی پیرسونجایزه صلح نوبل در سال 1957
5آرتور لئوناردجایزه نوبل فیزیک در سال 1981
6جان پولانیجایزه نوبل شیمی در سال 1986
7برترام بروکهوسجایزه نوبل فیزیک در سال 1994
8والتر کانجایزه نوبل شیمی در سال 1998
9جیمز اوربینسکیجایزه صلح نوبل در سال 1999
10اولیور اسمیتیزجایزه نوبل فیزیولوژی پزشکی در سال 2007

برررسی جزئیات دوره جهت معرفی دانشگاه تورنتو

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در کانادا به ویژه در دانشگاه تورنتو، امکان مطالعه دوره های مختلف تحصیلی در این موسسه آموزشی می باشد. دانشگاه تورنتو بر خلاف اغلب موسسات آموزشی مدرن در این کشور بیش از 60 برنامه همکاری، 20 دوره تحصیلات تکمیلی و 750 دوره کارشناسی را به همراه 15 دوره دو درجه را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به همین جهت هر ساله بیش از صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان، تحصیل در دانشگاه تورنتو را برای آینده خود انتخاب می کنند. همچنین لازم به ذکر است که، دانشگاه تورنتو دارای 45 کتابخانه و 1200 باشگاه دانشجویی می باشد.

معرفی دانشگاه تورنتو کانادا

شهریه دانشگاه تورنتو

یکی از نکاتی که در هنگام معرفی دانشگاه تورنتو بعنوان بهترین دانشگاه کشور کانادا باید مورد توجه قرار گیرد، شهریه های مربوط به دانشگاه است. دانشجویان بومی کشور کانادا هزینه های بسیار کمتری برای تحصیل در کشور کانادا پرداخت می کنند. دانشجویانی که از کشورهای خارجی وارد کشور کانادا می شوند تا در دانشگاه تورنتو تحصیل کنند، تقریبا دو تا سه برابر دانشجویان بومی شهریه می پردازند.

شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی سنگین است. اما امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای این دانشجویان وجود دارد. اشخاص نیز می توانند مقاله بورسیه تحصیلی در کانادا که در رابطه با همین موضوع تنظیم شده است را مطالعه فرمایید.

در جدول زیر حدود شهریه دانشگاه تورنتو را به صورت کامل تشریح کرده ایم:

مقطع تحصیلیدانشجویان بومیدانشجویان بین المللی
کارشناسی$4000 الی 6000$ (دلار کانادا)$32000 الی 34000$ (دلار کانادا)
کارشناسی ارشد$6000 الی 8000$ (دلار کانادا)$16000 الی 18000$ (دلار کانادا)

بهترین خوابگاه ها برای دانشجویان دانشگاه تورنتوی کانادا

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه در کشور کانادا است. منتهی شهریه آن برای دانشجویان بین المللی نسبتا بالا می باشد پس بهتر است افراد به فکر صرفه جویی در هزینه های زندگی خود در کانادا باشند یا بورسیه اخذ کنند. یکی از راه های کاهش هزینه های زندگی در کانادا تهیه خوابگاه به جای اجاره آپارتمان مستقل در کانادا می باشد.

در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه آپارتمان مستقل با اجاره بهای خوابگاه ها در شهر تورنتوی کانادا با هم مقایسه شده است:

حدود اجاره بهای ماهانه آپارتمان 1 خوابه در تورنتوحدود اجاره بهای ماهانه خوابگاه در تورنتو
از 1100$ تا 1400$ (دلار کانادا)از 350$ تا 900$ (دلار کانادا)

البته میزان دقیق اجاره بها بستگی به امکانات آپارتمان یا خوابگاه، مقیاس و نزدیکی به حمل و نقل عمومی دارد اما برخی از بهترین خوابگاه ها در تورنتو عبارت هستند از:

  • Morrison Hall Residence
  • Hamilton Guesthouse
  • Chestnut Residence
  • Toronto University Residence

برترین رشته های تحصیلی در معرفی دانشگاه تورنتو

چنانچه گفته شد دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کشور کانادا به گزارش بسیاری از مراجع ارزش گذاری دانشگاه های جهان است. یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه شود، رتبه رشته های مختلف تحصیلی این دانشگاه است:

رشته دانشگاهیکشاورزیهنربیولوژیشیمیپزشکیعلوم کامپیوتراقتصاد و تجارت
رتبه بین المللی10310123452819
رشته دانشگاهیمحیط زیستزمین شناسیایمنیعلم موادریاضیاتمیکروبیولوژیژنتیک
رتبه بین المللی56483080513310
رشته دانشگاهیرفتارشناسیداروسازیفیزیکعلوم جانوریروانشناسیعلوم اجتماعیهوافضا
رتبه بین المللی1714326381413

یافتن شغلی که دوست دارید می تواند به شما کمک کند هر روز از رفتن به محل کار احساس رضایت و هیجان بیشتری داشته باشید. مشاغلی که تقاضای بالایی در شهر تورنتو دارند با تغییر نیازهای مشتری و سازمانی تغییر می کنند. به عنوان مثال، با تغییر فناوری و ادامه نوآوری بیشتر، تقاضا برای کارمندان صنعت فناوری که می توانند در ساخت برنامه ها، طراحی وب سایت های تعاملی و بهبود عملکرد نرم افزار و سخت افزار کمک کنند، بیشتر خواهد شد. مشاغل مراقبت های بهداشتی مخصوصا در دوران کرونا همیشه تقاضای زیادی دارند، زیرا جمعیت رو به رشد و پیری نیاز به مراقبت بیشتری دارد، در حالی که اکثر مشاغل با درآمد بالاتر مستلزم تکمیل حداقل مدرک لیسانس هستند، برخی از گزینه های به سرعت در حال رشد برای نامزدهایی که دانشگاه یا کالج در شهر تورنتو تکمیل نکرده اند وجود دارد.

رتبه بندی رشته های مختلف در دانشگاه تورنتو

لیست مشاغل مورد نیاز در شهر تورنتو عبارت اند از:

  • پرستاران
  • مدیران بازاریاب
  • مترجم زبان خارجه
  • راننده حمل و نقل
  • گارسون
  • کادر درمان
  • برنامه نویش
  • امنیت شبکه
  • برقکار
  • کارگر عمومی
  • معلم مدارس

معرفی دانشگاه تورنتو و فرآیند ثبت نام دانشجویان

دانشگاه تورنتو در کانادا به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزشی در آمریکای شمالی، همواره به دنبال پذیرش دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بوده است. به عبارت دیگر، دانشگاه تورنتو به نسبت سایر موسسات آموزشی در کانادا، شرایط ساده تری را برای پذیرش دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. به این ترتیب دانشجوین بین المللی می توانند با ارائه مدارک معتبر جهت ثبت نام در دانشگاه تورنتو اقدام نمایند. همچنین بخشی به نام شرایط پذیرش بین المللی، می تواند به متقاضیان کمک کند تا حداقل شرایط پذیرش مورد انتظار دانشگاه را به خوبی درک کنند. البته لازم به ذکر است که، در فرآیند ثبت نام دانشگاه تورنتو نمرات قبلی دانشجویان بسیار مهم است، و در صورت توانایی های فوق العاده دانشگاه به متقاضیان بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.

رتبه بین المللی دانشگاه تورنتو

در بخش قبل به صورت کامل در رابطه با رتبه هر کدام از رشته های تحصیلی در دانشگاه تورنتو توضیحاتی ارائه کردیم. در ادامه نیز در رابطه با رتبه های بین المللی این دانشگاه به طور کلی از طرف موسسات مختلف صحبت خواهیم کرد. این موسسات معمولا علاوه بر ارزش گذاری دانشگاه ها بر اساس خروجی های علمی، مواردی همچون وسعت و شهرت دانشگاه، دانشجویان بین المللی و اساتید بین المللی را نیز در نظر می گیرند. از همین رو دانشگاه تورنتو در زمینه پذیرش دانشجویان با رزومه مناسب خارجی تلاش بسیار زیادی انجام می دهد.

در این مقاله تلاش کردیم تا به بهترین شکل ممکن، به معرفی دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه های جهان بپردازیم. به دلیل همین کیفیت بالا دریافت پذیرش در این دانشگاه نیاز به یک رزومه قدرتمند و مدارک کامل دارد. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ایم تا با بررسی مدارک تحصیلی شما، امکان پذیری اخذ پذیرش در دانشگاه تورنتو و تحصیل در کانادا برای شما را بررسی کنیم.

سوالات پر تکرار متقاضیان در خصوص دانشگاه تورنتو

سوالاتی که در خصوص دانشگاه تورنتو کانادا مطرح می شوند به شرح زیر است:

  • رتبه دانشگاه تورنتو در رنکینگ جهانی به چه صورت است؟ این دانشگاه در رنکینگ جهانی بهترین دانشگاه های دنیا در رتبه 36 قرار دارد.
  • هزینه تحصیل سالیانه در دانشگاه تورنتو به چه صورت است؟ برای دانشجویان خارجی شهریه و هزینه ثبت نام در مجموع حداقل 40/000$ دلار کانادا خواهد بود
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه تورنتو

  1. مرتضی گفت:

    سلام خوبید من پایه نهم هستم و از همین الان میخوام برای کنکور سراسری استارت بزنم تا رتبه برتر حداقل زیر ۵۰ نفر اول کنکور باشم و میخوام برم دانشگاه تورنتو من از نظر مالی خیلی ضعیف هستم و خانوادم همینطور میشه یه راهی به من نشان دهید تا در دانشگاه تورنتو قبول بشم آیا دانشگاه های ایران هزینه های ما را در دانشگاه ها خارجی می‌توانند پوشش دهند البته اگر از طریق دانشگاه برویم و اینکه بورسیه دانشگاه وجود داره که به ما بدهد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شاید بهتر باشه ابتدا از دانشگاه های ارزان قیمت جهان مثل دانشگاه های ایتالیا کار خودتون رو شروع کنید تا بتونید در مقطع ارشد وارد دانشگاه تورنتو بشید.
      در حال حاضر دریافت بورسیه تحصیلی کامل از دانشگاه های ایران در مقطع کارشناسی ممکن نیست و این مسئله ممکن هست شما رو از خواسته اصلیتون دور کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *