ویترین

مهاجرت به تونس

مهاجرت به تونس

برای افرادی که به دنبال بهترین مقاصد در سطح جهان هستند، مهاجرت به تونس هرگز به عنوان یک امتیاز عالی دیده نمی شود. روش های مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد. هر یک از این روش ها نیز دارای پیش شرط هایی است. باید به این نکته اشاره کرد که فرایند ورود به این کشور نیز تعریف شده است. بسیاری از افراد توانایی زندگی در این کشور را نخواهند داشت. در حقیقت باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، ورود به تونس به عنوان یک کشور خارجی می تواند سخت نیز باشد.

  • بهترین روش مهاجرت به این کشور چیست؟
  • آیا می توان دوره تحصیلی خوبی در این کشور داشت؟
  • هزینه های زندگی در تونس چگونه است؟
  • آیا امکان مهاجرت قانونی به تونس وجود دارد؟
  • روند مهاجرت به این کشور چگونه طی می شود؟

در ادامه، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به تونس می پردازند.

روش های کلی مهاجرت به تونس

مهاجرت به تونس عبارتند از: الف) الحاق خانواده: اگر یکی از اعضای خانواده فردی شهروند یا ساکن تونس باشد، او می تواند از طریق الحاق خانواده برای اقامت درخواست ارائه دهد. ب) ویزای کار: اگر کسی از یک شرکت تونسی پیشنهاد کار در تونس را داشته باشد، می تواند برای ویزای کاری درخواست دهد. این شرکت باید از درخواست ویزای متقاضی حمایت کند و ثابت نماید که هیچ تونسی برای این کار در دسترس نیست. ج) ویزای تحصیلی: اگر کسی در یک دانشگاه در تونس پذیرفته شود، ممکن است بتواند ویزای تحصیلی دریافت کند. این ویزا به فرد این امکان را می دهد که در طول مدت تحصیل خود به طور قانونی در تونس اقامت داشته باشد.


د) ویزای سرمایه گذاری: اگر کسی سرمایه گذاری قابل توجهی در تونس انجام دهد، ممکن است واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری باشد. و) ویزای بازنشستگی: اگر کسی درآمد مستمری و بیمه درمانی ثابتی دارد، به طور بالقوه می تواند پس از رسیدن به سن معینی، معمولا 50 یا 55 سال، برای ویزای بازنشستگی درخواست دهد. این ویزا به متقاضی این امکان را می دهد که به طور قانونی به عنوان مستمری بگیر در تونس اقامت کند.

معرفی کشور تونس، شمالی ترین کشور آفریقا، برای مهاجران

در این بخش به معرفی کشور تونس به علاقه مندان به مهاجرت به این کشور می پردازیم. تونس کشوری در شمال آفریقاست که بین الجزایر و لیبی قرار دارد. این کشور دارای خطوط ساحلی در امتداد دریای مدیترانه به سمت شمال و شرق است. پایتخت و بزرگترین شهر آن، شهر تونس است. این کشور حدود 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد. اکثریت قومی عرب-بربر هستند. زبان های رسمی آن عربی و فرانسوی است و دین اصلی اسلام می باشد. تونس اقتصاد متنوعی دارد که به شدت به کشاورزی، معدن، تولید، نفت و گردشگری متکی است. نرخ بیکاری حدود 15% است. واحد پول این کشور دینار تونس می باشد.

پراکندگی گروه های قومی در تونس

شهروندان بسیاری از کشورها می توانند بدون ویزا وارد تونس شوند و تا 90 روز در آن جا بمانند. برای اقامت طولانی تر، باید پس از ورود برای اجازه اقامت درخواست داد. هزینه زندگی در تونس در مقایسه با کشورهای غربی نسبتا پایین است. مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر موارد پایه زندگی می توانند به طور متوسط 60% ارزان تر باشند. فرهنگ تونس منعکس کننده ریشه های عربی، بربری، آفریقایی، مدیترانه ای و خاورمیانه ای است. اسلام، ارزش های خانوادگی و مهمان نوازی بسیار مهم می باشند. زبان عربی تونسی، رایج ترین زبان می باشد.

پراکندگی ادیان در تونس

شهر تونس یک کلان شهر مدرن است، در حالی که سایر مناطق سبک زندگی سنتی تری دارند. تحصیل ارزش دارد و زنان از حقوق زیادی برخوردارند. با این حال، برخی تبعیض ها وجود دارد. تفریح شامل گذراندن زمان در کافه ها، سواحل و مکان های تاریخی است.

آیا مهاجرت به تونس ایده خوبی است؟

برای پاسخ به این سوال باید به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به تونس پرداخت.

مزایا: الف) مسکن، غذا و سایر موارد پایه زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کاملا مقرون به صرفه است. ب) تونس از آب و هوای مدیترانه ای با تابستانهای گرم و زمستانهای معتدل برخوردار است. مناطق ساحلی آب و هوای بسیار راحتی در تمام طول سال دارند. ج) تونس فقط یک پرواز کوتاه یا قایق سواری از چندین کشور اروپایی فاصله دارد. این امکان سفر آسان را فراهم می کند. د) تونس دارای زیرساخت های نسبتا مدرنی از جمله فرودگاه ها، بزرگراه ها، خدمات شهری، سیستم مراقبتهای بهداشتی-درمانی و سیستم آموزشی است. ارتباطات و دسترسی به اینترنت بطور گسترده در دسترس است. و) پس از بهار عربی، تونس به یک دولت دموکراتیک با آزادی های بیشتر نسبت به کشورهای همسایه تبدیل شد. امنیت بهبود یافته است.

آیا مهاجرت به تونس ایده خوبی است؟

معایب: الف) اگرچه فرانسوی بطور گسترده در تونس صحبت می شود، اما ندانستن عربی می تواند چالشهای روزمره ایجاد کند. ب) نرخ بیکاری بیش از 15% در سطح کشور است. فرصتهای شغلی ممکن است کمیاب باشد، بویژه برای خارجی هایی که مهارتهای تخصصی ندارند. ج) بوروکراسی دولتی می تواند به طرز ناامیدکننده ای پیچیده و وقتگیر باشد. صبر لازم است. د) علیرغم پیشرفت، تونس هنوز برخی ناآرامی های سیاسی، اعتراضات و حملات تروریستی را گهگاه تجربه می کند. و) کسانی که به کشورهای بسیار توسعه یافته غربی عادت دارند ممکن است با کمبود نسبی سرگرمی و فعالیتهای فرهنگی سازمان یافته مواجه شوند. تعداد مراکز خرید، سالن های کنسرت و پارکهای موضوعی کم است.

چند نکته کلیدی درباره مهاجرت به تونس

در این بخش چند نکته کلیدی در مورد مهاجرت به تونس به عنوان یک خارجی بیان می کنیم:

ویزا: شهروندان بسیاری از کشورها می توانند بدون ویزا وارد تونس شوند و تا نود روز در این کشور بمانند. برای اقامت طولانی تر، باید ظرف نود روز پس از ورود، برای اجازه اقامت اقدام کرد. الزامات شامل پاسپورت با اعتبار شش ماه، اثبات محل اقامت، گواهی پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و موارد دیگر است.

مجوزهای اقامت: انواع اصلی مجوزهای اقامت برای کارکنان، سرمایه گذاران، دانشجویان و الحاق خانواده است. مجوزها در ابتدا برای یک سال صادر می شوند و قابل تمدید هستند. الزامات بر اساس نوع مجوز متفاوتند.

کار: برای کار در تونس به عنوان یک خارجی، به مجوز کار با حمایت یک کارفرمای تونسی نیاز است. دانستن زبان فرانسه اغلب مورد نیاز است.

بیزینس: خارجی ها می توانند در بسیاری از بخش ها سرمایه گذاری نموده و بیزینس باز کنند. حداقل مبالغ سرمایه گذاری بر اساس فعالیت تجاری اعمال می شود. استخدام تونسی ها تشویق می گردد. فرآیند ثبت کسب و کار باید انجام شود.

املاک: اتباع خارجی از کشورهای خاص می توانند با موافقت و تایید رسمی، در تونس ملک خریداری کنند. محدودیت هایی در مورد مکان و زمین مناسب برای ساخت و ساز در مقابل کشاورزی وجود دارد. مالیات بر ارث اعمال می شود.

شرایط مهاجرت به آلمان

نکات بیش تر در مورد مهاجرت به تونس

در ادامه به بیان نکات بیش تری در مورد مهاجرت به تونس می پردازیم:

امور بانکی: افتتاح حساب بانکی محلی برای اقامت الزامی است. به عنوان یک خارجی، فرد به گواهی اقامت نیاز دارد و ممکن است نیاز به ارائه منبع مالی داشته باشد.

مراقبت های بهداشتی-درمانی: تونس گزینه های مراقبت های بهداشتی-درمانی عمومی و خصوصی دارد. مراکز عمومی فقط بیمه سلامت ملی را می پذیرند. به عنوان یک مقیم خارجی، فرد باید بیمه خصوصی دریافت کند.

زبان: عربی تونسی، زبان اصلی تونس است. زبان فرانسه به طور گسترده در بیزینس صحبت می شود. یادگیری عربی پایه برای ادغام به شدت توصیه می گردد.

هزینه زندگی: همه چیز از مسکن گرفته تا غذا به طور کلی ارزان تر از اروپای غربی / آمریکای شمالی است. کالاهای وارداتی و لوکس قیمت بیش تری دارند. بودجه حداقل 600$ (دلار) در ماه لازم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می کنیم علاقه مندان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. درباره مهاجرت به سایر کشورهای آفریقایی (مانند مهاجرت به مصر) نیز کارشناسان موسسه در خدمت هموطنان هستند.

پاسخ به سوالاتی در مورد مهاجرت به تونس

در زیر به سه سوال در مورد مهاجرت به تونس پاسخ می دهیم:

  • ساده ترین گزینه های مهاجرت به تونس کدامند؟ به طور کلی، ساده ترین گزینه ها احتمالا الحاق خانواده، ویزای کاری در صورت داشتن پیشنهاد شغلی یا ویزای تحصیلی است. ویزاهای سرمایه گذاری و بازنشستگی شرایط سخت گیرانه ای دارند اما می توانند مسیرهایی برای اقامت و در نهایت شهروندی باشند.
  • الحاق خانواده به عنوان یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به تونس مستلزم چیست؟ این روش معمولا مستلزم اثبات رابطه خانوادگی و شواهدی است که نشان دهد عضو خانواده متقاضی می تواند از نظر مالی از وی حمایت کند.
  • در سرمایه گذاری به عنوان یکی از روش های مهاجرت به تونس چه مبلغی مورد نیاز است؟ مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز معمولا قابل توجه است و صدها هزار دینار می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *