ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل مبانی و اصول حرفه ای با هزینه تحصیلی پایین هستند، می تواند ایده مطلوبی باشد. سیستم آموزش عالی آذربایجان از زمان تبعیت از استانداردهای آموزشی اروپا دچار تحولات شگرفی در کیفیت آموزش عالی شده است و همین امر باعث جذب دانشجویان خارجی برای اخذ مدرک دانشگاهی معتبر اروپایی با هزینه پایین می شود.

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان برای کسب صلاحیت بایستی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی معتبر همچنین باید مدرک زبان انگلیسی هم داشته باشند. دوره کارشناسی ارشد در این کشور مطابق فرآیند بلونیا دوره ای 2 ساله و دارای 120 واحد درسی است. برای اطلاع از دیگر شرایط تحصیل در آذربایجان همانند نحوه اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان، هزینه درخواست پذیرش و درخواست ویزا، مدارک لازم و غیره شما می توانید از مشاوره های حرفه ای کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره فراوان جویید.

شرایط کلی مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

کشور آذربایجان با عنوان رسمی جمهوری آذربایجان به پایتختی شهر باکو در منطقه قفقاز قرار گرفته است. این کشور با مساحتی در حدود 86.6 کیلومتر مربع با کشورهایی نظیر ایران از جنوب، روسیه در شمال، ترکیه در غرب، گرجستان و ارمنستان از شمال غربی مرز مشترک دارد. در حال حاضر، جمعیت این کشور در حدود 9.9 میلیون نفر است که به زبان آذری سخن می گویند. این کشور به سبب سیاست های دولتی در زمینه توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی دچار تحولات شگرفی شده است و تمامی بخش های مختلف کشور به مدد این سیاست ها و سرمایه گذاری دولتی در حال پیشرفت هستند.

یکی از این بخش های مترقی آذربایجان سیستم آموزش عالی این کشور است. در سال های اخیر، رغبت دانشجویان خارجی برای تحصیل در آذربایجان افزایش یافته است. چرا که سیستم تحصیلی این کشور مطابق اصول اروپایی اصلاح شده است و حالا تحصیل در آذربایجان فرصتی مغتنم برای اخذ مدرک سبک اروپایی با هزینه نسبتا پایین است. جالب است بدانید که آذربایجان نیز جزء کشورهای امضاء کننده فرآیند بلونیا (Bologna Process) می باشد.

این بدان معنا است که متقاضیان می توانند در یکی از دوره های تحصیلی زیر از دانشگاه های آذربایجان پذیرش گرفته و در این کشور ادامه تحصیل دهند:

عنوان دوره تحصیلیتعداد واحدمدت تحصیل
دوره کارشناسی (B.Sc)180 ECTS3- 4 سال
دوره کارشناسی ارشد (M.Sc)120- 240 ECTS2 سال
دوره دکتری (PhD)120- 240 ECTS4 سال

مدارک لازم جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، آذربایجان یکی از کشورهای است که از فرآیند بلونیا در نظام آموزشی خود بهره می برد. بنابراین، مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان یک دوره آموزشی 2 ساله همراه با 180 واحد است. به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان، داشتن مدرک کارشناسی معتبر یا مدرک معادل آن و نیز برخورداری از مدرک مهارت زبان انگلیسی جهت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور الزامی است.

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در آذربایجان عبارت است از:

  • کپی پاسپورت متقاضی
  • مدرک کارشناسی همراه با ریز نمرات مربوطه که به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد.
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک سلامت عمومی و گواهی تست AIDS (موارد مذکور بایستی در کشور آذربایجان انجام شود)
  • رزومه یا CV
  • تمکن مالی
  • انگیزه نامه در حد 300 تا 400 کلمه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آزمون IELTS در حدود حداقل 5.5 الی 6.0 و TOEFL IBT حداقل 60 و TOEFL آزمون برگه ای با نمره حداقل 500)

لازم به یادآوری است که کلیه اسناد و مدارک تحویلی بایستی به زبان انگلیسی ترجمه و در دفترخانه ثبت محلی به تایید برسد. همچنین، جهت اخذ پذیرش، متقاضیان بایستی سطح دانش خود را ثابت کنند تا برای دانشگاه آذری مسجل شود که آنها صلاحیت و توانایی ادامه تحصیل در هر رشته تحصیلی اعم از مهندسی، علوم انسانی و غیره را دارند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

شاید بتوان گفت که یکی از دلایل اصلی انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در آذربایجان باشد. در آذربایجان، شهریه های تحصیلی همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی توسط خود دانشگاه ها مشخص و به دانشجویان ابلاغ می شود. این هزینه ها در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان حدود 1000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد که این رقم ممکن است با توجه به نوع برنامه و دانشگاه مورد نظر نیز متفاوت باشد.

دانشجویان برای کار در کشور آذربایجان با 2 چالش اساسی بر سر راه خود مواجه هستند. اولین چالش شرایط ویزا و دومین چالش بزرگ نیز احتمالا مسئله زبان است. به لحاظ قانونی، دانشجویان خارجی در آذربایجان اجازه کار ندارند و ویزای تحصیلی آذربایجان نیز این امکان را به آنها نمی دهد. بنابراین، هیچ شرکتی قانونا حق استخدام دانشجویی را در آذربایجان ندارد. چرا که متقاضی کار بایستی در وهله اول وضعیت ویزای خود را تغییر داده و آن را به ویزای کار تبدیل کند که هزینه این کار حدود 1000$ (دلار آمریکا) است.

در خصوص کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان نمودار ذیل اطلاعات خوبی ارائه می دهد:

شرایط کار دانشجویی در آذربایجان

 

این روزها به سبب امتیازات تحصیلی آذربایجان، متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان فزونی گرفته و بازار تحصیل در آذربایجان داغ است. علاقه مندان به تحصیل در آذربایجان، ترکیه، مجارستان، ایتالیا، هلند، کانادا، انگلستان، فرانسه، نروژ و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان

در بخش موخره به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط کلی مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان چگونه است؟ کشور آذربایجان با عنوان رسمی جمهوری آذربایجان به پایتختی شهر باکو در منطقه قفقاز قرار گرفته است. این کشور با مساحتی در حدود 86.6 کیلومتر مربع با کشورهایی نظیر ایران از جنوب، روسیه در شمال، ترکیه در غرب، گرجستان و ارمنستان از شمال غربی مرز مشترک دارد. در حال حاضر، جمعیت این کشور در حدود 9.9 میلیون نفر است که به زبان آذری سخن می گویند. این کشور به سبب سیاست های دولتی در زمینه توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی دچار تحولات شگرفی شده است و تمامی بخش های مختلف کشور به مدد این سیاست ها و سرمایه گذاری دولتی در حال پیشرفت هستند.
  • هزینه مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان به چه صورت است؟ شاید بتوان گفت که یکی از دلایل اصلی انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در آذربایجان باشد. در آذربایجان، شهریه های تحصیلی همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی توسط خود دانشگاه ها مشخص و به دانشجویان ابلاغ می شود. این هزینه ها در مقطع کارشناسی ارشد در آذربایجان حدود 1000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد که این رقم ممکن است با توجه به نوع برنامه و دانشگاه مورد نظر نیز متفاوت باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *