ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در گرجستان

مقطع کارشناسی در گرجستان

یکی از موقعیت های تحصیلی مناسب با هزینه های مقرون به صرفه برای افرادی که خواهان تحصیل در خارج از کشور هستند مقطع کارشناسی در گرجستان می باشد. در حال حاضر گرجستان بعنوان کشوری اروپایی محسوب می شود، در سال 2005 میلادی این کشور با امضاء قرارداد بولونیا به سیستم آموزش یکپارچه اروپا ملحق شد. این کشور در ناحیه قفقاز بین دریای سیاه و خزر قرار گرفته است، دولت این کشور در تلاش است به اتحادیه اروپا و ناتو بپیوندد. مساحت گرجستان 69900 کیلومترمربع می باشد و دارای مرزهای مشترک با کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان و ارمنستان می باشد. با توجه به افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به گرجستان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط مقطع کارشناسی در گرجستان بپردازند. اگر دانشگاه های گرجستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی کنید.

شرایط مقطع کارشناسی در گرجستان 2024

به منظور ورود به مقطع کارشناسی در گرجستان لازم است متقاضی دارای مدرک دیپلم 12 ساله با حداقل معدل 14 باشد همچنین لازم است فرد دارای مدرک زبان معتبر باشد. طول مدت تحصیل در این دوره 4 ساله می باشد، زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان 2 نوبت در سال (ماه مارچ و ماه سپتامبر) می باشد. رشته های محبوب برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شامل: مدیریت بازرگانی، فیزیوتراپی، داروسازی و پزشکی عمومی می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید بدانند که دانشگاه های پزشکی گرجستان در سال 2024 مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشد پس اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی به ایران بازگردید بهتر است در سایر رشته های تحصیلی ادامه تحصیل دهید.


مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

پس از آنکه دانشجو موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. شهروندان 98 کشور در دنیا می توانند بدون دریافت ویزا به مدت 12 ماه در کشور گرجستان اقامت داشته باشند و مشغول به تحصیل شوند. متقاضیانی که نیاز به ویزای تحصیلی دارند باید مدارک زیر را تهیه و به کنسولگری گرجستان ارائه نمایند، ویزا در زمان ورود فرد به فرودگاه تفلیس صادر خواهد شد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • ارائه بیمه درمانی
  • متقاضیانی که سن آن ها کمتر از 18 سال می باشد باید رضایت نامه کتبی والدین را نیز ارائه نمایند
  • گواهی تمکن مالی

شما می توانید با مطالعه ویزای تحصیلی گرجستان اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

برترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در گرجستان

همانطور که گفته شد برای مقطع کارشناسی در گرجستان متقاضی باید ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورد. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های معتبر در کشور گرجستان بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه ها بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید.

  • دانشگاه ملی گرجستان
  • دانشگاه بین المللی دریای سیاه
  • ایلیا
  • دانشگاه اروپای شرقی
  • دانشگاه بینش نو

برترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در گرجستان

بورسیه مقطع کارشناسی در گرجستان

یکی از مزایای تحصیل در گرجستان این است که دانشجویان واجد شرایط می توانند از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده استفاده نمایند. متقاضیان در تمامی رشته های تحصیلی می توانند از بورسیه استفاده کنند اما رشته هایی مثل اقتصاد، دندانپزشکی، مدیریت، پزشکی و معماری شرایط بهتری برای اخذ بورسیه تحصیلی دارند. اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی دارای شرایطی می باشد، دانشجویان باید مدرک معتبر تسلط به زبان گرجی را ارائه نمایند. دانشجویانی که دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی باشند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستشان وجود دارد. همچنین داشتن معدل بالا در مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم می تواند به شما در اخذ بورسیه تحصیلی گرجستان کمک کند.

بورسیه های تحصیلی گرجستان معمولا هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهند، برای دریافت بورسیه لازم است متقاضی مدارکی مانند رزومه تحصیلی، گواهی تمکن مالی، 2 قطعه عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات و ارائه اصل و ترجمه مدارک شناسایی را آماده کرده و ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با بورس تحصیلی پیشنهاد می شود مقاله بورسیه در گرجستان را با دقت مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی در گرجستان به دست آوردید، شما می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری مطالعه نمایید همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

سوال های جدی درباره مقطع کارشناسی در گرجستان

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر، گرجستان جایگاه خود را در نزد ایرانیان برای مهاجرت از دست داده است. دانشجویان ایرانی زیادی پیش تر گرجستان برای را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، گرجستان می تواند یک مقصد مناسب برای افرادی باشد که رزومه های قدرتمند در اختیار ندارد. در رابطه با مقطع کارشناسی در این کشور سوال هایی مطرح می شود که باید آن ها را پاسخ داد.

  • شرایط دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی در این کشور دشوار است؟ باید در نظر داشت که کشورهایی نظیر گرجستان، امکان دریافت پذیرش را برای دانشجویان ساده تر کرده اند. سطح درخواست ها برای تحصیل در این کشور پایین است و به همین دلیل شانس دریافت پذیرش بالاتر می رود.
  • مهم ترین چالش مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟ دانشجویان در برخی از رشته ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نخواهند داشت.
  • آیا می توان در این کشور مدرکی ارزشمند دریافت کرد؟ در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های گرجستان از نظر علمی شرایط قدرتمندی در اختیار ندارند. این مهم ترین چالش برای دانشجویان خواهد بود.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *