ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در اکوادور

مقطع دکتری در اکوادور

افرادی که برای تحصیلات تکمیلی، قصد ورود به مقطع دکتری در اکوادور را دارند باید به زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشند. تسلط به زبان آلمانی به دلیل امکان تدریس دروس به این زبان در برخی از دانشگاه های اکوادور می تواند به مهاجران اروپایی کمک کننده باشد. نظام آموزشی کشور اکوادور در مقایسه با استانداردهای آمریکای جنوبی چندان قدرتمند و مطرح نیست؛ لازم به ذکر است که در سال های گذشته به دلیل اصلاحات گسترده دولت اکوادور شرایط در حال بهبود است. این مقاله توسط وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به اکوادور نگارش شده است.

الزامات تحصیل دکتری در اکوادور در 2024

اولین نکته این است که برای تحصیل دکتری باید مدرک لیسانس از دانشگاه های معروف و معتبر این کشور در رشته تحصیلی مورد نظر اخذ کرده باشید. حداقل نمره لیسانس متقاضی باید 75 از 100 باشد که در واقع این نمره معادل رتبه افتخاری درجه دوم در انگلستان خواهد بود. تسلط به آنالیزهای آماری و دانش علمی و عملی کافی و توانایی تحقیق و بررسی موضوعات علمی از الزامات تحصیل دکتری در این کشور است. اخذ پذیرش برای تحصیل دکتری در دانشگاه های کوادور با رقابت همراه خواهد بود و تسلط به زبان انگلیسی در سطح بالا مورد نیاز است.


افرادی که مقطع فوق لیسانس را در اکوادور یا کشورهای اروپایی گذرانده باشند و دارای ریز نمرات بالا باشند این رزومه به اخذ پذیرش آن ها در 2024 کمک خواهد کرد. مقطع دکتری در اکوادور در رشته های غیر پزشکی معمولا تا 2 سال به طول میانجامد اما در رشته های پزشکی این زمان می تواند تا 5 سال نیز به طول بیانجامد. واضح است که تحصیل دکتری نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور است و ویزا نیاز به پذیرش در دانشگاه های این کشور دارد. بسیاری از دانشگاه های اکوادور مدارک مورد قبول در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران ارائه نمی کنند و لازم است ایرانیان متقاضی مهاجرت به اکوادور به این مسئله توجه کنند. متقاضیانی که در سطح بین المللی دارای تحقیقات مطرح هستند می توانند ویزای تحصیل در اکوادور را راحت تر دریافت کنند.

دانشگاه های برتر برای مقطع دکتری در اکوادور

دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی در اکوادور وجود دارند که از میان آن ها چندین دانشگاه در رتبه بندی جهانی برترین مراکز آموزش عالی جای دارند؛ در لیست زیر با توجه به کیفیت آموزش برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل دکتری را معرفی خواهیم کرد:

  • دانشگاه سنترال اکوادور
  • دانشگاه سن فرانسیسکو کوئیتو
  • دانشگاه کاتولیک سانتیاگو گوایاکوئیل
  • دانشگاه تخصصی اسپریتو سانتو
  • مدرسه ملی پلی تکنیک دولتی
  • دانشگاه کاتولیک اسقف اکوادور
  • دانشگاه پلی تکنیک Del Ejrcito

در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیل در اکوادور و تحصیل دکتری در ابتدا باید ابتدا در یکی از این مراکز پذیرش بگیرید؛ شرایط اخذ پذیرش با توجه به شرایط متقاضیان و رشته تحصیلی مورد انتظار می تواند متغیر باشد. ابتدای سال تحصیلی در کشور اکوادور از دسامبر برای ترم بهار و جولایی برای ترم پاییز می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش و بعد دریافت ویزای تحصیلی اکوادور باید حداقل در سه ماه قبل از شروع نیم سال تحصیلی مورد نظر اقدام کنند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دکتری در اکوادور

ویزای دانشجویان مقطع دکتری در اکوادور

به طور کلی قوانین اکوادور برای اقامت بیشتر از 90 روز دانشجویان را ملزم می کند که برای دریافت ویزای تحصیلی (Visa 12v) اقدام کنند. توجه داشته باشید که ارائه اسناد و مدارک لیست زیر برای اخذ ویزای دانشجوی کشور اکوادور الزامی خواهد بود و با توجه به شرایط هر متقاضی متغیر است:

  • گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار از تاریخ سفر
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به HIV
  • بلیت بازگشت از سفر به کشور اکوادور
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزا دانشجویی
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل در اکوادور
  • اثبات حمایت مالی والدین از فرزندان غیر مستقل
  • پرداخت هزینه سفارت برای بررسی درخواست ویزا

به طور معمول اعتبار ویزای دانشجویی اکوادور به اندازه دوره تحصیلی می باشد و در شرایط خاص با ارائه نامه از دانشگاه قابل تمدید خواهد بود‌. اگر دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل دکتری در اکوادور بتوانند در این کشور کار مرتبط با رشته خود پیدا کنند می توانند ویزای دانشجویی را به ویزای کار تغییر دهند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل دکتری با توجه به رشته تحصیلی دانشجو و دانشگاه مورد نظر متغیر خواهد بود؛ اما در آخرین آمار برای تحصیل دکتری دانشجویان بین المللی باید از حداقل 2500$ (دلار آمریکا) در سال برای رشته های غیر پزشکی شهریه بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه زندگی در اکوادور یا اقامت و تابعیت یک موتور از طریق ازدواج می توانید با وکلای مجرب و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *